Skocz do zawartości

Mała Encyklopedia Pojęć Narciarskich (MEPN)


Devastator

Rekomendowane odpowiedzi

pytanko. czym rozni soie narta serwisowa od sklepowej??

Serwisówki zwykle nie figurują w katalogach sprzętu, i są produkowane dla zawodników - dlatego są raczej słabo dostępne dla przeciętnego "śmiertelnika". Są bardziej dynamiczne, agresywne i mniej wybaczają błędy niż normalne modele sklepowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Witam

Czytałam w katalogu jakiegoś producenta, że ponadto co już wymieniliście, kobiety przenoszą ciężar ciała bardziej na tyły nart w stosunku do mężczyzn podczas jazdy - ale kto wie, czy nie wymyślają, żeby więcej nart sprzedać ;)


Jeżeli kobieta przenosi ciężar ciała bardziej na tyły to musi skorygować postawę a nie kupowac sobie nowe narty.
Obłuda marketingowców jest czasami wkurzająca. Nagle okazało sie, że kobiety jeżdżą inaczej niz mężczyźni:confused: Paranoja
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Jeżeli kobieta przenosi ciężar ciała bardziej na tyły to musi skorygować postawę a nie kupowac sobie nowe narty.
Obłuda marketingowców jest czasami wkurzająca. Nagle okazało sie, że kobiety jeżdżą inaczej niz mężczyźni:confused: Paranoja
Pozdrawiam


To prawda Mirku ! Przyznasz jednak,iż przesunięcie mocowania wiązań nieco "do przodu" (w "damskich nartach"),pomoże - zwłaszcza początkującym kobietkom :) .

Pozdrawiam gorąco.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda Mirku ! Przyznasz jednak,iż przesunięcie mocowania wiązań nieco "do przodu" (w "damskich nartach"),pomoże - zwłaszcza początkującym kobietkom :) .

Pozdrawiam gorąco.


Witam
Przesunięcie wiązań do przodu ułatwi wprowadzenie narty w skret każdemu - niezleznie od płci Marcinie. Takie mocowanie wiązań stosowano np. w nartach do baletu juz ze 30 lat temu (naprawdę niezależnie od płci - sam ma tak zamontowane). Bardzo fajnym patentem są wiązania rentalowe z ruchomym przodem i tyłem. Mozna sobie zmieniać ustawienie wiązania nawet na stoku.
Ale chyba sie zgodzisz, że cała idea nart, butów i nie wiem czego jeszcze, przypisanych płci to czysty marketing.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Znam sporo dobrych narciarek i jeżdżą one na "męskich nartach i w męskich butach. Wiekoszość dzewczyn, którym miałem okazje doradzać twierdziła, że damskie buty są zdecydowanie za miekkie - i to właściwie była jedyna zauważalna róznica. Celowo pomijam oczywiste walory kolorystyczno estetyczne bo to są sprawy oczywiste i fajnie, że takie kolekcje są tworzone. Natomiast nie przeceniałbym róznych katalogowych nawet popartych statystyką informacji bo dla większości to są rzeczy niezauważalne. Specjaliści od marketingu są specjalistami od tworzenia nowych - często fikcyjnych jakości. Widać to we wszystkich dziedzinach życia a w dobrach, które mają słuzyc rozrywce szczególnie.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba sie zgodzisz, że cała idea nart, butów i nie wiem czego jeszcze, przypisanych płci to czysty marketing.
Pozdrawiam


Nie to nie jest marketing jeżeli chodzi o buty . To jednak inna budowa anatomiczna (w większości przypadków to węższe stopy,niższe sklepienie łuku podłużnego stopy,mniejsza siła mięśni długich i krótkich goleni i stopy.) między innymi też budowa łydki w związku z tym krótsza cholewka buta za to więcej wypełnienia w okolicach ścięgna A.. itp/itd...


pozwolicie, że zabiorę głos jako przedstawicielka płci odmiennej, o której mowa :)
Zdecydowanie przychylam się do zdania Mirkan, jeżeli chodzi o buty. Nie ma mowy, żebym jeździła w męskich butach i nie ma to nic wspólnego z ich wyglądem. Po prostu nie udało mi się jeszcze trafić na takie, które przy odpowiednim flexie i rozmiarze udałoby mi się dobrze dopiąć i nie wyć z bólu.
Faktem jest również, że trudno dopasować damskie buty o wyższym flexie niż 60-70, bo jest ich po prostu niewielki wybór, na naszym rynku przynajmniej.

Co do nart trudno mi się wypowiadać, bo na damskich miałam okazję jeździć raz tylko, na igielicie na Szczęśliwicach - śliczne były ;), ale trudno ocenić ich inne walory w warunkach igielitowych. Ale skoro od zawsze jeździ mi się dobrze na męskich, więc optuję za tym, że rynek damskich nart napędzany jest marketingirem, a nie rzeczywistymi potrzebami kobiet :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam za opiniami koleżanek Tecnica Attiva Pro (chyba 110 albo 100 ale w/g Tecnici) albo Diablo Race Pro 90 z grupy junior ale znam parę zadowolonych Pań nie będących juniorkami lub Lange Exclusive 100 Women's (ale tu tylko jedna opinia). To taki dodatek w temacie wysoki flex a damski but . Myślę ,że przedstawiciel Tecnici jest na tyle userfriendly ,że możesz się umówić na przymiarki :D

dzięki, Mirku, ale już trafiłam na swój typ - Nordica Olympia SM10, co prawda fleks tylko 80/90, ale idealnie trzymają piętę, co dla mnie najważniejsze. Mam nadzieję, że jeszcze na dwa sezony wystarczą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cóż po postach Bożenki pozostaje mi tylko schować głowę w piasek. Chociaż moje przykłady dotyczyły właśnie wysokich flexów - powyżej 100 i tu jakby cos sie zgadzało. Na swoją obronę pozostaje mi jedynie to, że dziewczyny o których pisałem po niemozności dobrania buta damskiego dobierały męskie i zawsze znakomicie sie wnich czuły. Pozdawiam Mirku a co to jest ten EOT? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Przesunięcie wiązań do przodu ułatwi wprowadzenie narty w skret każdemu - niezleznie od płci Marcinie. Takie mocowanie wiązań stosowano np. w nartach do baletu juz ze 30 lat temu (naprawdę niezależnie od płci - sam ma tak zamontowane). Bardzo fajnym patentem są wiązania rentalowe z ruchomym przodem i tyłem. Mozna sobie zmieniać ustawienie wiązania nawet na stoku. Ale chyba sie zgodzisz, że cała idea nart, butów i nie wiem czego jeszcze, przypisanych płci to czysty marketing. Pozdrawiam

Witam! Sporo racji jest w tym co piszesz.Myślę jednak,iż "różnicowanie dóbr" , na męskie i damskie ,ma sporo uzasadnień .Szampony,kosmetyki - skrajnie porównując - telefony,kanały tv,samochody czy nawet książki - są kierowane,do kobiet lub mężczyzn...takie czasy fajne raczej.Jest prawo wyboru.Są niuanse,które są wychwytowane i w efekcie są produkowane wyroby,w bardziej lub mniejszym stopniu ,dostosowywane do odpowiedniej grupy odbiorców. Myślę,że podobnie jest w narciarstwie...narty dla kobiet (naszych ukochanych:p ) ,są lżejsze,twardością zoptymalizowane do Nich,mają "kobiecą" grafikę. MirekN,pisze o butach.To prawda ! Różnice widać "gołym":) okiem. Całe serie "nart kobiecych" ,tak Rossi jak i Salomona czy Volkl-a,pokazują pewne właściwości "damskie". Cieszmy się z możliwości wyboru.Nie deprecjonujmy,prac firm produkujących narty.One "coś tam w końcu" robią.Ich pracę widać :) . Pozdrowienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Witam! Sporo racji jest w tym co piszesz.Myślę jednak,iż "różnicowanie dóbr" , na męskie i damskie ,ma sporo uzasadnień .Szampony,kosmetyki - skrajnie porównując - telefony,kanały tv,samochody czy nawet książki - są kierowane,do kobiet lub mężczyzn...takie czasy fajne raczej.Jest prawo wyboru.Są niuanse,które są wychwytowane i w efekcie są produkowane wyroby,w bardziej lub mniejszym stopniu ,dostosowywane do odpowiedniej grupy odbiorców. Myślę,że podobnie jest w narciarstwie...narty dla kobiet (naszych ukochanych:p ) ,są lżejsze,twardością zoptymalizowane do Nich,mają "kobiecą" grafikę. MirekN,pisze o butach.To prawda ! Różnice widać "gołym":) okiem. Całe serie "nart kobiecych" ,tak Rossi jak i Salomona czy Volkl-a,pokazują pewne właściwości "damskie". Cieszmy się z możliwości wyboru.Nie deprecjonujmy,prac firm produkujących narty.One "coś tam w końcu" robią.Ich pracę widać :) . Pozdrowienia.

Mnie osobiście ta tendencja do wtłaczanie od najmnłodzszych lat w ramy kobiecości czy męskości nie bardzo się podoba i w dalszej perspektywie wydaje mi sie ograniczająca ale to nie jest tematem. Obiecuję, że skontaktuję się z ortopedą specjalistą od kontuzji narciarskich i jednoczesnie niezłym narciarzem i z pierwszej ręki uzyskam informacje jak to jest. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
nie powinienem cytowac samego siebie ale wobec rosnacej ilosci wypowiedzi, swiadczacej o nierozroznianiu freestyle od freeride, pozwole sbie oprzytoczyc moja dawniejsza wypowiedz (ze zmianami) 1/ freestyle : jazda na nartach polaczona z akrobacjami: przyklady to: aerials i muldy. zawiera w sobie takze "narciarstwo parkowe" w terain parks:czyli rails, halfpipes etc 2/ freeride jazda poza przygotowanym terenem: moze byc w obrebie osrodka lub calkowicie poza granicami. tutaj np heli skiing, off piste, out of bounds, oraz w pewnym sensie ski touring NIEMA NARTY KTORA BY BYLA DOBRA DO OBU!!!!!!!!! malo tego: narta do terain park jest rozna od narty na muldy czy aerials prekursorem narty freestyle jest tradycyjny twintip, ktory umozliwia jazde na switch, ma w zasadzie rowna szerokosc przodow i pietek, oraz wiazania przesuniete do przodu narty do freeride dziela sie na mid fat, fat i powder. midfat (okolo 118-125 z przodu, kolo 80+ pod butem i 100-110 z tylu) to w zasadzie narty ktore tez mozna uzywac (z powodzeniem) na ubitych trasach szersze to juz bardziej na swiezy snieg az po zupelnie specjalistyczne "tylko " na puch jak np volkl sumo. dlugosci: jest to zalezne od rodzaju narty i za bardzo tu sie nie bede rozpisywal: dodam ze moj midfat (Volkl unlimited AC 40 (nie AC4)) to 184 (moj wzrost 182/83kg): moje powder skis (katana) to 191 zeby zupelnie nie zamieszac dodam ze w tej chwili jest dosteopnych stosunkowo duzo nart do freeride z twintip-konstrukcja: jest to spowodowane rosnaca popularnoscia polaczenia akrobatyki z jazda po dziewiczym sniegu.. jazda poza terenami "ubitymi" powoli przyswoila sobie elementy freestyle jak skoki z obrotami, switch, salta etc. dlatego do takiej jazdy potrzebna jest narta dluzsza (wzrost + 8-15cm) ale tez szersza (np 130/90/115) i z konstrukcja twin-tips. natomiast do jazdy freeride bez specjalnych ewolucji narta jest szeroka (co najmniej mid-fat) , dlugosci co najmniej wzrost +, i z tradycyjnie rozmieszconymi wiazaniami..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Super sprawa z tym tematem. Gratulacje Devastator, podrzucam stronkę może bardziej doświadczeni znajdą i zamieszczą z niej coś ciekawego. Mi się wydaje OK.Nie chce mieszać.http://www.narty.pl/...Hash=9ef616f6a3

no nie wiem...wlasnie przeczytalem i jest to raczej juz nieaktualny belkot........ nie mowiac juz o nazywaniu narty 124/90/iles tam "potwornie duza" jest co najmnije nieporozumieniem kiedys tutaj przedstawialismy uproszczona klasyfikacje nart, ktora miala sens praktyczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
antycypacja - wyprzedzenie (najprościej: występuje np wtedy gdy kończąc jeszcze porzedni skręt zaczynamy układać ciało do następnego [bez zmiany toru jazdy nart]) Fazy skrętu - 1) przygotowania 2)wywołania 3)sterowania (łączy się często z fazą przygotowania [antycypacja]) linia spadku stoku - najprościej tłumacząc jest to linia którą wyznaczyłaby piłka puszczona od góry stoku górny (a), dolny (a) określenie narty, kija, nogi itp względem nachylenia stoku impuls skrętny - czynnik powodujący wejście w zakręt np. rotacja kolan, rotacja ciała, obciązenie kątowo ustawionej narty, impuls antycypacyjny kompensacja - utrzymanie możliwie stałego nacisku na podłoże (tłumienie nierówności) rotacja - obrotowy ruch tłowia zgodny z obrotem nart kontrrotacja - obrotowy ruch tłowia przeciwny do kierunku obrotu nart układ dostokowy - prostopadły do lini spadku stoku, w poślizgu zakrawędziowaniu lub staniu układ dośrodkowy - układ równoważący działanie siły dośrodkowej w skręcie - biodro i kolana skierowane do środka skrętu. timing - najprościej jest to najlepsze ułożenie ciała do wykonania skrętu

Użytkownik Picia55 edytował ten post 01 styczeń 2010 - 19:53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...