lsienko Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Cześć! 🙂 Obecnie jeżdżę na Head Supershape e-Speed, które świetnie sprawdzają się na twardych, przygotowanych trasach. Szukam jednak drugiego kompletu nart, które lepiej poradzą sobie w trudniejszych warunkach – na trasach z muldami, rozjeżdżonym i luźnym śniegiem oraz mniej przygotowanych stokach. Zależy mi na zwrotności, dobrej amortyzacji i stabilności w luźnym śniegu, aby łatwiej omijać przeszkody i dynamicznie manewrować. Czy buty z flexem 105 będą odpowiednie do takich nart. Preferuję marki Head lub Fischer Płeć: M Wiek: 33 Waga: 85kg Wzrost: 187 cm. Jak długo jeździsz na nartach? 22 lata, amatorsko 2-3 razy w sezonie zimowym. Moje umiejętności oceniam: 7/10 Jakie masz teraz narty? Head Supershape e-Speed 176 cm Możliwości finansowe: do max 3000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Friski Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca Godzinę temu, lsienko napisał: Cześć! 🙂 Obecnie jeżdżę na Head Supershape e-Speed, które świetnie sprawdzają się na twardych, przygotowanych trasach. Szukam jednak drugiego kompletu nart, które lepiej poradzą sobie w trudniejszych warunkach – na trasach z muldami, rozjeżdżonym i luźnym śniegiem oraz mniej przygotowanych stokach.... To jakiś mit o "trudniejszych warunkach", przecież prędkości, przeciążenia, wysiłek przy wycinaniu na twardym są ogromne. Kwestia techniki, objeżdżenia i... sprzętu. Sprzęt: buty masz miękkie - to ok (większa ruchomość i amortyzacja w stawie skokowym = mniejsze obciążenia i rozluźnienie reszty). Nart szukaj w grupie freeride/freestyle/freeski, szerszych, dłuższych ale lekkich (bez blachy). Zamiast kupować nowe zorientowałbym się po komisach i wypożyczalniach czy mają coś w temacie 80-100 pod butem. Pierwszy set i tak będzie szybko zmieniany, zakatowany, przewiercany. PS Ważne są też wiązania - warto stać nisko, bez płyty/podwyższenia (zwiększa wyczucie terenu pod nartą). 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paw Napisano 17 Marca Udostępnij Napisano 17 Marca KASTLE MX 83 175cm Elan wingman 82 cti 178 to moje wybory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsienko Napisano 18 Marca Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 16 godzin temu, Friski napisał: 1.To jakiś mit o "trudniejszych warunkach", przecież prędkości, przeciążenia, wysiłek przy wycinaniu na twardym są ogromne. Kwestia techniki, objeżdżenia i... sprzętu. 2.Sprzęt: buty masz miękkie - to ok (większa ruchomość i amortyzacja w stawie skokowym = mniejsze obciążenia i rozluźnienie reszty). Nart szukaj w grupie freeride/freestyle/freeski, szerszych, dłuższych ale lekkich (bez blachy). 3. Zamiast kupować nowe zorientowałbym się po komisach i wypożyczalniach czy mają coś w temacie 80-100 pod butem. 4. Pierwszy set i tak będzie szybko zmieniany, zakatowany, przewiercany. 5. PS Ważne są też wiązania - warto stać nisko, bez płyty/podwyższenia (zwiększa wyczucie terenu pod nartą). 1. Zgadzam się z tym co opisałeś, to może doprecyzowując - mniej komfortowe do jazdy na rozjeżdżonym i pomuldowanym stoku, ciężej się manewruje i wykonuje się krótkie skręty. 2. Czy będą się nadawać narty z grupy Völkl Blaze/Head Kore/Fischer Ranger? Jak dobrać ten typ nart pod moje warunki fizyczne? 3. OK! 4. Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl w bardziej szczegółowy sposób? 5. OK! Zwrócę uwagę. 15 godzin temu, Paw napisał: KASTLE MX 83 175cm Elan wingman 82 cti 178 to moje wybory Dzięki! Narty - szerokość/długość zaproponowałeś już pod moje warunki fizyczne? Z tego co widzę to zaproponowałeś narty typu allmountain, post wyżej Friski proponuje narty freeride. Mając narty slalomowe na zmianę warto iść w coś uniwersalnego czy bardziej przeznaczone na rozjeżdżone/ośnieżone trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Friski Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Godzinę temu, lsienko napisał: 1. Zgadzam się z tym co opisałeś, to może doprecyzowując - mniej komfortowe do jazdy na rozjeżdżonym i pomuldowanym stoku, ciężej się manewruje i wykonuje się krótkie skręty. 2. Czy będą się nadawać narty z grupy Völkl Blaze/Head Kore/Fischer Ranger? Jak dobrać ten typ nart pod moje warunki fizyczne? 3. OK! 4. Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl w bardziej szczegółowy sposób? ... ad. 2 Voelkle (Blaze 86) chyba będą najlżejsze... Spróbowałbym. 🙂 Jedyna słuszna długość to 181 cm bo dłuższych nie ma. ad. 4 Wiele myśli w jednym zdaniu. Po pierwsze nie wiadomo czy Tobie takie narty, warunki i sposób jazdy przypadnie do gustu. Po drugie wciągając się w temat pewnie będziesz bardziej świadomy i potrzeby co do długości, szerokości, charakteru narty się zmienią/doprecyzują. Po trzecie w skrócie - jazda w "trudnych warunkach" niszczy narty (jeżeli zaliczasz każdą dziurę, hopkę, łatę śniegu a przy okazji gałęzie, korzenie i kamienie). Po czwarte przestawienie wiązań szokująco dużo zmienia (w pływalności/skłonności do nurkowania w przód, stabilności w jeździe przodem/tyłem, w rotacjach w powietrzu) ale wiąże się z wierceniem - temat rzeka na amerykańskich forach (jest to temat dużo szerszy niż "centered/+2forward" w SL)...itd. Osobiście nudzi mnie jazda na nartach uniwersalnych. Albo wycinanie na wąskiej narcie do momentu aż "wybutowuje" za często, albo zmiana na szerokie i zabawa hopkami, szukanie odsypów, objeżdżanie rantów trasy i poza (nie mówiąc o freeride bo to jeszcze inny temat). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paw Napisano 18 Marca Udostępnij Napisano 18 Marca Jeżeli chcesz jeżdzić na zniszczonej trasie to te jeżeli poza trasa w głebokim kopnym śniegu to nie wiem. Długoś to raczej w tym wypadku promień około 16-17m. Na kestlu jeżdziłem i jest super do tego zastosowania. Mogę jeszcze cos powiedzieć o Montero Ar tu długość 180cm radius chyba 17m. Sa dobre jak to Stockle ale drogie i po prawdzie nie zachwyciły mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.