Skocz do zawartości

Stöckli za co tyle dopłacamy


tryhp3

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, star napisał:

To dokładnie jak my dostajemy przez życie różne teksty i generujemy jakieś tam odpowiedzi, u nas to się nazywa doświadczeniem:-)

Zupełnie inaczej. My przetwarzamy więcej niż tylko tekst, który jest stosunkowo prosty do przetwarzania na postać cyfrową. Wiadomo jak działa AI, a nie wiadomo dokładnie jak działa ludzka inteligencja.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Harnaś napisał:

Zupełnie inaczej. My przetwarzamy więcej niż tylko tekst, który jest stosunkowo prosty do przetwarzania na postać cyfrową. Wiadomo jak działa AI, a nie wiadomo dokładnie jak działa ludzka inteligencja.

Jaki tekst? Obrazy też. Statystycznie działa bardzo podobnie tyle, że AI będzie to robiła szybciej, szerzej i głębiej… zaorane. PS pewno jak w szachach okaże się, że jakkolwiek by nie działała ludzka inteligencja działa ona znacznie gorzej niż AI. Z autami autonomicznymi bodajże tesla okazało się że lepiej się uczy jak jej nie pomagamy.

o szteklach sklepowych SL mogę w samych superlatywach fakt że miękkie ale mi to pasowało pewno z braku techniki i dynamiki… swiss made

IMG_8860.jpeg.0ca2f6e053f7be1271c45aa107

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, star napisał:

Jaki tekst? Obrazy też. Statystycznie działa bardzo podobnie tyle, że AI będzie to robiła szybciej, szerzej i głębiej… zaorane. PS pewno jak w szachach okaże się, że jakkolwiek by nie działała ludzka inteligencja działa ona znacznie gorzej niż AI. Z autami autonomicznymi bodajże tesla okazało się że lepiej się uczy jak jej nie pomagamy.

o szteklach sklepowych SL mogę w samych superlatywach fakt że miękkie ale mi to pasowało pewno z braku techniki i dynamiki 

Przetwarzanie cyfrowych obrazów też jest oparte na statystyce i wykorzystaniu bazy obrazków do generowania wyników. Nie ma w tym żadnej twórczości i inteligencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi AI powiedzało: "Sztuczna inteligencja (AI) generuje obrazy na podstawie polecenia tekstowego, czyli promta. Algorytmy uczenia maszynowego analizują ogromne zbiory obrazów i tekstów z internetu, aby wygenerować obrazy, które pasują do podanego opisu. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Harnaś napisał:

Przetwarzanie cyfrowych obrazów też jest oparte na statystyce i wykorzystaniu bazy obrazków do generowania wyników. Nie ma w tym żadnej twórczości i inteligencji. 

Widzisz czymże jest wg ciebie ta enigmatyczna twórczość i inteligencja? Wg mnie to przereklamowany znak naszych czasów. Potem się okaże, czy okazuje, że ani to twórcze ani inteligentne;-) jak teorie szachowe arcymistrzów, pycha kroczy przed upadkiem. Dużo sukcesów notuje AI a to jedynie przedsmak taki appetizer. Polecam wywiady z Draganem na temat AI wg mnie choć to fizyk, to przygotował się nieźle i sporo zrozumiał. Z jego fizyka się nie zgadzam do konca ale z poglądami na AI w dużej mierze i owszem.

 

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Harnaś napisał:

Tak mi AI powiedzało: "Sztuczna inteligencja (AI) generuje obrazy na podstawie polecenia tekstowego, czyli promta. Algorytmy uczenia maszynowego analizują ogromne zbiory obrazów i tekstów z internetu, aby wygenerować obrazy, które pasują do podanego opisu. "

Przecież jak chcesz być dobry w czymkolwiek to siedzisz i czytasz co zajmuje ci kawał życia zresztą innej drogi nie ma… a to że obecnie czytasz głównie z netu… tak samo jak AI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chiński DeepSeek wypluwa takie coś:

W jaki sposób nowe technologie w nartach Stockli przekładają się na poprawienie stabilności, elastyczności i kontroli?

Nowe technologie w nartach **Stöckli** znacząco wpływają na poprawę **stabilności, elastyczności i kontroli**, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym i materiałowym. Oto kluczowe aspekty:  

### **1. Stabilność**  
- **Laminat Vario-Strung** – Stöckli stosuje wielowarstwowe laminaty z włókien szklanych i węglowych, które zwiększają sztywność torsyjną, redukując drgania i poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach.  
- **Rdzeń Titanal** – Stop aluminium (Titanal) w rdżu narty zapewnia doskonałą absorpcję wibracji, co przekłada się na pewną jazdę nawet na twardym śniegu.  
- **Technologia 3D Sidecut** – Narty mają precyzyjnie wyprofilowane krawędzie, które zwiększają przyczepność i stabilność w skrętach.  

### **2. Elastyczność**  
- **Zmienna geometria (Multi Radius Technology)** – Narty Stöckli często mają różne promienie skrętu w różnych sekcjach, co pozwala na płynne przejścia między krótkimi a długimi skrętami.  
- **Hybrydowa konstrukcja rdzenia** – Połączenie drewna (np. paulownia) z włóknami węglowymi zapewnia optymalną elastyczność, dostosowując się do stylu jazdy narciarza.  
- **Dynamic Flex System** – System pozwala na różną sztywność wzdłuż narty, poprawiając reakcję na zmieniające się warunki śniegowe.  

### **3. Kontrola**  
- **Precyzyjne krawędzie (Laser Edge Technology)** – Stöckli stosuje laserowe szlifowanie krawędzi, co zwiększa przyczepność na twardym śniegu i lodzie.  
- **Inteligentny rozkład masy (Mass Distribution System)** – Optymalne rozmieszczenie ciężaru wzdłuż narty poprawia manewrowość i kontrolę w każdych warunkach.  
- **System wiązań ICS (Integrated Clamp System)** – W niektórych modelach integracja wiązań z płytą zwiększa bezpośredni transfer energii, poprawiając reaktywność.  

### **Podsumowanie**  
Dzięki połączeniu **zaawansowanych materiałów (Titanal, włókno węglowe), precyzyjnej geometrii i innowacyjnych systemów**, narty Stöckli oferują wyjątkową **stabilność przy wysokich prędkościach, elastyczność dostosowaną do stylu jazdy oraz precyzyjną kontrolę** w każdych warunkach. To sprawia, że są cenione zarówno przez zawodowych narciarzy, jak i zaawansowanych amatorów.  

Jeśli masz konkretny model Stöckli na myśli, mogę podać więcej szczegółów! 🎿😊

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też jest ciekawie:

Jaką prędkość można osiągnąć na nartach, przy jeździe na wprost? Trasa pusta, wyratrakowana, bez zakrętów, z wypłaszczeniem na dole. Kolor trasy: czarny.

Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć na nartach podczas jazdy na wprost po **czarnej, wyratrakowanej i pustej trasie z wypłaszczeniem na dole**, zależy od kilku kluczowych czynników. Oto realistyczne zakresy:  

### **1. Średnie prędkości dla różnych poziomów jazdy**  
- **Narciarz rekreacyjny (zaawansowany):** **70–90 km/h**  
- **Doświadczony narciarz (ex-racer, mocna technika):** **90–110 km/h**  
- **Zawodowy narciarz (FIS, speed skiing):** **110–140+ km/h**  

### **2. Czynniki wpływające na prędkość maksymalną**  
- **Długość i typ nart:**  
  - Narty **GS/FIS (np. Stöckli Laser GS, 193 cm, R=30m)** – optymalne do osiągania **100–120 km/h**.  
  - Narty **speed skiing (specjalne, >215 cm)** – mogą przekraczać **200 km/h**, ale wymagają specjalnej trasy.  
- **Kąt nachylenia trasy:**  
  - **Czarna trasa** zwykle ma **>30° nachylenia** – im stromiej, tym łatwiej się rozpędzić.  
  - Wypłaszczenie na dole spowalnia, ale pozwala osiągnąć **peak speed** przed hamowaniem.  
- **Warunki śniegowe:**  
  - Twardy, zmrożony śnieg = lepsza przyczepność krawędzi i mniejsze tarcie.  
  - Miękki śnieg = większe opory, mniejsza prędkość.  
- **Aerodynamika:**  
  - Pozycja "tuck" (kucanie, minimalny opór powietrza) może zwiększyć prędkość nawet o **10–20 km/h**.  
  - Luźna pozycja = większy opór = niższa prędkość.  

### **3. Rekordowe prędkości vs. rzeczywistość**  
- **Rekord świata (speed skiing):** **255 km/h** (Ivan Origone, 2016) – ale na specjalnie przygotowanym zjeździe z kombinezonem redukującym opór.  
- **Normalne warunki (bez ekwipunku wyścigowego):** Nawet doświadczeni narciarze rzadko przekraczają **130–140 km/h** na zwykłych nartach.  

### **4. Bezpieczeństwo**  
- Powyżej **80–90 km/h** upadek może skończyć się poważnymi kontuzjami (np. złamania, wstrząśnienie mózgu).  
- Wiązania powinny być ustawione na wyższy DIN, aby nie wypięły się przy wysokich prędkościach.  
- Zalecane są **kask i ochraniacze** (np. plecy, kręgosłup).  

### **Podsumowanie**  
Na **czarnej, wyratrakowanej trasie** z dobrymi nartami (np. GS) i odpowiednią techniką:  
- **Średniozaawansowany:** **80–100 km/h**  
- **Zaawansowany/ex-racer:** **100–120 km/h**  
- **Zawodowiec (FIS):** **120–140 km/h**  

Jeśli chcesz spróbować takich prędkości, wybierz **zamkniętą trasę** (np. przed otwarciem stoku) i upewnij się, że masz odpowiedni sprzęt. 🚀🎿  

**Czy testowałeś już takie prędkości?** Jeśli tak, podziel się doświadczeniami!

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grimson napisał:

Chiński DeepSeek wypluwa takie coś:

W jaki sposób nowe technologie w nartach Stockli przekładają się na poprawienie stabilności, elastyczności i kontroli?

Nowe technologie w nartach **Stöckli** znacząco wpływają na poprawę **stabilności, elastyczności i kontroli**, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym i materiałowym. Oto kluczowe aspekty:  

### **1. Stabilność**  
- **Laminat Vario-Strung** – Stöckli stosuje wielowarstwowe laminaty z włókien szklanych i węglowych, które zwiększają sztywność torsyjną, redukując drgania i poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach.  
- **Rdzeń Titanal** – Stop aluminium (Titanal) w rdżu narty zapewnia doskonałą absorpcję wibracji, co przekłada się na pewną jazdę nawet na twardym śniegu.  
- **Technologia 3D Sidecut** – Narty mają precyzyjnie wyprofilowane krawędzie, które zwiększają przyczepność i stabilność w skrętach.  

### **2. Elastyczność**  
- **Zmienna geometria (Multi Radius Technology)** – Narty Stöckli często mają różne promienie skrętu w różnych sekcjach, co pozwala na płynne przejścia między krótkimi a długimi skrętami.  
- **Hybrydowa konstrukcja rdzenia** – Połączenie drewna (np. paulownia) z włóknami węglowymi zapewnia optymalną elastyczność, dostosowując się do stylu jazdy narciarza.  
- **Dynamic Flex System** – System pozwala na różną sztywność wzdłuż narty, poprawiając reakcję na zmieniające się warunki śniegowe.  

### **3. Kontrola**  
- **Precyzyjne krawędzie (Laser Edge Technology)** – Stöckli stosuje laserowe szlifowanie krawędzi, co zwiększa przyczepność na twardym śniegu i lodzie.  
- **Inteligentny rozkład masy (Mass Distribution System)** – Optymalne rozmieszczenie ciężaru wzdłuż narty poprawia manewrowość i kontrolę w każdych warunkach.  
- **System wiązań ICS (Integrated Clamp System)** – W niektórych modelach integracja wiązań z płytą zwiększa bezpośredni transfer energii, poprawiając reaktywność.  

### **Podsumowanie**  
Dzięki połączeniu **zaawansowanych materiałów (Titanal, włókno węglowe), precyzyjnej geometrii i innowacyjnych systemów**, narty Stöckli oferują wyjątkową **stabilność przy wysokich prędkościach, elastyczność dostosowaną do stylu jazdy oraz precyzyjną kontrolę** w każdych warunkach. To sprawia, że są cenione zarówno przez zawodowych narciarzy, jak i zaawansowanych amatorów.  

Jeśli masz konkretny model Stöckli na myśli, mogę podać więcej szczegółów! 🎿😊

Na samej pawłowni czy topoli nart o charakterze sportowym by nie zrobili (choć bruner kiedyś zapodał jakiś model wzmacniany carbonem) buk musi być jak nie jesion, beech;-)

https://www.stoeckli.ch/inten/news/thomas-loetscher-portrait

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, star napisał:

Widzisz czymże jest wg ciebie ta enigmatyczna twórczość i inteligencja? Wg mnie to przereklamowany znak naszych czasów. Potem się okaże, czy okazuje, że ani to twórcze ani inteligentne;-) jak teorie szachowe arcymistrzów, pycha kroczy przed upadkiem. Dużo sukcesów notuje AI a to jedynie przedsmak taki appetizer. Polecam wywiady z Draganem na temat AI wg mnie choć to fizyk, to przygotował się nieźle i sporo zrozumiał. Z jego fizyka się nie zgadzam do konca ale z poglądami na AI w dużej mierze i owszem.

Akurat szachy wiele z inteligencji nie wymagają. Opiera się to na zapamiętywaniu schematów. Już dawno algorytmy są lepsze od ludzi.

W mojej branży (projektowanie systemów IT) powinno się tworzyć różnorodne modele - to nie jest enigmatyczna twórczość. Do tego jest wymagane myślenie systemowe i krytyczne. AI tego nie potrafią i nie widać perspektywy na przełom, bo genAI nie tworzy, tylko generuje z istniejących tekstów (i też powiązanych obrazków) wykorzystując metody statystyczne.

Wszystkie osiągnięcia AI to brutalna siła mocy obliczeniowej zaprzęgnięta do metod wymyślonych dekady temu. Ktoś zdecydował by włożyć w to grube miliardy i teraz by chciał na tym zarobić, stąd dużo szumu medialnego. Są plany by zastępować ludzi, ale patrząc jak to wygląda w systemach biznesowych, to jest duże rozczarowanie i wiele problemów.

Są naukowcy i inżynierowie, którzy się śmieją z naiwnej wiary w możliwości AI. Są próby wymyślenia czegoś lepszego na innych zasadach, ale na razie chyba jeszcze nic nie wynaleźli.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, grimson napisał:

Chiński DeepSeek wypluwa takie coś:

W jaki sposób nowe technologie w nartach Stockli przekładają się na poprawienie stabilności, elastyczności i kontroli?

Nowe technologie w nartach **Stöckli** znacząco wpływają na poprawę **stabilności, elastyczności i kontroli**, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym i materiałowym. Oto kluczowe aspekty:  

### **1. Stabilność**  
- **Laminat Vario-Strung** – Stöckli stosuje wielowarstwowe laminaty z włókien szklanych i węglowych, które zwiększają sztywność torsyjną, redukując drgania i poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach.  
- **Rdzeń Titanal** – Stop aluminium (Titanal) w rdżu narty zapewnia doskonałą absorpcję wibracji, co przekłada się na pewną jazdę nawet na twardym śniegu.  
- **Technologia 3D Sidecut** – Narty mają precyzyjnie wyprofilowane krawędzie, które zwiększają przyczepność i stabilność w skrętach.  

### **2. Elastyczność**  
- **Zmienna geometria (Multi Radius Technology)** – Narty Stöckli często mają różne promienie skrętu w różnych sekcjach, co pozwala na płynne przejścia między krótkimi a długimi skrętami.  
- **Hybrydowa konstrukcja rdzenia** – Połączenie drewna (np. paulownia) z włóknami węglowymi zapewnia optymalną elastyczność, dostosowując się do stylu jazdy narciarza.  
- **Dynamic Flex System** – System pozwala na różną sztywność wzdłuż narty, poprawiając reakcję na zmieniające się warunki śniegowe.  

### **3. Kontrola**  
- **Precyzyjne krawędzie (Laser Edge Technology)** – Stöckli stosuje laserowe szlifowanie krawędzi, co zwiększa przyczepność na twardym śniegu i lodzie.  
- **Inteligentny rozkład masy (Mass Distribution System)** – Optymalne rozmieszczenie ciężaru wzdłuż narty poprawia manewrowość i kontrolę w każdych warunkach.  
- **System wiązań ICS (Integrated Clamp System)** – W niektórych modelach integracja wiązań z płytą zwiększa bezpośredni transfer energii, poprawiając reaktywność.  

### **Podsumowanie**  
Dzięki połączeniu **zaawansowanych materiałów (Titanal, włókno węglowe), precyzyjnej geometrii i innowacyjnych systemów**, narty Stöckli oferują wyjątkową **stabilność przy wysokich prędkościach, elastyczność dostosowaną do stylu jazdy oraz precyzyjną kontrolę** w każdych warunkach. To sprawia, że są cenione zarówno przez zawodowych narciarzy, jak i zaawansowanych amatorów.  

Jeśli masz konkretny model Stöckli na myśli, mogę podać więcej szczegółów! 🎿😊

Po 40-stu latach stagnacji  same przełomowe wynalazki 🤣

Nie śmieję się ze Stockli ale z marketingowego bełkotu uprawianego przez wszystkich.

Edytowane przez jurek_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Harnaś napisał:

Akurat szachy wiele z inteligencji nie wymagają. Opiera się to na zapamiętywaniu schematów. Już dawno algorytmy są lepsze od ludzi.

W mojej branży (projektowanie systemów IT) powinno się tworzyć różnorodne modele - to nie jest enigmatyczna twórczość. Do tego jest wymagane myślenie systemowe i krytyczne. AI tego nie potrafią i nie widać perspektywy na przełom, bo genAI nie tworzy, tylko generuje z istniejących tekstów (i też powiązanych obrazków) wykorzystując metody statystyczne.

Wszystkie osiągnięcia AI to brutalna siła mocy obliczeniowej zaprzęgnięta do metod wymyślonych dekady temu. Ktoś zdecydował by włożyć w to grube miliardy i teraz by chciał na tym zarobić, stąd dużo szumu medialnego. Są plany by zastępować ludzi, ale patrząc jak to wygląda w systemach biznesowych, to jest duże rozczarowanie i wiele problemów.

Są naukowcy i inżynierowie, którzy się śmieją z naiwnej wiary w możliwości AI. Są próby wymyślenia czegoś lepszego na innych zasadach, ale na razie chyba jeszcze nic nie wynaleźli.

No jak. Transformer. Attention is all you need. Nobel z chemii. AI rozwala te algorytmy co były. W szachy. To nie schematy się pojawiły a wizja gry odmienna od tego co było. Nie chcę wiedzieć nawet co to za naukowcy i inżynierowie. Zgaduję że jak instruktorzy co flekują carving. Z naiwnością to nie ma nic wspólnego. Postęp w wielu dziedzinach jest namacalny. Wg mnie nie rozumiesz i nie doceniasz AI. Dałem ci kilka przykładów. Zadania olimpijskie z matmy z natury mają być mało schematyczne i niepodrecznikowe. Oprócz tego pojawił się dowód opublikowany w Nature, kombinatoryczny. W zwykłej firmie co stawia serwisy internetowe 40% optymalizacji kodu. Ja ostatnio dowiedziałem się o (void *) przy wskaźniku do znaku łańcucha dla mnie nowość i działa, z mojej działki też AI mi pomogła… jeśli szachy, matma, chemia, programowanie już mogą liczyć na wsparcie kolejne dziedziny będą następne… choć rozumiem problem z ego stąd pewno każde potknięcie jest wyolbrzymiane tym bardziej że często wynikające z nieporozumienia czy braku zrozumienia.

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, jurek_h napisał:

Od blisko 40-stu lat same przełomowe wynalazki 🤣

Nie śmieję się ze Stockli ale z marketingowego bełkotu uprawianego przez wszystkich.

Nie pamiętam aby 40 lat temu różnicowali geometrię na całej długości? Titanal kiedy się pojawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, star napisał:

Nie pamiętam aby 40 lat temu różnicowali geometrię na całej długości? Titanal kiedy się pojawił?

A to dobre.

Titanal w Jantarach po połowie lat '70.

Uprzedzam, że kevlar na począteku '80

 

Jaka była geometria w ołówkach?

Proszę podpowiedz.

Naprawdę nie wiem.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako fan heada musiałem kilka lat temu przyznać że gs sztekla jest najlepszy na jakim jeździłem i do dzisiaj tak zostało. Kupiłem nie ze względu na markę tylko super ceną za nowe narty (2200 zł) a ręczna robota sporo kosztuje,przy obecnej cenie nigdy bym nie kupił ale rozumiem politykę firmy która raczej nie narzeka na brak klientów.

Ciekawy film jak powstają ich narty, 10 warstw aż się nie chce wierzyć.

 

Edytowane przez Mikoski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jurek_h napisał:

A to dobre.

Titanal w Jantarach po połowie lat '70.

Uprzedzam, że kevlar na począteku '80

 

Jaka była geometria w ołówkach?

Proszę podpowiedz.

Naprawdę nie wiem.

 

Jak dobre? Pytałem tylko. Nie znam się. A co do geometrii. Niech zgadnę. Prostoliniowa? Na pewno nie hiperboliczna;-) Ani paraboliczna. Natomiast te idee double, czy triple radius chyba raczej nowe? Nie wiem jak z rozkładem sztywności różnorakiej? Nic się nie zmieniło? Chyba sam pisałeś o zmianach... ale rozumiem, że teraz nie pasuje do tezy:-)

Edytowane przez star
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie wiem jaka była kiedyś geometria nart i dlaczego właśnie taka.

Pamiętam jedynie, że SL miały dłuższy promień skrętu od GS.

Mogę się mylić ale coś ok. 53 ( SL) i 48m. (GS)

Foremniki Jantarów były "zdejmowane" z bryły  Dynastara Omeglass i nie zastanawialiśmy się nad geometrią.

Ważniejsze było znaleźć na foremnik proste nowe narty a to nie było takie łatwe.

 

Nigdy nie pisałem o potrójnych radiusach nart a jedynie o zmiennej sztywności podłużnej.

Prawdę mówiąc nie rozumiem jak można na takich nartach jeździć dobrze mając poprawną technikę.

Albo jeszcze gorzej.

Aby z nich należycie korzystać trzeba mieć super technikę to znaczy wybitne umiejętności balansu przód-tył.

 

Ale jeśli na jakieś głupotki marketingowcy znajdują uzasadnienie to ja tego nie nazywam nowymi technologiami.

Załóżmy, że część z nich ma jakiś sens to jest to raczej ewolucja. ( która najczęściej za dwa sezony pozostaje zapomniana)

Czemu nikt już się nie jara rockerem w trasowych nartach ?

Był taaaaaki rewolucyjny i innowacyjny 🤣

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jurek_h napisał:

Naprawdę nie wiem jaka była kiedyś geometria nart i dlaczego właśnie taka.

Pamiętam jedynie, że SL miały dłuższy promień skrętu od GS.

Mogę się mylić ale coś ok. 53 ( SL) i 48m. (GS)

Foremniki Jantarów były "zdejmowane" z bryły  Dynastara Omeglass i nie zastanawialiśmy się nad geometrią.

Ważniejsze było znaleźć na foremnik proste nowe narty a to nie było takie łatwe.

 

Nigdy nie pisałem o potrójnych radiusach nart a jedynie o zmiennej sztywności podłużnej.

Prawdę mówiąc nie rozumiem jak można na takich nartach jeździć dobrze mając poprawną technikę.

Albo jeszcze gorzej.

Aby z nich należycie korzystać trzeba mieć super technikę to znaczy wybitne umiejętności balansu przód-tył.

 

Ale jeśli na jakieś głupotki marketingowcy znajdują uzasadnienie to ja tego nie nazywam nowymi technologiami.

Załóżmy, że część z nich ma jakiś sens to jest to raczej ewolucja. ( która najczęściej za dwa sezony pozostaje zapomniana)

Czemu nikt już się nie jara rockerem w trasowych nartach ?

Był taaaaaki rewolucyjny i innowacyjny 🤣

 

No jak? Za oceanem gdzie zwykle pada śnieg narty typu am z rockerem przeważnie. 
https://www.rei.com/learn/expert-advice/ski-rocker-technology.html
z moich nang pewno korzystam nie należycie, wiem, że pisać należy należycie cyt.

Panowie piszcie swoje życie
Proszę jednak nie bazgrać, proszę pisać należycie
Oko ma świadomość, że pisać jest trudno
Nie traktujcie jednak notatek jak gdyby były na brudno

 

Edytowane przez star
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2025 o 12:47, star napisał:

Jako rzecze Copilot (jaka jest wg Ciebie Chertanie drogi poprawna odpowiedź?):

To ciekawe logiczne zadanie! Rozwiążmy to razem:

1. Pokój ma cztery kąty, a w każdym z nich siedzi kot – to daje nam 4 koty.
2. Na ogonie każdego z tych kotów siedzi jeszcze jeden kot – więc kolejne 4 koty.
3. Naprzeciw każdego kota siedzą 3 koty – to już opisuje tych samych kotów, które zostały wymienione wcześniej, więc nie dodajemy ich ponownie.

Podsumowując: w pokoju znajduje się **8 kotów**. 😊

No 4 koty tylko. Gdyby na każdym ogonie siedział dodatkowy kot, to naprzeciwko każdego kota byłoby znacznie więcej kotów (czyli 6 lub 7), bo w każdym rogu po 2. Więc AI poległa i w tym przypadku. Tego typu zagadki były w starej książce "Lilavati", uwielbiałem za bajtla. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Chertan napisał:

No 4 koty tylko. Gdyby na każdym ogonie siedział dodatkowy kot, to naprzeciwko każdego kota byłoby znacznie więcej kotów (czyli 6 lub 7), bo w każdym rogu po 2. Więc AI poległa i w tym przypadku. Tego typu zagadki były w starej książce "Lilavati", uwielbiałem za bajtla. 

Fajne. Znaczy ta książka. Bo poległa to za wielkie słowo. My polegamy znacznie częściej, a jakoś sobie mniej lub gorzej w życiu radzimy. Ja z kotami kojarzę tylko Kota Filemona, dziwna to była bajka. Dragan kiedyś testował AI na takich łamigłówkach, staroć...

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, star napisał:

Widzisz czymże jest wg ciebie ta enigmatyczna twórczość i inteligencja? Wg mnie to przereklamowany znak naszych czasów. Potem się okaże, czy okazuje, że ani to twórcze ani inteligentne;-) jak teorie szachowe arcymistrzów, pycha kroczy przed upadkiem. Dużo sukcesów notuje AI a to jedynie przedsmak taki appetizer. Polecam wywiady z Draganem na temat AI wg mnie choć to fizyk, to przygotował się nieźle i sporo zrozumiał. Z jego fizyka się nie zgadzam do konca ale z poglądami na AI w dużej mierze i owszem.

 

Rozumiem, że jesteś fizykiem?

  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mitek napisał:

Rozumiem, że jesteś fizykiem?

Nie. Ale czytałem pracę Dragana o cząstkach nadświetlnych i coś tam zrozumiałem https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6382/acad60 kiedyś były takie pomysły już i spaliły na panewce. Wtedy były naprawdę rewolucyjne. Nawet miały nazwę tachiony. Kojarzę autorów.

Edytowane przez star
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Mitek napisał:

OK. Czyli nie będąc fizykiem nie zgadzasz się z tym co o fizyce mówi profesor fizyki - dobrze rozumiem?

Więcej pytań nie mam.

Rozumiesz dobrze. A zarazem nic nie rozumiesz. To dość typowe dla Ciebie. Żyjesz autorytetami. A to świeży profesor. Nie zastanowisz się, że takich cząstek jak tachiony nikt nigdzie nie wygenerował, ani nie zaobserwował. To ja już wolę z AI na takie tematy rozmawiać, ta przynajmniej się orientuje  w temacie i nie ma autorytatywnych sądów, cyt.

Przegląd od AI

Feynman diagrams have been used to study tachyons, which are hypothetical particles that travel faster than light. However, some studies have found issues with the proposed Feynman propagator for tachyons. 

Explanation

In 1967, Gerald Feinberg coined the term "tachyon" to describe particles that travel faster than light. 

Feynman diagrams have been used to study the interactions of tachyons and other particles. 

Some studies have found that the proposed Feynman propagator for tachyons is not Lorentz invariant. 

Other studies have found that the proposed S-matrix for describing tachyon interactions is ill-defined. 

Some studies have found that the tachyon quantum field theory is not quantum. 

Some studies have found that the Dhar-Sudarshan's formula for the Feynman propagator violates unitarity. 

Despite the interest in tachyons, they have not solved any real physical problems, notes an article on arXiv. Experiments to detect tachyons have been performed, but none have been found. 

 

 

Edytowane przez star
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...