Skocz do zawartości

Pomoc w dobrze nart hybryd? GS?


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuję pomocy w wyborze nart. Moje umiejętności oceniam 9/10. Jeżdżę minimum 2 razy w roku w Alpy plus kilka weekendów na Słowacji/Czechach

Do tej pory używałem Elanów SLX 165 FIS oraz Atomic Redster 188 FIS 

Dokonałem już przesiadki butów z head Raptor na Head Formula RS 130.

Chciałbym się ograniczyć do jednej pary nart. Lubię duże prędkości i szeroki skręt , jednak jest czasem ochota powycinać trochę zakręty. 

Zastanawiam się czy iść w jakieś hybrydy typu Fischer CT 180cm, czy może bardziej coś w stylu Fischer RC4 WordlCup Pro RC 180cm. 

z góry dziękuję za propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grimson napisał:

Przy skillu 9/10, to jest poziom zawodniczy, to Ty możesz nam doradzać. Wrzuć film z jazdy na początek.

Otoż to, konstrukcyjnie obie narty wyglądają mocno, nieco inna charakterystyka w postaci odmiennego taliowania i promienia. Na pewno obie stabilne, a CT ciut bardziej skrętna. Ale żeby to jakaś wielka różnica była? Przy umiejętnościach 9/10 zapewne na obu pojedziesz podobnie. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

Przy takich umiejętnościach a i sprzęcie na którym jeździsz to wybór narty nie jest aż tak trudny. Szukasz narty pośredniej - dobrej. Albo Hybryda w długości max 175-180cm i będzie bardziej jak przedłużona slalomka (oczywiście top katalog sklep), albo sklepowy GS 180 lub ciut dłuższy - czy tam master (tak samo Top model) i tu raczej jako bardzo skrętna gigantke trzeba to potraktować. Można także jakiegoś solidnego AM spróbować - nieco szersza, ale to tez bardzo dobre narty. Tutaj jeśli będzie okazja trzeba spróbować wypożyczyć, z kimś się zamienić i zobaczyć na żywym organiźmie jak te narty się sprawują w porównaniu do Twoich obecnych - bo pewnie różnica będzie, ale musi być akceptowalna.

pozdro

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, grimson napisał:

Przy skillu 9/10, to jest poziom zawodniczy, to Ty możesz nam doradzać. Wrzuć film z jazdy na początek.

Poza jakimiś epizodami w dzieciństwie jazda na tyczkach jest mi raczej obca, więc do zawodnika trochę brakuje. Chętnie bym wrzucił jakiś, ale galeria świeci pustkami. Jeżdżąc wśród znajomych zawodników poziomem raczej nie odstaje, różnice pewnie by wyszły na tyczkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Marcos73 napisał:

Cze

Przy takich umiejętnościach a i sprzęcie na którym jeździsz to wybór narty nie jest aż tak trudny. Szukasz narty pośredniej - dobrej. Albo Hybryda w długości max 175-180cm i będzie bardziej jak przedłużona slalomka (oczywiście top katalog sklep), albo sklepowy GS 180 lub ciut dłuższy - czy tam master (tak samo Top model) i tu raczej jako bardzo skrętna gigantke trzeba to potraktować. Można także jakiegoś solidnego AM spróbować - nieco szersza, ale to tez bardzo dobre narty. Tutaj jeśli będzie okazja trzeba spróbować wypożyczyć, z kimś się zamienić i zobaczyć na żywym organiźmie jak te narty się sprawują w porównaniu do Twoich obecnych - bo pewnie różnica będzie, ale musi być akceptowalna.

pozdro

Wybór niby jest prosty, a ja mam problem. Ostatnio jeździłem zdecydowanie więcej na tych atomicach i właśnie brakowało mi czasem możliwości wejścia w ciasny zakręt. Jestem gotów zapomnieć o jeździe w takim zakręcie jaki daje mi slalomka. Pojawia się tylko pytanie czy biorąc takie hyrbydy, dalej mam możliwość stabilnej jazdy przy prędkości 100km/h i jednocześnie, jak jest ochota powycinać trochę zakręty?

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Krzychu napisał:

Wybór niby jest prosty, a ja mam problem. Ostatnio jeździłem zdecydowanie więcej na tych atomicach i właśnie brakowało mi czasem możliwości wejścia w ciasny zakręt. Jestem gotów zapomnieć o jeździe w takim zakręcie jaki daje mi slalomka. Pojawia się tylko pytanie czy biorąc takie hyrbydy, dalej mam możliwość stabilnej jazdy przy prędkości 100km/h i jednocześnie, jak jest ochota powycinać trochę zakręty?

Cze

Hybrydy, jeśli chodzi o zastosowanie bardzo często wybierają trenerzy ze szkółek (osoby zwykle bardzo dobrze jeżdżące), bo de facto na tych nartach można dużo pojechać i maja zacięcie sportowe. Jednak trzeba mieć na uwadze że profilowi to narty SL - czyli bardzo mocno taliowane. Przy 175 R14 to sam możesz ocenić mając taki, a nie inny sprzęt do jakiej narty będzie bardziej zbliżona. Wiesz jak się jeździ na SL i wiesz jak się jeździ na prawdziwym GS. Znasz zalety i wady. Ja osobiście maja do dyspozycji tylko narty o profilu GS sklep, krótsza traktuje jak hybrydę, bo mimo że przy długości 173 cm ma R ponad 17m to niesłychanie skrętne narty. Jest to tożsame z opinią mojego syna, który jeździ na poziomie zawodniczym, używa takiego samego zestawu jak Ty w wersji jeszcze juniorskiej (156/173 R21) i jak twierdzi ta krótsza daje mu więcej frajdy z jazdy i ma większe spectrum możliwości. NIestety na hybrydach nie jeździł. Tylko na GS dla dorosłych w wersji sklepowej. Mam 2 modele bliźniacze z tego samego sezonu o różnych długościach (173 i 178cm). Dla jazdy w amatorskim wydaniu nawet szybkiej (niech będzie nawet te 100km/h) nie ma żadnej odczuwalnej różnicy dla mnie w stabilności niezależnie od długości. Jedynie co to na krótszych można ciaśniej pojechać. Miałem hybrydy Head e-race pro 175cm i jej charakter jest jednak bardziej zbliżony do nart SL, łatwo zacieśniać - trudniej wydłużać skręty (bo to jest chyba charakterystyczne dla nart SL). Na pewno były mniej stabilne przy wysokich prędkościach i miały tendencje do szukania skrętu. Może też przyczyną był tuning bo w e-race były robione jak SL (87/0,5) a GS sklep mam zrobione na 88/1. Ale to gdybanie. Mam też Stockli GS laser 180cm i to bardzo ciekawa narta. Generalnie ta jest na płycie, ale ciekawie zrobiona bo ma bardzo miękkie dzioby i piętki, ale cała jest ciężka i pancerna. Na nich bardzo łatwo się skręca, łatwo się zacieśnia skręty, ale jak się ją dociśnie i chce wie ostrzej i szybciej pojechać to potrafi oddać. Jakby po przekroczeniu pewnej granicy zmieniała charakter na rasowego GS - oczywiście w wersji sklepowej, ale takiej top.  Najlepiej w Twoim wypadku spróbować hybrydy w długości 175 i 180 i tak samo GS sklep i pojechać to co chcesz na nich jeździć.

pozdro

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2025 o 10:05, Marcos73 napisał:

Cze

Hybrydy, jeśli chodzi o zastosowanie bardzo często wybierają trenerzy ze szkółek (osoby zwykle bardzo dobrze jeżdżące), bo de facto na tych nartach można dużo pojechać i maja zacięcie sportowe. Jednak trzeba mieć na uwadze że profilowi to narty SL - czyli bardzo mocno taliowane. Przy 175 R14 to sam możesz ocenić mając taki, a nie inny sprzęt do jakiej narty będzie bardziej zbliżona. Wiesz jak się jeździ na SL i wiesz jak się jeździ na prawdziwym GS. Znasz zalety i wady. Ja osobiście maja do dyspozycji tylko narty o profilu GS sklep, krótsza traktuje jak hybrydę, bo mimo że przy długości 173 cm ma R ponad 17m to niesłychanie skrętne narty. Jest to tożsame z opinią mojego syna, który jeździ na poziomie zawodniczym, używa takiego samego zestawu jak Ty w wersji jeszcze juniorskiej (156/173 R21) i jak twierdzi ta krótsza daje mu więcej frajdy z jazdy i ma większe spectrum możliwości. NIestety na hybrydach nie jeździł. Tylko na GS dla dorosłych w wersji sklepowej. Mam 2 modele bliźniacze z tego samego sezonu o różnych długościach (173 i 178cm). Dla jazdy w amatorskim wydaniu nawet szybkiej (niech będzie nawet te 100km/h) nie ma żadnej odczuwalnej różnicy dla mnie w stabilności niezależnie od długości. Jedynie co to na krótszych można ciaśniej pojechać. Miałem hybrydy Head e-race pro 175cm i jej charakter jest jednak bardziej zbliżony do nart SL, łatwo zacieśniać - trudniej wydłużać skręty (bo to jest chyba charakterystyczne dla nart SL). Na pewno były mniej stabilne przy wysokich prędkościach i miały tendencje do szukania skrętu. Może też przyczyną był tuning bo w e-race były robione jak SL (87/0,5) a GS sklep mam zrobione na 88/1. Ale to gdybanie. Mam też Stockli GS laser 180cm i to bardzo ciekawa narta. Generalnie ta jest na płycie, ale ciekawie zrobiona bo ma bardzo miękkie dzioby i piętki, ale cała jest ciężka i pancerna. Na nich bardzo łatwo się skręca, łatwo się zacieśnia skręty, ale jak się ją dociśnie i chce wie ostrzej i szybciej pojechać to potrafi oddać. Jakby po przekroczeniu pewnej granicy zmieniała charakter na rasowego GS - oczywiście w wersji sklepowej, ale takiej top.  Najlepiej w Twoim wypadku spróbować hybrydy w długości 175 i 180 i tak samo GS sklep i pojechać to co chcesz na nich jeździć.

pozdro

Ostatecznie się zdecydowałem na Fischery RC4 RC PRO 180cm.

Zobaczymy co z tego wyjdzie wyjdzie. 😄 w marcu nagram film żeby uzupełnić portfolio.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2025 o 01:59, Krzychu napisał:

Wybór niby jest prosty, a ja mam problem. Ostatnio jeździłem zdecydowanie więcej na tych atomicach i właśnie brakowało mi czasem możliwości wejścia w ciasny zakręt. Jestem gotów zapomnieć o jeździe w takim zakręcie jaki daje mi slalomka. Pojawia się tylko pytanie czy biorąc takie hyrbydy, dalej mam możliwość stabilnej jazdy przy prędkości 100km/h i jednocześnie, jak jest ochota powycinać trochę zakręty?

Cześć

Jeździsz z zawodnikami zakrętami...? Ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...