Skocz do zawartości

Wymiana Fischer F18 Progressor na coś do rozwoju


arturzx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
48 minutes ago, Lexi said:

Oczywiście - u nas w Pucharze Świata zupełnie co innego.. 😉

No tak ale z drugiej strony takie przemyślenia - czemu w wypożyczalniach przy ośrodkach typu Chopok, gdzie jako takie warunki są do 11-12 daje się ludziom narty w okolicach 75 pod butem na których mordują 3/4 dnia, zamiast takich przyjemnich AM 88 czy więcej? Przecież dla 90% narciarzy tam (a może i więcej?) szybkość przekładania jest kompletnie bez znaczenia, za to możliwość jazdy po zdegradowanym stoku jest na wagę złota... No chyba, że kwestia efektu psychologicznego - narta ma być mocno taliowana, mieć napiś race, performance czy coś podobnego, no ogólnie wyglądać zadziornie a nie jak płetwa gdzie na pierwszy rzut oka nie widać nawet gdzie dziób a gdzie piętki.

Edytowane przez arturzx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, arturzx napisał:

No tak ale z drugiej strony takie przemyślenia - czemu w wypożyczalniach przy ośrodkach typu Chopok, gdzie jako takie warunki są do 11-12 daje się ludziom narty w okolicach 75 pod butem na których mordują 3/4 dnia, zamiast takich przyjemnich AM 88 czy więcej? Przecież dla 90% narciarzy tam (a może i więcej?) szybkość przekładania jest kompletnie bez znaczenia, za to możliwość jazdy po zdegradowanym stoku jest na wagę złota... No chyba, że kwestia efektu psychologicznego - narta ma być mocno taliowana, mieć napiś race, performance czy coś podobnego, no ogólnie wyglądać zadziornie a nie jak płetwa gdzie na pierwszy rzut oka nie widać nawet gdzie dziób a gdzie piętki.

Wypożyczalnie są dla narciarzy przypadkowych czyli takich którzy prawie nic nie potrafią lub nic nie potrafią. Stąd wypożycza im sie. narty stosunkowo wąskie i krótkie żeby łatwiej im było skręcać siłowo nie mając żadnej techniki- taka polityka króluje w wypożyczalniach... nie jest ona pozbawiona logiki - każdy kto coś tam już kuma przeważnie ma swój sprzęt i nie jest już klientem wypożyczalni

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2025 o 14:16, Lexi napisał:

No i dowiedziałem sie że mam w nogach mięśnie o których do tej pory nie miałem pojęcia.. 😉 

Mięśnie odwracacze krawędzi?

Z tego samego wyjazdu: wejście na krawędź na slalomce 66 to lekki ruch w stawie skokowym i potem idzie, można to robić samymi nogami, potem co najwyżej pogłębienie. Wejście na Brahma 88 wymaga wyraźniejszego przeniesienia ciężaru ciała, sam ruch stopami ma zbyt małą amplitudę. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Chertan napisał:

Mięśnie odwracacze krawędzi?

Z tego samego wyjazdu: wejście na krawędź na slalomce 66 to lekki ruch w stawie skokowym i potem idzie, można to robić samymi nogami, potem co najwyżej pogłębienie. Wejście na Brahma 88 wymaga wyraźniejszego przeniesienia ciężaru ciała, sam ruch stopami ma zbyt małą amplitudę. 

To tera mje stryjenka oczy otworzyła!!.. 😉

.... na sam ruch stopami moje 96mm reagują śmiechem.. 😉

 

Edytowane przez Lexi
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/2/2025 at 9:43 PM, arturzx said:

Właśnie wróciłem z Chopoka i w tym sezonie to już chyba naprawdę koniec

Narciarstwo to jest jednak straszna i podstępna choroba. Ubrania poprane, narty przeserwisowane na półkach a dzień później w głowie słychać głosy "może kupisz jakieś narty i jeszcze raz pojedziesz?". Nie mogłem ich znieść więc kupiłem Enforcer 94 i właśnie testuje, warun póki co słaby ale to jest chyba to czego szukałem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/10/2025 at 10:11 AM, arturzx said:

Enforcer 94

Dziś była okazja przetestować prawie pełny zakres warunków od lodu po wodę, nie było tylko muld bo ludzi niewiele. Jak dla mnie te narty są fenomenalne, na lodzie bez porównania do F18, zero stresów i idą jak po szynach, zresztą jadą tak po wszystkim. Stabilność sprawila, że nawet pojawiła się przyjemność z jazdy po czarnych. W sumie widać to też po statystykach bo prędkości większe choć jadąc wcale niespecjalnie to odczuwałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, arturzx napisał:

Dziś była okazja przetestować prawie pełny zakres warunków od lodu po wodę, nie było tylko muld bo ludzi niewiele. Jak dla mnie te narty są fenomenalne, na lodzie bez porównania do F18, zero stresów i idą jak po szynach, zresztą jadą tak po wszystkim. Stabilność sprawila, że nawet pojawiła się przyjemność z jazdy po czarnych. W sumie widać to też po statystykach bo prędkości większe choć jadąc wcale niespecjalnie to odczuwałem.

Trochę a nawet bardzo przesadziłeś w ocenie. Jaki pełny zakres warunków 🤣 najgorsze jakie mogą być dla tej narty. Mam enforcer 100 od kilku lat,lód i zmrożony sztruks to najgorsza opcja dla enfo, powiem więcej tragedia człowiek się zsuwa i cały telepie na twardym. Świeży śnieg i odsypy czym większe tym lepsze to jest to i wtedy jest jazda 👍

Edytowane przez Mikoski
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, arturzx napisał:

Dziś była okazja przetestować prawie pełny zakres warunków od lodu po wodę, nie było tylko muld bo ludzi niewiele. Jak dla mnie te narty są fenomenalne, na lodzie bez porównania do F18, zero stresów i idą jak po szynach, zresztą jadą tak po wszystkim. Stabilność sprawila, że nawet pojawiła się przyjemność z jazdy po czarnych. W sumie widać to też po statystykach bo prędkości większe choć jadąc wcale niespecjalnie to odczuwałem.

Koledzy z forum którzy widzieli jak na nich jeżdżę wiedzą że moje enforcery nazywam klapaczki bo pomimo dwóch blach przy szybszej jeździe czuby klapią 🤪, rokery są potężne więc coś za coś. Dodam że to jedyne z moich ulubionych nart.

Edytowane przez Mikoski
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minutes ago, Mikoski said:

Trochę a nawet bardzo przesadziłeś w ocenie. Jaki pełny zakres warunków 🤣 najgorsze jakie mogą być dla tej narty. Mam enforcer 100 od kilku lat,lód i zmrożony sztruks to najgorsza opcja dla enfo, powiem więcej tragedia człowiek się zsuwa i cały telepie na twardym. Świeży śnieg i odsypy czym większe tym lepsze to jest to i wtedy jest jazda 👍

No to mi klepały Fischery a rezonans na sztruksie przenosił się aż do mózgu
😉 Jak warunki były takie, że gdzieś tam miejscami lód przebijał to bałem się jeździć ciętym skrętem bo narty mi wyjeżdżały z pod dupy i raz połamałem bark w ten sposób. Świeży śnieg był wczoraj i faktycznie to była jazda, ale dziś jak na moje wymagania na lodzie i zmrożonym spisywały się fajnie i pierwszy raz udało mi się po czarnych pojechać ciętym gdzie na F18 to sobie szurałem conajwyżej. Jak po południu zrobiło się mokro to też dało się jeździć i właśnie takich nart potrzebowałem bo kilku par mi się nie chce mieć 🙂 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2025 o 15:49, Mikoski napisał:

Koledzy z forum którzy widzieli jak na nich jeżdżę wiedzą że moje enforcery nazywam klapaczki bo pomimo dwóch blach przy szybszej jeździe czuby klapią 🤪, rokery są potężne więc coś za coś. Dodam że to jedyne z moich ulubionych nart.

każdy kto wziął szerokie jest zafascynowany tym jak nie umiejąc jeździć umie jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...