lubeckim Napisano Sobota o 12:14 Udostępnij Napisano Sobota o 12:14 Nie wiem ile osób ma jeszcze tak stare narty. Jeździ się na nich super, chodź ponoć ongiś był to jeden z bardziej topowych modeli do jazdy sportowej SL. Do pewnego roku wiązania miały w nich wadę fabryczną. Jak mi to dzisiaj zdiagnozowano zaczyna się od tego co widać na filmie, a kończy się wypięciem się narty w losowym momencie. Film nagrałem dla kolegi, który to oglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano Sobota o 17:57 Udostępnij Napisano Sobota o 17:57 Zakładam że rozstaw obu wiązań jest identyczny w poziomie i w pionie czyli tak samo dopasowany do buta. Wygląda jakby piętka wiązania nie zamykała się do końca czyli nie tak jak powinna. Czy przyczyną tego braku domknięcia jest skistoper który się nie składa do końca ?. Czy też skistoper jest sprawny a mimo to piętka wiązania się nie domyka ?. Jeżeli skistoper jest Ok ale zablokowana jest piętka wiązania to całkowicie zwolniłbym jej wewnętrzną sprężynę, wtedy sprawdziłbym czy zakres ruchu jest prawidłowy. Jeżeli okaże się prawidłowy to dokręcałbym sprężynę i sprawdzał, np. co 1 DIN, czy prawidłowo działa. Jeżeli mimo rozkręcenia nie zacznie działać prawidłowo to masz pewność wewnętrznego uszkodzenia. Obecnie zwiększając siłę DIN napinasz bardziej sprężynę wiązania ale jeżeli coś jest niedomknięte to w każdej chwili może się to coś otworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano Sobota o 18:06 Udostępnij Napisano Sobota o 18:06 to wiązanie jest przymocowane do płyty czy zintegrowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Friski Napisano Niedziela o 17:25 Udostępnij Napisano Niedziela o 17:25 Było o tym głośno. Dystrybutor Atomica wymienił mi za darmo, może jeszcze poczuwają się do odpowiedzialności... Ale to było wieeele lat temu, zanim Atomic z żółtego zrobił się czerwony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano wczoraj o 09:10 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:10 (edytowane) Na tą szynę pasują późniejsze modele wiązań. Wrócę do szopy i poszukam jak ja zastosowałem model Edytowane wczoraj o 09:11 przez Adam ..DUCH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peter Napisano wczoraj o 09:39 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:39 W pierwszej kolejności wyreguluj docisk, jest to parametr dużo ważniejszy w kwestii bezpieczeństwa niż ustawienie siły DIN na wiązaniu, w tej wadliwej z tego co widzę jest większy, być może zbyt duży, jeśli było tak jeżdżone mogło dojść do uszkodzenia. W tak starym sprzęcie jeśli coś nie gra, w szczególności z wiązaniami, trudno trzeba kupić inne, tzn. takie które przynajmniej "na oko" są sprawne a najlepiej oddać do sprawdzenia w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 2 godziny temu Autor Udostępnij Napisano 2 godziny temu On 1/29/2025 at 10:10 AM, Adam ..DUCH said: Na tą szynę pasują późniejsze modele wiązań. Wrócę do szopy i poszukam jak ja zastosowałem model Nie musisz szukać. Od kolegi z GOPRu już dostałem 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.