moruniek Napisano Poniedziałek o 20:16 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 20:16 Idealnie byłoby kupić 2 komplety. Jeden na muldy, drugi na odsypy. Po co tu tyle się rozpisywać 😉. 1 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano Poniedziałek o 23:13 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 23:13 5 godzin temu, Mikoski napisał: Oczywiście że możemy i wtedy kąty podniesienia są nam całkowicie obojętne. Pozdro Akurat dokładnie nie .. ale mniejsza o większość ;). M. 2 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano wczoraj o 06:29 Udostępnij Napisano wczoraj o 06:29 W dniu 19.01.2025 o 21:59, PrzemekWrocek napisał: W przyszły weekend będę testował S MAX 10. Zdecydowanie poszukam do testów innych pozycji które polecasz. Zdecydowanie Tomek ma racje... jeśli myślisz o czymś szerszym dla porównania możesz założyć S Force 80TI albo. Bold - narty na słabą widoczność - nie potrzebujesz widzieć po czym jeździsz.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cappo Napisano wczoraj o 08:00 Udostępnij Napisano wczoraj o 08:00 Co do S/MAX 10 bo też się zainteresowałem to model 2025, ma trochę inną budowę, @tomkly opisuje swoje doświadczenia z jazdy na modelu 2024. 2025 jest 1mm węższy pod butem(pomijalne), ale ma zabrany jeden titanal. Przekopałem trochę internetu i bardzo ciężko znaleźć do kupienia model z 2024, w teorii jeden sklep i to z niezbyt zachęcającą ceną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano wczoraj o 08:12 Udostępnij Napisano wczoraj o 08:12 Ja tam kiepsko ale czy teraz tak sie jeździ po muldach na szerokich nartach? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano wczoraj o 09:21 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:21 Cześć Narty mu przeszkadzają to musi tak się zsuwać. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano wczoraj o 09:37 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:37 Panowie, nie kozaczyć, jechać i zjechać - może być w normalnych nartach 😉 pozdro 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 23 godziny temu Udostępnij Napisano 23 godziny temu Jazda takimi obskokami to musi byc jeszcze bardziej męczaca. Na trase po prawej wybralem sie na nartach 186cm.... lekko nie było. Na zmuldzonej Golgocie to jednak mialem te 30 kg mniej..... ;-)) czasem pamiec ruchowa nie wystarczy. Kondycja tez musi byc..... ;-)) 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu 17 hours ago, Mitek said: Cześć Wejście w skręt dla mnie nie jest jednoznaczne z łapaniem krawędzi. Można wejść w skręt ślizgowy rotacją stóp przecież. Pozdro Na mój chłopski rozum wyższe podcięcie krawędzi bazowej powoduje zmiejszenie efektu "myszkowania" narty prowadzonej płasko, a także mniej spowalnia nartę (większa powierzchnia kontaktu krawędzi z podłożem przyhamowuje nartę). Swoją drogą jak weźmiemy pod uwagę jak małą szerokość ma krawędź, to różnica w jej podniesieniu o ułamek stopnia jest wręcz niezauważalna gołym okiem. Aż trudno uwierzyć, że ma to wyczuwalne znaczenie podczas jazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu 23 minuty temu, mig napisał: Jazda takimi obskokami to musi byc jeszcze bardziej męczaca. Na trase po prawej wybralem sie na nartach 186cm.... lekko nie było. Na zmuldzonej Golgocie to jednak mialem te 30 kg mniej..... ;-)) czasem pamiec ruchowa nie wystarczy. Kondycja tez musi byc..... ;-)) Cześć Nie wiem Michał czy to są dobre przykłady z tymi starymi nartami. Z pewnością masz rację co do kondycji ale i gibkości i szybkości. Ja swego czasu jeździłem zmuldzonej na Bieńkuli na narcie DH 215cm, która z pewnością była sztywna ale czy aż tak sztywna jak dzisiejsze GS... ? POzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 22 godziny temu Udostępnij Napisano 22 godziny temu 18 minut temu, Mitek napisał: Cześć Nie wiem Michał czy to są dobre przykłady z tymi starymi nartami. Z pewnością masz rację co do kondycji ale i gibkości i szybkości. Ja swego czasu jeździłem zmuldzonej na Bieńkuli na narcie DH 215cm, która z pewnością była sztywna ale czy aż tak sztywna jak dzisiejsze GS... ? POzdro Te 186 to byly wspolczesne k2 charger. Calkiem zwyczajna, niezła narta AM. Trudnosc byla glownie w tym, ze widoczne garby zostaly wyciete krotkimi nartami i byly bardziej geste niz kiedys.... a moze tylko mi sie wydawalo. Druga polowa juz jakos poszla, wiec mysle ze trzeba bylo jednak sobie przypomniec.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu 59 minut temu, mig napisał: Te 186 to byly wspolczesne k2 charger. Calkiem zwyczajna, niezła narta AM. Trudnosc byla glownie w tym, ze widoczne garby zostaly wyciete krotkimi nartami i byly bardziej geste niz kiedys.... a moze tylko mi sie wydawalo. Druga polowa juz jakos poszla, wiec mysle ze trzeba bylo jednak sobie przypomniec.... Napiszesz co to za trasa? Google podpowiada la Plagne. Nie wiem, nie byłem. Po zmuldzonej jechałem Harakiri, miękkiej, zamkniętej zresztą, jak się przewróciłem to tylko podparłem się ręką i już gotów do jazdy, kiedyś jakąś podobną ale bardziej dynamiczną podpórkę miałem na Szrenicy, prawie fun carving wyszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu 1 godzinę temu, mig napisał: Na trase po prawej po lewej miał byś lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 20 godzin temu Udostępnij Napisano 20 godzin temu 9 minut temu, star napisał: Napiszesz co to za trasa? Google podpowiada la Plagne. Nie wiem, nie byłem. Po zmuldzonej jechałem Harakiri, miękkiej, zamkniętej zresztą, jak się przewróciłem to tylko podparłem się ręką i już gotów do jazdy, kiedyś jakąś podobną ale bardziej dynamiczną podpórkę miałem na Szrenicy, prawie fun carving wyszedł. Rejon Les Arcs - la Plagne.... niestety nazwy trasy nie rozszyfruje. Obslugiwaly to starodawne gondolki, 4 osobowe - jak niegdys Szyndzielnia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoB77 Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu Katorga. Po jednym zjeździe trening wykonany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu Godzinę temu, mig napisał: Rejon Les Arcs - la Plagne.... niestety nazwy trasy nie rozszyfruje. Obslugiwaly to starodawne gondolki, 4 osobowe - jak niegdys Szyndzielnia. To są stare kubełki z Roche de Mio na Lodowiec Bellecote. Kapitalny nie ratrakowany (czarne trasy) rejon ośrodka La Plagne. Da się zjechać z 3200m na 1200 m n.p.m (sama końcówka ratrakowana) 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu (edytowane) 15 godzin temu, Marxx74x napisał: Akurat dokładnie nie .. ale mniejsza o większość ;). M. Jaka jest różnica w skręcie jadąc na płaskiej narcie pomiędzy podniesieniem 0,5 a 1,5 stopnia ? o zerowym podniesieniu nie mam pojęcia bo takiego nigdy nie robiłem i może być problematyczne łapiąc krawędź natychmiast przy minimalnym zakrawedziowaniu. Ty jako fachowiec pewnie możesz w jasny sposób to wyjaśnić. Jeśli Byłbyś tak uprzejmy napisać w prosty obrazowy sposób byłbym wdzięczny. Jak masz zamiar odpowiadać rebusami którymi często i gęsto raczysz to forum to Sobie daruj... Krótko na temat łopatologicznie proszę jeśli jestem godzien słowa. Chyba że to wiedza tajemna, czytając Twoje posty takie odnoszę wrażenie, tylko dla wybranych. Może oświecisz plebs ? Miszczów 😁 klawiatury pod postem o którym mowa też proszę o komentarz , ja się nie pierdolę dawać co tam macie !! Edytowane 19 godzin temu przez Mikoski 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu (edytowane) Jadąc na płaskiej narcie wybierając wąski tor jazdy 2..3 metry maks na skraju trasy jest mi jeden chuj jakie mam kąty i narty, po prostu ślizgam się po tym co jest obojętnie czy twardo czy odsypy, 155 cm po 185 i od 62 mm po 120 pod butem . Może niektórzy powinni przestać myśleć o sprzęcie a nauczyć się jeździć. Zapraszam na kwietniowe nartowanie tam jest przesiew cip od tych co coś ogarniają narty obojętne a i po trawie się człowiek nauczy jak mokra to trzeba się rozpędzić i kilkadziesiąt metrów przejedziesz. Tylko nie wiem jakie podniesienie jest najlepsze na trawę 🤔 Edytowane 18 godzin temu przez Mikoski 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) 8 godzin temu, Lexi napisał: Zdecydowanie Tomek ma racje... jeśli myślisz o czymś szerszym dla porównania możesz założyć S Force 80TI albo. Bold - narty na słabą widoczność - nie potrzebujesz widzieć po czym jeździsz.. Bold to kolejna genialna narta Salomona, niesłychanie stabilna i jednocześnie bardzo szybka. Przy czym w długości 177 cm (taką znam) wymaga już pewnej siły a także umiejętności technicznych. S MAX 10 są zauważalnie lżejsze w prowadzeniu nie mówiąc już o Addikt Pro. Taki evergreen, od ilu sezonów oni to produkują i praktycznie poza szatą graficzną nic w nich nie zmieniają, bo trudno coś w nich poprawić a zepsuć łatwo. Edytowane 18 godzin temu przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu Jaka jest różnica? 1 stopień. Dużo czy mało ? Po pierwsze : czy dużo czy mało to większe podniesienie z natury promuje ślizgowe - a tego dotyczył mój komentarz. Powszechne jest podniesienie przodu/piętek na 1.5/2 własnie w celu przyjemniejszej inicjacji skrętów ślizgowo (lub ograniczenia agresywności narty co w większości przypadków sprowadza się do tego samego - alternatywą jest ich przytępienie czego osobiście nie polecam poza jakąś specyficzną godziną W typu przebieg egzaminów/zaliczeń z SL na początku bądź czymś innym ciętym). Ów jeden chuj - jak mawia anegdotka o szerokości torów w Rosji - miewa znaczenie a czy dla Ciebie jest to odczuwalne czy nie .. nie wiem. Szczerze zazdroszczę, że na twardym nie zauważasz różnicy pomiędzy 68/165 a 120/180. Zakładam, że twarde jest twarde. Wracając do meritum - odpowiedziałeś sobie sam wspominając abstrakcyjne zero. Im więcej, tym mniej agresji w łapaniu krawędzi. I dochodzimy do ciekawego pytania : dlaczego producenci dość powszechnie zaczęli puszczać domyślne podniesienia >=1.5 ? Po prostu dostosowali się do uśrednionych umiejętności użytkowników. Chaotyczność ruchu przy mniejszych wartościach podniesienia skutkowała szarpaniem co przy chęci rozwijania większych prędkości kończy się źle. Zmiana powoduje, że dopiero bardzo świadome wejście na krawędź daje oczekiwany efekt przy czym gross użytkowników owego efektu w pełnej krasie nie oczekuje 🙂 (pomijają już fakt, że hasło twarde wzmiankowane w kolejkach do wyciągu i barach z twardością stoku ma nie dużo wspólnego). Coś pominąlem? Aha .. czy to duża różnica? Tam gdzie potrzebuję bardzo szybkiej odpowiedzi ze strony narty/krawędzi czyli w jeździe sportowej tak (i znów uwaga - nie w każdej konkurencji stosuje się agresywne (czytaj małe) podniesienie że względów wspomnianych powyżej. A rebusy lubię. Teoretycznie zmuszają do myślenia choć to praktyka tak niepopularna, że i rebusy tracą sens nad czym boleję .. ale chuj z rebusami ;). M. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) Trudno będzie się Wam porozumieć, bo rozmawiacie o jeździe dwoma zupełnie różnymi technikami. Damian mówi o śmigu na bardzo wąskim przesmyku (też uwielbiam taką jazdę, szczególnie z dużą prędkością) a Marek o jeździe nazwijmy to umownie z wykorzystaniem pełnej krawędzi na szerokim stoku bez ograniczeń po bokach. Edytowane 18 godzin temu przez tomkly 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) Godzinę temu, Mikoski napisał: Jaka jest różnica w skręcie jadąc na płaskiej narcie pomiędzy podniesieniem 0,5 a 1,5 stopnia ? o zerowym Mowa była ogólnie o kątach,nie tylko podniesieniu, ale i bocznych. Jeśli nie czujesz różnicy w skrętach to gratuluję. W kwietniowym śniegu jak napisałeś to akurat nie ma znaczenia,bo trzeba umieć jeździć. Dla Ciebie mogę być cipą,ale to była moja ulubiona pora jazdy,a jeśli chodzi o mistrza klawiatury, to wczoraj Ty się, chwalileś że zostałeś królem złotym,tak że wiesz. Nigdy się nie wycofywalem z tego co piszę i nigdy nie odwracałem jak to się mówi kota ogonem,tym bardziej nie będę się tłumaczył z danego lajka. Edytowane 18 godzin temu przez Edwin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu 18 minut temu, tomkly napisał: Trudno będzie się Wam porozumieć, bo rozmawiacie o jeździe dwoma zupełnie różnymi technikami. Damian mówi o śmigu na bardzo wąskim przesmyku (też uwielbiam taką jazdę, szczególnie z dużą prędkością) a Marek o jeździe nazwijmy to umownie z wykorzystaniem pełnej krawędzi na szerokim stoku bez ograniczeń po bokach. Szerokim? Dlaczego ? .. zerknij na np. podział torów na hali w Druskiennikach 🙂 i oceń czy wepchnięcie tam niekiedy 4-5 linii SL to "stok" szeroki bez ograniczeń po bokach 🙂 🙂 Nie odnoszę się do szerokości stoku, nachylenia, występowania bądź braku przeszkód tylko do faktu, że zmiana podniesienia wpływa na już względnie twardym stoku na responsywność i zachowanie nart (co implikuje konieczność posiada umiejętnosci by z tego skorzystać). M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu 11 minut temu, Edwin napisał: Mowa była ogólnie o kątach,nie tylko podniesieniu, ale i bocznych. Jeśli nie czujesz różnicy w skrętach to gratuluję. W kwietniowym śniegu jak napisałeś to akurat nie ma znaczenia,bo trzeba umieć jeździć. Dla Ciebie mogę być cipą,ale to była moja ulubiona pora jazdy,a jeśli chodzi o mistrza klawiatury, to wczoraj Ty się, chwalileś że zostałeś królem złotym,tak że wiesz. Mowa była o podniesieniu nie o kątach bocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu 31 minut temu, Marxx74x napisał: dlaczego producenci dość powszechnie zaczęli puszczać domyślne podniesienia >=1.5 Salomon i Stockli w szerszych modelach .. a reszta to kto? ..pojedyncze modele K2, Elan? na palcach jednej ręki.. kto jeszcze.. do parku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.