KrzysiekK Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu (edytowane) 23 minuty temu, Marcos73 napisał: Cze Pojechanie tak jak Ty wymaga dużych umiejętności, czucia terenu, śniegu etc. Osobiście z takim stylem (techniką) się nie spotkałem na żywo. Kompensację zawsze traktowałem jako odciążenie dolne, ale chyba to Twoja nowatorska nazwa, bo de facto przewija się tylko w Twoich filmach. Wspomniałeś, że nowicjuszy lepiej się uczy. Ale moja obawa wynika, czy nauka osób początkujących techniki szybkiej jazdy z ograniczoną kontrolą toru i prędkości jest dobrym pomysłem. Generalnie to chyba jazda z wykorzystaniem geometrii nart, coś na kształt jazdy ciętej. Jako uzupełnienie jazdy - ok, ale jako rozpoczęcie nauki jazdy, dla mnie nie ma sensu, bo to będzie jazda niebezpieczna. pozdro Tak, do kompensacji potrzeba prędkości. Na rolkach pojadę coś w tym stylu jak w 5 minucie tego filmu. Jest kompensacja, tułów na jednej wysokości, nogi robią robotę. Trzeba gazu. A dodatkowo ono samo daje napęd przy odpowiednim kącie odepchnięcia. Edytowane 3 godziny temu przez KrzysiekK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 12 minut temu, KrzysiekK napisał: Tak, do kompensacji potrzeba prędkości. Na rolkach pojadę coś w tym stylu jak w 5 minucie tego filmu. Jest kompensacja, tułów na jednej wysokości, nogi robią robotę. Trzeba gazu. A dodatkowo ono samo daje napęd przy odpowiednim kącie odepchnięcia. Krzysiu Ale to są rolki, nie narty. Na nartach trzeba kontrolować tor i prędkość - a prędkość wynika z nastromienia. Na rolkach jeździsz po płaskim. W jeździe ciętej z odciążeniem dolnym jest tak samo, tylko w momencie odciążenia narty nie musza jechać po śniegu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekK Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 4 minuty temu, Marcos73 napisał: Krzysiu Ale to są rolki, nie narty. Na nartach trzeba kontrolować tor i prędkość - a prędkość wynika z nastromienia. Na rolkach jeździsz po płaskim. W jeździe ciętej z odciążeniem dolnym jest tak samo, tylko w momencie odciążenia narty nie musza jechać po śniegu. pozdro Ale przecież wiesz że jeżdżę też z górki. Nic się nie zmienia. Większy gaz bo grawitacja gna. Nie wiem jak się jedzie na nartach z kompensacją bo bałem się osiągnąć taką prędkość i często przede mną wyrastały krasnale 10% mojej wagi które mógłbym uszkodzić a nie ufam sobie bym tak zgrabnie skontrolował tor jazdy jak np Ty w filmiku z Bialki. Stawiam, że osoba z dobrą umiejętnością kontroli toru i umiejętnościami awaryjnego zatrzymania się może mieć mega fun z takiej jazdy. Ale żeby od tego zaczynać naukę … mam wątpliwości. Może nam to @Marek Orozwieje… 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu (edytowane) 43 minuty temu, KrzysiekK napisał: Ale przecież wiesz że jeżdżę też z górki. Nic się nie zmienia. To zjedź tak z górki przyśpieszając każdy skręt. Na rolkach. Do odciążenia dolnego wcale nie trzeba jakiejś szczególnej prędkości. Jest to tylko inny sposób odciążenia. Nie dźwigasz całego ciała jak w NW, tylko podkurczasz nogi. Jeździsz normalnie - nie widzę przeszkód abyś tego odciążenia nie mógł zastosować. Jazda Marka ma znamiona jazdy ciętej, mocno wykorzystuje geometrię nart. Oczywiście wskazane przez Niego punkty - jak równe obciążenie obu nart w skręcie, prowadzenie nart cały czas po śniegu - to jest inne niż typowa jazda cięta. Niemniej jednak obie jazdy to szybka jazda. Raczej zaawansowana, niż dla początkujących. Jedynie podobną jazdę w stylu Marka to kojarzę Nico130 na filmie "Gaz" czy coś takiego. Raczej niespotykana na stokach. Wymaga wysokich umiejętności, podobnie jak jazda cięta. Marek się tym zajmuje od X lat, a przecież jest doskonałym narciarzem, więc może tak jeździć, bo doskonale to kontroluje. Jednak początkujących tego uczyć, dla mnie nie ma sensu, równie dobrze można ich postawić na krawędzi i tez będą skręcać. Pewnie łatwość przyswajania tej techniki przez nowicjuszy jest brak "złych" przyzwyczajeń z początków nauki. Pewnie warto spróbować, może być to ciekawe. pozdro Edytowane 2 godziny temu przez Marcos73 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 44 minuty temu Udostępnij Napisano 44 minuty temu (edytowane) W dniu 21.10.2024 o 10:15, Marek O napisał: No tak kompensacja a w tym technika punktowa to technika czucia. Rozruszanie poszczególnych punktów i wyczucie ich działania na jazdę daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy i pozwala na tworzenie własnej techniki jazdy. Pozdrawiam Cześć Na tym forum sekta😁 staroobrzędowców jest tak silna że nie wróżę Ci tu jakichś sukcesów 😜 na bank nie poprą Twoich wizji nowoczesnego narciarstwa ale osobiście trzymam kciuki za roz...nie betonu 👍 Edytowane 4 minuty temu przez Mikoski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.