Skocz do zawartości

KOMPENSACJA - technika przyszłości


Marek O

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Marcos73 napisał:

Cze

Pojechanie tak jak Ty wymaga dużych umiejętności, czucia terenu, śniegu etc. Osobiście z takim stylem (techniką) się nie spotkałem na żywo. Kompensację zawsze traktowałem jako odciążenie dolne, ale chyba to Twoja nowatorska nazwa, bo de facto przewija się tylko w Twoich filmach. 

Wspomniałeś, że nowicjuszy lepiej się uczy. Ale moja obawa wynika, czy nauka osób początkujących techniki szybkiej jazdy z ograniczoną kontrolą toru i prędkości jest dobrym pomysłem. Generalnie to chyba jazda z wykorzystaniem geometrii nart, coś na kształt jazdy ciętej. Jako uzupełnienie jazdy - ok, ale jako rozpoczęcie nauki jazdy, dla mnie nie ma sensu, bo to będzie jazda niebezpieczna.

pozdro

Tak, do kompensacji potrzeba prędkości. Na rolkach pojadę coś w tym stylu jak w 5 minucie tego filmu. 

Jest kompensacja, tułów na jednej wysokości, nogi robią robotę. Trzeba gazu. A dodatkowo ono samo daje napęd przy odpowiednim kącie odepchnięcia. 

Edytowane przez KrzysiekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, KrzysiekK napisał:

Tak, do kompensacji potrzeba prędkości. Na rolkach pojadę coś w tym stylu jak w 5 minucie tego filmu. 

Jest kompensacja, tułów na jednej wysokości, nogi robią robotę. Trzeba gazu. A dodatkowo ono samo daje napęd przy odpowiednim kącie odepchnięcia. 

Krzysiu

Ale to są rolki, nie narty. Na nartach trzeba kontrolować tor i prędkość - a prędkość wynika z nastromienia. Na rolkach jeździsz po płaskim.

W jeździe ciętej z odciążeniem dolnym jest tak samo, tylko w momencie odciążenia narty nie musza jechać po śniegu.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marcos73 napisał:

Krzysiu

Ale to są rolki, nie narty. Na nartach trzeba kontrolować tor i prędkość - a prędkość wynika z nastromienia. Na rolkach jeździsz po płaskim.

W jeździe ciętej z odciążeniem dolnym jest tak samo, tylko w momencie odciążenia narty nie musza jechać po śniegu.

pozdro

Ale przecież wiesz że jeżdżę też z górki. Nic się nie zmienia. Większy gaz bo grawitacja gna. Nie wiem jak się jedzie na nartach z kompensacją bo bałem się osiągnąć taką prędkość i często przede mną wyrastały krasnale 10% mojej wagi które mógłbym uszkodzić a nie ufam sobie bym tak zgrabnie skontrolował tor jazdy jak np Ty w filmiku z Bialki.

Stawiam, że osoba z dobrą umiejętnością kontroli toru i umiejętnościami awaryjnego zatrzymania się może mieć mega fun z takiej jazdy. Ale żeby od tego zaczynać naukę … mam wątpliwości. Może nam to @Marek Orozwieje…

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, KrzysiekK napisał:

Ale przecież wiesz że jeżdżę też z górki. Nic się nie zmienia.

To zjedź tak z górki przyśpieszając każdy skręt. Na rolkach. Do odciążenia dolnego wcale nie trzeba jakiejś szczególnej prędkości. Jest to tylko inny sposób odciążenia. Nie dźwigasz całego ciała jak w NW, tylko podkurczasz nogi. Jeździsz normalnie - nie widzę przeszkód abyś tego odciążenia nie mógł zastosować.

Jazda Marka ma znamiona jazdy ciętej, mocno wykorzystuje geometrię nart. Oczywiście wskazane przez Niego punkty - jak równe obciążenie obu nart w skręcie, prowadzenie nart cały czas po śniegu - to jest inne niż typowa jazda cięta. Niemniej jednak obie jazdy to szybka jazda. Raczej zaawansowana, niż dla początkujących. Jedynie podobną jazdę w stylu Marka to kojarzę Nico130 na filmie "Gaz" czy coś takiego. Raczej niespotykana na stokach. Wymaga wysokich umiejętności, podobnie jak jazda cięta. Marek się tym zajmuje od X lat, a przecież jest doskonałym narciarzem, więc może tak jeździć, bo doskonale to kontroluje. Jednak początkujących tego uczyć, dla mnie nie ma sensu, równie dobrze można ich postawić na krawędzi i tez będą skręcać. Pewnie łatwość przyswajania tej techniki przez nowicjuszy jest brak "złych" przyzwyczajeń z początków nauki. Pewnie warto spróbować, może być to ciekawe. 

pozdro

Edytowane przez Marcos73
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2024 o 10:15, Marek O napisał:

No tak kompensacja a w tym technika punktowa to technika czucia. Rozruszanie poszczególnych punktów i wyczucie ich działania na jazdę daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy i pozwala na tworzenie własnej techniki jazdy. Pozdrawiam

Cześć 

Na tym forum sekta😁 staroobrzędowców jest tak silna że nie wróżę Ci tu jakichś sukcesów 😜 na bank nie poprą Twoich wizji nowoczesnego narciarstwa ale osobiście trzymam kciuki za roz...nie betonu 👍

 

Edytowane przez Mikoski
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...