Marcos73 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września 27 minut temu, Marxx74x napisał: Jak będziesz jadąc klękał na kolanko to mogę spróbować 🙂 M. Dopiero co wstaliśmy z kolan, a już mamy klękać z powrotem???? Duma nam nie pozwala. Nigdy więcej !!!!! pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września Nie wiem na ile jestem wiarygodny bo Curex się uczy jazdy na wprost i hamowania pługiem zanim na trawę ją wyniesie. Po drodze na niby leci, ale tyczek brak. Narty bez krawędzi - nawet chcący nie naostrzy .. ogólnie lipa. .. więc chwilowo muszę się poddać : jazda na wprost "rulez" 🙂 M. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września 3 minuty temu, Marxx74x napisał: Nie wiem na ile jestem wiarygodny bo Curex się uczy jazdy na wprost i hamowania pługiem zanim na trawę ją wyniesie. Po drodze na niby leci, ale tyczek brak. Narty bez krawędzi - nawet chcący nie naostrzy .. ogólnie lipa. .. więc chwilowo muszę się poddać : jazda na wprost "rulez" 🙂 M. Cze Z ciekawości - jakie ma wiązania? Do telemarku, czy dedykowane do skoków? Bo buty ma swoje. pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 25 Września Udostępnij Napisano 25 Września Do telemarku, takie jak normalnie, NTN. Kilka zacnych postaci było zdziwionych :). Narty nieco krótsze niż typowe "skokowe" dla niej. Zwykła guma a nie te skokowe cuda (w spodenkach na wypadek kontaktu z igielitem lub trawą 🙂 ). Jak skończy się sezon zimowy to może popróbuje w typowo skokowej konfiguracji - taki ma wstępnie plan opiekujący się tym segment treningu Trener. Na razie nie mieszamy więcej niż i tak robimy 🙂 M. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 31 Października Udostępnij Napisano 31 Października No i po problemie...już wiadomo jakie narty wybrać .. 🙂 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pauli Napisano wczoraj o 17:56 Udostępnij Napisano wczoraj o 17:56 hej, takie pytanie. z czego może wynikać, że narta kiepsko trzyma na lodzie (lodzie lodzie, nie, że twardo)? porządna narta, x9s, porównywana w tych samych warunkach z innymi też porządnymi nartami, zaraz po serwisie i taki klops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano wczoraj o 18:10 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 18:10 Słaby serwis, albo słaby narciarz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano wczoraj o 18:27 Udostępnij Napisano wczoraj o 18:27 14 minut temu, Gabrik napisał: Słaby serwis, albo słaby narciarz. Jeszcze mało agresywne zakrawedziowanie, jazda w ześlizgu.Ale nr jeden braki w technice. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano wczoraj o 19:40 Udostępnij Napisano wczoraj o 19:40 Godzinę temu, pauli napisał: hej, takie pytanie. z czego może wynikać, że narta kiepsko trzyma na lodzie (lodzie lodzie, nie, że twardo)? porządna narta, x9s, porównywana w tych samych warunkach z innymi też porządnymi nartami, zaraz po serwisie i taki klops Jesli nie jestes zawodnikiem z wieloma dniami treningu na lodowych stokach przygotowanych pod zawody to nie licz na swobodną jazdę po lodzie.... ;-)) A dla amatora.... 1. Narty: - za krotkie - za miekkie - za twarde - będą schodkować - serwis przystokowy ( na odpier..) - luzy w wiązaniu - rozklekotane rentalowe lub inne na szynie. Przyzwoite narty mają wiązania przekrecone porządnie do plyty. 2. Buty: - miekkie cholewki - kanting przypadkowy 3. Narciarz -nogi kawaleryjskie - umiejetnosci ( temat rzeka) 4. Sposob jazdy: -krotkie płaty ciemnego lodu (do kikunastu m) - przejechac na krawedziach lub na wprost i nie kombinować czy udawac bohatera -na dluzszych polecam smig, pewnie dlatego ze innego sposobu nie umiem.... ;-))). Lód gdzieś się skończy.... 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pauli Napisano wczoraj o 20:06 Udostępnij Napisano wczoraj o 20:06 narciarz może i kiepski 🙂 ale testowane był kilka par nart w tych samych warunkach. i niektóre szły jak po torach (heady e-speed pro na ten przykład), inne w miarę, moje nie. serwis przed wyjazdem i wydaje mi się, że dobry (ręczny u sprawdzonego serwisanta), potem było gorzej, w końcu jeszcze raz serwis na stoku dla sprawdzenia bo z ilości lodu na stoku narty się stępiły. no i nic, dalej kiepsko. a na innych w ten sam dzień - o dziwo bywało pięknie. były testy na lodowcu, stąd takie dobre porównanie. a więc? jak nie nogi to co? wiązania dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano wczoraj o 20:11 Udostępnij Napisano wczoraj o 20:11 (edytowane) 17 minut temu, pauli napisał: narciarz może i kiepski 🙂 ale testowane był kilka par nart w tych samych warunkach. i niektóre szły jak po torach (heady e-speed pro na ten przykład), inne w miarę, moje nie. serwis przed wyjazdem i wydaje mi się, że dobry (ręczny u sprawdzonego serwisanta), potem było gorzej, w końcu jeszcze raz serwis na stoku dla sprawdzenia bo z ilości lodu na stoku narty się stępiły. no i nic, dalej kiepsko. a na innych w ten sam dzień - o dziwo bywało pięknie. były testy na lodowcu, stąd takie dobre porównanie. a więc? jak nie nogi to co? wiązania dobre. A te X9 to Twoje od nowości? Jeśli tak,to obstawiam, że ch.. ostrzenie zwłaszcza ręczne. Kąt dolny( podcięcie ) za duże lub wcale nie robione. Moja rada oddać narty na dobry serwis, planowanie ślizgów i właściwe kąty. Edytowane wczoraj o 20:29 przez Edwin 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano wczoraj o 20:41 Udostępnij Napisano wczoraj o 20:41 2 godziny temu, Edwin napisał: Jeszcze mało agresywne zakrawedziowanie, jazda w ześlizgu.Ale nr jeden braki w technice. lub też krawędzie są OK, ale narta jest miękka. Na GS FIS nie zdarzyło mi się, żebym nie był w stanie utrzymać kierunku jazdy na betonie / lodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano wczoraj o 20:54 Udostępnij Napisano wczoraj o 20:54 11 minut temu, grimson napisał: lub też krawędzie są OK, ale narta jest miękka. Na GS FIS nie zdarzyło mi się, żebym nie był w stanie utrzymać kierunku jazdy na betonie / lodzie. Może być. Nie znam narty,tj nie jeździłem na niej, to i się nie wypowiadam na jej temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pauli Napisano wczoraj o 21:36 Udostępnij Napisano wczoraj o 21:36 Godzinę temu, Edwin napisał: A te X9 to Twoje od nowości? Jeśli tak,to obstawiam, że ch.. ostrzenie zwłaszcza ręczne. Kąt dolny( podcięcie ) za duże lub wcale nie robione. Moja rada oddać narty na dobry serwis, planowanie ślizgów i właściwe kąty. prawie od nowości. nie wiem jaki kąt dolny, może spróbuję jeszcze jakiś serwis uznany. kraków może być windsport? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pauli Napisano wczoraj o 21:38 Udostępnij Napisano wczoraj o 21:38 56 minut temu, grimson napisał: lub też krawędzie są OK, ale narta jest miękka. Na GS FIS nie zdarzyło mi się, żebym nie był w stanie utrzymać kierunku jazdy na betonie / lodzie. wg testów dobra, e-speed pro to taka sklepowa gigantka. z innych fischery rc4 ct bosko szły, inne też tak sobie. może ostrzenie faktycznie? to na ile podcięcie zrobić? kąty są na 87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 23 godziny temu Udostępnij Napisano 23 godziny temu Cze Jazda po lodzie to tylko pewność swoich umiejętności, oczywiście narta musi być zrobiona, ale większość tkwi w głowie. Zapewne pewien tuning lepiej sprawdza w lodowych warunkach, ale praktycznie na każdym sprzęcie przygotowanym da się w takich warunkach jeździć. Mowa o sprzęcie na trasy, czyli nartach tarasowych, powiedz my o porządnej konstrukcji. pozdro 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu (edytowane) 4 godziny temu, pauli napisał: narciarz może i kiepski 🙂 ale testowane był kilka par nart w tych samych warunkach. i niektóre szły jak po torach (heady e-speed pro na ten przykład), inne w miarę, moje nie. serwis przed wyjazdem i wydaje mi się, że dobry (ręczny u sprawdzonego serwisanta), potem było gorzej, w końcu jeszcze raz serwis na stoku dla sprawdzenia bo z ilości lodu na stoku narty się stępiły. no i nic, dalej kiepsko. a na innych w ten sam dzień - o dziwo bywało pięknie. były testy na lodowcu, stąd takie dobre porównanie. a więc? jak nie nogi to co? wiązania dobre. Co to znaczy testowane? Jesteś profesjonalnym testerem nart??? A przepraszam odezwał się grimson w temacie. Pozdro i życzę zdrowia Edytowane 21 godzin temu przez Mitek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pauli Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu były testy nart, więc w tym sensie testowałam - od stoiska Nordiki, przez Fischera itd. Heady miałam na 3 dni, więc tu już było nieco więcej jazdy. w tym sensie - sprawdzone różne narty w tych samych warunkach (łącznie z moimi celowo po serwisie w intersporcie przy stoku, dla porównania) 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 13 godzin temu Udostępnij Napisano 13 godzin temu (edytowane) 11 godzin temu, pauli napisał: wg testów dobra, e-speed pro to taka sklepowa gigantka. z innych fischery rc4 ct bosko szły, inne też tak sobie. może ostrzenie faktycznie? to na ile podcięcie zrobić? kąty są na 87 Czyim pomysłem było ostrzenie na 87 , to kąty zwykle zakładane w nartach sl dla dobrze jeżdżących. Wymagają mocniejszego zakrawedziowanie. Obstawiam, że pozostałe narty miały 88 lub 89, plus braki w technice dały takie efekty. Twoje narty generalnie robi się na 88 / dół 0.5 Ps. Może te narty po prostu nie są takie wspaniałe jak je malują 😄 Edytowane 13 godzin temu przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu (edytowane) 1 godzinę temu, pauli napisał: były testy nart, więc w tym sensie testowałam - od stoiska Nordiki, przez Fischera itd. Heady miałam na 3 dni, więc tu już było nieco więcej jazdy. w tym sensie - sprawdzone różne narty w tych samych warunkach (łącznie z moimi celowo po serwisie w intersporcie przy stoku, dla porównania) 🙂 Jeżeli w Twoich nartach podniesiono krawędzie mocniej niż było to zrobione poprzednio to będą gorzej trzymały ale łatwiej będzie je obrócić ( Panie kochany zrobię tak, że będą łatwiej skręcać, Cudownie rób Pan!) każdy serwis w trakcie którego obrabia się krawędź od spodu daje efekt podnoszenia krawędzi bo stali ubywa a nie przybywa pod pilnikiem. Żeby to odwrócić trzeba zebrać ślizg. Dlatego warto tak długo jak się da nie oddawać nart do ostrzenia na nie wiadomo jak ustawionej maszynie i tylko ostrzyć boczną krawędź narty. Samemu, ręcznie lub na maszynie ostrzymy tylko bok i zdejmujemy drut. Zmieniając podniesienie masz do wyboru: łatwiej nartę rotować albo lepiej trzyma, jedno kosztem drugiego. Tyle, że opuszczenie krawędzi wymaga zebrania ślizgu. W serwisie nikt nie pyta klienta czego chce i dostaje nartę wg ustawień maszyny. W wypożyczalniach często trzeba w czasie weekendu wyostrzyć dziesiątki nart. Pomyśl sobie jak ustawione są maszyny. Jedno bzzyt i ma błyszczeć. Klient ocenia efekt wzrokowo, ma lśnić i ma być ostre. I ma pięknie skręcać. Kąt podniesienia czy inny offset? kogo to obchodzi? Jeżdżę sprawnie, nie daję nart do serwisu sam ostrzę kątownikiem. Jak narta słabo skręca to ją smaruje. Edytowane 12 godzin temu przez Maciej S 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Tylko na stoiskach testowych, narty zwykle są przygotowane doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Cześć Ostrzenie maszynowe czy w ogóle jakiekolwiek - tak jak pisze Maciej - tylko i wyłącznie u zaufanego serwisanta. Przygotowanie nart ma większe znaczenie niż jej typ czy model i może diametralnie zmienić odczucia z jazdy. Pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Kolejna sprawa: po zakończeniu jazdy odstawiając narty do narciarni stawiamy je obok siebie, ślizgami od ściany tak aby krawędzie były suche. Warto je przetrzeć jak nieco obeschną. Można składać narty ślizgami do siebie tylko jeśli są suche wtedy nie skoroduje krawędź. Jeśli są mokre i pozostaną mokre w skrzyni na dachu samochodu, przez wiele godzin, warto samą krawędź przesmarować: wazeliną, WD-40 a ja często robię to pomadką ochronną do ust, to zawsze znajdzie się wśród narciarzy ( narciarek) a nie plami odzieży. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Skigumy z dystansami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu 20 minut temu, Mitek napisał: Cześć Ostrzenie maszynowe czy w ogóle jakiekolwiek - tak jak pisze Maciej - tylko i wyłącznie u zaufanego serwisanta. Przygotowanie nart ma większe znaczenie niż jej typ czy model i może diametralnie zmienić odczucia z jazdy. Pozdro Dokładnie. Nawet nowe kupione narty czasem wymagają poprawek. Miałem taki przypadek z elanami. Wcześniej zanim kupiłem jeździłem na modelu w centrum testowym. Po zakupie swoich, pierwszy zjazd no fajnie, ale coś nie do końca, mówię sobie inny śnieg,warunki, ale jak stanąłem w bramkach do wyciągu gdzie był żywy lód i narty na boki zaczęły się rozjeżdżać już wiedziałem że coś nie halo. Narty oddane na mały serwis planowanie, struktura,ostrzenie. Po zabiegu inna narta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.