Skocz do zawartości

Chińszczyzna na europejskich drogach


Marcos73

Rekomendowane odpowiedzi

Cze

Ostatnio zauważyłem samochody chińskiej produkcji, które usiłują się wdzierać na europejski rynek. Co o tym sądzicie? Moim zdaniem, Europa dopuszczając chińskie samochody na europejski rynek wbiła szpadel pod rodzimy motoryzacyjny grób. Chiny mają potężne zaplecze finansowe, nieograniczone zasoby ludzkie oraz to czego brakuje jajogłowym w UE zmysł do interesów. Swojego rynku bronią zaciekle, dopuścili zachodnie marki tylko po to, aby skorzystać z ich technologii. Teraz z biegiem czasu albo wykupią, albo wykończą rodzimych producentów.  Ciekaw jestem Waszych opinii i spostrzeżeń.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcos73 napisał:

Ostatnio zauważyłem samochody chińskiej produkcji, które usiłują się wdzierać na europejski rynek.

Obawiam się że to już się stało. I nie stanowiło by to konkurencji bo chińszczyzna była synonimem dziadostwa i tandety.

Rozmawiałem kilka tygodni temu z mężem kuzynki - produkuje zabawki od kilkudziesięciu lat i eksportuje sporo do UE ale i poza, mówił że prawdziwym zagrożeniem jest to że jakość produktów chińskich diametralnie wzrosła i dalej wzrasta - w jego branży zawsze chińskie było toksyczne... już nie jest.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lexi napisał:

Obawiam się że to już się stało. I nie stanowiło by to konkurencji bo chińszczyzna była synonimem dziadostwa i tandety.

Rozmawiałem kilka tygodni temu z mężem kuzynki - produkuje zabawki od kilkudziesięciu lat i eksportuje sporo do UE ale i poza, mówił że prawdziwym zagrożeniem jest to że jakość produktów chińskich diametralnie wzrosła i dalej wzrasta - w jego branży zawsze chińskie było toksyczne... już nie jest.

Cze

To mnie najbardziej martwi, kiedyś to było tanie dziadostwo z Chin i taka była obiegowa opinia. Ale to się zmieniło. Chiny dzięki zgrabnym zabiegom pozyskały technologię i know-how. Masowo atakują świat w szczególności elektrykami. Jakość jest już na wysokim poziomie. A cenowo są nie do pobicia. USA ma wprowadzić 100% cło w celu ochrony rodzimych producentów. Europa też coś już wymyśliła w formie dodatkowych ceł, ale się boi odwetu chińskiego - bo jednak jest to ogromny rynek zbytu.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w 2013-2015r auta z Chin to słabe kopie samochodów z USA i EU. Sprawdzone organoleptycznie na miejscu w Wuhan, Chiny.
 

Dziś to auta cenowo miażdżą konkurencję, przy zasięgu dla elektryków i osiągach na poziomie Tesli i lepiej. 

Jak napisane wyżej, jest to strzał w przemysł motoryzacyjny w EU, gdzie auta są jedne z najdroższych na świecie (idiotyczne ceny energii, Zielony Ład). Szansa że EU zatrzyma eko obled i z powrotem wejdzie w spalinowki, do tego narzuci wysokie cło na auta z CN i będzie po temacie. 

Btw jak może być tanio w PL, kiedy nowe auta podrożały o 30-40% w ciągu 4 lat?
 

Ja po 18 latach przepracowanych motoryzacji ewakuowałem się z tego businessu, i nie żałuję 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcos73 napisał:

... tanie dziadostwo z Chin i taka była obiegowa opinia. Ale to się zmieniło. Chiny dzięki zgrabnym zabiegom pozyskały technologię i know-how. Masowo atakują świat w szczególności elektrykami. Jakość jest już na wysokim poziomie. A cenowo są nie do pobicia. USA ma wprowadzić 100% cło w celu ochrony rodzimych producentów. Europa też coś już wymyśliła w formie dodatkowych ceł, ale się boi odwetu chińskiego - bo jednak jest to ogromny rynek zbytu ...

Nie dziwi mnie to zjawisko, pamiętam początki samochodów japońskich, najpierw się uczyli, dzisiaj przewodzą w jakości i przodują. Chiny od dawna wchodzą kapitałami w największe branże dla pozyskania technologii. Są światowymi potentatami w bardzo wielu branżach, nie chwalą się tym, robią to po cichu. Kupując wieprzowinę świat kupuje głównie chińską, kupując pochodne pomidorów tak samo, przykładów jest bardzo wiele.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mlodzio napisał:

Nie dziwi mnie to zjawisko, pamiętam początki samochodów japońskich, najpierw się uczyli, dzisiaj przewodzą w jakości i przodują. Chiny od dawna wchodzą kapitałami w największe branże dla pozyskania technologii. Są światowymi potentatami w bardzo wielu branżach, nie chwalą się tym, robią to po cichu. Kupując wieprzowinę świat kupuje głównie chińską, kupując pochodne pomidorów tak samo, przykładów jest bardzo wiele.

Cze

Mnie najbardziej martwi i budzi obawy pełne uzależnienie się od Chin bez planu B na wszelki wypadek. W Covidzie było widać jak bardzo EU i nie tylko jest od Chin zależna.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mlodzio napisał:

Nie dziwi mnie to zjawisko, pamiętam początki samochodów japońskich, najpierw się uczyli, dzisiaj przewodzą w jakości i przodują. Chiny od dawna wchodzą kapitałami w największe branże dla pozyskania technologii. Są światowymi potentatami w bardzo wielu branżach, nie chwalą się tym, robią to po cichu. Kupując wieprzowinę świat kupuje głównie chińską, kupując pochodne pomidorów tak samo, przykładów jest bardzo wiele.

Korea też nieźle się rozwinęła motoryzacyjnie nie tylko oczywiście.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcos73 napisał:

Cze

Mnie najbardziej martwi i budzi obawy pełne uzależnienie się od Chin bez planu B na wszelki wypadek. W Covidzie było widać jak bardzo EU i nie tylko jest od Chin zależna.

pozdrawiam

To jest głupota cywilizacji europejskiej. Przykładowo Volvo sprzedali Chińczykom. Teraz z wykorzystaniem ich wiedzy budują nowe auta. Część inżynierów przeszła do innych chińskich marek, np. do NIO. Marka promuje się w Europie i jest to klasa premium.

Kompletna paranoja.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MarioJ napisał:

To jest głupota cywilizacji europejskiej. Przykładowo Volvo sprzedali Chińczykom. Teraz z wykorzystaniem ich wiedzy budują nowe auta. Część inżynierów przeszła do innych chińskich marek, np. do NIO. Marka promuje się w Europie i jest to klasa premium.

Kompletna paranoja.

 

Hmmm.

A cywilizacja europejska jest najlepszą, jedyną dobrą... nie ma co tęsknić za średniowieczem...

No.. a zresztą.

Pozdrowienia serdeczne

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, grimson napisał:

Za jaką cenę? Zobacz współczynnik samobojstw w Korei, poczytaj o LG w Polsce.

To wynik rozwoju? Czy zmian w społeczeństwie i konsumpcjonizmu? Pochodna pewnie tak.

Podałem tylko przykład kraju, który też rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MarioJ napisał:

To jest głupota cywilizacji europejskiej. Przykładowo Volvo sprzedali Chińczykom. Teraz z wykorzystaniem ich wiedzy budują nowe auta. Część inżynierów przeszła do innych chińskich marek, np. do NIO. Marka promuje się w Europie i jest to klasa premium.

Kompletna paranoja.

 

Tylko sprzedaż Volvo jest na całkiem przyzwoitym poziomie czego VW czy Audi-jedna grupa powiedzieć nie można . Wczoraj np.świeże info- linia produkcyjna elektryka Q8 pada przy brukselskiej fabryce Audi a na bruk załoga 1500 osób! Dwa miechy temu padła największa fabryka autobusów Van Hool ponad 3 tys pracowników na bruk ! Więc pytanie 😉 jak się ma dzisiejsza wykształcona inteligencja cywilizacji europejskiej ? Czego uczą na tych studiach? Pomijam już temat oddania wszystkich lini produkcyjnych w Rosji za przysłowiowe 1€ ! Ale dalej bijmy ślepo 👏  amerykańskim wojownikom . Kopro żyje będziemy czołgi budowali 😜 A Chińczycy kreatywnie będą dymali nas w najlepsze ! 

 

Pozdro dla myślących ! 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba na to patrzeć szerzej. Europa nie ma patentu aby zachować rozwój cywilizacji technologicznej dla siebie. Po prostu ludzie uczą się nawzajem. Teraz chyba szybciej niż kiedykolwiek. Chińczycy chcieli się uczyć (należy rozumieć to literalnie) i "nagle" miliard ludzi włączył się do rozwoju. Jak Indie uporają się z swoją kastową kulturą to będzie kolejne 1,5 mld, podobnie w Afryce. I tak jestem w szoku, że Stany Zjednoczone i EU ciągle tak dużo ważą. Oczywiście patrząc na zasoby ludzkie a też terytorialne. Ale to musi się stopniowo wyrównywać i być może za 100 lat nikt już nie będzie mówił o tej części świata. 

Na razie jesteśmy na tle świata "nieprzyzwoicie tłustymi kotami". A dokoła są za to państwa głodne sukcesu, chcące dokonać na ostatnią chwilę skoku cywilizacyjnego. Trochę śmieszne są te żale, że chcielibyśmy zachować wszystko dla siebie. 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wujot2 napisał:

Trzeba na to patrzeć szerzej. Europa nie ma patentu aby zachować rozwój cywilizacji technologicznej dla siebie. Po prostu ludzie uczą się nawzajem. Teraz chyba szybciej niż kiedykolwiek. Chińczycy chcieli się uczyć (należy rozumieć to literalnie) i "nagle" miliard ludzi włączył się do rozwoju. Jak Indie uporają się z swoją kastową kulturą to będzie kolejne 1,5 mld, podobnie w Afryce. I tak jestem w szoku, że Stany Zjednoczone i EU ciągle tak dużo ważą. Oczywiście patrząc na zasoby ludzkie a też terytorialne. Ale to musi się stopniowo wyrównywać i być może za 100 lat nikt już nie będzie mówił o tej części świata. 

Na razie jesteśmy na tle świata "nieprzyzwoicie tłustymi kotami". A dokoła są za to państwa głodne sukcesu, chcące dokonać na ostatnią chwilę skoku cywilizacyjnego. Trochę śmieszne są te żale, że chcielibyśmy zachować wszystko dla siebie. 

Głupotą jest sprzedawanie swoich marek Azjatom.

To że Chiny się rozwijają, jest naturalne. To że przyjeżdżają do nas na studia, praktyki etc.

Ale jeśli Europa sprzeda im wszystkie swoje firmy, to skończy się tym że za 30 lat będziemy mieli komisarza chińskiego w Brukseli.

Edytowane przez MarioJ
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MarioJ napisał:

Głupotą jest sprzedawanie swoich marek Azjatom.

To że Chiny się rozwijają, jest naturalne. To że przyjeżdżają do nas na studia, praktyki etc.

Ale jeśli Europa sprzeda im wszystkie swoje firmy, to skończy się tym że za 30 lat będziemy mieli komisarza chińskiego w Brukseli.

😅

Mario,czas się zdecydować albo świat bez granic co wmawia nam się od długich lat albo głupota ?! 
 

pozdro

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Victor napisał:

😅

Mario,czas się zdecydować albo świat bez granic co wmawia nam się od długich lat albo głupota ?! 
 

pozdro

 

Co Ty pierdzielisz? Unia ma swoje granice. 😉

Gospodarka to dzisiejsza wojna. Jako Europa musimy walczyć i się bronić przed wjazdem 1mld ludzi z Afryki.

Możemy wpuścić 10 tys, ale nie 1mld. To chyba oczywiste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MarioJ napisał:

 

Co Ty pierdzielisz? Unia ma swoje granice. 😉

Gospodarka to dzisiejsza wojna. Jako Europa musimy walczyć i się bronić przed wjazdem 1mld ludzi z Afryki.

Możemy wpuścić 10 tys, ale nie 1mld. To chyba oczywiste.

 

Widzisz Mario ta Twoja zaściankowość-Twoja w rozumieniu Polska . Wszyscy to wrogowie a to Niemiec a to Ruski itd a czarny to już głąb jakich mało . W takiej małej Antwerpii zyje mniej niż bańka mieszkańców-mieszkają wspólnie 172  narodowości bo to nie problem -problemem jest to co napisał Gabrik wyżej-pazerność i ego wyższości Europejczyka ale to pozostałość po kolonizacji świata !

Napisałeś,że Chińczycy przyjeżdżają do nas na studia i praktyki-chcesz powiedzieć że Europejczycy nie jeżdżą dziś do nich na te studia i praktyki? 

Temat rzeka. ..

Kogo stać kupi niemca bo Niemiec z benzyny czy klekota nie zrezygnuje a kogo nie to kupi rower i też będzie zadowolony choć pewnie też składany w Chinach . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wujot2 napisał:

Trochę śmieszne są te żale, że chcielibyśmy zachować wszystko dla siebie. 

Wiesiu, ja bynajmniej się nie żalę, ale zastanawiam się jaki kierunek powinna przyjąć UE aby w przyszłości nie stać się wasalem Chin i innych rosnących potęg gospodarczych. Partnerstwo jak najbardziej. Niech produkują w UE swoje samochody pod naszym nadzorem i wg. naszych standardów, tak jak UE to robi u nich. W razie czego to przecież fabryk/montowni nie zabiorą ze sobą. A i personel przeszkolony zostanie na miejscu. Tak samo robią Chiny. UE jako jeden twór to dość duży rynek i jest czym grać, mamy sporo atutów i asów w rękawie. Przede wszystkim musimy być niezależni na tyle, aby nie poddawać się szantażom innych mocarstw. EU musi pokazać, że potrafi być samowystarczalna. Jest nas w UE 450 mln łącznie - więc niemało. Tylko mentalnie nam się popierdoliło w głowach, a ten problem narasta. Każdy chce mieć, nie robiąc nic, albo robiąc absolutne minimum.

5 godzin temu, MarioJ napisał:

Możemy wpuścić 10 tys, ale nie 1mld. To chyba oczywiste.

Mario, tu się zgadzam, wszystkie potęgi gospodarcze które, zbudowały swoja wielkość na obcokrajowcach (Niemcy, Francja i inne) musza teraz wypić to piwo, którego sobie nawarzyli. Bynajmniej nie jestem rasistą, ale pewne różnice w mentalności są nie do pogodzenia. Polska jest dość hermetycznym krajem (jeszcze) na tle Europy, jestem za pomocą dla emigrantów ale w ograniczonej ilości i wymiarze, nie mam nic przeciwko emigrantom zza płota (Ukraińcom), mentalnie i kulturowo są do nas podobni. Potrzebujemy rąk do pracy, więc zastrzyk ludzi z Ukrainy nie jest dla nas przeszkodą a wręcz zbawienną pomocą. Sam zatrudniam 3 Ukraińców. Złego słowa nie mogę powiedzieć, bardzo szybko się zasymilowali i zaadoptowali do naszych zwyczajów.

pozdrawiam

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcos73 Niezależność UE docelowo jest fikcją, jeśli para zwierząt ma jednego potomka, to tylko kwestią czasu jest zagłada tego gatunku. Mam w rodzinie i w bliskim otoczeniu pokolenie 30 latków. Tak jak napisałeś, poprzewracało sie w dupach, wygoda i dobrobyt, to nie jest koło zamachowe. Tłuste koty nie napędzają postępu.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MarioJ napisał:

Głupotą jest sprzedawanie swoich marek Azjatom.

To że Chiny się rozwijają, jest naturalne. To że przyjeżdżają do nas na studia, praktyki etc.

Ale jeśli Europa sprzeda im wszystkie swoje firmy, to skończy się tym że za 30 lat będziemy mieli komisarza chińskiego w Brukseli.

Właściciele Volvo pozbyli się upadającej powoli marki za adekwatne pieniądze. Te ostatnie mogli wpakować w inne zdecydowanie sensowniejsze przedsięwzięcie. Na przykład perspektywiczne startupy. Albo dalszy rozwój sektora maszyn budowlanych. Po prostu wymienili dobro na dobro. A w zysku mieli w tym momencie możliwość manewru.

Aby lepiej uzmysłowić Ci ten proces zadam pytanie - czy gdy parę lat temu ktoś chciał kupić nasze dobro narodowe czyli Ursusa to byś też tak był przeciwko jego sprzedaży? Trupy czasem warto sprzedać. A czasem wprost trzeba się ich pozbyć. Retoryka bogoojczyźniana to domena polityków a rynek i kapitał rządzą się pragmatyzmem. 

Oczywiście mam świadomość, ze nie zawsze rządzi pragmatyzm gospodarczy tylko polityka. Chiny są tego przykładem to dyktatura gdzie rozwój odbywa się kosztem ciężkiej, niewolniczej pracy obywateli, kosztem środowiska i w systemie totalnego dozoru policyjnego. Pewnie dopiero za wiele lat będzie można prawidłowo ocenić zachodzące procesy. Na razie gołym okiem widać, że starcie przebiegające wokół fundamentalnego podziału na państwa demokratyczne i totalitarne. Te pierwsze mają po swojej stronie innowacyjność i swobodę ruchu te drugie zaś trzymają żelazną ręką masy ludzkie i mogą bez problemu rzucić je na wojnę. Ta konfrontacja ma wiele wymiarów ale sprzedaż słabych firm jest wtórnym i moim zdaniem nieistotnym zdarzeniem.

Pomruki burzy coraz lepiej słychać ciekawym czy dożyję do wyładowań...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gabrik napisał:

@Marcos73 Niezależność UE docelowo jest fikcją, jeśli para zwierząt ma jednego potomka, to tylko kwestią czasu jest zagłada tego gatunku. Mam w rodzinie i w bliskim otoczeniu pokolenie 30 latków. Tak jak napisałeś, poprzewracało sie w dupach, wygoda i dobrobyt, to nie jest koło zamachowe. Tłuste koty nie napędzają postępu.

Na szczęście nie wszystkie koty są tłuste i jest część młodych, którzy mają pomysły na rozwój. Bez rozwoju technologicznego masy ludzkie niewiele zdziałają. 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam jeżeli ktoś się orientuje bo nigdy tym tematem sprzedażowym Chińczyków się nie interesowałem choć jeździ tego już cała masa . Jak jest z gwarancją,serwisem itd . Bo klasycznych salonów nigdzie nie widać . Teraz wszedłem na autoscout24 wyszukałem jakiegoś chińczyka cena jak za trzycylindrowe polo 😅IMG_1976.thumb.png.a2097b93250fd43ed83370205304174d.png

sprawdziłem adres sprzedawcy a tu takie coś 

IMG_1975.thumb.png.51a889aeacc0e46af53b8df707400f24.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, brachol napisał:

Na szczęście nie wszystkie koty są tłuste i jest część młodych, którzy mają pomysły na rozwój. Bez rozwoju technologicznego masy ludzkie niewiele zdziałają. 

pozdro

Brachol, nie napisałem, że młodzi nic nie robią, są głupi i nie mają pomysłów. Napisałem o fundamentalnej zasadzie utrzymania gatunku. W tym kontekście Europa się starzeje, ginie. Afryka, nie.

Oczywiście możemy iść w rozważania typu - rozwiniemy technologię klonowania ludzi i wykorzystywania tych klonów do pracy, wojny itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Victor napisał:

Tak z ciekawości zapytam jeżeli ktoś się orientuje bo nigdy tym tematem sprzedażowym Chińczyków się nie interesowałem choć jeździ tego już cała masa . Jak jest z gwarancją,serwisem itd . Bo klasycznych salonów nigdzie nie widać . Teraz wszedłem na autoscout24 wyszukałem jakiegoś chińczyka cena jak za trzycylindrowe polo 😅IMG_1976.thumb.png.a2097b93250fd43ed83370205304174d.png

sprawdziłem adres sprzedawcy a tu takie coś 

IMG_1975.thumb.png.51a889aeacc0e46af53b8df707400f24.png

https://mgmotor.pgd.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...