eric Napisano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 ósma i dziewiata narta to pro model Setha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mus-tafa Napisano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 dzieki-9 to hellbenty, ale 8 rzeczywiście chyba sethy--zresztą w nazwie jest to zawarte(przeoczyłem)"Obsethed" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eric Napisano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2008 dzieki-9 to hellbenty, ale 8 rzeczywiście chyba sethy--zresztą w nazwie jest to zawarte(przeoczyłem)"Obsethed" jakoś dziwnie liczymy te narty... pisząc 9-nie miałem na mysli hellbenty(bo je cieżko pomylić,widziałem jak tu chłopaki na tych pontonach mykaja)te co sa przed Setham,to chyba model damski,tylko dziwi mnie,ze na nosie narty jest to samo blaszane logo i wyglada tak samo jak na setha...pzyjom uwidiom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eric Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Jak się wejdzie na ten wcześniej podany link to wszystkie narty są tam podpisane;-) :http://www.freeride.eu/content/1811/ to już wiemy,ale z mus-tafą zagłebiamy sie bardziej w temat... peace! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Witam Pytania do j. k. ale inni też moga odpowioadać. 1.Jak oceniacie - może byc opisowo, procentowo czy jak chcecie różnice pomiędzy jazdą poza trasą na nartach normalnych ( powiedzmy gigantka pierwsza w katalogu ) a jazdą na narcie typowo freeridowej ( podać mozna typ czy parametry narty). Zaznaczam, że pytanie moje dotyczy raczej jazdy w trudnych warunkach: śnieg zleżały, zbity, przelodzony, szrenie, sniegi przejeżdżone itd Nie chodzi o zakładanie nowego sladu w komfortowych warunkach jak na niektórych zdjęciach fredowskiego, tylko raczej troche walki. 2. W jakich sytuacjach róznice pomiędzy nartą freeridową a normalną są najbardziej widoczne. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i dyskusję - bo znając zycie to bedzie. Zaznaczam, że nie za bardzo miałem czas przeczytać cały temat więc jak toś poruszał juz podobne kwestie to sorry i proszę ewentualnie o link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eric Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 może lepiej poczytaj na forum,uruchom funkcje szukam...a,nie tak bez wysiłku... a,tak na marginesie do Dynastar mnie rozwalił ślizgami w nowych TrubleMarker (można by z nimi spać ) Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Witam A ja właśnie chciałem bez wysiłku i do tego opinie od konkretnych osób, jak ci się nie chce tak jak mnie to możesz napisać w %. Nie obraź się za moje lenistwo ale zależy mi na konkretnych opiniach ludzi którzy się znają. Więc pomóż koledze jak coś wiesz na ten temat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mus-tafa Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 a,tak na marginesie do Dynastar mnie rozwalił ślizgami w nowych TrubleMarker (można by z nimi spać )he he - niezła - a tu dla odmiany pani w białym wdzianku(nie wiedziałbym na którą sie zdecydować): Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eric Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Witam A ja właśnie chciałem bez wysiłku i do tego opinie od konkretnych osób, jak ci się nie chce tak jak mnie to możesz napisać w %. Nie obraź się za moje lenistwo ale zależy mi na konkretnych opiniach ludzi którzy się znają. Więc pomóż koledze jak coś wiesz na ten temat. Pozdrawiam hmmm....ten temat juz był tyle razy wałkowany na tym forum,że ciezko sie zebrać i znowu to samo pisać,ale moze sie ktos znajdzie(nie obraź sie,ale mi sie nie chce) pzdr! a,co powiecie o nowym 08/09 pro modelu Heada Jona Olsona...? mnie sie podoba Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oldsnowjunky Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 a,co powiecie o nowym 08/09 pro modelu Heda Jona Olsona...?Hot, hot, hot! Ouch!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Witam Pytania do j. k. ale inni też moga odpowioadać. 1.Jak oceniacie - może byc opisowo, procentowo czy jak chcecie różnice pomiędzy jazdą poza trasą na nartach normalnych ( powiedzmy gigantka pierwsza w katalogu ) a jazdą na narcie typowo freeridowej ( podać mozna typ czy parametry narty). Zaznaczam, że pytanie moje dotyczy raczej jazdy w trudnych warunkach: śnieg zleżały, zbity, przelodzony, szrenie, sniegi przejeżdżone itd Nie chodzi o zakładanie nowego sladu w komfortowych warunkach jak na niektórych zdjęciach fredowskiego, tylko raczej troche walki. 2. W jakich sytuacjach róznice pomiędzy nartą freeridową a normalną są najbardziej widoczne. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i dyskusję - bo znając zycie to bedzie. Zaznaczam, że nie za bardzo miałem czas przeczytać cały temat więc jak toś poruszał juz podobne kwestie to sorry i proszę ewentualnie o link. jestem ostatnim ktory by demonizowal to na czym sie jezdzi; uwazam ze dobry narciarz pojedzie w puchu nawet na slalomowkach tradycyjnych o dlug 210. ale po co.......... jest jeden rodzaj sniegu ktory wg mnie nie da sie zjechac inaczej niz wykonujac serie jump turns: jest to gleboki snieg pokryty warstwa lodu dosc gruba ale zalamujaca sie pod nartami; nie ma wtedy narty ktora umozliwi "normalny" zjazd....... generalnie; im bardziej zlezaly sni9eg i bardziej ubity pod swoim ciezarem tym mniejsza roznica miedzy nartami najwieksza roznica miedzy np GS a powder skis to sytuacja kiedy sypie stosunkowo ciezki snieg i jest tego duzo. wtedy szerokie narty zdecydowanie potrafia zrobic roznice puch...... oczywiscie szerokie narty sprawiaja ze jazda staje sie duzo przyjemniejsza i latwiejsza ; mysle ze narta gdzies tak 125/88/110 juz sprawi zdecydiowanie duza roznice. chociaz moje pierwsz narty "puchowe" wcale nie byly takie szerokie: byly to kultowe G4 volkl'a oczywiscie (dziob 118) mysle ze najwieksza roznica jest w tzw "crud" albo sierra cement / sierra concret.. jest to nawalony ciezki snieg w ktorym narta grzeznie. wtedy wlasnie szersze narty niweluja gwaltowne zmiany oporu narty przy przejsciu miedzy stosunkowo gladkim fragmentem a zwalami swiezego sniegu. mozna by o tym pisac.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Witam Tak myslałem, że możnaby o tym pisać.... Nie sądziłem żę już tu macie tak dość tego tematu. Nigdy nie jęźziłem na tak radykalnej narcie która by miała pod butem 90 ale z tego co piszesz różnice tak naprawdę są niewielkie. Po puchu jedziesz na wszystkim po świrzo spadłym praktycznie też. W takich warunkach często jeździłem na różnych nartach do 210 cm włącznie i nie ma wielkiej różnicy. Problem jest zawsze z tymi ciężkimi sniegami, szreniami itd. - tylko technika niestety. Dzięki za info. Muszę gdzieśwykombinować parę takivch szerokich ekstremów i sobie pojeździć. Bo co do kupna to chyba prędzej jakaś narta śladowa jakouzupełnienie kolekcji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Witam Tak myslałem, że możnaby o tym pisać.... Nie sądziłem żę już tu macie tak dość tego tematu. Nigdy nie jęźziłem na tak radykalnej narcie która by miała pod butem 90 ale z tego co piszesz różnice tak naprawdę są niewielkie. Po puchu jedziesz na wszystkim po świrzo spadłym praktycznie też. W takich warunkach często jeździłem na różnych nartach do 210 cm włącznie i nie ma wielkiej różnicy. Problem jest zawsze z tymi ciężkimi sniegami, szreniami itd. - tylko technika niestety. Dzięki za info. Muszę gdzieśwykombinować parę takivch szerokich ekstremów i sobie pojeździć. Bo co do kupna to chyba prędzej jakaś narta śladowa jakouzupełnienie kolekcji. Pozdrawiam jezeli mowimy o puchu to w tej chwili dziob 130-140 stopa 90-110 i ogon 115-130 i to juz w puchu robi szalona roznice no i jeszcze cos o czym moze zapominamy w ferworze walki o mm szerokosci: dlugosc!!!!!!!!! im glebszy snieg na ktorym jezdzisz tym dluzsza narta tak bym to ujal...... powiem n a swoim przykladzie 182cm/83kg G4 188cm AC40 184 czekam w tej chwili na Katana i to bedzie 190 mimo ze jest zdecydowanie szersza niz AC40: tak na marginesie chcialem AC40 tez 190 ale musialbym czekac ponad 5 mies dluzej a tak mialem juz je w lutym 2007 http://www.skiforum....&highlight=ac40 ktos tu powiedzial ze da sie jezdzic carvingovo nawet w puchu; zgadzam sie ale na to musi byc szeroka narta bo inaczej, nawet na allround, trzeba by nieslychanej szybkosci zeby to robic osobiscie nie praktykowalem jzady w naprawde glebokim sniegu na SL-ach i prawde powiedziawszy nie mam zamiaru, ale mysle ze by zdecydowanie brakowalo wypornosci wlasnie ze wzgledu na krotkie narty (mowie o dzisiejszych typowych SL) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Witam Nigdy bym nawet nie próbował na SL po tym jak na baletkach zapadłem się w głebokim sniegu i prawie wyłamałem sobie nogi ze stawów w kolanach. Ale na narcie nazwijmy to normalnej jeździ się praktycznie po wszystkim bez specjalnej różnicy. Każda taliowna narta będzie się spisywać gorzej w puchu ale jeżeli tliowanie nie jest ekstremalne to już spoko. Ja mam takie narty Rossgnol RPM które kiedyś dostałem z Rossignola na jakiś wyjazd. To katalogowa narta offroad i to nawet nie pierwsza od góry i muszę ci powiedzieć, żę to chyba moja ulubiona narta. Jeździć można na niej wszystko łącznie z naprawdę konkretnymi cięciami ale znakomicie się też spisuje na starym śniegu, trochę gorzej na lodzie - musi być świerzo po ostrzeniu i do tego jest po prostu pancerna. To chyba moja ulubiona narta włąśnie dlatego żę jest taka uniwersalna. Kiedyś miałem już coś podobnego - Blizzard short wzmacniany specjalnie do jazdy po muldach. Narta była straszliwie ciężka ale szła po wszystkim. Najważniejsze żeby trafiać, przynajmniej czasami, takie waruny jak pokazałeś na zdjęciach z jh. Bajka Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afeRRRa Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 Może mi ktoś skrobnąć jaką wage mają volkl gotama i k2 seth vicious ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eric Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 co do gotamy,to pewnie janek ci powie dokładnie. ja jedynie moge powiedzieć o seth(stałem sie szczesliwym nabywcą modelu 07/08 179cm),co prawda nieznam dokładnej wagi,ale narta jest bardzo lekka,także z wiazaniem(ja mam wkręcone Marker Jester)nartka dopracowana pod każym względem... peace! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 Może mi ktoś skrobnąć jaką wage mają volkl gotama i k2 seth vicious ? oczywiscie w gramach nie powiem ale jak bralem do reki podobne dlugosci to gotamy sa ciezsze w ogole to wsrod volkl'i trudno znalezc narte "lekka". to ze wzgledu na konstrukcje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYLWIAS Napisano 6 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2008 Może mi ktoś skrobnąć jaką wage mają volkl gotama i k2 seth vicious ? http://www.tetongrav...ead.php?t=58108 waga podana w funtach :1pound=453.59g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afeRRRa Napisano 7 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2008 http://www.tetongrav...ead.php?t=58108 waga podana w funtach :1pound=453.59g Wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczur87 Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 W sumie nie dziwe sie ze coomba sie nie spisywaly wybornie bo to narta w puch moze nie jak line'y prophety czy hellbendy ,ale trudno oczekiwac zeby coomba fajnie jechala bo 'rozjezdzonym sniegu i lodzie'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oldsnowjunky Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 W sumie nie dziwe sie ze coomba sie nie spisywaly wybornie bo to narta w puch moze nie jak line'y prophety czy hellbendy ,ale trudno oczekiwac zeby coomba fajnie jechala bo 'rozjezdzonym sniegu i lodzie'.Mnie dziwi, ze Coomba sa chwalone w testach wlasnie za stabilnosc. Byc moze potrzebuja lzejszego pilota niz ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 W sumie nie dziwe sie ze coomba sie nie spisywaly wybornie bo to narta w puch moze nie jak line'y prophety czy hellbendy ,ale trudno oczekiwac zeby coomba fajnie jechala bo 'rozjezdzonym sniegu i lodzie'. dlaczego nie?? taka narta powinna jechac po rozjezdzonym sniegu jak najbardziej. lod to ina sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczur87 Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Wedlug mnie nie specjlanie ,bo rozjezdzony stok to dla mnie beskid w lutym kiedy przez dwatygodnie nie bylo opadu sniegu,i pelno narciarzy sobie pomykalo tak ze nagle zrobil sie ni to stok ubity ni swiezy ,zmarzniete koleiny. Trudno by w takich warunkach 102 mm pod butem dawalo jakis dobry komfort jazdy. Ja mam 95mm pod butem i na stoku czy takim rozjezdzonym stoku jezdzi mi sie po prostu zle. Bo jezeli byl lod to wyobrazam sobie ze ten rozjezdzony stokbyl mial przy tym zmarzniete stare slady,ale no to moja opinia, a nie narzucony swiatopoglad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Wedlug mnie nie specjlanie ,bo rozjezdzony stok to dla mnie beskid w lutym kiedy przez dwatygodnie nie bylo opadu sniegu,i pelno narciarzy sobie pomykalo tak ze nagle zrobil sie ni to stok ubity ni swiezy ,zmarzniete koleiny. Trudno by w takich warunkach 102 mm pod butem dawalo jakis dobry komfort jazdy. Ja mam 95mm pod butem i na stoku czy takim rozjezdzonym stoku jezdzi mi sie po prostu zle. Bo jezeli byl lod to wyobrazam sobie ze ten rozjezdzony stokbyl mial przy tym zmarzniete stare slady,ale no to moja opinia, a nie narzucony swiatopoglad. to ja poprostu zle zrozumialem co miales na mysli dla mnie rozhezdzony to musi tego bys sporo i ludzie "walkuja" ten biedny snieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczur87 Napisano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2008 No to fajnie zesmy doszli do konsensusu . Swego czasu jezdzilem na nordicach world cup'owych jak jeszcze radosnie pomykalem w klubie po tyczkach i jakos nie mam pelnego zaufania do tych nart chociaz pewnie juz bardzo duzo sie zmienilo.Chociaz krytykowac ich nie bede bo nie jezdzilem na nowych nartach tej marki. Jedno mozna stwierdzic: brzyckie maja te narty. Jakos panowie designerzy nie potraia zrobic ladnych nart. Atomic ,nowe rossignole bandity tez maja ten problem. Dobrze chociaz ze sa ladne narty mvmnt,g3,k2,line'y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.