Jan Napisano Sobota o 17:08 Udostępnij Napisano Sobota o 17:08 11 minut temu, grimson napisał: No i pyk: to od jutra widoki będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 17:08 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 17:08 Teraz, Jan napisał: to od jutra widoki będą Były już dzisiaj, jak się ogarniemy to wrzucę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 18:49 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 18:49 Pokrótce o przyjeździe. Pobudka o 1 w nocy, wyjazd z domu o 2.55, kierunek na Wrocław i dalej DE. Tankowanie przed granicą pod korek. Trzeba było zalać, bo świniak wypił 13,5 na 100, drogi były puste, do tego jazda na tempomacie. W Niemczech już spokojniej, wg GPS tempomat ustawiony na 130km/godz, na liczniku było 134. Wszystkie ograniczenia respektowane. Po drodze stosunkowo mało polskich aut z boxami na dachach, za to sporo litewskich. Ponieważ prędkości mniejsza, to i spalanie zeszło do 12/100. Po drodze szybkie przerwy na posiłek i toaletę. Przed Monachium zaczął się spory ruch, trzy pasy zajęte. Na lewym jechało się max 120. Czas było zalać benzynę, bo świniak swoje chłepcze. Ponieważ ceny benzyny przy autostradzie to 2,20 euro za litr, zjechaliśmy przez Monachium, żeby dojechać do Arala stojącego 3 min drogi od zjazdu. Tu paliwo już w lepszej cenie, 1.76 euro za litr. No i kibel nie kosztował 1 euro, a 50 centów. Google Maps tak nas cudownie poprowadziła spod stacji, że jechaliśmy przez centrum miasta, niedaleko centrali BMW. Nie była to zła opcja, bo obwodnica Monachium stała, czerwony kolor na mapach. Z drugiej strony dopiero potem wyczaiłem, że nie mam zielonej naklejki umweltzone. Zobaczymy, czy coś przyjdzie. W końcu wyjechaliśmy z Monachium droga na początku dwupasmowa,która potem przeszła w autostradę. Nie cieszyłem się długo, bo droga potem już tylko lokalna prowadziła do Ga-Pa. Tam śniegu opór, piękne widoki. Tylko prędkość przelotowa słaba. Jakoś się dokulalismy bocznymi drogami do Insbrucka, potem dalej nas pchało Google Maps bocznymi, bo autostrada w czerwieni. Suma sumarum na ostanie 110km z powrotem na autostradzie. Im bliżej Val di Sole tym więcej….polskich aut. Jak płaciłem opłatę za autostradę przy zjedzie na Madonnę, to dookoła same KR, GD, PO oraz CB i CT. 2 godziny jazdy i dojechaliśmy. Spalamie 10.8/100 z całej trasy, dzięki lokalnym drogom w Austrii i we Włoszech. Ciekawe, że bardzo mało fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości w ITA oraz AUT. Pilnowałem prędkość, więc nic nie wejdzie. Nie to, co polski szaleniec na A4 za Wrockoem, gdzie na odcinkowym pomiarze jechał dobre 140km/godz xD. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 18:51 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 18:51 Narciarnia i nasze 4 pary: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol Napisano Sobota o 19:27 Udostępnij Napisano Sobota o 19:27 22 godziny temu, Marcos73 napisał: Działa😀 pozdro W sumie działa, ale przynajmniej u mnie nawigacja nie działa, powiadamianie o radarach całkiem dobrze się spisuje.. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bubol.T Napisano Sobota o 19:28 Udostępnij Napisano Sobota o 19:28 Co to za silnik co tyle łyka? Ja myślałem, że mój sporo pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol Napisano Sobota o 19:34 Udostępnij Napisano Sobota o 19:34 @grimson kupiłbyś porządne Berlingo to byś spalił 5,8ON. PS jak się jedzie w Monachium ringiem wewnętrznym to też trzeba mieć naklejkę? pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano Sobota o 20:03 Udostępnij Napisano Sobota o 20:03 (edytowane) Godzinę temu, grimson napisał: Trzeba było zalać, bo świniak wypił 13,5 na 100, drogi były puste, do tego jazda na tempomacie. Nie wiem co to za wynalazek, ale nawet bym do czegoś takiego nie wsiadł. Dlaczego sobie nie kupiłeś diesla? Mam dwa, jeden 190 koni, drugi 286 koni. Oba palą podobnie, średnio 5,5 litra, na autostradzie maks. 7 litrów ale to przy prędkości rzędu 170 km/h. Tak jak Ty jechałeś czyli 130 km/h u mnie daje spalanie poniżej 5 litrów. Edytowane Sobota o 20:03 przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano Sobota o 20:30 Udostępnij Napisano Sobota o 20:30 Bo głaszcze się tyłeczek a nie pedał gazu 😀 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 20:46 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 20:46 Godzinę temu, bubol.T napisał: Co to za silnik co tyle łyka? Ja myślałem, że mój sporo pali Służbowe Volvo Xc60 2.0 turbo benzyna 197ps automat 8 biegów FWD. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 20:48 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 20:48 Godzinę temu, brachol napisał: @grimson kupiłbyś porządne Berlingo to byś spalił 5,8ON. PS jak się jedzie w Monachium ringiem wewnętrznym to też trzeba mieć naklejkę? pozdro Jak wjechałem do centrum to pojawiły się tablice, że umweltzone. Nie był to wewnętrzny ring, track GPS pokazuje, że przeciąłem miasto idealnie na pół, jadąc przez jego środek. Po drodze miałem odcinek ograniczenia prędkości do 30km/godz. Długi na pare km, z min dwoma fotoradarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 20:49 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 20:49 45 minut temu, tomkly napisał: Nie wiem co to za wynalazek, ale nawet bym do czegoś takiego nie wsiadł. Dlaczego sobie nie kupiłeś diesla? Mam dwa, jeden 190 koni, drugi 286 koni. Oba palą podobnie, średnio 5,5 litra, na autostradzie maks. 7 litrów ale to przy prędkości rzędu 170 km/h. Tak jak Ty jechałeś czyli 130 km/h u mnie daje spalanie poniżej 5 litrów. Służbówka, specyfikacja jak wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano Sobota o 21:03 Autor Udostępnij Napisano Sobota o 21:03 Wieczorne foty. Trafiłem na ratrakowanie czarnej trasy nr 1. Kalorie też uzupełnione, do tego weszła woda Pejo. Plus foty hotelu: 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano Sobota o 21:27 Udostępnij Napisano Sobota o 21:27 (edytowane) 42 minuty temu, grimson napisał: Służbówka, specyfikacja jak wyżej Obiektywnie patrząc bardzo kiepski samochód. Zarówno marka jak i ten konkretny silnik. Słabe osiągi, aerodynamika kredensu, spalanie jak w czołgu, przyjemność jazdy jak tramwajem. Miałem kiedyś V70 i od tamtej pory unikam marki jak ognia. Nie kupuję, nie pożyczam, generalnie nie wsiadam. 🙂 Edytowane Sobota o 21:31 przez tomkly 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano Sobota o 22:04 Udostępnij Napisano Sobota o 22:04 2 godziny temu, tomkly napisał: Nie wiem co to za wynalazek, ale nawet bym do czegoś takiego nie wsiadł. Dlaczego sobie nie kupiłeś diesla? Mam dwa, jeden 190 koni, drugi 286 koni. Oba palą podobnie, średnio 5,5 litra, na autostradzie maks. 7 litrów ale to przy prędkości rzędu 170 km/h. Tak jak Ty jechałeś czyli 130 km/h u mnie daje spalanie poniżej 5 litrów. A ten drugi to jaki? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano wczoraj o 06:53 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 06:53 (edytowane) 9 godzin temu, tomkly napisał: Obiektywnie patrząc bardzo kiepski samochód. Zarówno marka jak i ten konkretny silnik. Słabe osiągi, aerodynamika kredensu, spalanie jak w czołgu, przyjemność jazdy jak tramwajem. Miałem kiedyś V70 i od tamtej pory unikam marki jak ognia. Nie kupuję, nie pożyczam, generalnie nie wsiadam. 🙂 Volvo nie jest złe. Z minusów: zasięg na pełnym baku, stabilność w zakrętach (profil opony 60), asceza w środku, bagażnik mógłby być większy. Z plusów: dobre zawieszenie, dużo miejsca w środku, ortopedyczne fotele (żadnego bólu w plecach po przeoraniu 1200km prawie bez przerwy), dobre reflektory, skuteczne hamulce. Mam porównanie spalania do Volvo XC90 którym też jeździłem, 2.0 turbo diesel 235ps AWD. Przy ciężkiej nodze to większe Volvo chleptalo 8.2 gnojówki/100, więc nie było tragedii. Z tym że wczorajsza podróż to duży i wysoki box na dachu, trzy osoby na pokładzie i sporo bagażu. reasumjac: darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby Edytowane wczoraj o 06:54 przez grimson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano wczoraj o 07:09 Udostępnij Napisano wczoraj o 07:09 (edytowane) 9 godzin temu, Marcos73 napisał: A ten drugi to jaki? pozdro C 300d mild hybrid S 206 Edytowane wczoraj o 07:11 przez tomkly 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano wczoraj o 07:10 Udostępnij Napisano wczoraj o 07:10 16 minut temu, grimson napisał: reasumjac: darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby Pod warunkiem, że za paliwo na prywatne wyjazdy firma zapłaci. 😃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano wczoraj o 07:49 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 07:49 (edytowane) 41 minut temu, tomkly napisał: Pod warunkiem, że za paliwo na prywatne wyjazdy firma zapłaci. 😃 Tak dobrze to nie jest Edytowane wczoraj o 07:51 przez grimson 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano wczoraj o 07:51 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 07:51 przejście z Lola na pieskowe poranne sprawy. gondola wystartowała o 8.30, dużo języka polskiego w tłumku narciarzy czekających na otwarcie gondoli. Jest twardo pod nartą, bo pierwsi już zjeżdżają niebieską i jeden ślad na czarnej. wchodzi foto dystrybutora ON dla ratraka, 1,109 euro za litr. Oraz takie tam widokowe. teraz śniadanie i ciśniemy. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano wczoraj o 10:06 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:06 13 godzin temu, tomkly napisał: Nie wiem co to za wynalazek, ale nawet bym do czegoś takiego nie wsiadł. Dlaczego sobie nie kupiłeś diesla? Mam dwa, jeden 190 koni, drugi 286 koni. Oba palą podobnie, średnio 5,5 litra, na autostradzie maks. 7 litrów ale to przy prędkości rzędu 170 km/h. Tak jak Ty jechałeś czyli 130 km/h u mnie daje spalanie poniżej 5 litrów. Tomek, jak chcesz coś porównać to trzeba to robić uczciwie. Nie porównuj załadowanego SUV-a do pustej osobówki. Ja mam podobny samochód z podobnym silnikiem ale ze stałym napędem 4x4. Spalanie niczym nie odbiega od normy, na powrocie spali mu mniej, bo jednak do Włoch to trzeba się wspinać. Sumarycznie wyjdzie z całości koło 9-ciu litrów albo i mniej. Nowoczesne silniki diesla mają mocno skomplikowany i awaryjny osprzęt i sprawdzają się na trasach. Mam w v-ce dokładnie ten sam silnik co Ty w C klasie i na trasie wynik w granicach 9 l to sztos. Ale mój goły waży 2300 i ma aerodynamikę cegły. No i ja mam stały napęd na 4 koła a Ty na pewno 4-matic jak wszystkie mercedesy - a czy stały to musisz dopytać, bo to pewne nie jest w C klasie. Ja osobiście tak jak Ty takiego samochodu jak Grimson użytkuje z FWD bym nie kupił, ale on go dostał i takim jeździ. Nic go nie interesuje oprócz paliwa. Też bym taki mógł dostać i wcale bym nie wybrzydzał. pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano wczoraj o 10:26 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:26 (edytowane) 22 minuty temu, Marcos73 napisał: Tomek, jak chcesz coś porównać to trzeba to robić uczciwie. Nie porównuj załadowanego SUV-a do pustej osobówki. Ja mam podobny samochód z podobnym silnikiem ale ze stałym napędem 4x4. Spalanie niczym nie odbiega od normy, na powrocie spali mu mniej, bo jednak do Włoch to trzeba się wspinać. Sumarycznie wyjdzie z całości koło 9-ciu litrów albo i mniej. Nowoczesne silniki diesla mają mocno skomplikowany i awaryjny osprzęt i sprawdzają się na trasach. Mam w v-ce dokładnie ten sam silnik co Ty w C klasie i na trasie wynik w granicach 9 l to sztos. Ale mój goły waży 2300 i ma aerodynamikę cegły. No i ja mam stały napęd na 4 koła a Ty na pewno 4-matic jak wszystkie mercedesy - a czy stały to musisz dopytać, bo to pewne nie jest w C klasie. Ja osobiście tak jak Ty takiego samochodu jak Grimson użytkuje z FWD bym nie kupił, ale on go dostał i takim jeździ. Nic go nie interesuje oprócz paliwa. Też bym taki mógł dostać i wcale bym nie wybrzydzał. pozdro 1. SUV to marketingowy wynalazek. Do niczego to niepotrzebne, może poza pokonywaniem miejskich krawężników. Brzydkie, paliwożerne, już lepiej kupić jakiegokolwiek busa. 2. Nie mam 4-matic, bo to zbędny gadżet. To auto do jazdy na autostradach a nie po górach. Jadąc na narty zabieram busa. Kupiłem ze względu na tylny napęd i możliwość zamiatania dupą. Jakbym chciał quattro to brałbym Audi, bo robią to dużo lepiej. Edytowane wczoraj o 10:29 przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano wczoraj o 10:39 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:39 22 godziny temu, Lexi napisał: To dla tego właśnie tutaj chcę Cie zabrać jak przylecisz.. spoko.. 🙂 🤨 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano wczoraj o 10:49 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:49 9 minut temu, Victor napisał: 🤨 Bo to jest ON "specjalnej troski".. 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano wczoraj o 10:49 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:49 Cześć Marek, Tomek... żeby rozmawiać na ten temat trzeba to robić w odpowiedni sposób np. "świniak jeździ na gnojówkę". Fachowy i elegancki język, jednocześnie oryginalny i dowcipny to podstawa porozumienia i fajnego przekazu. A Wy tak bez polotu o tych samochodach. Już czekam na opisy narciarstwa oczywiście "na białym". Pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.