tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 30 minut temu, Bruner79 napisał: Sorry. Taka pyta że nawet nie doczytałem. Musiał mnie kers porazić prądem 😂 W skrócie sl rd - raczej wiadomo o co chodzi 😉 miałem nawet inny napis, może lepsza nawet była 🤔 Nie wiem co to jest "pyta" więc opiszę jakie mam doświadczenia i wrażenia z poszczególnych nart SL Heada. Miałem I SL RD z 2014/15 - była bardzo twarda, ekstremalnie wymagająca i nie wybaczająca błędów. KERS włączał się tam bardzo gwałtownie, w sposób zero-jedynkowy, na dość dużej szybkości. Wielką zaletą tej narty była trwałość. Uczyłem się przez tydzień jazdy na niej. Następnie miałem I SL RD z 2019/20 roku - była o wiele bardziej przyjazna i dużo lepsza w sensie szybszej inicjacji skrętu. Bardziej zbliżona do starych komórek Fischera ale bez ich wad, czyli braku wystarczającego trzymania krawędzi w długich łukach a także słabej stabilności na wyższej prędkości. KERS włączał się w tych nartach w sposób znacznie bardziej liniowy a mniej spektakularny aniżeli w starej narcie. Określiłbym tę nartę jako łatwą w prowadzeniu i bardzo elastyczną. Całościowy bilans zalet i wad porównaniu do modelu 14/15 wyraźnie na plus. Mankamentem tej narty była słaba trwałość, wytrzymała jakieś 80 dni do pełnego zgonu. Obecny model e-SL 2023/24 to jakby pół kroku w tył. Nie jest aż tak miękka jak 2019/20, ma wyczuwalnie bardziej sprężysty charakter. Inicjację skrętu ma na zbliżonym poziomie, natomiast całościowy charakter tej narty jest bardziej neutralny, nie pomaga aż tak bardzo w skręcie jak model 19/20. Inaczej niż KERS działa też układ EMC - moim zdaniem to rozwiązanie działa słabiej aniżeli wcześniejszy KERS. Trzymanie na lodzie jest natomiast lepsze aniżeli w modelu 19/20. Narta nie jest tak przyjazna jak stara biała, wymaga więcej siły a przede wszystkim techniki. Nie jest aż tak wymagająca jak czarne 14/15, ale nie jest tak przyjazna jak model 19/20. Mankamentem tego modelu jest niska trwałość politury, po 30 dniach jazdy jest mocno porysowana oraz poobijana na bokach. Wydaje mi się, że będzie ciężko dociągnąć do oczekiwanych 100 dni jazdy, albowiem krawędzi też nie mają zbyt wiele. Tym niemniej całościowo jest to narta prawdopodobnie najlepiej zbilansowana jak chodzi o poszczególne cechy spośród wszystkich trzech analizowanych modeli. Osobiście najbardziej lubiłem białą 2019/20, bo ona dawała jak dla mnie największą radość z jazdy i pozwalała na cały dzień szaleństwa bez jakiegokolwiek zmęczenia. Nowy model, choć obiektywnie lepszy, to jeździ ciut beznamiętnie. Edytowane 28 Marca przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 28 minut temu, tomkly napisał: Nie wiem co to jest "pyta" więc opiszę jakie mam doświadczenia i wrażenia z poszczególnych nart SL Heada. Miałem I SL RD z 2014/15 - była bardzo twarda, ekstremalnie wymagająca i nie wybaczająca błędów. KERS włączał się tam bardzo gwałtownie, w sposób zero-jedynkowy, na dość dużej szybkości. Wielką zaletą tej narty była trwałość. Uczyłem się przez tydzień jazdy na niej. Następnie miałem I SL RD z 2019/20 roku - była o wiele bardziej przyjazna i dużo lepsza w sensie szybszej inicjacji skrętu. Bardziej zbliżona do starych komórek Fischera ale bez ich wad, czyli braku wystarczającego trzymania krawędzi w długich łukach a także słabej stabilności na wyższej prędkości. KERS włączał się w tych nartach w sposób znacznie bardziej liniowy a mniej spektakularny aniżeli w starej narcie. Określiłbym tę nartę jako łatwą w prowadzeniu i bardzo elastyczną. Całościowy bilans zalet i wad porównaniu do modelu 14/15 wyraźnie na plus. Mankamentem tej narty była słaba trwałość, wytrzymała jakieś 80 dni do pełnego zgonu. Obecny model e-SL 2023/24 to jakby pół kroku w tył. Nie jest aż tak miękka jak 2019/20, ma wyczuwalnie bardziej sprężysty charakter. Inicjację skrętu ma na zbliżonym poziomie, natomiast całościowy charakter tej narty jest bardziej neutralny, nie pomaga aż tak bardzo w skręcie jak model 19/20. Inaczej niż KERS działa też układ EMC - moim zdaniem to rozwiązanie działa słabiej aniżeli wcześniejszy KERS. Trzymanie na lodzie jest natomiast lepsze aniżeli w modelu 19/20. Narta nie jest tak przyjazna jak stara biała, wymaga więcej siły a przede wszystkim techniki. Nie jest aż tak wymagająca jak czarne 14/15, ale nie jest tak przyjazna jak model 19/20. Mankamentem tego modelu jest niska trwałość politury, po 30 dniach jazdy jest mocno porysowana oraz poobijana na bokach. Wydaje mi się, że będzie ciężko dociągnąć do oczekiwanych 100 dni jazdy, albowiem krawędzi też nie mają zbyt wiele. Tym niemniej całościowo jest to narta prawdopodobnie najlepiej zbilansowana jak chodzi o poszczególne cechy spośród wszystkich trzech analizowanych modeli. Osobiście najbardziej lubiłem białą 2019/20, bo ona dawała jak dla mnie największą radość z jazdy i pozwalała na cały dzień szaleństwa bez jakiegokolwiek zmęczenia. Nowy model, choć obiektywnie lepszy, to jeździ ciut beznamiętnie. Tomku wielki szacun że rozróżniasz rocznikowo modele kersu 👍 miałem trzy modele komórek z tym dinksem i nigdy nie czułem żadnej różnicy między nimi i żadnej różnicy z nartami bez tego gadżetu. Chyba miałem pierwszą z kers,moim zdaniem zrobili dobrą nartę a reszta to marketing 😁 Edytowane 28 Marca przez Mikoski 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Godzinę temu, Edwin napisał: To jest właśnie rasowa komórka nie sklepowa, RD mówi że spełnia normy na zawody,bez żadnych duperszmitów i bajerów. A czy miałeś opisaną nartę pod względem sztywności,moje np były 36/27 Mam kapcie head RD. Nawet nie ma ich w katalogu,flex domyślny ponad 150 Cześć RD czyli Racing Department czy też Race Department. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 6 minut temu, Mitek napisał: Cześć RD czyli Racing Department czy też Race Department. Pozdro Racer Damiano 😉 pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 54 minuty temu, tomkly napisał: KERS włączał się w tych nartach w sposób znacznie bardziej liniowy a mniej spektakularny aniżeli w starej narcie. Pewnie UE, nowe normy emisji spalin ich dopadły 😉 pozdro 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekK Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 1 minutę temu, Marcos73 napisał: Pewnie UE, nowe normy emisji spalin ich dopadły 😉 pozdro Już samo założenie katalizatorów i depeefów zmula narty do tego stopnia że termin ,,wołowate,, nie do końca oddaje ich zmulenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 37 minut temu, Mitek napisał: Cześć RD czyli Racing Department czy też Race Department. Pozdro Ja wiem co to znaczy. Pytałem tylko czy w Wasze komórki są opisane,bo komórka tej samej firmy ,wcale nie oznacza, że będzie jezdziło się tak samo na każdej. Jedna może być kołkiem ,a inna i to się zazwyczaj zdarza bardziej przyjemna w jeździe niż sklepowa.Dla nas leszczy nie robi różnicy ten opis i tego nie wyczujemy,ale dla zawodniczki klubowej która startuje w zawodach ma znaczenie,bo jedna waży 50 inna 70 kg i dlatego narty są zmierzone i opisane jeśli chodzi o sztywność . Narta albo spełnia wymogi fis,albo nie, a napisać na narcie można wszystko. To samo z butami narciarskimi. Ale to już prędzej do Labasa pytania. Edytowane 28 Marca przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Cały ten kers w haedzie to taka lekka ściema narta przez swoje ugięcie ma wytworzyć prąd przez włókna piezoelektryczne i w momencie wyprostu oddać go do czegoś pod butem które to cóś ma nartę w tym momencie usztywnić 🤪 prądu to produkuje tyle co zapalniczka działająca na tej samej zasadzie piezoelektryki . Ja wielki fan heada w to nie wierzę 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) Chyba jestem tradycjonalistą,bo nigdy nie miałem nart z kersami, prętami i innymi bajerami😄A od hiper super sprzętu za pierdylion ważniejsze i tak jest ilość dni spędzonych na stoku,bo później to można i na szrocie jeździć. Edytowane 28 Marca przez Edwin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Godzinę temu, Mikoski napisał: Tomku wielki szacun że rozróżniasz rocznikowo modele kersu 👍 miałem trzy modele komórek z tym dinksem i nigdy nie czułem żadnej różnicy między nimi i żadnej różnicy z nartami bez tego gadżetu. Chyba miałem pierwszą z kers,moim zdaniem zrobili dobrą nartę a reszta to marketing 😁 Nie jestem w stanie ocenić czy różnice wynikały z samego KERS tudzież konstrukcji i strojenia całej narty. Jakby na to nie patrzeć dla mnie były one ewidentne. Czarna narta dawała spektakularnego kopa na wyjściu z mocno dociśniętego łuku. Tego wrażenia nie powtórzył żaden inny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 3 minuty temu, tomkly napisał: Nie jestem w stanie ocenić czy różnice wynikały z samego KERS tudzież konstrukcji i strojenia całej narty. Jakby na to nie patrzeć dla mnie były one ewidentne. Czarna narta dawała spektakularnego kopa na wyjściu z mocno dociśniętego łuku. Tego wrażenia nie powtórzył żaden inny model. Który rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 2 minuty temu, Edwin napisał: Który rocznik? 2014/15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 10 minut temu, tomkly napisał: 2014/15. Nie jeździłem. Na czarno białej chyba wcześniejszej komórce tak. Była zajebiaszcza. Kolega jak wsiadł,to nie chciał oddać. Jedno mnie zawsze dziwiło,że head dawał do testowania nawet komórki,jako nieliczna firma kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 5 minut temu, Edwin napisał: Nie jeździłem. Na czarno białej chyba wcześniejszej komórce tak. Była zajebiaszcza. Kolega jak wsiadł,to nie chciał oddać. Jedno mnie zawsze dziwiło,że head dawał do testowania nawet komórki,jako nieliczna firma kiedyś. Świetna narta, ale bardzo wymagająca. Przechodziłem z Fischera RC4 WC SL FIS, który w bezpośrednim porównaniu wypadał jak narta juniorska. Poza łatwością wejścia w skręt żadnych innych zalet. Edytowane 28 Marca przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) Może nie tyle wymagająca,co sztywna i dobrze było parę kilo więcej ważyć niż ja. Dlatego ja w niej się nie zakochałem. Edytowane 28 Marca przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) Taka kolekcja kersów u mnie w piwnicy i tak jak pisałam powyżej to dla mnie gadżet nie mający nic wspólnego z dynamiką jazdy bo co może pomóc zapalniczka 😁 w każdym sezonie objeżdżam wiele nart różnych producentów i liczy się konstrukcja narty a nie przygwizdy doczepione do nart. Zdecydowanie większą robotę robi płyta pod wiązaniem. Edytowane 28 Marca przez Mikoski 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 12 minut temu, Mikoski napisał: (...) Zdecydowanie większą robotę robi płyta pod wiązaniem. To pozostaje poza wszelką dyskusją, natomiast nie jestem w stanie odmówić układowi KERS działania. Odnośnie obecnego EMC --> mam poważne wątpliwości. Osobiście niespecjalnie czuję jego obecność. Może tak po prostu ma być, a wcześniejsze rozwiązanie KERS było zbyt emfatyczne. Edytowane 28 Marca przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Widzę, że zajebiście pomogliśmy w decyzji autorowi wątku. A wystarczyło by się cofnąć tylko do wczesniejszej wypowiedzi Mitka. Kup komórkę i ciesz się agresywną jazdą,jak to opisałeś 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca (edytowane) 21 minut temu, Edwin napisał: Widzę, że zajebiście pomogliśmy w decyzji autorowi wątku. A wystarczyło by się cofnąć tylko do wczesniejszej wypowiedzi Mitka. Kup komórkę i ciesz się agresywną jazdą,jak to opisałeś 😄 a jak chce szybko to najlepiej GS, ja dzisiaj dalem pokretlo na Power Edytowane 28 Marca przez Jan 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca Nie wkurw....😄 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 1 godzinę temu, Edwin napisał: Widzę, że zajebiście pomogliśmy w decyzji autorowi wątku. A wystarczyło by się cofnąć tylko do wczesniejszej wypowiedzi Mitka. Kup komórkę i ciesz się agresywną jazdą,jak to opisałeś 😄 Zdecydowanie tak. Do agresywnej jazdy jedynie komórka. Atomic, Head, Salomon to moje trzy typy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekK Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca 9 godzin temu, tomkly napisał: Zdecydowanie tak. Do agresywnej jazdy jedynie komórka. Atomic, Head, Salomon to moje trzy typy. A co byś Tomku polecił 48 letniemu panu z niewielkim brzuszkiem który niekoniecznie lubi duża prędkość a chciałby zacząć się czasami pobawić w jazdę na krawędziach gdy warunki sprzyjają? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruner79 Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca 1 godzinę temu, KrzysiekK napisał: A co byś Tomku polecił 48 letniemu panu z niewielkim brzuszkiem który niekoniecznie lubi duża prędkość a chciałby zacząć się czasami pobawić w jazdę na krawędziach gdy warunki sprzyjają? Krzychu volkl sl styknie 🙂 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Cześć A skąd On może to wiedzieć Krzysiu? Moim zdaniem Tomek trochę konfabuluje, podobnie zresztą jak wszyscy, którzy porównują narty w ten sposób. To nie jest w żadnym wypadku posądzenie o chęć manipulacji czy kłamstwo. Umówmy się, że rzadko kto ma możliwość sprawdzenia nart w warunkach testowych - ten sam stok, warunki, sposób przygotowania, nasza forma itd. Być może w opisywanym przez Tomka Headzie coś było, ale ja stawiam po prostu na sztywną komórkę gdzie ta "wystrzałowość" narty objawia się bardzo skokowo. Przychylam się tu zdecydowanie do zdania Damiana - również na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń - że Vasy, Kersy, różne cięgła, tłumiki, Thermo itd. to raczej obliczone na nabranie gawiedzi głupoty, które - i tego jestem pewien - dają jakiś mierzalny efekt na stanowisku badawczym, ale w realnej jeździe są napędzającym cenę pod pretekstem nowości balastem. Moim zdaniem w każdej grupie narty są bardzo porównywalne i wszystko co trzeba zrobić to zaadaptować do nich technikę. Natomiast przy wyborze więcej zrobi przygotowanie narty niż ona sama. Ważne, żeby to nie był jakiś stary zajeżdżony złom, choć i tu bym nie przesadzał bo są całkiem porządne egzemplarze na rynku wtórnym. Pozdro 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekK Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca 35 minut temu, Bruner79 napisał: Krzychu volkl sl styknie 🙂 Ale z UVO czy bz? 🙂 @Mitek - no sie rozumie ze chwytam o co chodzi. Na te chwile najbardziej sobie chwalę te Fischery WC sc bo nie chcą jechać bardzo szybko a zaczynają mi pod nogami skręcać, zaczynam rozumieć co chodzi w ciętym. Wiadomo…w moim tempie 🤣 czyli powoli ale coś chwytam. Natomiast zastanawiam się czy jakaś nowa SL sklep czy komórka a może SC nie będzie dla mnie lepsze. Ale to takie light rozważania. Jakby wiele nie wniosły, to wolę dać tę kasę instruktorowi. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.