Skocz do zawartości

VÖLKL Racetiger SL13


Przemek_1983

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Bruner79 napisał:

Sorry. Taka pyta że nawet nie doczytałem. Musiał mnie kers porazić prądem 😂 W skrócie sl rd - raczej wiadomo o co chodzi 😉 miałem nawet inny napis, może lepsza nawet była 🤔

IMG_1447.png

Nie wiem co to jest "pyta" więc opiszę jakie mam doświadczenia i wrażenia z poszczególnych nart SL Heada.

Miałem I SL RD z 2014/15 - była bardzo twarda, ekstremalnie wymagająca i nie wybaczająca błędów. KERS włączał się tam bardzo gwałtownie, w sposób zero-jedynkowy, na dość dużej szybkości. Wielką zaletą tej narty była trwałość. Uczyłem się przez tydzień jazdy na niej.

Następnie miałem I SL RD z 2019/20 roku - była o wiele bardziej przyjazna i dużo lepsza w sensie szybszej inicjacji skrętu. Bardziej zbliżona do starych komórek Fischera ale bez ich wad, czyli braku wystarczającego trzymania krawędzi w długich łukach a także słabej stabilności na wyższej prędkości. KERS włączał się w tych nartach w sposób znacznie bardziej liniowy a mniej spektakularny aniżeli w starej narcie. Określiłbym tę nartę jako łatwą w prowadzeniu i bardzo elastyczną. Całościowy bilans zalet i wad porównaniu do modelu 14/15 wyraźnie na plus. Mankamentem tej narty była słaba trwałość, wytrzymała jakieś 80 dni do pełnego zgonu.

Obecny model e-SL 2023/24 to jakby pół kroku w tył. Nie jest aż tak miękka jak 2019/20, ma wyczuwalnie bardziej sprężysty charakter. Inicjację skrętu ma na zbliżonym poziomie, natomiast całościowy charakter tej narty jest bardziej neutralny, nie pomaga aż tak bardzo w skręcie jak model 19/20. Inaczej niż KERS działa też układ EMC - moim zdaniem to rozwiązanie działa słabiej aniżeli wcześniejszy KERS. Trzymanie na lodzie jest natomiast lepsze aniżeli w modelu 19/20. Narta nie jest tak przyjazna jak stara biała, wymaga więcej siły a przede wszystkim techniki. Nie jest aż tak wymagająca jak czarne 14/15, ale nie jest tak przyjazna jak model 19/20. Mankamentem tego modelu jest niska trwałość politury, po 30 dniach jazdy jest mocno porysowana oraz poobijana na bokach. Wydaje mi się, że będzie ciężko dociągnąć do oczekiwanych 100 dni jazdy, albowiem krawędzi też nie mają zbyt wiele. Tym niemniej całościowo jest to narta prawdopodobnie najlepiej zbilansowana jak chodzi o poszczególne cechy spośród wszystkich trzech analizowanych modeli. Osobiście najbardziej lubiłem białą 2019/20, bo ona dawała jak dla mnie największą radość z jazdy i pozwalała na cały dzień szaleństwa bez jakiegokolwiek zmęczenia. Nowy model, choć obiektywnie lepszy, to jeździ ciut beznamiętnie. 

 

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tomkly napisał:

Nie wiem co to jest "pyta" więc opiszę jakie mam doświadczenia i wrażenia z poszczególnych nart SL Heada.

Miałem I SL RD z 2014/15 - była bardzo twarda, ekstremalnie wymagająca i nie wybaczająca błędów. KERS włączał się tam bardzo gwałtownie, w sposób zero-jedynkowy, na dość dużej szybkości. Wielką zaletą tej narty była trwałość. Uczyłem się przez tydzień jazdy na niej.

Następnie miałem I SL RD z 2019/20 roku - była o wiele bardziej przyjazna i dużo lepsza w sensie szybszej inicjacji skrętu. Bardziej zbliżona do starych komórek Fischera ale bez ich wad, czyli braku wystarczającego trzymania krawędzi w długich łukach a także słabej stabilności na wyższej prędkości. KERS włączał się w tych nartach w sposób znacznie bardziej liniowy a mniej spektakularny aniżeli w starej narcie. Określiłbym tę nartę jako łatwą w prowadzeniu i bardzo elastyczną. Całościowy bilans zalet i wad porównaniu do modelu 14/15 wyraźnie na plus. Mankamentem tej narty była słaba trwałość, wytrzymała jakieś 80 dni do pełnego zgonu.

Obecny model e-SL 2023/24 to jakby pół kroku w tył. Nie jest aż tak miękka jak 2019/20, ma wyczuwalnie bardziej sprężysty charakter. Inicjację skrętu ma na zbliżonym poziomie, natomiast całościowy charakter tej narty jest bardziej neutralny, nie pomaga aż tak bardzo w skręcie jak model 19/20. Inaczej niż KERS działa też układ EMC - moim zdaniem to rozwiązanie działa słabiej aniżeli wcześniejszy KERS. Trzymanie na lodzie jest natomiast lepsze aniżeli w modelu 19/20. Narta nie jest tak przyjazna jak stara biała, wymaga więcej siły a przede wszystkim techniki. Nie jest aż tak wymagająca jak czarne 14/15, ale nie jest tak przyjazna jak model 19/20. Mankamentem tego modelu jest niska trwałość politury, po 30 dniach jazdy jest mocno porysowana oraz poobijana na bokach. Wydaje mi się, że będzie ciężko dociągnąć do oczekiwanych 100 dni jazdy, albowiem krawędzi też nie mają zbyt wiele. Tym niemniej całościowo jest to narta prawdopodobnie najlepiej zbilansowana jak chodzi o poszczególne cechy spośród wszystkich trzech analizowanych modeli. Osobiście najbardziej lubiłem białą 2019/20, bo ona dawała jak dla mnie największą radość z jazdy i pozwalała na cały dzień szaleństwa bez jakiegokolwiek zmęczenia. Nowy model, choć obiektywnie lepszy, to jeździ ciut beznamiętnie. 

 

Tomku wielki szacun że rozróżniasz rocznikowo modele kersu 👍 miałem trzy modele komórek z tym dinksem i nigdy nie czułem żadnej różnicy między nimi i żadnej różnicy z nartami bez tego gadżetu. Chyba miałem pierwszą z kers,moim zdaniem zrobili dobrą nartę a reszta to marketing 😁

IMG20240328163919.jpg

IMG20240328163914.jpg

Edytowane przez Mikoski
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Edwin napisał:

To jest właśnie rasowa komórka nie sklepowa, RD mówi  że spełnia normy na zawody,bez żadnych duperszmitów i bajerów.

A czy miałeś opisaną nartę pod względem sztywności,moje np były 36/27

Mam kapcie head RD. Nawet nie ma ich w katalogu,flex domyślny ponad 150

Cześć

RD czyli Racing Department czy też Race Department.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

RD czyli Racing Department czy też Race Department.

Pozdro

Ja wiem co to znaczy.

Pytałem tylko czy w Wasze komórki są opisane,bo komórka tej samej firmy ,wcale nie oznacza, że będzie jezdziło się tak samo na każdej. Jedna może być  kołkiem ,a inna i to się zazwyczaj zdarza bardziej przyjemna w jeździe niż sklepowa.Dla nas leszczy nie robi  różnicy ten opis i tego nie wyczujemy,ale dla zawodniczki klubowej która startuje w zawodach ma znaczenie,bo jedna waży 50 inna 70 kg i dlatego narty są zmierzone i opisane jeśli chodzi o sztywność .

Narta albo spełnia wymogi fis,albo nie, a napisać na narcie można wszystko. To samo z butami narciarskimi.

Ale to już prędzej do Labasa pytania.

Edytowane przez Edwin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ten kers w haedzie to taka lekka ściema narta przez swoje ugięcie ma wytworzyć prąd przez włókna piezoelektryczne i w momencie wyprostu oddać go do czegoś  pod butem które to cóś ma nartę w tym momencie usztywnić 🤪 prądu to produkuje tyle co zapalniczka działająca na tej samej zasadzie piezoelektryki . Ja wielki fan heada w to nie wierzę 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestem tradycjonalistą,bo nigdy nie miałem nart z kersami, prętami i innymi bajerami😄A od hiper super sprzętu za pierdylion ważniejsze i tak jest ilość dni spędzonych na stoku,bo później to można i na szrocie jeździć.

Edytowane przez Edwin
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mikoski napisał:

Tomku wielki szacun że rozróżniasz rocznikowo modele kersu 👍 miałem trzy modele komórek z tym dinksem i nigdy nie czułem żadnej różnicy między nimi i żadnej różnicy z nartami bez tego gadżetu. Chyba miałem pierwszą z kers,moim zdaniem zrobili dobrą nartę a reszta to marketing 😁

Nie jestem w stanie ocenić czy różnice wynikały z samego KERS tudzież konstrukcji i strojenia całej narty. Jakby na to nie patrzeć dla mnie były one ewidentne. Czarna narta dawała spektakularnego kopa na wyjściu z mocno dociśniętego łuku. Tego wrażenia nie powtórzył żaden inny model. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tomkly napisał:

Nie jestem w stanie ocenić czy różnice wynikały z samego KERS tudzież konstrukcji i strojenia całej narty. Jakby na to nie patrzeć dla mnie były one ewidentne. Czarna narta dawała spektakularnego kopa na wyjściu z mocno dociśniętego łuku. Tego wrażenia nie powtórzył żaden inny model. 

Który rocznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tomkly napisał:

2014/15. 

Nie jeździłem. Na czarno białej chyba wcześniejszej komórce tak.

Była zajebiaszcza. Kolega jak wsiadł,to nie chciał oddać. Jedno mnie zawsze dziwiło,że head dawał do testowania nawet komórki,jako nieliczna firma kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Edwin napisał:

Nie jeździłem. Na czarno białej chyba wcześniejszej komórce tak.

Była zajebiaszcza. Kolega jak wsiadł,to nie chciał oddać. Jedno mnie zawsze dziwiło,że head dawał do testowania nawet komórki,jako nieliczna firma kiedyś.

Świetna narta, ale bardzo wymagająca. Przechodziłem z Fischera RC4 WC SL FIS, który w bezpośrednim porównaniu wypadał jak narta juniorska. Poza łatwością wejścia w skręt żadnych innych zalet. 

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka kolekcja kersów u mnie w piwnicy i tak jak pisałam powyżej to dla mnie gadżet nie mający nic wspólnego z dynamiką jazdy bo co może pomóc zapalniczka 😁 w każdym sezonie objeżdżam wiele nart różnych producentów i liczy się konstrukcja narty a nie przygwizdy doczepione do nart. Zdecydowanie większą robotę robi płyta pod wiązaniem.

IMG20240328184003.jpg

Edytowane przez Mikoski
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Mikoski napisał:

(...) Zdecydowanie większą robotę robi płyta pod wiązaniem.

To pozostaje poza wszelką dyskusją, natomiast nie jestem w stanie odmówić układowi KERS działania. Odnośnie obecnego EMC --> mam poważne wątpliwości. Osobiście niespecjalnie czuję jego obecność. Może tak po prostu ma być, a wcześniejsze rozwiązanie KERS było zbyt emfatyczne.

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Edwin napisał:

Widzę, że zajebiście pomogliśmy w decyzji autorowi wątku.

A wystarczyło by się cofnąć tylko do wczesniejszej wypowiedzi Mitka. Kup komórkę i ciesz się agresywną jazdą,jak to opisałeś 😄

a jak chce szybko to najlepiej GS, ja dzisiaj dalem pokretlo na Power

IMG_20240328_165826.thumb.jpg.f1db979f7965a6095876f893acbbb931.jpg

IMG_20240328_165612.thumb.jpg.1d03ff9fcf760af0d4839f4ed5ba10d7.jpg

IMG_20240328_165429.thumb.jpg.3fa2117e4dc81474ae14b5d7b5acf746.jpg

IMG_20240328_165407.thumb.jpg.105d38e0746ba3a5caedd18f6a842dca.jpg

IMG_20240328_162640.thumb.jpg.16d42723c4a3add2ecc60d8c9865d546.jpg

Edytowane przez Jan
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Edwin napisał:

Widzę, że zajebiście pomogliśmy w decyzji autorowi wątku.

A wystarczyło by się cofnąć tylko do wczesniejszej wypowiedzi Mitka. Kup komórkę i ciesz się agresywną jazdą,jak to opisałeś 😄

Zdecydowanie tak. Do agresywnej jazdy jedynie komórka. Atomic, Head, Salomon to moje trzy typy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomkly napisał:

Zdecydowanie tak. Do agresywnej jazdy jedynie komórka. Atomic, Head, Salomon to moje trzy typy.

A co byś Tomku polecił 48 letniemu panu z niewielkim brzuszkiem który niekoniecznie lubi duża prędkość a chciałby zacząć się czasami pobawić w jazdę na krawędziach gdy warunki sprzyjają? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KrzysiekK napisał:

A co byś Tomku polecił 48 letniemu panu z niewielkim brzuszkiem który niekoniecznie lubi duża prędkość a chciałby zacząć się czasami pobawić w jazdę na krawędziach gdy warunki sprzyjają? 

Krzychu volkl sl styknie 🙂 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A skąd On może to wiedzieć Krzysiu?

Moim zdaniem Tomek trochę konfabuluje, podobnie zresztą jak wszyscy, którzy porównują narty w ten sposób. To nie jest w żadnym wypadku posądzenie o chęć manipulacji czy kłamstwo. Umówmy się, że rzadko kto ma możliwość sprawdzenia nart w warunkach testowych - ten sam stok, warunki, sposób przygotowania, nasza forma itd.

Być może w opisywanym przez Tomka Headzie coś było, ale ja stawiam po prostu na sztywną komórkę gdzie ta "wystrzałowość" narty objawia się bardzo skokowo. Przychylam się tu zdecydowanie do zdania Damiana - również na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń - że Vasy, Kersy, różne cięgła, tłumiki, Thermo itd. to raczej obliczone na nabranie gawiedzi głupoty, które - i tego jestem pewien - dają jakiś mierzalny efekt na stanowisku badawczym, ale w realnej jeździe są napędzającym cenę pod pretekstem nowości balastem.

Moim zdaniem w każdej grupie narty są bardzo porównywalne i wszystko co trzeba zrobić to zaadaptować do nich technikę. Natomiast przy wyborze więcej zrobi przygotowanie narty niż ona sama. Ważne, żeby to nie był jakiś stary zajeżdżony złom, choć i tu bym nie przesadzał bo są całkiem porządne egzemplarze na rynku wtórnym.

Pozdro

  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Bruner79 napisał:

Krzychu volkl sl styknie 🙂 

Ale z UVO czy bz? 🙂
 

@Mitek - no sie rozumie ze chwytam o co chodzi.

Na te chwile najbardziej sobie chwalę te Fischery WC sc bo nie chcą jechać bardzo szybko a zaczynają mi pod nogami skręcać, zaczynam rozumieć  co chodzi w ciętym. Wiadomo…w moim tempie 🤣 czyli powoli ale coś chwytam. Natomiast zastanawiam się czy jakaś nowa SL sklep czy komórka a może SC nie będzie dla mnie lepsze. Ale to takie light rozważania. Jakby wiele nie wniosły, to wolę dać tę kasę instruktorowi. 

IMG_0891.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...