plubart Napisano 23 Lutego Udostępnij Napisano 23 Lutego 1. Płeć - M 2. Wiek - 37 3. Waga - 77 4. Wzrost - 184 5. Na nartach jeżdżę jeden sezon - na stoku ok 14 dni w tym 7 w Dolomitach 6. Moje umiejętności określam na 3/4? - na trasach niebieskich rozwijam jazdę skrętem ciętym, na czerwonych poruszam się ześlizgami, na czarne na razie się nie pakowałem 😉 Mam spore problemy z muldami pod koniec dnia. (wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328) 7. Moje buty to - Nordica Promachine 110 8. Teraz jeżdżę na nartach/model - co mają w wypożyczalni 🙂 9. Preferuję styl jazdy - trudne pytanie biorąc pod uwagę mój nikły staż ale powiedziałbym że raczej szybsza jazda długim skrętem jest tym co sprawia mi najwiecej radości. Natomiast narty mają być na maksa uniwersalne i dające pole do dalszego rozwoju bez konkretnej specjalizacji bo jeszcze na to nie czas. 10. Upatrzyłem sobie narty - Fischer RC One 74 (167cm) 11. Mój budżet na narty to około - 3000-4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego https://skalkuluj.pl/kalkulator-dlugosci-nart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego 5 minut temu, Clip napisał: https://skalkuluj.pl/kalkulator-dlugosci-nart 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego 9 minut temu, mig napisał: 😉 wyszło Tobie 161 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 24 Lutego Udostępnij Napisano 24 Lutego (edytowane) "195 lub dluzsze" Edytowane 24 Lutego przez mig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plubart Napisano 26 Lutego Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego Head Supershape e-rally 170cm. Nada się czy zbyt ambitnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego (edytowane) moim zdaniem to sa mega uniwersalne narty, w tym roku w Serfaus-Fiss-Ladis krolowe wypozyczalni, co druga osoba na stoku miala magnumy. ja mialem magnumy zamienilem na rally i roznice to sa jakies niuanse jak kupujesz nowe i masz wybor to bierz 177cm co rozumiesz przez zbyt ambitne? Edytowane 26 Lutego przez Clip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plubart Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego Co rozumiem przez zbyt ambitne? Chciałbym, żeby były przyjazne dla początkujących, wybaczały błędy techniczne i nie utrudniały rozwoju, jednocześnie pozwalały jak już umiejętności wzrosną na fajniejszą jazdę. Aspiracje są a nie chce wymieniać sprzętu za 1-2 sezony. Moje wątpliwości budzi kwalifikacja tych nart przez producenta na 6-8/10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Tak jak pisałem w tym roku to były najczęściej widziane narty na stoku. Jeździli na tym wszyscy od "ludzików LEGO" po naprawdę ogarniętych narciarzy Ja się przesiadłem na magnumy z jakiegoś badziewia co nawet drewna nie miało i nie miałem z tym żadnego problemu. Szczerze to nie rozumiem na czym niby ma polegać wybaczanie błędów? Tzn że niby na piankach można jeździć na piętach a na magnumach już nie bo nie wybaczaja bledow? Może ktoś bardziej ogarnięty w temacie się wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego (edytowane) 4 godziny temu, plubart napisał: Co rozumiem przez zbyt ambitne? Chciałbym, żeby były przyjazne dla początkujących, wybaczały błędy techniczne i nie utrudniały rozwoju, jednocześnie pozwalały jak już umiejętności wzrosną na fajniejszą jazdę. Aspiracje są a nie chce wymieniać sprzętu za 1-2 sezony. Moje wątpliwości budzi kwalifikacja tych nart przez producenta na 6-8/10. Cześć Zastanów się spokojnie: Najlepsze narty są zrobione tak aby w jak najdokładniejszy sposób reagowały na to co robi narciarz. Jeżeli narty mają wybaczać błędy to muszą być mniej lub bardziej "zepsute". Nie da się więc w sposób optymalny połączyć tych cech. E-rally uchodzi za bardzo dobrą konstrukcyjnie a jednocześnie bardzo przyjazną i łatwą w obsłudze nartę więc Twój wybór wydaje się dobry. Z mojego doświadczenia szkoleniowego (jak i czystej logiki) wynika, że jeżeli jesteś zdeterminowany na postępy techniczne to powinieneś brać nartę "na wyrost". Nie należy też bać się długości narty bo przy opanowaniu tak podstawowej (acz bardzo często pomijanej w uczeniu, że względu na pęd na "carving") kwestii jak odciążenie i dociążenie narty) każdą nartę da się obrócić i sterować nią bez użycia siły. Pozdrowienia Edytowane 27 Lutego przez Mitek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plubart Napisano 27 Lutego Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 47 minut temu, Mitek napisał: Cześć Zastanów się spokojnie: Najlepsze narty są zrobione tak aby w jak najdokładniejszy sposób reagowały na to co robi narciarz. Jeżeli narty mają wybaczać błędy to muszą być mniej lub bardziej "zepsute". Nie da się więc w sposób optymalny połączyć tych cech. E-rally uchodzi za bardzo dobrą konstrukcyjnie a jednocześnie bardzo przyjazną i łatwą w obsłudze nartę więc Twój wybór wydaje się dobry. Z mojego doświadczenia szkoleniowego (jak i czystej logiki) wynika, że jeżeli jesteś zdeterminowany na postępy techniczne to powinieneś brać nartę "na wyrost". Nie należy też bać się długości narty bo przy opanowaniu tak podstawowej (acz bardzo często pomijanej w uczeniu, że względu na pęd na "carving") kwestii jak odciążenie i dociążenie narty) każdą nartę da się obrócić i sterować nią bez użycia siły. Pozdrowienia Dzięki za tą odpowiedź. Właśnie taka narta "na wyrost" chodzi mi po głowie. Czyli sugerujesz jak kolega wyżej iść jednak w stronę 177cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Cześć Może być i 170cm. To nie ma aż takiego znaczenia. Nartę krótszą będzie Ci łatwiej siłowo obrócić czyli jest to trochę oszukanie tego "na wyrost". Długość, promień, mm pod butem itd. to tylko parametry, które tak naprawdę niczego w sensie jazdy nie determinują. Jesteś na etapie poznawania technik równoległych ślizgowych a tutaj długość czy promień narty nie ma zupełnie znaczenia. Do technik ciętych przejść można dopiero po opanowaniu wszystkich wcześniejszych elementów technik kątowych oraz równoległych ślizgowych. Próby nauki jazdy skrętem ciętym wcześniej to działanie, które można porównać z próbami jazdy samochodem sportowym po torze gdy nie do końca wiemy jak chodzą biegi a pedał sprzęgła i hamulca, czy też manetki od skrzyni sekwencyjnej nam się mylą. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego to ja tylko dodam ze rally 177cm skrecaja same i absolutnie nie wymagaja przykladania sily. Co w sumie wynika z ich geometrii. Wiec jezeli "wybaczanie bledow" oznacza ze niewystarczajaco przechylona i niewystarczajaco docisnieta pojedzie prosto zamiast skrecic to one wybaczaja 10/10 😉 no i po przesiadce z magnumow 170cm czuje sie na nich pewniej w szybkich skretach przy czym czym wiecej niz 60km/h wg garmina to nigdy nie jechalem a z reguly to jest max 40-50km/h 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 11 minut temu, Clip napisał: to ja tylko dodam ze rally 177cm skrecaja same i absolutnie nie wymagaja przykladania sily. Co w sumie wynika z ich geometrii. Wiec jezeli "wybaczanie bledow" oznacza ze niewystarczajaco przechylona i niewystarczajaco docisnieta pojedzie prosto zamiast skrecic to one wybaczaja 10/10 😉 no i po przesiadce z magnumow 170cm czuje sie na nich pewniej w szybkich skretach przy czym czym wiecej niz 60km/h wg garmina to nigdy nie jechalem a z reguly to jest max 40-50km/h Cześć Kolega jest osobą początkującą. Przy technikach ślizgowych nic nie wynika z geometrii i każdą nartę można obrócić bez przykładania siły. Na dociskanie - o cóż chodzi nigdy tak do końca nie wiem, bo narta na której się stoi jest z definicja dociśnięta - przyjdzie czas później. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego (edytowane) uczylem w tym roku mlodsza i sam sie zdziwilem jak w minimalnym plugu przy delikatnym przeniesieniu ciezaru na jedna narte sama zaczyna skrecac. Szybsza jazda wiadomo wymusza wiekszy docisk i wieksze przechylenia narty. A tu prosze 7km/h nacisk 60:40 i skreca samo. Ja jestem samouk z technika jazdy na bakier ale jednak stawialbym ze to krzywizna a nie obracanie narty. Edytowane 27 Lutego przez Clip 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego (edytowane) 4 godziny temu, Clip napisał: uczylem w tym roku mlodsza i sam sie zdziwilem jak w minimalnym plugu przy delikatnym przeniesieniu ciezaru na jedna narte sama zaczyna skrecac. Szybsza jazda wiadomo wymusza wiekszy docisk i wieksze przechylenia narty. A tu prosze 7km/h nacisk 60:40 i skreca samo. Ja jestem samouk z technika jazdy na bakier ale jednak stawialbym ze to krzywizna a nie obracanie narty. Cześć Jeszcze raz... Mówimy o technikach ślizgowych gdzie możemy wykorzystać krzywiznę narty ale nie determinuje ona niczego. Kolega chce się nauczyć jeździć poprawną techniką a przy poprawnej technice tak samo łatwo jest obrócić czy też wprowadzić w ślizg, wykonać ześlizg itd. nartę taliowaną o długości 160 cm jak i nartę nietaliowaną o długości 210cm czy też sztywnego GSa. Chodzi o wyplenienie obawy przed długością oraz nabranie umiejętności odciążania i dociążania narty oraz ich synchronizacji z rotacją. Jak sam piszesz bardzo łatwo jest osiągnąć łuk na narcie taliowanej na płaskim stoku i dobrym śniegu. Chodzi o to aby nauczyć się kontrolować prędkość w każdej sytuacji a do tego służą różne techniki. Pozdrowienia serdeczne Edytowane 27 Lutego przez Mitek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Clip Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego to jeszcze dodam: żałuje że tak pozno przesiadlem sie z badziewia na magnumy a potem rally. Tez sugerowalem sie tymi punktami na skali i tekstami o latwosci prowadzenia. Po przesiadce (5 lat temu) same pozytywy i zero skutkow ubocznych. Moim skromnym zdaniem to ze head (czy wszyscy inni producenci) robia osobne narty marketingowo zeskalowane na 1-4;3-6;4-8 itp to glownie po to zeby czesciej wymieniac narty a nie dlatego ze od razu nie mozna wskoczyc na magnumy 4-8 czy ile one tam maja ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 18 minut temu, Mitek napisał: Cześć Jeszcze raz... Mówimy o technika ślizgowych gdzie możemy wykorzystać krzywiznę narty ale nie determinuje ona niczego. Kolega chce się nauczyć jeździć poprawna technika a przy poprawnej technice tak samo łatwo jest obrócić czy też wprowadzić w ślizg, wykonać ześlizg itd. nartę taliowaną o długości 160 cm jak i nartę nietaliowaną o długości 210cm czy też sztywnego GSa. Chodzi o wyplenienie obawy przed długością oraz nabranie umiejętności odciążania i dociążania narty oraz ich synchronizacji z rotacją. Jak sam piszesz bardzo łatwo jest osiągnąć łuk na narcie taliowanej na płaskim stoku i dobrym śniegu. chodzi o to aby nauczyć się kontrolować prędkość w każdej sytuacji a do tego służą różne techniki. Pozdrowienia serdeczne Cze długość nart, szczególnie w technikach ślizgowych, to raczej bariera psychiczna. pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 30 minut temu, Marcos73 napisał: Cze długość nart, szczególnie w technikach ślizgowych, to raczej bariera psychiczna. pozdro Ciekawie poruszają różne aspekty nart https://blisterreview.com/recommended/how-to-think-about-ski-length 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 57 minut temu, Marcos73 napisał: Cze długość nart, szczególnie w technikach ślizgowych, to raczej bariera psychiczna. pozdro Cześć Jasne Marku. Do tego zmierzam aby odmitologizować długość nart bo dla osoby, która automatycznie umie zmienić ślizgowy-cięty lub odwrotnie nie ma w ogóle problemu. A automatyzm zmiany śladu - dla osób chcących się poruszać śladem ciętym - to niezbędny obowiązek. Kto tego nie rozumie lub chce ominąć ten problem nie powinien na nartach jeździć. Pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 5 minut temu, Mitek napisał: Cześć Jasne Marku. Do tego zmierzam aby odmitologizować długość nart bo dla osoby, która automatycznie umie zmienić ślizgowy-cięty lub odwrotnie nie ma w ogóle problemu. A automatyzm zmiany śladu - dla osób chcących się poruszać śladem ciętym - to niezbędny obowiązek. Kto tego nie rozumie lub chce ominąć ten problem nie powinien na nartach jeździć. Pozdro Czasem między choinki zeslizgiem się nie mieszczą o żlebach nie pisze bo do wąskich nie wjeżdżam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 24 minuty temu, star napisał: o żlebach nie pisze bo do wąskich nie wjeżdżam. jakimi żlebami jeździłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego Teraz, Jan napisał: jakimi żlebami jeździłeś Szerokimi, a ty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 3 godziny temu, Clip napisał: to jeszcze dodam: żałuje że tak pozno przesiadlem sie z badziewia na magnumy a potem rally. Tez sugerowalem sie tymi punktami na skali i tekstami o latwosci prowadzenia. Po przesiadce (5 lat temu) same pozytywy i zero skutkow ubocznych. Moim skromnym zdaniem to ze head (czy wszyscy inni producenci) robia osobne narty marketingowo zeskalowane na 1-4;3-6;4-8 itp to glownie po to zeby czesciej wymieniac narty a nie dlatego ze od razu nie mozna wskoczyc na magnumy 4-8 czy ile one tam maja ... Cześć Jest dokładnie tak jak piszesz. Swego czasu taki Volkl czy inny Fischer miał w ofercie 6-8 modeli w 2-3 rzadko w czterech długościach. Obecnie taki Atomic na przykład ma w ofercie kilkanaście linii z których niektóre zawierają po kilkanaście modeli w 3-4 a nawet 5 długościach. To daje lekko licząc około 10 razy więcej nart do wyboru a to i tak minimalizując szacunki bo przecież nikt normalny tego nie będzie liczył. Te wspomniane wcześniej kilka czy kilkanaście modeli absolutnie wystarczało aby pokryć zapotrzebowanie WSZYSTKICH narciarzy na WSZYSTKICH poziomach zaawansowania, WSZYSTKICH płci, na każde dostępne warunki i sytuacje. Obecna sytuacja to zwycięstwo specjalistów od marketingu i sprzedaży ale przede wszystkim osób zajmujących się badaniami rynku i oczekiwaniami klientów. Bo to nikt inny ale klienci właśnie stworzyli obecny obraz rynku. Bo oni chcą mieć wybór - choć nie maja pojęcia jak i co wybierać, chcą licz i parametrów - choć nie maja pojęcia jak te liczby i parametry przekładają się na realna jazdę, chcą przerzucać się nazwami modeli, testować i próbować - choć to błądzenie we mgle po brzegu moczarów. Masz 100% racji. Pozdrowienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 27 Lutego Udostępnij Napisano 27 Lutego 14 minut temu, Mitek napisał: Cześć Jest dokładnie tak jak piszesz. Swego czasu taki Volkl czy inny Fischer miał w ofercie 6-8 modeli w 2-3 rzadko w czterech długościach. Obecnie taki Atomic na przykład ma w ofercie kilkanaście linii z których niektóre zawierają po kilkanaście modeli w 3-4 a nawet 5 długościach. To daje lekko licząc około 10 razy więcej nart do wyboru a to i tak minimalizując szacunki bo przecież nikt normalny tego nie będzie liczył. Te wspomniane wcześniej kilka czy kilkanaście modeli absolutnie wystarczało aby pokryć zapotrzebowanie WSZYSTKICH narciarzy na WSZYSTKICH poziomach zaawansowania, WSZYSTKICH płci, na każde dostępne warunki i sytuacje. Obecna sytuacja to zwycięstwo specjalistów od marketingu i sprzedaży ale przede wszystkim osób zajmujących się badaniami rynku i oczekiwaniami klientów. Bo to nikt inny ale klienci właśnie stworzyli obecny obraz rynku. Bo oni chcą mieć wybór - choć nie maja pojęcia jak i co wybierać, chcą licz i parametrów - choć nie maja pojęcia jak te liczby i parametry przekładają się na realna jazdę, chcą przerzucać się nazwami modeli, testować i próbować - choć to błądzenie we mgle po brzegu moczarów. Masz 100% racji. Pozdrowienia Decon jest chyba najlepszym przykładem stopniowanie co 2 mm od 72 do ...... - nie wiem + badziewia 7.2 (z kropeczką) itd. podobnie chyba + kilka wariantów długości daje nieskończony wybór i zagwozdkę dla kupujących. pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.