Skocz do zawartości

Head Supershape e-Magnum - długość


matekstatek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Zamierzam kupić narty i wybór padł na Head Supershape e-Magnum, natomiast mam problem z doborem wielkości.

Mam 182cm wzrostu i 97kg wagi (która potrafi spadać do 90, ale obecnie się ulałem), oceniam swoje umiejętności na 5-6 (5 dokładam, bo dawno nie jeździłem i będę musiał sobie trochę przypomnieć). Zastanawiam się nad 170cm, ale czy nie będą one za krótkie? Może lepsze będą 177cm?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, matekstatek napisał:

Dzień dobry. Zamierzam kupić narty i wybór padł na Head Supershape e-Magnum, natomiast mam problem z doborem wielkości.

Mam 182cm wzrostu i 97kg wagi (która potrafi spadać do 90, ale obecnie się ulałem), oceniam swoje umiejętności na 5-6 (5 dokładam, bo dawno nie jeździłem i będę musiał sobie trochę przypomnieć). Zastanawiam się nad 170cm, ale czy nie będą one za krótkie? Może lepsze będą 177cm?

beda lepsze 177

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego szukasz i w jaki sposób jeździsz. Narta 177 stabilniejsza przy większej prędkości, wymusza odpowiednią technikę (utrudnia obracanie), 170 zwrotniejsza przy jeździe mocno na krawędzi, bo krótszy promień i łatwiej zagęszczać, ale dotyczy to jazdy mocno wykorzystującej technikę ciętą. Jak dasz jakiś film to i odpowiedź będzie sensowniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Mitek napisał:

Statki zazwyczaj mają sporą bezwładność... i dość słabą zwrotność...

Pozdro

Ale kontenerowce, tankowce czy drobnicowce? 😉

177 przy lepszej technice i większym zaangażowaniu, 170 przy gorszej. PL czy Alpy nie ma znaczenia.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie.

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marcos73 napisał:

Cze

Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie.

pozdrawiam

https://nartykrakow.pl/product-pol-19662-NARTY-HEAD-SUPERSHAPE-E-MAGNUM-PRD-12-GW-2024.html

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marcos73 napisał:

Cze

Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie.

pozdrawiam

Cześć

Będą nadskrętne - takie odczucie będzie w 95% przypadków przy ogarniętej technice.

Pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Marcos73 napisał:

Cze

Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie.

pozdrawiam

Są 2 blachy , zatem narta powinna chcieć trzymać na twardym. Większą niedogodnością może być agresywne taliowanie i szerokie dzioby skłaniające do jazdy krótszym skrętem.

Moim osobistym zdaniem dla narty o długości ok 175 optymalny radius to 16 - 17 m, bo i zawęzić się da i szerszym szybciej pojechać. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, star napisał:

Wiedziałem, że wyszperasz 😉. Nadadzą się. Będą na pewno sztywniejsze niż moje. A co do nad nadskrętności, to zależy co kto lubi i jaką techniką się porusza. Ja w Px-ach mam coś koło 15m przy 177cm i nie uważam, a przynajmniej mi to nie przeszkadza podczas jazdy, ale ja wolę krótkie, średnie skręty niż długaśne. 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kaem napisał:

Są 2 blachy , zatem narta powinna chcieć trzymać na twardym. Większą niedogodnością może być agresywne taliowanie i szerokie dzioby skłaniające do jazdy krótszym skrętem.

Moim osobistym zdaniem dla narty o długości ok 175 optymalny radius to 16 - 17 m, bo i zawęzić się da i szerszym szybciej pojechać. 

Cze

Z opisu wrzuconego przez Star widnieje 1 blacha, drugiej się nie doszukałem. Co do taliowanie to jest faktycznie spore i bardziej jest to przedłużona SL, nieco poszerzona w granicach przyzwoitości. Taka normalna narta do jazdy, ale raczej krótkim stosunkowo skrętem. Podzielam Twój pogląd, bo ostatnio miałem okazję wie przejechać na Kastle GS 175cm i R16. Przesiadka z bliźniaczej konstrukcyjnie SL Kastle. Nawet takie nieomal malowanie. Jednakże charakter dla mnie odczuwalny zgoła inny. Na stromszym ma niesamowity ciąg w dół, całkiem inaczej niż na SL. Natomiast drugie oblicze to takie, że jazda krótkim skrętem bardzo mocno przypominała jazdę na SL. Była łatwa. NIeco mnie to ździwiło po stromszym odcinku, że tak chętnie skręcają i tak ciasno można na nich pojechać. Po ostatnich doświadczeniach na mocno betonowanych/lodowych stokach, że taki GS o tych parametrach jest nartą dla mnie i PX-y chociaż to bardzo fajne narty są do zmiany. Niestety słabe zachowanie PX-ów na betonie/lodzie je elimnuje, bo traktuję te narty jako te moje uniwersalne, na każdą okazję. 

pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Marcos73 napisał:

Cze

Z opisu wrzuconego przez Star widnieje 1 blacha, drugiej się nie doszukałem. Co do taliowanie to jest faktycznie spore i bardziej jest to przedłużona SL, nieco poszerzona w granicach przyzwoitości. Taka normalna narta do jazdy, ale raczej krótkim stosunkowo skrętem. Podzielam Twój pogląd, bo ostatnio miałem okazję wie przejechać na Kastle GS 175cm i R16. Przesiadka z bliźniaczej konstrukcyjnie SL Kastle. Nawet takie nieomal malowanie. Jednakże charakter dla mnie odczuwalny zgoła inny. Na stromszym ma niesamowity ciąg w dół, całkiem inaczej niż na SL. Natomiast drugie oblicze to takie, że jazda krótkim skrętem bardzo mocno przypominała jazdę na SL. Była łatwa. NIeco mnie to ździwiło po stromszym odcinku, że tak chętnie skręcają i tak ciasno można na nich pojechać. Po ostatnich doświadczeniach na mocno betonowanych/lodowych stokach, że taki GS o tych parametrach jest nartą dla mnie i PX-y chociaż to bardzo fajne narty są do zmiany. Niestety słabe zachowanie PX-ów na betonie/lodzie je elimnuje, bo traktuję te narty jako te moje uniwersalne, na każdą okazję. 

pozdro

Na wrzutce stara  jest schemat budowy narty w przekroju. Spójrz na pozycję 3 - to blachy, występujące nad i pod rdzeniem (w 2 miejscach). I wszystko jasne 😄 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kaem napisał:

Na wrzutce stara  jest schemat budowy narty w przekroju. Spójrz na pozycję 3 - to blachy, występujące nad i pod rdzeniem (w 2 miejscach). I wszystko jasne 😄 

Cze - teraz widzę - na wrzutce Tadka też są dwie - tylko ja nie zauważyłem trójeczek w dwóch miejscach.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego).

Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉

Vibration damping change associated with external resistance ...

https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems

Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie...

Edytowane przez Kubis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Chertan napisał:

No właśnie, ew. redukcja dotyczy zapewne drgań o minimalnej amplitudzie, a komu to przeszkadza w amatorskiej jeździe na nartach?  

zgaduję granicząc z pewnością, że to jeden z tych elementów dzięki którym po prostu czujesz się lepiej po wydaniu kilku kafli w sklepie.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kubis napisał:

A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego).

Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉

Vibration damping change associated with external resistance ...

https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems

Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie...

Max amplituda to jakieś 20um, nierealne żeby to wyczuć na nartach. Chyba, że ktoś zażyje środek pozwalający zobaczyć dźwięk, wtedy inna bajka.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Kubis napisał:

A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego).

Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉

 

https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems

Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie...

Pewnie tyle ile daje to "cóś" voelkla w okolicy dziobu. Efekt podobny -  tu grzeje sie rezystor tam sama guma ( skoro coś pochłania).... 

Najważniejszy efekt opisałeś w następnym poście.. ;-).

A tak poza tym... tyle 'prawie zielonej' energii marnuje sie w czasie zjazdu. Czas na odzysk. 

Edytowane przez mig
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rodzina zaMagnumowana - obecnie 4 pary tych nart mamy z różnych sezonów. Jestem niższa o 10 cm i sporo lżejsza od autora wątku i 170 cm spokojnie ogarniam. Dają poczucie stabilności, miło na krawędź wchodzą (ale ja jeżdżę mocno rekreacyjnie). Na jeden dzień zabrała mi narty moja córka - 12 lat, 160 cm wzrostu, 50 kg wagi i sie w Magnumach (170) zakochała. Po nartach juniorskich stabilność ją zachwyciła, śmigała na nich bez najmniejszego kłopotu. Wizualnie technika do przodu poszła, bo narta super ją trzymała. Na czarnej trasie masę pewnosci młodej dodała - jak inna narciarka sie zachowywała. ...  i skończyło sie na kupnie Magnumek dla niej.

Syn (180, 60 kg) też ma Magnumy 170 - nie narzeka na ich stabilność przy większych prędkościach, każdą technika na nich pojedzie (właśnie na Magnumkach kurs kwalifikacyjny zrobił). Narta zacna, rekreacyjna, w naszej ocenie przyjemna.

Z moich obserwacji dla rosłego faceta to chyba  jednak 177 wydaje się logiczniejsze. Więcej stabilności dadzą a na pewno bez problemowe będą do jazdy skoro mój skład te 170 ogarniał.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 177 cm. One mają radius 14,3 metra więc idealny do wszystkiego. A sam wybór modelu optymalny. Jeśli nie masz aspiracji sportowych to Magnum jest absolutnym numerem jeden na mojej prywatnej liście.

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...