matekstatek Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Dzień dobry. Zamierzam kupić narty i wybór padł na Head Supershape e-Magnum, natomiast mam problem z doborem wielkości. Mam 182cm wzrostu i 97kg wagi (która potrafi spadać do 90, ale obecnie się ulałem), oceniam swoje umiejętności na 5-6 (5 dokładam, bo dawno nie jeździłem i będę musiał sobie trochę przypomnieć). Zastanawiam się nad 170cm, ale czy nie będą one za krótkie? Może lepsze będą 177cm? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 4 godziny temu, matekstatek napisał: Dzień dobry. Zamierzam kupić narty i wybór padł na Head Supershape e-Magnum, natomiast mam problem z doborem wielkości. Mam 182cm wzrostu i 97kg wagi (która potrafi spadać do 90, ale obecnie się ulałem), oceniam swoje umiejętności na 5-6 (5 dokładam, bo dawno nie jeździłem i będę musiał sobie trochę przypomnieć). Zastanawiam się nad 170cm, ale czy nie będą one za krótkie? Może lepsze będą 177cm? beda lepsze 177 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robur82 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Mam Magnumy 177 też 182cm, ale 10kg mniej Na PL wziołbym 170cm teraz, bardziej zwrotne Ale na Alpy 177 są rewelacyjne. Tylko trzeba nauczyć się jeździć na fabrycznym ustawieniu kątów, lekkie pochylenie narty i szorują po stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chertan Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Zależy czego szukasz i w jaki sposób jeździsz. Narta 177 stabilniejsza przy większej prędkości, wymusza odpowiednią technikę (utrudnia obracanie), 170 zwrotniejsza przy jeździe mocno na krawędzi, bo krótszy promień i łatwiej zagęszczać, ale dotyczy to jazdy mocno wykorzystującej technikę ciętą. Jak dasz jakiś film to i odpowiedź będzie sensowniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Statki zazwyczaj mają sporą bezwładność... i dość słabą zwrotność... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 12 minut temu, Mitek napisał: Statki zazwyczaj mają sporą bezwładność... i dość słabą zwrotność... Pozdro Ale kontenerowce, tankowce czy drobnicowce? 😉 177 przy lepszej technice i większym zaangażowaniu, 170 przy gorszej. PL czy Alpy nie ma znaczenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Cze Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie. pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Teraz, Marcos73 napisał: Cze Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie. pozdrawiam https://nartykrakow.pl/product-pol-19662-NARTY-HEAD-SUPERSHAPE-E-MAGNUM-PRD-12-GW-2024.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 14 minut temu, Marcos73 napisał: Cze Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie. pozdrawiam Cześć Będą nadskrętne - takie odczucie będzie w 95% przypadków przy ogarniętej technice. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 17 minut temu, star napisał: https://nartykrakow.pl/product-pol-19662-NARTY-HEAD-SUPERSHAPE-E-MAGNUM-PRD-12-GW-2024.html Ja pierdziule energie kinetyczna zamieniaja na elektryczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaem Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 46 minut temu, Marcos73 napisał: Cze Mam podobne narty i patrząc na parametry (170cm R13) + rocker to 177cm zdecydowanie, bo nie zjedziesz na dół, tylko będziesz jeździł w kółko 😉. Niestety nie wiem jak konstrukcja, ale chyba podobna do moich czyli drewno bez jakiejkolwiek blachy (ale są nieco szersze), a przy Twojej masie możesz mieć podobny problem jak ja, czyli słabe zachowanie na bardzo twardych, czy wręcz zlodzonych stokach. Moje narty sobie z tym nie radzą (albo może ja na tych nartach). Generalnie to tyle z uwag, narty przy długości 177 będą na pewno bardzo skrętne, na pewno będą stabilne, tylko nieco bardziej strome górki trzeba wybierać niż zielone czy też blado niebieskie. pozdrawiam Są 2 blachy , zatem narta powinna chcieć trzymać na twardym. Większą niedogodnością może być agresywne taliowanie i szerokie dzioby skłaniające do jazdy krótszym skrętem. Moim osobistym zdaniem dla narty o długości ok 175 optymalny radius to 16 - 17 m, bo i zawęzić się da i szerszym szybciej pojechać. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 28 minut temu, star napisał: https://nartykrakow.pl/product-pol-19662-NARTY-HEAD-SUPERSHAPE-E-MAGNUM-PRD-12-GW-2024.html Wiedziałem, że wyszperasz 😉. Nadadzą się. Będą na pewno sztywniejsze niż moje. A co do nad nadskrętności, to zależy co kto lubi i jaką techniką się porusza. Ja w Px-ach mam coś koło 15m przy 177cm i nie uważam, a przynajmniej mi to nie przeszkadza podczas jazdy, ale ja wolę krótkie, średnie skręty niż długaśne. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2 minuty temu, Kaem napisał: Są 2 blachy , zatem narta powinna chcieć trzymać na twardym. Większą niedogodnością może być agresywne taliowanie i szerokie dzioby skłaniające do jazdy krótszym skrętem. Moim osobistym zdaniem dla narty o długości ok 175 optymalny radius to 16 - 17 m, bo i zawęzić się da i szerszym szybciej pojechać. Cze Z opisu wrzuconego przez Star widnieje 1 blacha, drugiej się nie doszukałem. Co do taliowanie to jest faktycznie spore i bardziej jest to przedłużona SL, nieco poszerzona w granicach przyzwoitości. Taka normalna narta do jazdy, ale raczej krótkim stosunkowo skrętem. Podzielam Twój pogląd, bo ostatnio miałem okazję wie przejechać na Kastle GS 175cm i R16. Przesiadka z bliźniaczej konstrukcyjnie SL Kastle. Nawet takie nieomal malowanie. Jednakże charakter dla mnie odczuwalny zgoła inny. Na stromszym ma niesamowity ciąg w dół, całkiem inaczej niż na SL. Natomiast drugie oblicze to takie, że jazda krótkim skrętem bardzo mocno przypominała jazdę na SL. Była łatwa. NIeco mnie to ździwiło po stromszym odcinku, że tak chętnie skręcają i tak ciasno można na nich pojechać. Po ostatnich doświadczeniach na mocno betonowanych/lodowych stokach, że taki GS o tych parametrach jest nartą dla mnie i PX-y chociaż to bardzo fajne narty są do zmiany. Niestety słabe zachowanie PX-ów na betonie/lodzie je elimnuje, bo traktuję te narty jako te moje uniwersalne, na każdą okazję. pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Godzinę temu, Jan napisał: Ja pierdziule energie kinetyczna zamieniaja na elektryczna No co? Nie widziałeś tej prądnicy z tyłu? Im szybciej tym jaśniej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaem Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 36 minut temu, Marcos73 napisał: Cze Z opisu wrzuconego przez Star widnieje 1 blacha, drugiej się nie doszukałem. Co do taliowanie to jest faktycznie spore i bardziej jest to przedłużona SL, nieco poszerzona w granicach przyzwoitości. Taka normalna narta do jazdy, ale raczej krótkim stosunkowo skrętem. Podzielam Twój pogląd, bo ostatnio miałem okazję wie przejechać na Kastle GS 175cm i R16. Przesiadka z bliźniaczej konstrukcyjnie SL Kastle. Nawet takie nieomal malowanie. Jednakże charakter dla mnie odczuwalny zgoła inny. Na stromszym ma niesamowity ciąg w dół, całkiem inaczej niż na SL. Natomiast drugie oblicze to takie, że jazda krótkim skrętem bardzo mocno przypominała jazdę na SL. Była łatwa. NIeco mnie to ździwiło po stromszym odcinku, że tak chętnie skręcają i tak ciasno można na nich pojechać. Po ostatnich doświadczeniach na mocno betonowanych/lodowych stokach, że taki GS o tych parametrach jest nartą dla mnie i PX-y chociaż to bardzo fajne narty są do zmiany. Niestety słabe zachowanie PX-ów na betonie/lodzie je elimnuje, bo traktuję te narty jako te moje uniwersalne, na każdą okazję. pozdro Na wrzutce stara jest schemat budowy narty w przekroju. Spójrz na pozycję 3 - to blachy, występujące nad i pod rdzeniem (w 2 miejscach). I wszystko jasne 😄 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chertan Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 28 minut temu, mig napisał: No co? Nie widziałeś tej prądnicy z tyłu? Im szybciej tym jaśniej... Ostatnio we Francji widzieliśmy narty z kolorowymi diodami wzdłuż górnego brzegu, pewnie dolepka, ale taka prądnica jak znalazł do zasilania 😁. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia tu wklejka pozbawiona elementów "emejzingu" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Godzinę temu, Kaem napisał: Na wrzutce stara jest schemat budowy narty w przekroju. Spójrz na pozycję 3 - to blachy, występujące nad i pod rdzeniem (w 2 miejscach). I wszystko jasne 😄 Cze - teraz widzę - na wrzutce Tadka też są dwie - tylko ja nie zauważyłem trójeczek w dwóch miejscach. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia (edytowane) A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego). Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉 https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie... Edytowane 16 Stycznia przez Kubis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chertan Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia No właśnie, ew. redukcja dotyczy zapewne drgań o minimalnej amplitudzie, a komu to przeszkadza w amatorskiej jeździe na nartach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 15 minut temu, Chertan napisał: No właśnie, ew. redukcja dotyczy zapewne drgań o minimalnej amplitudzie, a komu to przeszkadza w amatorskiej jeździe na nartach? zgaduję granicząc z pewnością, że to jeden z tych elementów dzięki którym po prostu czujesz się lepiej po wydaniu kilku kafli w sklepie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia 23 minuty temu, Kubis napisał: A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego). Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉 https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie... Max amplituda to jakieś 20um, nierealne żeby to wyczuć na nartach. Chyba, że ktoś zażyje środek pozwalający zobaczyć dźwięk, wtedy inna bajka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia (edytowane) 56 minut temu, Kubis napisał: A teraz coś Wam wrzucę ciekawego odnośnie tego systemu EMC (czyli element piezoelektryczny i obciążenie rezystorem w celu uzyskania tłumienia pasywnego). Okazuje się że są badania opisane w tym dokumencie z 2010 roku, które potwierdzają możliwość uzyskania tłumienia na różnym poziomie w zależności od dostosowania impedancji, nie wspominając o uzyskiwaniu energii elektrycznej, która jak rozumiem już za kilka sezonów znajdzie się w świecących (nie fluorescencyjnie) nart HEADa 😉 https://www.researchgate.net/publication/233361751_Energy_Flow_Analysis_in_Piezoelectric_Energy_Harvesting_Systems Jak bardzo to działa w nartach, pewnie nikt nie jest w stanie odczuć, ale w laboratorium... kto wie... Pewnie tyle ile daje to "cóś" voelkla w okolicy dziobu. Efekt podobny - tu grzeje sie rezystor tam sama guma ( skoro coś pochłania).... Najważniejszy efekt opisałeś w następnym poście.. ;-). A tak poza tym... tyle 'prawie zielonej' energii marnuje sie w czasie zjazdu. Czas na odzysk. Edytowane 16 Stycznia przez mig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia U mnie rodzina zaMagnumowana - obecnie 4 pary tych nart mamy z różnych sezonów. Jestem niższa o 10 cm i sporo lżejsza od autora wątku i 170 cm spokojnie ogarniam. Dają poczucie stabilności, miło na krawędź wchodzą (ale ja jeżdżę mocno rekreacyjnie). Na jeden dzień zabrała mi narty moja córka - 12 lat, 160 cm wzrostu, 50 kg wagi i sie w Magnumach (170) zakochała. Po nartach juniorskich stabilność ją zachwyciła, śmigała na nich bez najmniejszego kłopotu. Wizualnie technika do przodu poszła, bo narta super ją trzymała. Na czarnej trasie masę pewnosci młodej dodała - jak inna narciarka sie zachowywała. ... i skończyło sie na kupnie Magnumek dla niej. Syn (180, 60 kg) też ma Magnumy 170 - nie narzeka na ich stabilność przy większych prędkościach, każdą technika na nich pojedzie (właśnie na Magnumkach kurs kwalifikacyjny zrobił). Narta zacna, rekreacyjna, w naszej ocenie przyjemna. Z moich obserwacji dla rosłego faceta to chyba jednak 177 wydaje się logiczniejsze. Więcej stabilności dadzą a na pewno bez problemowe będą do jazdy skoro mój skład te 170 ogarniał. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia (edytowane) Bierz 177 cm. One mają radius 14,3 metra więc idealny do wszystkiego. A sam wybór modelu optymalny. Jeśli nie masz aspiracji sportowych to Magnum jest absolutnym numerem jeden na mojej prywatnej liście. Edytowane 16 Stycznia przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.