Victor Napisano 23 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2023 2 godziny temu, star napisał: Tym bardziej, ze mamy niespokojne czasy. pyta karp karpia -co robisz w sylwestra -pożyjemy, zobaczymy He he taka rola Karpia,osobiście wolę dorsza 🙃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 24 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2023 (edytowane) 3 godziny temu, Victor napisał: He he taka rola Karpia,osobiście wolę dorsza 🙃 Suchy taki i bez ości;-) ważne by przemówił... idą święta... wszystkiego dobrego Edytowane 24 Grudnia 2023 przez star 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 24 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2023 8 godzin temu, Victor napisał: He he taka rola Karpia,osobiście wolę dorsza 🙃 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PSmok Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. Pozdrowienia 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 4 godziny temu, PSmok napisał: Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. Pozdrowienia Ten steered to coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 5 godzin temu, PSmok napisał: Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. Że co? To tak jakby ktoś chciał wyznaczyć bardziej na północ od południka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia (edytowane) 31 minut temu, Kubis napisał: Że co? To tak jakby ktoś chciał wyznaczyć bardziej na północ od południka... Str 2 ew dorysuj sobie styczna pionowa http://wfs.awf.krakow.pl/attachments/article/451/NARCIARSTWO ZJAZDOWE_ materiały dla studentów AWF KRAKÓW.pdf Edytowane 4 Stycznia przez star Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 7 godzin temu, PSmok napisał: Skręt krótki nie powinien być szerszy niż 4.5metry. Na dwóch pierwszych filmach jest on szerszy niż 4/4.5 m. 4/ 4.5 m jest to szerokość pasa tzw sztruksu jaka Ratrak zostawia za sobą. Skręt krótki może być karwingowy albo tzw Steered. Bardzo ważne aby krawedziowanie było powyżej lini spadku stoku. Pozdrowienia Cześć Smoku był lekko nieprecyzyjny: chodzi o to aby krawędziowanie rozpoczynało się przed przekroczeniem linii spadku stoku. Później może być dowolnie, może być czysty ślad cięty (no tu niestety trzeba mieć nartę o małym promieniu przy tych założeniach) albo dokładamy lekką lub większą rotację. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia Godzinę temu, star napisał: Str 2 ew dorysuj sobie styczna pionowa http://wfs.awf.krakow.pl/attachments/article/451/NARCIARSTWO ZJAZDOWE_ materiały dla studentów AWF KRAKÓW.pdf Powiem tak, te materiały są tak niepotrzebnie skomplikowane że aż płakać się chce. Nie twierdzę że jestem Einsteinem, ale jestem magistrem inżynierem z jako takim IQ i doświadczeniem na nartach i opis "powyżej linii spadku stoku" jest tak absurdalny, że aż śmieszny. To gdzie jest to powyżej linii spadku stoku, która (jak już dyskutowaliśmy w innym wątku z obrazkami nawet) jest linią prowadzącą z góry na dół w największym możliwym przybliżeniu. To powyżej tej linii to gdzie? Na wyciągu? W helikopterze? Na dachu schroniska na Śnieżce? 😉 Najgorsze jest to, gdy w czysto akademickich dyskusjach ktoś jeszcze dodatkowo myli się w już (jak dla mnie podkreślam) średnio potrzebnych pojęciach. Oczywiście, trzeba zrobić program nauczania, oczywiście trzeba go zapisać i potem pokazać/przekazać. Ale co oznacza ten opis? To jakiś horror 😉 "Biorąc pod uwagę skręt względem linii spadku stoku, możemy wyróżnić: skręt dostokowy (od linii spadku stoku do zakończenia skrętu) służy do doskonalenia fazy sterowania lub ewolucji skręt odstokowy (od wywołania do przekroczenia linii spadku stoku) służy do łączenia skrętów" 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia Cześć Ja z założenia nie czytam kopiuj wklejek a widzę, że źle robię bo "powyżej linii spadku stoku" jest wysoce odkrywcze. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia A wystarczyło napisać "przed"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia Wszystko jedno czy przed czy powyżej zazwyczaj. Jest trajektoria ruchu na niej są punkty kiedy poruszamy się dokładnie w linii spadku stoku jeśli o styczna chodzi. Względem tego punktu odnosimy to przed i powyżej. Sugerowałem zajrzeć ba str 2 bo tam rysunek narysować styczna pionowa do trajektorii ruchu no i mamy ten punkt odniesienia do przed i powyżej. A nie czytać jakieś rozkmniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 8 minut temu, star napisał: Wszystko jedno czy przed czy powyżej zazwyczaj. Jest trajektoria ruchu na niej są punkty kiedy poruszamy się dokładnie w linii spadku stoku jeśli o styczna chodzi. Względem tego punktu odnosimy to przed i powyżej. Sugerowałem zajrzeć ba str 2 bo tam rysunek narysować styczna pionowa do trajektorii ruchu no i mamy ten punkt odniesienia do przed i powyżej. A nie czytać jakieś rozkmniki. Skoro nie czytać, to ten punkt styczny też psu na budę 😉 po prostu jeździć, skręcać i nie dyskutować 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 3 godziny temu, star napisał: Str 2 ew dorysuj sobie styczna pionowa http://wfs.awf.krakow.pl/attachments/article/451/NARCIARSTWO ZJAZDOWE_ materiały dla studentów AWF KRAKÓW.pdf Dzięki bardzo za materiał - jeżeli pozwolisz to kopiuję go do "materiały szkoleniowe" i tam też pozwolę sobie odnieść się do pojęcia "krótki skręt" albowiem temat nie jest prosty jak się wydaje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia (edytowane) 14 minut temu, Kubis napisał: Skoro nie czytać, to ten punkt styczny też psu na budę 😉 po prostu jeździć, skręcać i nie dyskutować 😉 Nie no z obrazkiem z polokregiem i pionowa linia styczna każdy sobie poradzi. Nawet mogę go wygenerować… no prawie, bo nie do końca styka;-) IC Edytowane 4 Stycznia przez star 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 8 minut temu, star napisał: Nie no z obrazkiem z polokregiem i pionowa linia styczna każdy sobie poradzi. Nawet mogę go wygenerować… no prawie, bo nie do końca styka;-) IC Jak zdejmę okulary to styka 😉 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 18 minut temu, star napisał: Nie no z obrazkiem z polokregiem i pionowa linia styczna każdy sobie poradzi. Cze Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił. pozdrawiam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2 minuty temu, Marcos73 napisał: Cze Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił. pozdrawiam Pionowa. Jest tylko jedna pionowa styczna do półokręgu. Zajrzyj do pdfa. Str 2. Ew popatrz na to zmruż oczy jeśli do tej pory miałeś szeroko otwarte i wyobraz sobie ze się stykają te literki w jednym punkcie: IC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 23 minuty temu, Kubis napisał: Jak zdejmę okulary to styka 😉 Czasem nie ma co być zbyt dokładnym. Diabelski wynalazek te okulary. A rysunki pamietam ze piękne zrobiłeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekK Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 3 minuty temu, Marcos73 napisał: Cze Ale w którym miejscu styczna? Która linia?? Bo z tego co pamiętam to jest ich nieskończenie wiele. Do dzisiaj tego nie rozumiem, choć Kubis tak piękne rysunki zrobił. pozdrawiam Równoległa do linii spadku stoku 😄 Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ... Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie.... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia (edytowane) 4 minuty temu, KrzysiekK napisał: Równoległa do linii spadku stoku 😄 Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ... Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie.... Przy odpowiedniej prędkości mniej istotne staje się czy jedziesz po płaskim, w dół czy pod górę. Skoro da się zrobić kółeczko, to da się docisnąć we wczesnej fazie tak, aby krawędź łapała bardzo wcześnie nawet jadąc w poprzek stoku. Oczywiście nie da się tego zrobić "w miejscu". Edytowane 4 Stycznia przez Kubis 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 37 minut temu, star napisał: Pionowa. Jest tylko jedna pionowa styczna do półokręgu. Dziękuję, wystarczy. Przejrzyj proszę wątek z rysunkami Kubisa. Tam nikt nie napisał że to styczna, tylko że jest ich nieskończenie wiele i przechodzą gdzieś tam chuj wie gdzie. No i nie koniecznie pionowa 🙂. Bo to linia spadku stoku, jadąc w trawersie będzie inaczej. pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 55 minut temu, KrzysiekK napisał: ł 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie.... Ojtamojtam... krawędź należy złapać tam gdzie się da i umi... 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia 59 minut temu, KrzysiekK napisał: Równoległa do linii spadku stoku 😄 Czyli krawędz ma złapać najlepiej przy 1, gorzej przy 2 etc etc ... Mam tylko wątpliwość do tego co napisał @Mitek bo z tego co kojarzę to sztuką jest wczesne (1,2) zakrawędziowanie i o tym właśnie pisał @PSmok. 3, 4, lub 5 to musztarda po obiedzie.... Cześć Nie wiem w czym masz problem Krzychu. Na zaprezentowanym w Twoim temacie filmie z Waszej jazdy jest taka sekwencja (mniej więcej pomiędzy 50 a 60 sekundą gdzie jedziesz dość krótkim i płytkim skrętem ale pomimo tej płytkości łapiesz krawędź przed linią spadku stoku. Moim zdaniem bardzo fajnie zresztą. Pozdro 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 4 Stycznia Udostępnij Napisano 4 Stycznia (edytowane) 26 minut temu, Marcos73 napisał: Dziękuję, wystarczy. Przejrzyj proszę wątek z rysunkami Kubisa. Tam nikt nie napisał że to styczna, tylko że jest ich nieskończenie wiele i przechodzą gdzieś tam chuj wie gdzie. No i nie koniecznie pionowa 🙂. Bo to linia spadku stoku, jadąc w trawersie będzie inaczej. pozdrawiam To ja pamietam. Wiem, ze forumowicze to i w gore stoku jeżdżą. Także po płaskim w kółko, bo zabrali tyle prędkości ze stromego;-) a serio to nawet jak to jest S nie C to idea jest prosta jak ta linia pionowa w dół stoku. Zreszta kierunek tej linii jest jeden, przesunięcia to abstrakcja. W szkole tak uczyli. To są takie pseudointelektualne rozkminki, a przekaz PSmoku jasny, żeby jednak zawczasu przekrawedziowac czy zakrawedziowac i tyle. A w świecie pozaforumowym gdzie normalni zjadacze chleba nie walczą z grawitacja a się jej poddają rysunek Krzyska jest ok, punkt zaznaczony w punkt i git, nawet kartka ułożona tak, ze mucha nie siada, a spada w dobrym kierunku... Edytowane 4 Stycznia przez star Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.