Skocz do zawartości

Prośba o analizę jazdy


macok

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, tyrpoos_ski napisał:

Gdyby była normalna zima to pewnie bym tam wyskoczył na 2-3h z rana. 🙂

 

Ze dwa tygodnie temu widziałem tam takiego niebieskiego ludka ...nawet z nim gadałem na krześle.. 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontr rotacja , i jej kreowanie jeżdżąc na nartach dzisiejszej generacji , to przestarzała technika.
Było o niej głośno,kiedyś, ale na dzień dzisiejszy nikt jej nie stosuje. 
Narciarze z małym starzem bądź nie właściwa technika , używają kontr rotacji do lepszego zakrawedziowanie , ale w większości wyglada to pokracznie , gdzie technika jazdy nie pokrywa się z szybkością ich jazdy. Dużo przykładów filmików na tym forum ,z pytaniem , jak jeżdżę ? 
Dla mnie wyglada to,jak reklama środków przeczyszczających,  pozycja sedesowa i szybkość ponad idiotyczna, bo już nie mogę wytrzymać, ale jak zrobię pozycje kontr rotacji , to napewno docisne  skręt. Muszę tylko uważać , żeby szuflada nie wyszła bo sam nie wiem czy to coś dobrego . 
Wiedząc, jak poprawnie zacząć skręt , poprzez odpowiedni ruch stóp i nóg, inklinacje , dochodzę do angulacji. Wynikiem tego jest seperacja . Ta powoduje ze górna cześć ciała jest skierowana w dół , rozstaw moich czubów nart pokrywa się z moimi ramionami . W krótkim skręcie , dlatego ze za bardzo go nie wykańczamy , chyba ze masz z tym trudności , wykończenie , ramiona skierowane są w dół , linia spadku stoku. Linia  spadku stoku jako odnośnik , nie którzy maja problem ze zrozumieniem tej lini, to inna bajka .

Zawodnik na zdjęciu, pokazuje angulacje , seperacja i antycypacje.

Nie starajcie się marnować czasu na kontr rotacje , bo w większości wiedzie ona do Park and Ride.  Masa filmów w internecie. 
To co napisałem , możecie zobaczyć na tym krótkim filmie . Nie ma tu kontr rotacji , jako ewolucji która jest lekarstwem na wszystko. 
Jest rozpoczęcie skrętu z rotacji stop na boki, co powoduje szybkie zakrawedziowanie przed linia spadku stoku . Zobaczcie na stopień zakrawedziowania .

Pozdrawiam 


 

 

  • Like 5
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Mitek said:

Ale może się nie załapać do młodzieńczej ekipy... a i do naszej też... W każdym razie na nartach jeździ.

Pozdro

Młodzieńcza ekipa to tak 49- czy chodzi o wiek intelektualny? 🙂 Bo o ile pamiętam to miałeś do nas dołączyć, a chyba obaj nie jesteśmy przedstawicielami młodzieńców w potocznym rozumieniu.🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tyrpoos_ski napisał:

Hej, cały filmik jest na LaVolacie 🙂

A tak, trochę mnie zmylił filmik z drona z krzesełkiem, bo nigdy na tę początkową część nie patrzyłem z tej perspektywy, a tam zawsze prz odjeździe spod gondoli było sporo ludzi, a tu pustki. Pustki się dopiero robiły przy skręcie w lewo na właściwą część. A nazwę La Volata to aż se sprawdzić musiałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2024 o 11:10, Lexi napisał:

Mam nieodparte wrażenie że Bartka można czasem popodziwiać na żywo na górce w Spytkowicach.. 🙂

Bywam tam często z dzieciami ale bardzo rzadko jest na kimś oko zawiesić. Wręcz mam odczucia jakby na tym stoku bilety sprzedawali w systemie selekcji odwrotnej....

Naprawdę kogoś tak dobrze jeżdżącego tam widziałeś?

Kuba

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KubaR napisał:

Bywam tam często z dzieciami ale bardzo rzadko jest na kimś oko zawiesić. Wręcz mam odczucia jakby na tym stoku bilety sprzedawali w systemie selekcji odwrotnej....

Naprawdę kogoś tak dobrze jeżdżącego tam widziałeś?

Kuba

Cuda sie zdarzają... zapewne nie bez powodu - wkładki carve ...tak sobie wykombinowałem 🙂

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marxx74x napisał:

@Lexi piszesz o tych z pomiarem ? 

Tak...gdzieś na stronie Spytkowic była informacja że jako pierwsi w Polsce wypożyczają (teraz nie mogę tego znalezć)... stąd pomyślałem że Bartek z tym ma coś wspólnego gdy go zobaczyłem na stoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marxx74x napisał:

Straszny zapych ale miłej zabawy życzę.

M.

No ja raczej nie spróbuje bo i nie mam parcia na wiedzę pod jakimi kątami zmagam sie ze stokiem i do buta bym nogi nie włożył gdyby mi 3mm przybyło.... no i kasy szkoda - nie ukrywam.. choć ciekawostki lubię.

Zdravim

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Curex jakieś czas temu zwiedziła salon demo super hiper pomiarów .. komentarz : daj mi trzy próby a ich wymaksuję ..  pomijając maty na analizę wyskoku wszystko inne ograła rozgryzając o co chodzi 

Carve ma jedną wadę - nie uwzględnia dobrze osi strzałkowej oczekując siły na palcach co jest nieco bez sensu ..przy bucie >120 słabo ogarnia. Ciekawa zabawka i tyle. 

M

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Marxx74x napisał:

Curex jakieś czas temu zwiedziła salon demo super hiper pomiarów .. komentarz : daj mi trzy próby a ich wymaksuję ..  pomijając maty na analizę wyskoku wszystko inne ograła rozgryzając o co chodzi 

Carve ma jedną wadę - nie uwzględnia dobrze osi strzałkowej oczekując siły na palcach co jest nieco bez sensu ..przy bucie >120 słabo ogarnia. Ciekawa zabawka i tyle. 

M

Tam z tego co wiem jest osensorowana jedynie wkładka więc oddziaływanie goleni nie jest mierzone. Sensory na skarpecie mogłyby się lepiej sprawdzić, tyle że problem z wykonaniem owej skarpety i związane z tym niedogodności. Choćby higieniczne.

Kilka pomysłów jeszcze przychodzi do głowy gdzie upchać sensory by mierzyć wszystkie naciski i … nie tylko naciski. Przecież są też przyspieszenia i pozycjonowanie elementów ciała. Generalnie temat na potężny projekt mechatroniczny. 

Edytowane przez KrzysiekK
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w tym sezonie kupić carv na olx - pojeździłam z nimi tylko 4 dni, ale z mojego punktu widzenia (narciarz mocno średniozaawansowany) mają sens. Live feedback szybko uzmysławiał mi czy rzeczywiście na zewnętrznej narcie jestem, czy narty są pod tym samym kątem i czy nie przenosi mnie na tyły. Nie jest to narzędzie idealne, ale wspomaga samokontrolę. Instruktora oczywiście nie zastąpi, ale w jeździe samodzielnej może pomóc. Ja się głównie z trybem ćwiczeń bawiłam i ocena każdego zakrętu (zaliczone/niezaliczone) to jest coś, co trudno przy klasycznej pracy z instruktorem mieć. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przeplatam carv z jazdą z instruktorem - na matach pod dachem koryguję technikę, dostaję ćwiczenia/wskazówki a potem w górach może carv podpowiedzieć czy jak mi się wydaje że coś poprawiłam to mam rację czy patrzę na świat przez różowe okulary. Czy ćwiczenie robię poprawnie czy tak żeby było mi łatwiej -  mam odczyty z jazdy z instruktorem wiec jest to jakiś punkt odniesienia.  Diagnozę problemu zostawiam człowiekowi, wspomaganie jego rozwiązania zapewnia elektronika. A potem check point z instruktorem ponowny i tak w kółko...

W sumie większość z nas nie może sobie pozwolić na jazdę cały dzień pod okiem fachowca. Część rzeczy ćwiczy się samodzielnie. Tak sobie myślę, że technika może jakość samooceny takiej samodzielności poprawić. No chyba że ktoś ma super samoświadomość ciała, rozłożenia ciężaru czy stopnia zakrawędziowania. Ja nie mam... i jaka mi zmierzy czy mam narty równolegle, czy golenie są równo to też pomaga mi się nauczyć jakie jest to uczucie kiedy to równo jest zapewnione.  Choć nie ukrywam - zamieniłabym carv na dobrego instruktora który ciągle (a przynajmniej bardzo często) byłby z boku 🙂  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Monika napisał:

Udało mi się w tym sezonie kupić carv na olx

Już nie chciałem wklejać następnych cytatów  - ale posiadanie "wkładki"  to nie wszystko.. prawda?... a nie są to tanie rzeczy

edit>> 😄

Edytowane przez Lexi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Monika napisał:

W moim przypadku przeplatam carv z jazdą z instruktorem - na matach pod dachem koryguję technikę, dostaję ćwiczenia/wskazówki a potem w górach może carv podpowiedzieć czy jak mi się wydaje że coś poprawiłam to mam rację czy patrzę na świat przez różowe okulary.

A masz jakiś film z jazdy???

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...