Marxx74x Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 @Kubis bez obrazy - mogę wysłać kilka xlsx z cenami ale wiem, ze nie tedy droga. Przepraszam jak uraziłem. Ceny poza retail to coś o czym słusznie się za dużo nie mówi. A i tak APK to bazowe :). Nie wiem troche świadomie czym jest hybryda ale doceniam ekipy z marketingu że wymyślili nowe pojęcie juz chyba 2-3 lata temu. Różne narty zapinam, różne mi się podobają o jak mam być szczery to "hybrydy" ale bez rockera są ok. Nie trzeba się męczyć a i tak będzie chętna choć bez cudów. M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 2 minuty temu, Marxx74x napisał: @Kubis Nie wiem troche świadomie czym jest hybryda ale doceniam ekipy z marketingu że wymyślili nowe pojęcie juz chyba 2-3 lata temu. Różne narty zapinam, różne mi się podobają o jak mam być szczery to "hybrydy" ale bez rockera są ok. Nie trzeba się męczyć a i tak będzie chętna choć bez cudów. M. To jest typ narty dla ojca co pół dnia musi jeździć za dziećmi, drugie pół sam a nie ma czasu zmieniać 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 Wjazd na górę z paczką i postawienie tyczek .. kilka zjazdów na równanie .. zjazd na zebranie .. czy myślisz, że ja będę na to jakąś rakietę pod nogi zakładał? 🙂 M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 A na jazdę za Curexem to cóż.. chyba już nie ma takiej narty 🙂 bo jeździec za słaby 🙂 o czym się przed i po Mistrzostwach Austrii boleśnie przekonałem 🙂 M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubis Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 3 minuty temu, Marxx74x napisał: Wjazd na górę z paczką i postawienie tyczek .. kilka zjazdów na równanie .. zjazd na zebranie .. czy myślisz, że ja będę na to jakąś rakietę pod nogi zakładał? 🙂 M. Do równania to chyba tylko GS 😉 względnie ołówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 Równać to jeszcze trzeba umieć 😉 bo czasami równacze tylko gorzej robią. We wszystkim się da :). M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachol Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 3 minuty temu, Kubis napisał: Do równania to chyba tylko GS 😉 względnie ołówki Ratrak też się nada 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 21 Marca 2023 Udostępnij Napisano 21 Marca 2023 Nauczenie wannaberacer jak sensownie równać to zabawa sama w sobie. Może SITN podchwyci i nowy kurs zrobi w ramach kolejnej specjalizacji 🙂 M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryhp3 Napisano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 (edytowane) 23 hours ago, Kubis said: Porównując parametry, jest to coś jak dawny Speed Zone 12 (10-ka miała inne wycięcie). W 2019/20 wszystkie Speed-y miały piankową konstrukcję z titanalem, w 2021/22 został już tylko katalogowo 763 i pozakatalogowa wersja Speed Race. Czyli 763 i Speed Race to jedyna narta z linii 963/763/563/363/263, która zachowała konstrukcję i parametry starej linii w roku 21/22. Obecnie 763 ma już rdzeń hybrydowy, więc narta się zmieniła w 22/23. Zmieniła się sezon wcześniej. 763 pierwszej generacji (2021/2022) miała już rdzeń hybrydowy. Pisali o tym w NTN. W sezonie 2021/2022 nazywało się to PU Low Density Core, a w kolejnym (2022/2023) POPLAR BI DIRECTIONNAL PU -> Dynastar Speed 763 - Sport Carver - Ski Review - Season 2021/2022 (snow-online.com). Jeśli chodzi o Speed Zone to też rdzeń był hybrydowy, producent podaje ACTIVE AIR CORE (Hybrid Core) -> Dynastar Speed Zone 12 TI - Sport Carver - Ski Review - Season 2020/2021 (snow-online.com) Natomiast w Speed Zone 12 był titanal, a obecnie (763) producent w specyfikacji tego nie podaje. Podaje, że konstrukcja jest typu sandwich. Pytanie czy w domyśle oznacza to, że blacha jednak jest? Edytowane 22 Marca 2023 przez tryhp3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marxx74x Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Najlepsza (trafna) recenzja: A very nice groomer zoomer. More demanding skiers and those in search of a ski that rewards skill and energy – look elsewhere. M. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryhp3 Napisano 23 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 (edytowane) To w teorii jest allrounder na każde warunki na przygotowanym stoku (chodź akurat ten raczej na lepsze niż na gorsze). Czyli do wszystkiego i do niczego. Jak ktoś potrzebuje więcej fajerwerków to trzeba kupić bardziej nartę sportową. Edytowane 23 Marca 2023 przez tryhp3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 7 godzin temu, tryhp3 napisał: To w teorii jest allrounder na każde warunki na przygotowanym stoku (chodź akurat ten raczej na lepsze niż na gorsze). Czyli do wszystkiego i do niczego. Jak ktoś potrzebuje więcej fajerwerków to trzeba kupić bardziej nartę sportową. Cześć I tu się mylisz. Narta sportowa to narta bez żadnych fajerwerków. Tam praktycznie nic się nie zmieniło od 30 lat w sensie konstrukcji albo skrzynka, albo warstwowa albo połączenie tych dwóch typów. Wszystkie próby fajerwerków (począwszy od VAS i dziury w dziobie u Fischera a skończywszy na takich bzdurach jak DLC u Rossignola) są związane z nartami dla tzw. gawiedzi, czyli - nie chcąc nikogo urazić - osób, które jarają się sprzętem i nowościami czytają i (niestety) łykają marketingowe opisy. Narta sportowa jest prosta w konstrukcji. Z ciekawostek do jakich paranoi doprowadzano ludzi i co im próbowano wciskać w końcu lat osiemdziesiątych np: - Dynastar Fusion HZ Kevlar - (cyt.) Narta uniwersalna o tzw. podwójnej akcji tzn. że boczne kra-wędzie nart są dwukolorowe. Do jazdy na śniegu miękkim zakładamy narty białym krawędziami do środka, po lodzie i na twardym - czarnymi. W sprzedaży w długościach 185 - 203cm. - Dynastar VHP 994 - również boczne krawędzie o podwójnej akcji a dodatkowo konstrukcyjnie w bokach narta zastosowano granix (???). Konstrukcja typu sandwich wypełniona włóknem szklanym, rdzeń z zastosowaniem drewna i ceramicznymi żyłkami. I w kwestii wciskania kitu nic się nie zmieniło poza tym, że kolekcja danej firmy nie ma 48-50 modeli tylko ponad 300 więc można jeszcze bardziej powciskać. Pozdro 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryhp3 Napisano 23 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 (edytowane) @Mitek Jeżeli chodzi o fajerwerki, to chodziło mi o coś innego, na pewno nie o technologie. Fajerwerki w sensie narty bardziej dynamicznej czy szybszej wtedy trzeba brać nartę sportową, jak ktoś chce sobie kupić uniwersalne narty na trasę i nie ma za dużo ambicji sportowych to może rozważyć allround. Edytowane 23 Marca 2023 przez tryhp3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 (edytowane) 5 godzin temu, tryhp3 napisał: @Mitek Jeżeli chodzi o fajerwerki, to chodziło mi o coś innego, na pewno nie o technologie. Fajerwerki w sensie narty bardziej dynamicznej czy szybszej - wtedy trzeba brać nartę sportową, jak ktoś chce sobie kupić uniwersalne narty na trasę to może rozważyć allround. Cześć Ja też tak Ciebie trochę zrozumiałem ale chciałem się trochę pomądrzyć a i cytaty fajne ze starych pism znalazłem. Wiesz z tymi sportowymi nartami to też jest tak, że.... trzeba jeździć i być objeżdżonym z nartą sportową. Ja adaptuję się szybko i całe życie jeździłem na nartach sportowych ale różnice konstrukcyjne wyczuwam rzadko a jeszcze jakbym miał je nazwać - w sensie co zrobiono konstrukcyjnie z którym elementem itd. - nawet nie próbuję i (powiem szczerze) do opisów takich różnic w jeździe przez amatorów mam stosunek bardzo ambiwalentny... (oczywistym jest, że mówimy i porównujemy o konkretny typ narty np. męski SL a nie na przykład męski z damskim bo to oczywista głupota) Syn ma objeżdżone sporo nart SL. Jest porządnym wyszkolonym narciarzem amatorem ale np. sportowo nigdy nie jeździł i On te różnice już widzi. Samych komórek Rossi wyróżnia przynajmniej trzy rodzaje i każda nowa jest trochę inna i inaczej się na niej jeździ. Można powiedzieć, że jest specjalistą od takiej narty. Ale co i za co jest odpowiedzialne też nie powie. Dla przykładu mieliśmy teraz dwie SL - męski katalogowy sprzęt i damską komórkę. Komórka pomimo, że o 8 cm krótsza była o tyle cięższa, że niosąc narty do samochodu aż się zdziwiłem, że taka różnica jest możliwa. A wyjeździć z tych nart te różnice to już trzeba naprawdę umieć. Pozdro Edytowane 23 Marca 2023 przez Mitek 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.