Skocz do zawartości

Dynastar SPEED RACE - co to jest?


tryhp3

Rekomendowane odpowiedzi

@Kubis bez obrazy - mogę wysłać kilka xlsx z cenami ale wiem, ze nie tedy droga. Przepraszam jak uraziłem. Ceny poza retail to coś o czym słusznie się za dużo nie mówi. A i tak APK to bazowe :).

Nie wiem troche świadomie czym jest hybryda ale doceniam ekipy z marketingu że wymyślili nowe pojęcie juz chyba 2-3 lata temu. Różne narty zapinam, różne mi się podobają o jak mam być szczery to "hybrydy" ale bez rockera są ok. Nie trzeba się męczyć a i tak będzie chętna choć bez cudów. 

M.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marxx74x napisał:

@Kubis

Nie wiem troche świadomie czym jest hybryda ale doceniam ekipy z marketingu że wymyślili nowe pojęcie juz chyba 2-3 lata temu. Różne narty zapinam, różne mi się podobają o jak mam być szczery to "hybrydy" ale bez rockera są ok. Nie trzeba się męczyć a i tak będzie chętna choć bez cudów. 

M.

To jest typ narty dla ojca co pół dnia musi jeździć za dziećmi, drugie pół sam a nie ma czasu zmieniać 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marxx74x napisał:

Wjazd na górę z paczką i postawienie tyczek .. kilka zjazdów na równanie .. zjazd na zebranie .. czy myślisz, że ja będę na to jakąś rakietę pod nogi zakładał? 🙂

M.

Do równania to chyba tylko GS 😉 względnie ołówki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, Kubis said:

Porównując parametry, jest to coś jak dawny Speed Zone 12 (10-ka miała inne wycięcie).

W 2019/20 wszystkie Speed-y miały piankową konstrukcję z titanalem, w 2021/22 został już tylko katalogowo 763 i pozakatalogowa wersja Speed Race.

Czyli 763 i Speed Race to jedyna narta z linii 963/763/563/363/263, która zachowała konstrukcję i parametry starej linii w roku 21/22.

Obecnie 763 ma już rdzeń hybrydowy, więc narta się zmieniła w 22/23.

Zmieniła się sezon wcześniej. 763 pierwszej generacji (2021/2022) miała już rdzeń hybrydowy. Pisali o tym w NTN.

W sezonie 2021/2022 nazywało się to PU Low Density Core, a w kolejnym (2022/2023) POPLAR BI DIRECTIONNAL PU -> Dynastar Speed 763 - Sport Carver - Ski Review - Season 2021/2022 (snow-online.com).

Jeśli chodzi o Speed Zone to też rdzeń był hybrydowy, producent podaje ACTIVE AIR CORE (Hybrid Core) -> Dynastar Speed Zone 12 TI - Sport Carver - Ski Review - Season 2020/2021 (snow-online.com)

Natomiast w Speed Zone 12 był titanal, a obecnie (763) producent w specyfikacji tego nie podaje. Podaje, że konstrukcja jest typu sandwich. Pytanie czy w domyśle oznacza to, że blacha jednak jest?

 

Edytowane przez tryhp3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w teorii jest allrounder na każde warunki na przygotowanym stoku (chodź akurat ten raczej na lepsze niż na gorsze). Czyli do wszystkiego i do niczego. Jak ktoś potrzebuje więcej fajerwerków to trzeba kupić bardziej nartę sportową. 

Edytowane przez tryhp3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tryhp3 napisał:

To w teorii jest allrounder na każde warunki na przygotowanym stoku (chodź akurat ten raczej na lepsze niż na gorsze). Czyli do wszystkiego i do niczego. Jak ktoś potrzebuje więcej fajerwerków to trzeba kupić bardziej nartę sportową. 

Cześć

I tu się mylisz. Narta sportowa to narta bez żadnych fajerwerków. Tam praktycznie nic się nie zmieniło od 30 lat w sensie konstrukcji albo skrzynka, albo warstwowa albo połączenie tych dwóch typów. Wszystkie próby fajerwerków (począwszy od VAS i dziury w dziobie u Fischera a skończywszy na takich bzdurach jak DLC u Rossignola) są związane z nartami dla tzw. gawiedzi, czyli - nie chcąc nikogo urazić - osób, które jarają się sprzętem i nowościami czytają i (niestety) łykają marketingowe opisy.

Narta sportowa jest prosta w konstrukcji.

Z ciekawostek do jakich paranoi doprowadzano ludzi i co im próbowano wciskać w końcu lat osiemdziesiątych np:

- Dynastar Fusion HZ Kevlar - (cyt.) Narta uniwersalna o tzw. podwójnej akcji tzn. że boczne kra-wędzie nart są dwukolorowe. Do jazdy na śniegu miękkim zakładamy narty białym krawędziami do środka, po lodzie i na twardym - czarnymi. W sprzedaży w długościach 185 - 203cm.

- Dynastar VHP 994 - również boczne krawędzie o podwójnej akcji a dodatkowo konstrukcyjnie w bokach narta zastosowano granix (???). Konstrukcja typu sandwich wypełniona włóknem szklanym, rdzeń z zastosowaniem drewna i ceramicznymi żyłkami.

I w kwestii wciskania kitu nic się nie zmieniło poza tym, że kolekcja danej firmy nie ma 48-50 modeli tylko ponad 300 więc można jeszcze bardziej powciskać.

Pozdro

  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mitek Jeżeli chodzi o fajerwerki, to chodziło mi o coś innego, na pewno nie o technologie. Fajerwerki w sensie narty bardziej dynamicznej czy szybszej wtedy trzeba brać nartę sportową, jak ktoś chce sobie kupić uniwersalne narty na trasę i nie ma za dużo ambicji sportowych to może rozważyć allround.

Edytowane przez tryhp3
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tryhp3 napisał:

@Mitek Jeżeli chodzi o fajerwerki, to chodziło mi o coś innego, na pewno nie o technologie. Fajerwerki w sensie narty bardziej dynamicznej czy szybszej - wtedy trzeba brać nartę sportową, jak ktoś chce sobie kupić uniwersalne narty na trasę to może rozważyć allround.

Cześć

Ja też tak Ciebie trochę zrozumiałem ale chciałem się trochę pomądrzyć a i cytaty fajne ze starych pism znalazłem. Wiesz z tymi sportowymi nartami to też jest tak, że.... trzeba jeździć i być objeżdżonym z nartą sportową. Ja adaptuję się szybko i całe życie jeździłem na nartach sportowych ale różnice konstrukcyjne wyczuwam rzadko a jeszcze jakbym miał je nazwać - w sensie co zrobiono konstrukcyjnie z którym elementem itd. - nawet nie próbuję i (powiem szczerze) do opisów takich różnic w jeździe przez amatorów mam stosunek bardzo ambiwalentny... (oczywistym jest, że mówimy i porównujemy o konkretny typ narty np. męski SL a nie na przykład męski z damskim bo to oczywista głupota)

Syn ma objeżdżone sporo nart SL. Jest porządnym wyszkolonym narciarzem amatorem ale np. sportowo nigdy nie jeździł i On te różnice już widzi. Samych komórek Rossi wyróżnia przynajmniej trzy rodzaje i każda nowa jest trochę inna i inaczej się na niej jeździ. Można powiedzieć, że jest specjalistą od takiej narty. Ale co i za co jest odpowiedzialne też nie powie.

Dla przykładu mieliśmy teraz dwie SL - męski katalogowy sprzęt i damską komórkę. Komórka pomimo, że o 8 cm krótsza była o tyle cięższa, że niosąc narty do samochodu aż się zdziwiłem, że taka różnica jest możliwa. A wyjeździć z tych nart te różnice to już trzeba naprawdę umieć.

Pozdro

Edytowane przez Mitek
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...