Skocz do zawartości

Materiały szkoleniowe


Adam ..DUCH

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już tak idziemy w nieco archaiczne techniki no bo wiadomo cięty, cięty i jeszcze raz przypomnę NW:

https://sunanartach.pl/z-wysokiego-c-skret-nw-na-stoku-i-w-terenie/

Tam jest jedynie pewne niedopowiedzenia lub ja nie doczytałem. NW to schemat odciążenia w którym istotne są dwa elementy:

1. Ruch wyprostny w stawie skokowym, kolanowym i biodrowym

2. Dynamiczne zaprzestanie owego wyprostu bo właśnie wtedy osiągamy efekt odciążenia - zmniejszenia nacisku na podłoże

Proszę nie mylić NW z schematem ruchowym NW w skręcie ciętym bo w tym drugim odciążenie jako takie ma drugorzędne znaczenie.

zwracam także uwagę na poklatkę - odciążenie do przodu i w kierunku przyszłego skrętu zarysowane jedynie układem rąk bez jakże często spotykanej w SL rotacji barków (to błąd który przyśpiesza skręt) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do WN , lubiłem tak jeździć. Co mi dawało - na mniej stromych trasach i przy dłuższym skręcie dawało zawsze kopa. Było z czego zejść w skręcie co równało się z mocniejszym dociśnięciem, uzyskaniem większej prędkości i łatwiejszym dokręceniem. 

A jak nauczę się na nowo jeździć,to może nagram film, bo nie podpierałem i nie będę się podpierał jakimiś filmikami zawodników, bo to inna bajka i nie mój świat.

Edytowane przez Edwin
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne Adamie ucząc niejednokrotnie spotkałeś się z ludźmi, którzy gdzieś tam kiedyś czy się nasłuchali, czy naoglądali, żeby jechać nisko, lub się otarli o NW nie potrafią wyjść w górę przed inicjacją skrętu, prawidłowo odciążyć i wchodząc w skręt nie mają z czego obniżyć pozycji podczas skrętu i jedyne co pozostaje to rotacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wiesz Edwinie widzę tu pewną niekonsekwencję. Otóż... na mniej stromych stokach nie stosujemy zazwyczaj żadnych odciążeń tylko balans. Tłumacząc nie odciążamy ruchem pionowym tylko przekrawędziowaniem. Element odciążający występuje tutaj oczywiście - bez niego nie ma mowy o skręcie innym niż siłowy - choć tam też musi wystąpić odciążenie, zupełnie niekontrolowane przez nas - zazwyczaj związane ze zmiennością nawierzchni lub/i jej specyfiką, konsystencją itd. Nie da się zmienić kierunku jazdy bez jakiegoś odciążenia.

POzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...