Adam ..DUCH Napisano 18 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 18 godzin temu 🤣 x10 - w kontekście mojej teorii że dobra narta powinna mieć pod butem góra 70???....właśnie dostałem młotkiem po głowie🤣. Rozpocząłem poszukiwania mojego "świętego graala" - Atomic Metron B5 05-06r - się okazało że mają 76??. Na marginesie uważam że są to najlepsze narty na których jeździłem i to zarówno w terenie na trasie jak i na tyczkach. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 18 godzin temu Udostępnij Napisano 18 godzin temu (edytowane) 37 minut temu, Adam ..DUCH napisał: 🤣 x10 - w kontekście mojej teorii że dobra narta powinna mieć pod butem góra 70???....właśnie dostałem młotkiem po głowie🤣. Rozpocząłem poszukiwania mojego "świętego graala" - Atomic Metron B5 05-06r - się okazało że mają 76??. Na marginesie uważam że są to najlepsze narty na których jeździłem i to zarówno w terenie na trasie jak i na tyczkach. No widzisz, ja miałem kiedyś rosi 76 mm i też były świetne 😄( też zresztą kupione po testach) nawet pseudo giganta w Zieleńca na egzaminie na nich jechałem, gdzieś wrzucałem zdjęcie na bramce. Edytowane 17 godzin temu przez Edwin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 17 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 17 godzin temu 5 minut temu, Edwin napisał: No widzisz, ja miałem kiedyś rosi 76 mm i też były świetne 😄( też zresztą kupione po testach) No widzisz mój brat (niewydarzony) ma "słowiki" z sygnaturą GS 72 pod butem i na tym jeździć się nie da??? ale z kolei moje turowe Atomic Diran mają 72 i jest spokojnie - dobrze że przypomniałeś - narty na serwis + foki do regeneracji. Ale od zięcia mam fajne K2 twin które przerobiłem na turowe bo na centralnie ustawionych wiązaniach też jeździć się nie da🤣 i muszę fok poszukać na necie..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 17 godzin temu Udostępnij Napisano 17 godzin temu 49 minut temu, Adam ..DUCH napisał: 🤣 x10 - w kontekście mojej teorii że dobra narta powinna mieć pod butem góra 70???....właśnie dostałem młotkiem po głowie🤣. Rozpocząłem poszukiwania mojego "świętego graala" - Atomic Metron B5 05-06r - się okazało że mają 76??. Na marginesie uważam że są to najlepsze narty na których jeździłem i to zarówno w terenie na trasie jak i na tyczkach. Cześć Nie żebym się czepiał o szerokość nart bo dla mnie osobiście jest to obojętne czy 66...100 pod butem i nie powiem że tylko wąskie najlepsze. Ale płynąć do brzegu pewnie zauważyłeś że młodzi narciarze w Alpach jeżdżą w 90% na szerokich deskach a w USA to tylko szerokie bo większość tras jest tam nie ratrakowana. Jak Ci się podobają te nowe trendy ? Pozdro 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 17 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 17 godzin temu 15 minut temu, Mikoski napisał: Cześć Nie żebym się czepiał o szerokość nart bo dla mnie osobiście jest to obojętne czy 66...100 pod butem i nie powiem że tylko wąskie najlepsze. Ale płynąć do brzegu pewnie zauważyłeś że młodzi narciarze w Alpach jeżdżą w 90% na szerokich deskach a w USA to tylko szerokie bo większość tras jest tam nie ratrakowana. Jak Ci się podobają te nowe trendy ? Pozdro "Płynąc do brzegu" - trafne określenie...fajnie to wyłapałeś - szacun, a więc płyną do brzegu zauważyłem także że oprócz mnie tylko kilku (dosłownie) narciarzy poruszało się techniką ciętą, ba zarówno w Austrii ja i w Francji instruktorzy raczej uczyli techniki klasycznej - takie zboczenie zawodowe - podglądanie jak uczą lepsi (bo są lepsi)- ....będziesz, zwróć uwagę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 16 godzin temu Udostępnij Napisano 16 godzin temu 47 minut temu, Adam ..DUCH napisał: "Płynąc do brzegu" - trafne określenie...fajnie to wyłapałeś - szacun, a więc płyną do brzegu zauważyłem także że oprócz mnie tylko kilku (dosłownie) narciarzy poruszało się techniką ciętą, ba zarówno w Austrii ja i w Francji instruktorzy raczej uczyli techniki klasycznej - takie zboczenie zawodowe - podglądanie jak uczą lepsi (bo są lepsi)- ....będziesz, zwróć uwagę?? Pełna zgoda wszędzie uczą techniki klasycznej ale po szkoleniu młodzi jeżdżą na szerokich nartach . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 16 godzin temu Udostępnij Napisano 16 godzin temu (edytowane) Adam, bo cała polska dyskusja o narciarstwie jest niestety polska i to widać na stokach. Identycznie jak w polityce rodzimej. "Ktoś" zafundował sztuczny podział na cięty i ślizgowy, jako odpowiednio nowe/stare i trwa okopywanie na pozycjach. Młodzi od razu chcą "krawędzi", bo nie chcą być ", old school", a old school mitologizuje śmig, aby degradować cięty. A tam zwyczajnie uczą kompletnego narciarstwa od A - Z i dupy sobie głupimy podziałami nikt nie zawraca, bo wiadomo gdzie, kiedy i po co dany wachlarz umiejętności używać i wedeln pamiętają, ale religii z tego nie tworząc. Edytowane 16 godzin temu przez Gabrik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 15 godzin temu Udostępnij Napisano 15 godzin temu Godzinę temu, Adam ..DUCH napisał: Austrii ja i w Francji instruktorzy raczej uczyli techniki klasycznej - takie zboczenie zawodowe - podglądanie jak uczą lepsi (bo są lepsi)- ....będziesz, zwróć uwagę?? To proste- instruktor po prostu uczy tak żeby uczeń potrafił zjechać jako tako… prościej mu nauczyć kilku „klasycznych numerów” przy pomocy których narciarz zjedzie z czerwonej czy czarnej górki …. Żeby to samo pojechać ciętym trzeba już dobrze „umić” i trzeba znacznie większej sprawności fizycznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 15 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 15 godzin temu 40 minut temu, Lexi napisał: To proste- instruktor po prostu uczy tak żeby uczeń potrafił zjechać jako tako… prościej mu nauczyć kilku „klasycznych numerów” przy pomocy których narciarz zjedzie z czerwonej czy czarnej górki …. Żeby to samo pojechać ciętym trzeba już dobrze „umić” i trzeba znacznie większej sprawności fizycznej. No kurcze stary no nie.....zapytaj na priv rezyszeża....bo mnie prosiła abym pokazał....rączki na kolana i raz ciśniemy w lewo raz w prawo. Skręt cięty w takim prostym wydaniu jest banalnie prosty - mega trudny...wymaga jedynie zrozumienia "że się nie przewrócę". 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 15 godzin temu Udostępnij Napisano 15 godzin temu A w czym przeszkadza szerszą narta, by jechać techniką cięta, oprócz nieco wolniejszemu przejściu z krawędzi na krawędź. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu (edytowane) 10 minut temu, Edwin napisał: A w czym przeszkadza szerszą narta, by jechać techniką cięta, oprócz nieco wolniejszemu przejściu z krawędzi na krawędź. U mnie w niczem 😁 Edytowane 14 godzin temu przez Mikoski 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 4 godziny temu, Marcos73 napisał: Paweł, nie irytuj się. To były zawody pokazowe, gdzie liczy się jakość wykonania. Przecież to doskonały narciarz i ja jego umiejętnościom nic nie zarzucam, ale patrząc obiektywnie to popełnił błąd na zawodach, w których ocenia się jakość przejazdu. Nie zmieścił się w torze wyznaczonym do prezentacji a chwilę wcześniej go wyrzuciło, co nie powinno się w tego typu zawodach przydarzyć. Azjaci, jak pisał Adam, poszli nieco w innym kierunku narciarstwa. Mnie osobiście ten styl jazy nieszczególnie się podoba, co nie znaczy, że twierdzę, że nie potrafią jeździć. Zator świetnie jeżdżą muldy. Ponadto maja inny śnieg niż u nas. Ten japoński to najlżejszy śnieg na świecie. pozdro Ja wiem ile waży dusza ludzka, 21g, ale śnieg? https://www.steamboat.com/explore/champagne-powder-snow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 31 minut temu, Mikoski napisał: U mnie w niczem 😁 Choć jestem fanem sl , to uważam, że szeroka narta to zajebista narta, zwłaszcza jak się dużo w Alpy jeździ. Jak napada w nocy 30 cm białego,a często się zdarza ,to tylko się cieszy i posrany nie wstaje zastanawiając się jak tu jeździć. Na sl też można, ale po co się męczyć i nie każdy potrafi😄 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 15 minut temu, star napisał: Ja wiem ile waży dusza ludzka, 21g, ale śnieg? https://www.steamboat.com/explore/champagne-powder-snow Cytat Zima w Japonii trwa podobnie jak w Europie od grudnia do marca, jednak opady śniegu, które jej towarzyszą, są wyjątkowo obfite. Na północy kraju pokrywa śnieżna często przekracza 8 m, a białe płatki sypią się z nieba średnio ponad 130 dni w roku. Jest to spowodowane napływem zimnych mas powietrza, które przemieszczając się znad Syberii, spotykają się z ciepłym i wilgotnym powietrzem znad Morza Japońskiego, tworząc wilgotne, śniegowe chmury. Padający śnieg bywa tak gęsty, że nie widać wyciągniętych przed siebie dłoni, a w ciągu 24 godzin mogą go spaść nawet 2 m. Ilość śniegu to jedno, ale ważne jest też, że różni się on od tego spotykanego na Kasprowym Wierchu czy w austriackich Alpach. Zmrożony syberyjskim podmuchem puch opadający na Hokkaido jest bardzo lekki i „suchy”, a dzięki odpowiedniej średniej zimowej temperaturze (–5°C) zachowuje taką samą postać również na stokach, zapewniając miłośnikom zjazdów niesamowite wrażenia. pozdro 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu 17 minut temu, star napisał: Ja wiem ile waży dusza ludzka, 21g, ale śnieg? najlżejszy puch waży ok 200kg - m3, ciężkie mokre śniegi nawet 900kg m3. pozdro 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu (edytowane) 27 minut temu, Marcos73 napisał: Cytat Zima w Japonii trwa podobnie jak w Europie od grudnia do marca, jednak opady śniegu, które jej towarzyszą, są wyjątkowo obfite. Na północy kraju pokrywa śnieżna często przekracza 8 m, a białe płatki sypią się z nieba średnio ponad 130 dni w roku. Jest to spowodowane napływem zimnych mas powietrza, które przemieszczając się znad Syberii, spotykają się z ciepłym i wilgotnym powietrzem znad Morza Japońskiego, tworząc wilgotne, śniegowe chmury. Padający śnieg bywa tak gęsty, że nie widać wyciągniętych przed siebie dłoni, a w ciągu 24 godzin mogą go spaść nawet 2 m. Ilość śniegu to jedno, ale ważne jest też, że różni się on od tego spotykanego na Kasprowym Wierchu czy w austriackich Alpach. Zmrożony syberyjskim podmuchem puch opadający na Hokkaido jest bardzo lekki i „suchy”, a dzięki odpowiedniej średniej zimowej temperaturze (–5°C) zachowuje taką samą postać również na stokach, zapewniając miłośnikom zjazdów niesamowite wrażenia. pozdro Dzięki za info, choć tylko się przekomarzałem, nieprzypadkowo wrzuciłem wszak film Dragana. Znaczy mają tam suche lawiny https://wspinanie.pl/2004/02/lawiny-poradnik/ czasem we wspinaczce pyłówki, ale tam pionowy świat. Edit. Już cichosza bo mimo, że wiem ile waży dusza, to duch może nas pogonić za wycieczki do Japonii, płyńmy więc do brzegu Adam kapitanem statku. Edytowane 13 godzin temu przez star 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 14 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 14 godzin temu 51 minut temu, Edwin napisał: A w czym przeszkadza szerszą narta, by jechać techniką cięta, oprócz nieco wolniejszemu przejściu z krawędzi na krawędź. Kolego nie wiem czy temat rozumiesz??. To wątek który założyłem dla narciarzy/narciarek którzy chcą/chcieli by nieco podwyższyć swój poziom jazdy. Stwierdzenie "ja umiem" nie interesuje mnie, mnie interesuje ustawienie się w pozycji uczącego się i wskazanie powodów dla których coś nie wychodzi. W tym zakresie oprócz samej techniki jazdy w grę wchodzi "sprzęt" i w tym zakresie na twoje pytanie "a w czym przeszkadza.........." odpowiem banalnie prosto - przeszkadza...bo fizyki nie da się oszukać.....moje wnioski możesz wsadzić głęboko do kosza ale z niejakim Ron LeMasterem nie sądzę abyś miecz z pochwy wyjął..... Ciebie oraz innych użytkowników wątków proszę.....poziom podstawowy.....prawda....czasami nieosiągalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 13 godzin temu Udostępnij Napisano 13 godzin temu Godzinę temu, Adam ..DUCH napisał: Skręt cięty w takim prostym wydaniu jest banalnie prosty - mega trudny...wymaga jedynie zrozumienia "że się nie przewrócę". Cze Pierwsza część ok, ale z drugą nie do końca się zgadzam, cięty kontrolowany to nie tylko zasługa fizyki i głowy. Jednak trzeba umieć jeszcze parę elementów, aby kontrolować i tor i prędkość. W szczególności, że skręt cięty z założenia ma być szybki, bo wywodzi się ze sportu. pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 13 godzin temu Udostępnij Napisano 13 godzin temu 11 minut temu, Adam ..DUCH napisał: Kolego nie wiem czy temat rozumiesz??. To wątek który założyłem dla narciarzy/narciarek którzy chcą/chcieli by nieco podwyższyć swój poziom jazdy. Stwierdzenie "ja umiem" nie interesuje mnie, mnie interesuje ustawienie się w pozycji uczącego się i wskazanie powodów dla których coś nie wychodzi. W tym zakresie oprócz samej techniki jazdy w grę wchodzi "sprzęt" i w tym zakresie na twoje pytanie "a w czym przeszkadza.........." odpowiem banalnie prosto - przeszkadza...bo fizyki nie da się oszukać.....moje wnioski możesz wsadzić głęboko do kosza ale z niejakim Ron LeMasterem nie sądzę abyś miecz z pochwy wyjął..... Ciebie oraz innych użytkowników wątków proszę.....poziom podstawowy.....prawda....czasami nieosiągalny. Nikogo nie namawiam, by szeroka narta była pierwszą do nauki. Ale już się gubię, bo raz piszesz w wątku " jakie narty do nauki" że najlepsze AM z czym się po stokroć zgadzam, a to zazwyczaj narty które mają ponad 70 mm, a w innym wątku piszesz, że najlepsze najwęższe pod butem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 13 godzin temu Udostępnij Napisano 13 godzin temu Godzinę temu, Adam ..DUCH napisał: zapytaj na priv rezyszeża Zapytam osobiście czy podziela Twój optymizm - wkręcę sie na babciowe.. 😉 A co do tego co napisałeś to nie śmiałbym sie spierać z takim autorytetem jak jakiś tam LeMaster a co dopiero z Tobą.. 🙂 ... ale wiesz jak jest - bliższa ciału koszula niż sukmana - ja pisze jak ja to widzę, nie jest to więc wypowiedź autorytatywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 12 godzin temu Udostępnij Napisano 12 godzin temu Każda wypowiedź na temat nart, to subiektywna ocena. Centymetr, czy dwa więcej pod butem, czasem jest bardzo mało wyczuwalne.Sam Adam napisałeś o narcie 76 pod butem. Skoro Ty nie wyłapałeś szer. to co dopiero średnio jeżdżący. To nie cm pod butem decydują tylko konstrukcje i klasa nart. Dwa lata temu pożyczyłem dwie pary nart parze moich znajomych na wyjazd w Dolomity, naprawdę średnio jeżdżącym. Jedne 80, drugie 76 pod butem. Po powrocie tak mnie molestowali, że im odsprzedałem, stwierdzili, że najlepsze narty jakie mieli na nogach,a stać ich było na najdroższe. Swego czasu byłem na bardzo wielu testach różnych marek nart i czasami pomijając najwyższe modele sl i Gs tak można było się naciąć w nowych modelach AR i AM nie znając nart, a zwłaszcza będąc laikiem, że aż nie wierzyłem. Wielu po przetestowaniu nie chciałbym za darmo, a niby różniły się niuansami na pierwszy rzut oka i ocena tylko z perspektywy szer. taliowania jest nieobiektywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikoski Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu Jestem ciekawy jak procentowo wygląda sprzedaż nart powiedzmy 80 mm pod butem wzwyż, może @starcoś w necie wyszpera 😉 liczę na Ciebie. Tak samo ciekawe jakie narty wybierają osoby kończące obecnie szkolenia. Osobiście mam dwie pary 66 jedną 68 i jedna 100 ale widzę na stokach że idzie szerokie 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam ..DUCH Napisano 11 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 11 godzin temu 46 minut temu, Edwin napisał: Każda wypowiedź na temat nart, to subiektywna ocena. Centymetr, czy dwa więcej pod butem, czasem jest bardzo mało wyczuwalne.Sam Adam napisałeś o narcie 76 pod butem. Skoro Ty nie wyłapałeś szer. to co dopiero średnio jeżdżący. To nie cm pod butem decydują tylko konstrukcje i klasa nart. Dwa lata temu pożyczyłem dwie pary nart parze moich znajomych na wyjazd w Dolomity, naprawdę średnio jeżdżącym. Jedne 80, drugie 76 pod butem. Po powrocie tak mnie molestowali, że im odsprzedałem, stwierdzili, że najlepsze narty jakie mieli na nogach,a stać ich było na najdroższe. Swego czasu byłem na bardzo wielu testach różnych marek nart i czasami pomijając najwyższe modele sl i Gs tak można było się naciąć w nowych modelach AR i AM nie znając nart, a zwłaszcza będąc laikiem, że aż nie wierzyłem. Wielu po przetestowaniu nie chciałbym za darmo, a niby różniły się niuansami na pierwszy rzut oka i ocena tylko z perspektywy szer. taliowania jest nieobiektywna. Ok rozumiem twoją argumentację: bo ja , bo ktoś ....a teraz opowiedz jaka ta narta ma być???... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edwin Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu (edytowane) 20 minut temu, Adam ..DUCH napisał: Ok rozumiem twoją argumentację: bo ja , bo ktoś ....a teraz opowiedz jaka ta narta ma być???... Do jazdy na pewno. Ale do czego ma być? Bo jeśli chodzi o naukę, to przecież wyczerpałeś jakiś czas temu temat pod którym wielkiego lajka dałem. A jeśli chodzi ogólnie,to ma być narta która daje najwięcej przyjemności jedzącemu 😄 Edytowane 11 godzin temu przez Edwin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu 3 godziny temu, Gabrik napisał: Adam, bo cała polska dyskusja o narciarstwie jest niestety polska i to widać na stokach. Identycznie jak w polityce rodzimej. "Ktoś" zafundował sztuczny podział na cięty i ślizgowy, jako odpowiednio nowe/stare i trwa okopywanie na pozycjach. Młodzi od razu chcą "krawędzi", bo nie chcą być ", old school", a old school mitologizuje śmig, aby degradować cięty. A tam zwyczajnie uczą kompletnego narciarstwa od A - Z i dupy sobie głupimy podziałami nikt nie zawraca, bo wiadomo gdzie, kiedy i po co dany wachlarz umiejętności używać i wedeln pamiętają, ale religii z tego nie tworząc. Cześć Hmm.. Zgadzam się i nie zgadzam jednocześnie. Widzisz obserwowałem i u nas i we Włoszech - bo wtedy tam spędzałem dużo czasu na nartach - wchodzenie narty taliowanej na stoki i związane z tym problemy modernizacji programów nauczania. To wcale nie jest tak jak piszesz. We Włoszech skrętem ciętym się nikt nie zajmował w sensie przemodelowania programów szkolenia, nie było i nie ma tego tematu. Tam po prostu był zawsze level gold i ... koniec. Ale wcześniej MUSIAŁ być level bronze i silver i MUSI. Nie ma drogi na skróty. To zupełnie inna filozofia niż austriacka napinka - tu azjaci są podobni - i w tym sensie masz słuszność, że to polska koncepcja ale zaczerpnięta ze szkoły Kuchlera. U nas część starsznie się tym faktem przejęła a czołowym guru był wtedy nasz kochany Marek O. W opozycji, nie nadążając trochę stanął SitN i wcale to takie złe nie było bo dało lekkie otrzeźwienie. O Kuchlerze mało kto pamięta, Marek stworzył znakomity autorski program nauczania czy też w ogóle koncepcję narciarstwa - bo tak postrzegam to co Marek proponuje - wieczna chwała brachu! Tak, że Polska czy nie Polsak nie ma z tym nic wspólnego. Włosi jeżdżą pięknie, mają znakomity system szkolenia kadr i... byli na przełomie wieków bardzo poszukiwanymi w.... Japonii instruktorami. Dzięki temu my mieliśmy kontrakty we Włoszech a oni tam, co zresztą bardzo sobie chwalili bo zarabiali w 2 miechy tyle co w Alpach w sezon. To Włosi wnieśli do Azji nowoczesną myśl szkoleniową ale niestety nie przekazali im swojej swobody i luzu. Ale to raczej kwestia cech nacji i nie ma wiele do rzeczy. Za to Włosi na seminariach i kursokonferencjach nadal uczyli śmigu jako podstawy jazdy zaawansowanej a także przejścia nie zawracając sobie głowy czystością śladu - bo nie ma znaczenia - ale sterowaniem po łuku - bo to podstawa. Czyli jazda praktyczna! W Polsce wygląda to tak jak wygląda bo właśnie zaczęto grzebać w programach, na siłę pchać kompensację i propagować cięty ślad zamiast podejść do sprawy ewolucyjnie rezerwując techniki wyrosłe ze sportu dla wyedukowanych narciarzy a nie dla wszystkich. Stąd taki a nie inny obraz, stąd panika w latach koło 2010 wynikająca z lawinowego wzrostu wypadków na nartach itd. Największe zło zrobił marketing, sprzedawanie narciarstwa jako weekendowej rozrywki, sportu łatwego do nauczenia w tydzień, mitologizowanie roli sprzętu jako panaceum na brak umiejętności itd. Sami strzeliliśmy sobie gola tym na co np wielokrotnie zwracałem uwagę na forum i o czym piszesz - stawianie w opozycji technik ciętych i ślizgowych, propagowanie określeń typu szuranie itd. Teamy jest tak szeroki, że prosi się o książkę niemal... W każdym razie ja - prywata musi być ale jak ktoś nie wierzy niech sprawdzi - zawsze mówiłem o ewolucji a nie rewolucji, nigdy nie antagonizowałem jakichkolwiek technik i jak pies gończy tępiłem przejawy głupoty będące przyczynami sytuacji o której piszesz (aczkolwiek, nie do końca zgadzam się z diagnozą bo - wybacz jest pisana z pozycji obserwatora a nie z wewnątrz, ze tak powiem). W każdym razie rozmowa na przynajmniej jeden wieczór i wiele browarów jest. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.