nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) moja uwage zwrocily dosc przesuniete w tyl wiazania w damskiej narcie atomic cloud 11. Zaczalem mierzyc, czytac no i cos mi tu nie pasuje 😄 Przyjmijmy, ze w tym przypadku mowimy o nartach on piste/race. Dla zwyklych zjadaczy chleba rozwazania sa w zasadzie dwa. 1. srodek buta ustawiamy w najwezszym miejscu talii (dosc popularne jako domyslne miejsce dla montazu wiazan) 2. BOF over CRS (przy rockerach ciezko mierzalny, ale i bez trzeba sie przylozyc). Ogolnie miejsce najwiekszego nacisku w bucie ustawiamy na srodku efektywnej krawedzi czy jakos tak. W wielu przypadkach efekt podobny jak w podejsciu numer 1. Dla ciekawskich plecam google. Oczywiscie jak komus sie nudzi tak jak mi, to bedzie sobie przesuwal przod tyl i probowal wylapac roznice. Wyniki pomiarów moich nart: 1. Dynastar master gs - mocowanie centralnie 0(srodek buta w najwezszym miejscu talii). Najwezsze miejsce talii oznaczone poprawnie przez producenta. 2. volkl sl sklep - przesuniete w tyl -10 mm (ciekawostka: komórkowe volkl sl r maja wiazania przesuniete w przod. Mozliwe ze montowane centralnie). Oznaczenia srodka narty nie znalazlem. Wizania zakrywaja. 3. atomic cloud 11 - przesuniete w tyl -35 mm!! W ogole oznaczeie srodka narty przez producenta przesuniete 35mm wzgledem najwezszego miejsca talii. W bardziej sportowej cloud 12 i volkl flair sc wizania sa juz przesunietew przod. Ponoć roznica 10mm jest bardzo odczuwalna. Wyczytalem tez ze kobiety maja srodek ciezkosci przesuniety w tyl i lepiej mocowac wiazania do przodu. Dopiero w tym sezonie bede testowal rozne polozenia wiazan. Ogolnie im wiazania dalej w tył tym latwiej obslizgiwac pietki. Im bardziej w przod tym latwiej zaciesniac skret karwingowy, ale moze tracic na stabilnosci. Jeszcze wspominali o mniejszym czuciu pietki. Ponizej fotki paru nart. Moj but wchodzi w zony narty na styk wiec i tak sobie na nich pojezdze. Jednak miejsca na przesuwanie przod tyl juz nie zostaje. Druga od lewej to ten nieszczesny cloud 11. Troche zaluje ze nie kupilem jej porzadnych nart 😛 hero elite st ti 157 | atomic cloud 11 161 | atomic cloud 12 161 | volkl flair sc 163 dwie pary nart z prawej. Obie 154cm, a roznica w pozycji wiazan duza. Te po prawej sa mocowane centralnie i jezdza fajnie. Moje pierwsze wlasne (damskie) narty 🙂 volkl sl sklep i komorka sl r Jakie sa wasze doswiadczenia z pozycja mocowania wiazan? Proponuje sie skupic na nartach on piste/race. Wszystkie freestyle, freeride, twintipy itp itd maja calkowicie inne podejsce do mocowania wiazan. Szkoda robic smietnik z tego tematu. Edytowane 19 Listopada 2021 przez nikon255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Nie będę tworzył nowego tematu, bo mam pochodny problem. But ma 308 mm, ustawiam wiązania aby wchodził jak na zdjęciu 2 i na wiązanich wskaznie, na mniejszą skorupę. Czy coś jest mocno nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) Znajdz instrukcje obslugi do swoich wiazan, sprawdz i gdzies powinien byc wskaznik docisku w tylnym wiazaniu. Tam trzeba troche pokrecic. Ja mam takie wskazniki w przednich jak i tylnych. Ustawiam pod skorupe i sprawdzam docisk w tylnym. Ewentualnie przestawiam zeby zwiekszyc docisk lub moze byc srubka do dokrecenia. Edytowane 19 Listopada 2021 przez nikon255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Nikon ale chodzi mi o to, że coś z rozstawem jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) 28 minut temu, Gabrik napisał: Nikon ale chodzi mi o to, że coś z rozstawem jest nie tak dlaczego? co to zanczy ustawiam by wchodzily jak na zdjeciu? Skad wiesz czy jest dobrze czy zle? jak masz tyl regulowany? patrzac na zakres przodu zgaduje ze tyl masz regulowany przez podniesienie blachy i wtedy suwasz tylne wiazanie przod tyl. Edytowane 19 Listopada 2021 przez nikon255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) No właśnie tylko przednia część jest regulowana, ale jeszcze popatrzę czy coś w tyle się da poruszyć Edytowane 19 Listopada 2021 przez Gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) Na bank tylna tez 🙂 mam stare narty ktore przod maja na sztywno a tyl regulacja z 20mm. Podaj model wiazan. Edytowane 19 Listopada 2021 przez nikon255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Wrzuc tez foty tylnego wiazania z 4 stron swiata. Bedzie łatwiej 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Nikon, wiszę Ci piwko...z tyłu trzeba blachę podwadzić do góry i się przesuwa (palca rozciąłem, wiązanie S 711) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) Jeszcze musisz znalezc wskaznik docisku i tak doregulowac ta blacha aby wskazywal OK. Co wiazanie to inny wskaznik. Edytowane 19 Listopada 2021 przez nikon255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 13 godzin temu, nikon255 napisał: Jeszcze musisz znalezc wskaznik docisku i tak doregulowac ta blacha aby wskazywal OK. Co wiazanie to inny wskaznik. Nikon nie mogę wyszukać instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 20 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 wepnij buta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Docisk regulujesz przesuwając tylne wiązanie. Aby przesunąć podwazasz czymś, najłatwiej płaskim srubokretem, ta srebrna blachę pod dużą śrubą ustawiania siły wypięcia. Jest widoczna na foto 1 i 2 (przesuwasz bez wpietego buta). Wepnij but i sprawdź czy trójkątny wskaźnik na wiazaniu obok blaszki jest pomiędzy kreskami/nacieciami na blaszce. *Jeśli nie, wypnij but i przesuń tylne wiazanie we właściwą stronę. Wepnij but. Ok? Goto end. Jeśli nie goto (*). Taki jest system w wiazaniach Tyrolii. Markery i looki mają śrubę regulacyjną i są łatwiejsze do ustawienia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 W dniu 19.11.2021 o 11:54, nikon255 napisał: moja uwage zwrocily dosc przesuniete w tyl wiazania w damskiej narcie atomic cloud 11. Zaczalem mierzyc, czytac no i cos mi tu nie pasuje 😄 Przyjmijmy, ze w tym przypadku mowimy o nartach on piste/race. Dla zwyklych zjadaczy chleba rozwazania sa w zasadzie dwa. 1. srodek buta ustawiamy w najwezszym miejscu talii (dosc popularne jako domyslne miejsce dla montazu wiazan) 2. BOF over CRS (przy rockerach ciezko mierzalny, ale i bez trzeba sie przylozyc). Ogolnie miejsce najwiekszego nacisku w bucie ustawiamy na srodku efektywnej krawedzi czy jakos tak. W wielu przypadkach efekt podobny jak w podejsciu numer 1. Dla ciekawskich plecam google. Oczywiscie jak komus sie nudzi tak jak mi, to bedzie sobie przesuwal przod tyl i probowal wylapac roznice. Wyniki pomiarów moich nart: 1. Dynastar master gs - mocowanie centralnie 0(srodek buta w najwezszym miejscu talii). Najwezsze miejsce talii oznaczone poprawnie przez producenta. 2. volkl sl sklep - przesuniete w tyl -10 mm (ciekawostka: komórkowe volkl sl r maja wiazania przesuniete w przod. Mozliwe ze montowane centralnie). Oznaczenia srodka narty nie znalazlem. Wizania zakrywaja. 3. atomic cloud 11 - przesuniete w tyl -35 mm!! W ogole oznaczeie srodka narty przez producenta przesuniete 35mm wzgledem najwezszego miejsca talii. W bardziej sportowej cloud 12 i volkl flair sc wizania sa juz przesunietew przod. Ponoć roznica 10mm jest bardzo odczuwalna. Wyczytalem tez ze kobiety maja srodek ciezkosci przesuniety w tyl i lepiej mocowac wiazania do przodu. Dopiero w tym sezonie bede testowal rozne polozenia wiazan. Ogolnie im wiazania dalej w tył tym latwiej obslizgiwac pietki. Im bardziej w przod tym latwiej zaciesniac skret karwingowy, ale moze tracic na stabilnosci. Jeszcze wspominali o mniejszym czuciu pietki. Ponizej fotki paru nart. Moj but wchodzi w zony narty na styk wiec i tak sobie na nich pojezdze. Jednak miejsca na przesuwanie przod tyl juz nie zostaje. Druga od lewej to ten nieszczesny cloud 11. Troche zaluje ze nie kupilem jej porzadnych nart 😛 hero elite st ti 157 | atomic cloud 11 161 | atomic cloud 12 161 | volkl flair sc 163 dwie pary nart z prawej. Obie 154cm, a roznica w pozycji wiazan duza. Te po prawej sa mocowane centralnie i jezdza fajnie. Moje pierwsze wlasne (damskie) narty 🙂 volkl sl sklep i komorka sl r Jakie sa wasze doswiadczenia z pozycja mocowania wiazan? Proponuje sie skupic na nartach on piste/race. Wszystkie freestyle, freeride, twintipy itp itd maja calkowicie inne podejsce do mocowania wiazan. Szkoda robic smietnik z tego tematu. Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu. Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 20 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 11 minut temu, mlodzio napisał: Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu. Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność. w takim razie gdzie jest srodek? 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 5 minut temu, nikon255 napisał: w takim razie gdzie jest srodek? 🙂 Sądzę że pytasz o "środek" geometryczny wykroju narty (taliowania) lub uznawany przez producenta punkt centralny czyli "środek" charakterystyki narty. (określenia moje) Ja na szynie (wiązania rentalowe) mam odpowiedni wskaźnik, w nartach mojej żony także taki jest. Dostosowując rozstaw wiązania do rozmiaru buta znacznik buta zawsze odpowiada znacznikowi szyny. (Nigdy jeszcze nie zmieniałem wzdłużnej pozycji wiązań) ... (nasze narty nie są produktami ostatnich kilku lat) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 5 godzin temu, mig napisał: Docisk regulujesz przesuwając tylne wiązanie. Aby przesunąć podwazasz czymś, najłatwiej płaskim srubokretem, ta srebrna blachę pod dużą śrubą ustawiania siły wypięcia. Jest widoczna na foto 1 i 2 (przesuwasz bez wpietego buta). Wepnij but i sprawdź czy trójkątny wskaźnik na wiazaniu obok blaszki jest pomiędzy kreskami/nacieciami na blaszce. *Jeśli nie, wypnij but i przesuń tylne wiazanie we właściwą stronę. Wepnij but. Ok? Goto end. Jeśli nie goto (*). Taki jest system w wiazaniach Tyrolii. Markery i looki mają śrubę regulacyjną i są łatwiejsze do ustawienia. Troszkę nie kumam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Siłę wypięcia ustawiłem na 5 (według kslkulatora) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 4 godziny temu, mlodzio napisał: Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu. Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność. Wiec albo przód ściąga na zewnątrz, albo można driftowac 🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WujB Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 28 minut temu, Gabrik napisał: Siłę wypięcia ustawiłem na 5 (według kslkulatora) Tyle że, szczególnie przy starszych nartach wskaźnik może nie pokazywać właściwych wartości, warto przynajmniej raz sprawdzić siłę wypięcia na maszynach. Koszt nie jest zbyt duży, miałem taką parę nart gdzie nastawy rzeczywiste miały się nijak do tych co możemy ustawić wg. tabelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrik Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Gdzie w okolicach Warszawy mają odpowiedni sprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 (edytowane) Pomoże Ci prawie każdy serwis narciarski. Edytowane 21 Listopada 2021 przez mlodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 11 godzin temu, Gabrik napisał: Troszkę nie kumam.... To ta blaszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 15 godzin temu, mlodzio napisał: Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu. Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność. Warto spróbować przesunąć sobie wiązanie do przodu czy tylu... W wiązaniach rentalowych z osobnym ustawieniem przodu i tylu mozna to zrobić wrecz na stoku. W mądrzejszych wiazaniach na płycie trzeba przekręcić przod w inne otwory w plycie a tyl w zakresie do 2 cm powinien dac sie ustawic srubą docisku. Może komuś odpowiadać ciut inna charakterystyka narty, choć różnice nie są duże ale zauważalne. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 4 minuty temu, mig napisał: Warto spróbować przesunąć sobie wiązanie do przodu czy tylu... W wiązaniach rentalowych z osobnym ustawieniem przodu i tylu mozna to zrobić wrecz na stoku. W mądrzejszych wiazaniach na płycie trzeba przekręcić przod w inne otwory w plycie a tyl w zakresie do 2 cm powinien dac sie ustawic srubą docisku. Może komuś odpowiadać ciut inna charakterystyka narty, choć różnice nie są duże ale zauważalne. Gabrik - u Ciebie nie ma tej możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.