Skocz do zawartości

Pozycja wiązań narciarskich


nikon255

Rekomendowane odpowiedzi

moja uwage zwrocily dosc przesuniete w tyl wiazania w damskiej narcie atomic cloud 11. Zaczalem mierzyc, czytac no i cos mi tu nie pasuje 😄 Przyjmijmy, ze w tym przypadku mowimy o nartach on piste/race. Dla zwyklych zjadaczy chleba rozwazania sa w zasadzie dwa.

1. srodek buta ustawiamy w najwezszym miejscu talii (dosc popularne jako domyslne miejsce dla montazu wiazan)

2. BOF over CRS (przy rockerach ciezko mierzalny, ale i bez trzeba sie przylozyc). Ogolnie miejsce najwiekszego nacisku w bucie ustawiamy na srodku efektywnej krawedzi czy jakos tak. W wielu przypadkach efekt podobny jak w podejsciu numer 1. Dla ciekawskich plecam google.

Oczywiscie jak komus sie nudzi tak jak mi, to bedzie sobie przesuwal przod tyl i probowal wylapac roznice.

Wyniki pomiarów moich nart:

1. Dynastar master gs - mocowanie centralnie 0(srodek buta w najwezszym miejscu talii). Najwezsze miejsce talii oznaczone poprawnie przez producenta.

2. volkl sl sklep - przesuniete w tyl -10 mm (ciekawostka: komórkowe volkl sl r maja wiazania przesuniete w przod. Mozliwe ze montowane centralnie). Oznaczenia srodka narty nie znalazlem. Wizania zakrywaja. 

3. atomic cloud 11 - przesuniete w tyl -35 mm!! W ogole oznaczeie srodka narty przez producenta przesuniete 35mm wzgledem najwezszego miejsca talii. W bardziej sportowej cloud 12 i volkl flair sc wizania sa juz przesunietew przod.

Ponoć roznica 10mm jest bardzo odczuwalna. Wyczytalem tez ze kobiety maja srodek ciezkosci przesuniety w tyl i lepiej mocowac wiazania do przodu. Dopiero w tym sezonie bede testowal rozne polozenia wiazan. Ogolnie im wiazania dalej w tył tym latwiej obslizgiwac pietki. Im bardziej w przod tym latwiej zaciesniac skret karwingowy, ale moze tracic na stabilnosci. Jeszcze wspominali o mniejszym czuciu pietki. Ponizej fotki paru nart. Moj but wchodzi w zony narty na styk wiec i tak sobie na nich pojezdze. Jednak miejsca na przesuwanie przod tyl juz nie zostaje.

Druga od lewej to ten nieszczesny cloud 11. Troche zaluje ze nie kupilem jej porzadnych nart 😛

hero elite st ti 157 | atomic cloud 11 161 | atomic cloud 12 161 | volkl flair sc 163

spacer.png

dwie pary nart z prawej. Obie 154cm, a roznica w pozycji wiazan duza. Te po prawej sa mocowane centralnie i jezdza fajnie. Moje pierwsze wlasne (damskie) narty 🙂

spacer.png

volkl sl sklep i komorka sl r

spacer.png

Jakie sa wasze doswiadczenia z pozycja mocowania wiazan? Proponuje sie skupic na nartach on piste/race.

Wszystkie freestyle, freeride, twintipy itp itd maja calkowicie inne podejsce do mocowania wiazan. Szkoda robic smietnik z tego tematu.

 

Edytowane przez nikon255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz instrukcje obslugi do swoich wiazan, sprawdz i gdzies powinien byc wskaznik docisku w tylnym wiazaniu. Tam trzeba troche pokrecic. Ja mam takie wskazniki w przednich jak i tylnych. Ustawiam pod skorupe i sprawdzam docisk w tylnym. Ewentualnie przestawiam zeby zwiekszyc docisk lub moze byc srubka do dokrecenia. 

Edytowane przez nikon255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Gabrik napisał:

Nikon ale chodzi mi o to, że coś z rozstawem jest nie tak

dlaczego? co to zanczy ustawiam by wchodzily jak na zdjeciu? Skad wiesz czy jest dobrze czy zle? jak masz tyl regulowany? patrzac na zakres przodu zgaduje ze tyl masz regulowany przez podniesienie blachy i wtedy suwasz tylne wiazanie przod tyl.

Edytowane przez nikon255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docisk regulujesz przesuwając tylne wiązanie. Aby przesunąć podwazasz czymś, najłatwiej płaskim srubokretem, ta srebrna blachę pod dużą śrubą ustawiania siły wypięcia. Jest widoczna na foto 1 i 2 (przesuwasz bez wpietego buta). 

Wepnij but i sprawdź czy trójkątny wskaźnik na wiazaniu obok blaszki jest pomiędzy kreskami/nacieciami na blaszce. *Jeśli nie, wypnij but  i przesuń tylne wiazanie we właściwą stronę. Wepnij but. Ok? Goto end. Jeśli nie goto (*).

Taki jest system w wiazaniach Tyrolii. Markery i looki mają śrubę regulacyjną i są łatwiejsze do ustawienia. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2021 o 11:54, nikon255 napisał:

moja uwage zwrocily dosc przesuniete w tyl wiazania w damskiej narcie atomic cloud 11. Zaczalem mierzyc, czytac no i cos mi tu nie pasuje 😄 Przyjmijmy, ze w tym przypadku mowimy o nartach on piste/race. Dla zwyklych zjadaczy chleba rozwazania sa w zasadzie dwa.

1. srodek buta ustawiamy w najwezszym miejscu talii (dosc popularne jako domyslne miejsce dla montazu wiazan)

2. BOF over CRS (przy rockerach ciezko mierzalny, ale i bez trzeba sie przylozyc). Ogolnie miejsce najwiekszego nacisku w bucie ustawiamy na srodku efektywnej krawedzi czy jakos tak. W wielu przypadkach efekt podobny jak w podejsciu numer 1. Dla ciekawskich plecam google.

Oczywiscie jak komus sie nudzi tak jak mi, to bedzie sobie przesuwal przod tyl i probowal wylapac roznice.

Wyniki pomiarów moich nart:

1. Dynastar master gs - mocowanie centralnie 0(srodek buta w najwezszym miejscu talii). Najwezsze miejsce talii oznaczone poprawnie przez producenta.

2. volkl sl sklep - przesuniete w tyl -10 mm (ciekawostka: komórkowe volkl sl r maja wiazania przesuniete w przod. Mozliwe ze montowane centralnie). Oznaczenia srodka narty nie znalazlem. Wizania zakrywaja. 

3. atomic cloud 11 - przesuniete w tyl -35 mm!! W ogole oznaczeie srodka narty przez producenta przesuniete 35mm wzgledem najwezszego miejsca talii. W bardziej sportowej cloud 12 i volkl flair sc wizania sa juz przesunietew przod.

Ponoć roznica 10mm jest bardzo odczuwalna. Wyczytalem tez ze kobiety maja srodek ciezkosci przesuniety w tyl i lepiej mocowac wiazania do przodu. Dopiero w tym sezonie bede testowal rozne polozenia wiazan. Ogolnie im wiazania dalej w tył tym latwiej obslizgiwac pietki. Im bardziej w przod tym latwiej zaciesniac skret karwingowy, ale moze tracic na stabilnosci. Jeszcze wspominali o mniejszym czuciu pietki. Ponizej fotki paru nart. Moj but wchodzi w zony narty na styk wiec i tak sobie na nich pojezdze. Jednak miejsca na przesuwanie przod tyl juz nie zostaje.

Druga od lewej to ten nieszczesny cloud 11. Troche zaluje ze nie kupilem jej porzadnych nart 😛

hero elite st ti 157 | atomic cloud 11 161 | atomic cloud 12 161 | volkl flair sc 163

spacer.png

dwie pary nart z prawej. Obie 154cm, a roznica w pozycji wiazan duza. Te po prawej sa mocowane centralnie i jezdza fajnie. Moje pierwsze wlasne (damskie) narty 🙂

spacer.png

volkl sl sklep i komorka sl r

spacer.png

Jakie sa wasze doswiadczenia z pozycja mocowania wiazan? Proponuje sie skupic na nartach on piste/race.

Wszystkie freestyle, freeride, twintipy itp itd maja calkowicie inne podejsce do mocowania wiazan. Szkoda robic smietnik z tego tematu.

 

Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu.

Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mlodzio napisał:

Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu.

Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność.

w takim razie gdzie jest srodek? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, nikon255 napisał:

w takim razie gdzie jest srodek? 🙂 

Sądzę że pytasz o "środek" geometryczny wykroju narty (taliowania) lub uznawany przez producenta punkt centralny czyli "środek" charakterystyki narty. (określenia moje)

Ja na szynie (wiązania rentalowe) mam odpowiedni wskaźnik, w nartach mojej żony także taki jest.

Dostosowując rozstaw wiązania do rozmiaru buta znacznik buta zawsze odpowiada znacznikowi szyny.

(Nigdy jeszcze nie zmieniałem wzdłużnej pozycji wiązań) ... (nasze narty nie są produktami ostatnich kilku lat)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mig napisał:

Docisk regulujesz przesuwając tylne wiązanie. Aby przesunąć podwazasz czymś, najłatwiej płaskim srubokretem, ta srebrna blachę pod dużą śrubą ustawiania siły wypięcia. Jest widoczna na foto 1 i 2 (przesuwasz bez wpietego buta). 

Wepnij but i sprawdź czy trójkątny wskaźnik na wiazaniu obok blaszki jest pomiędzy kreskami/nacieciami na blaszce. *Jeśli nie, wypnij but  i przesuń tylne wiazanie we właściwą stronę. Wepnij but. Ok? Goto end. Jeśli nie goto (*).

Taki jest system w wiazaniach Tyrolii. Markery i looki mają śrubę regulacyjną i są łatwiejsze do ustawienia. 

Troszkę nie kumam....20211121_000211.thumb.jpg.56f5be10d0523ba9a4f7e189b603f984.jpg20211121_000233.thumb.jpg.2110d40ff932806e271714fc25e6efe6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mlodzio napisał:

Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu.

Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność.

Wiec albo przód ściąga na zewnątrz, albo można driftowac 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Gabrik napisał:

Siłę wypięcia ustawiłem na 5 (według kslkulatora)

Tyle że, szczególnie przy starszych nartach wskaźnik może nie pokazywać właściwych wartości, warto przynajmniej raz sprawdzić siłę wypięcia na maszynach. Koszt nie jest zbyt duży, miałem taką parę nart gdzie nastawy rzeczywiste miały się nijak do tych co możemy ustawić wg. tabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mlodzio napisał:

Jakiś czas temu przesiadałem się na narty taliowane (nie lubię określenia karwingowe), szukałem wtedy wiedzy o prawidłowym wzdłużnym obciążaniu nart. Przypadkiem trafiłem gdzieś na informację o efektach przesuwania wiązania do przodu i do tyłu.

Wyczytane informacje potwierdzają Twoje pomiary: wiązanie do przodu - nadsterowność, wiązanie do tyłu - podsterowność.

Warto spróbować przesunąć sobie wiązanie do przodu czy tylu... 

W wiązaniach rentalowych z osobnym ustawieniem przodu i tylu mozna to zrobić wrecz na stoku.

W mądrzejszych wiazaniach na płycie trzeba przekręcić przod w inne otwory w plycie a tyl w zakresie do 2 cm powinien dac sie ustawic srubą docisku. 

Może komuś odpowiadać ciut inna charakterystyka narty, choć różnice nie są duże ale zauważalne. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mig napisał:

Warto spróbować przesunąć sobie wiązanie do przodu czy tylu... 

W wiązaniach rentalowych z osobnym ustawieniem przodu i tylu mozna to zrobić wrecz na stoku.

W mądrzejszych wiazaniach na płycie trzeba przekręcić przod w inne otwory w plycie a tyl w zakresie do 2 cm powinien dac sie ustawic srubą docisku. 

Może komuś odpowiadać ciut inna charakterystyka narty, choć różnice nie są duże ale zauważalne. 

Gabrik - u Ciebie nie ma tej możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...