Skocz do zawartości

Wybór nart allmountain


Introzime

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji kontuzji sprzedaję swoje Nordici Dobermanny GSR 186 i chcę kupić coś lżejszego, ale jednocześnie wciąż najwyższej klasy. Co będzie z grupy allmountain najuniwersalniejsze? Zastanawiałem się pomiędzy Atomicami vantage 79, Salomonami s force bold i k2 supercharger. Wymóg to około 80 pod butem i stabilność przy prędkościach około 80km/h, szybciej już nie zamierzam jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji kontuzji sprzedaję swoje Nordici Dobermanny GSR 186 i chcę kupić coś lżejszego, ale jednocześnie wciąż najwyższej klasy. Co będzie z grupy allmountain najuniwersalniejsze? Zastanawiałem się pomiędzy Atomicami vantage 79, Salomonami s force bold i k2 supercharger. Wymóg to około 80 pod butem i stabilność przy prędkościach około 80km/h, szybciej już nie zamierzam jeździć.

https://www.ntn.pl/n...a-navigator-85/

https://www.ntn.pl/e...porsche-design/

z listy

https://www.ntn.pl/n...arty-2019-2020/

Ps może high performance nie all mountain

https://www.skionlin...zczyzni,16.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na gigantkach wymaga siły, aby dobrze docisnąć krawędź. Dodając do tego szybkość, idą spore przeciążenia na nogi. Chcę jeździć mniej sportowo, a bardziej turystycznie. Jeździłem na nartach am i wiem że będą dobre, lżejsze i wymagające mniej siły. Nie pytam o to jakiej klasy nart potrzebuję, tylko pytam się jakie wybrać z danej grupy, ponieważ nie ma możliwości założenia na nogi 4 par i porównania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruner miał niedawno K2 Ikonic 84, 177 długości w dobrej kasie, zapytaj go. Pisał, że podobne do Salomon Bold, a te akurat ujeżdżałem z dużym bananem.

Dzięki za info. Narazie wygrywają Salomony, ale niestety drogie są. Chyba zaczekam do przyszłej wiosny i będę polował na niższe ceny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami mam wrażenie, że na tym forum nie wolno nic pisać. Bo jak to tak...

 

A czego oczekiwałeś?

W skrócie. Napisałeś, że:

1. Nie chcesz się męczyć

2. "Oszczędzasz kolana" cokolwiek to znaczy

3. Chcesz top narty, ale delikatne

4. Nie chcesz Atomic'a (też nie lubię) bo "za sportowy"

5. Nie pytasz o klasę nart tylko model

 

To jak miała być odpowiedź. Weź te i wszyscy przyklasną.

Jak masz sprecyzowaną pierwszą AM to jak myślisz jaka jest różnica pomiędzy 5 podanymi wyżej modelami? Wychwycisz? Jak tu wielu napisano - "kup tą co ci się podoba"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami mam wrażenie, że na tym forum nie wolno nic pisać. Bo jak to tak...

Cześć

Bo trochę dziwnie postawiłeś sprawę. Jestem po solidnych kontuzjach ale jeżdżę cały czas na GS tylko po prostu delikatniej. Na nartach popularnych, które nazywasz AM, mam cały czas wrażenie niestabilności, nadskrętności a 80km/h to sobie w ogóle nawet nie wyobrażam. Ostatnio, dość przypadkowo za to wsiadłem na SL i powiem Ci, że bardzo fajna jest zabawa. Może to być fajna alternatywa.

Przepraszam, że nie na temat - bo sam piszesz, że nie chcesz rad co do typu narty - ale myślę, że jesteśmy w podobnej sytuacji, w sensie po kontuzjach (robione oba Achillesy, prawe kolano robiona rekonstrukcja chrząstki i do tego brak jednego więzadła, lewy staw biodrowy proteza) i ja bym narty AM nigdy nie wybrał. Na równe ładne nie za strome pólko - tak, ale na trudniejsze warunki, nierówności, lód, stromo - tylko narta sportowa.

Pozdrowienia serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekalem na Mitka :P ja to sie w zasadzie pod tym podpisze. Stosunkowo sztywna, dluga o malym taliowaniu i lagodnym tuningu. Nic nie telepie, nic nie lata. No i jezdzic wolniej. Lagodny dla kolan przy 80km/h bedzie poduszkowiec :D

PS z ciekawostek McGlashan po operacji biodra wrzucal filmiki tylko z jazdy na GS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Bo trochę dziwnie postawiłeś sprawę. Jestem po solidnych kontuzjach ale jeżdżę cały czas na GS tylko po prostu delikatniej. Na nartach popularnych, które nazywasz AM, mam cały czas wrażenie niestabilności, nadskrętności a 80km/h to sobie w ogóle nawet nie wyobrażam. Ostatnio, dość przypadkowo za to wsiadłem na SL i powiem Ci, że bardzo fajna jest zabawa. Może to być fajna alternatywa.
Przepraszam, że nie na temat - bo sam piszesz, że nie chcesz rad co do typu narty - ale myślę, że jesteśmy w podobnej sytuacji, w sensie po kontuzjach (robione oba Achillesy, prawe kolano robiona rekonstrukcja chrząstki i do tego brak jednego więzadła, lewy staw biodrowy proteza) i ja bym narty AM nigdy nie wybrał. Na równe ładne nie za strome pólko - tak, ale na trudniejsze warunki, nierówności, lód, stromo - tylko narta sportowa.
Pozdrowienia serdeczne

Czekałem na twoją wypowiedź. Z większością się zgodzę, jednak na slalomkach mam złą manierę zacieśniania skrętu, mocno agresywnej jazdy, co kończy się umieraniem przez brak kondycji po 3 zjazdach. Poza tym na nartach jeżdżę najczęściej w marcu w Austrii, gdzie twardo jest przez 2 godziny a potem wszystko płynie przy 10 stopniach na plusie, dlatego zdecydowałem się na coś szerszego pod butem. Poza tym jak będę chciał pojeździć na slalomce, to wymienię się z nartami z tatą, bo kupił niedawno Fischery wc sc. Jeździłem na nartach am i w złych warunkach dobrze się na nich bawiłem, a w końcu to przyjemnością z jazdy chcę się kierować. Chociaż nic nie zastąpi kilku pierwszych przejazdów na gigantkach po sztruksie, to jednak wolę mieć nartę bardziej uniwersalną, bo nie stać mnie na posiadanie 3 par (niestety).
Jeśli z nogą nic się nie będzie działo i wrócę do kondycji, może kiedyś kupię coś z grupy high performance, ale to na razie tylko plany. Co do nart wolę się zapytać o polecane modele, bo kiedyś się naciąłem na "gigantkę" dla wypożyczalni z pianką w środku. A jak wydawać ponad 1000 złotych to roztropnie.
Sstar polecił coś od siebie, poszukałem tych modeli, na jednym miałem okazję jeździć i taka odpowiedź mnie zadowoliła. Wiem, że mam pewne braki w technice, ale uważam że nie muszę jeździć jak zawodowiec. Wezmę intruktora żeby poprawił w szczególności moją postawę i będę po prostu cieszył się jazdą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdziel na YT ma odcinek o jednych nartach do wszystkiego. W komentarzach wymienil narty AM o sportowej budowie m.in. Boldy. Widziales? Jakos vantage 79 mi nie pasuje do tej grupy :P

Nie znam się na charakterystyce poszczególnych nart, dlatego chciałem uzyskać opinię. Jeździłem na starych blackeye ti, w miękkim świetna narta, ale taki Elan Amphibio o wiele lepiej spisywał się na twardym, był bardziej zbliżony do gigantki niż do ww atomiców. Jakbym miał okazję jeździć na wszytskich to bym wybrał, a tak muszę zdać się na relację innych. Dzięki za polecenie, przejrzę kanał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda z podwojna blacha bedzie dobra :D elan amphibio nie ma czasem w nazwie ti2? opinie sa jak dupa, kazdy ma swoja. Jeden powie trzyma jak szalona, inny ze haczy, a trzeci trafi na spieprzony serwis i powie ze w ogole do dupy. Sam kupilem nowego mastera i nadawal sie do ponownego serwisu. Ile takie opinie warte? Na forum rozplywaja sie nad volkl sl. Narta lagodnie przygotowana, o porzadnej konstrukcji. Lekko sie slizga, a i na krawedzi trzyma. Czyli narta dla ludu. Tyczkarzy pewnie nie zadowoli. Kogo sluchac? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda z podwojna blacha bedzie dobra :D elan amphibio nie ma czasem w nazwie ti2? opinie sa jak dupa, kazdy ma swoja. Jeden powie trzyma jak szalona, inny ze haczy, a trzeci trafi na spieprzony serwis i powie ze w ogole do dupy. Sam kupilem nowego mastera i nadawal sie do ponownego serwisu. Ile takie opinie warte? Na forum rozplywaja sie nad volkl sl. Narta lagodnie przygotowana, o porzadnej konstrukcji. Lekko sie slizga, a i na krawedzi trzyma. Czyli narta dla ludu. Tyczkarzy pewnie nie zadowoli. Kogo sluchac? :)

No i tutaj się bezwarunkowo zgodzę. Jeździłem i na slalomkach i na swoich dobermannach, mogę powiedzieć że sportowe narty są świetne na przygotowane stoki i żadna inna nie jest w stanie ich zastąpić. natomiast gdy stok płynie i wszyscy z nim walczą, to na nartach z ponad 80mm pod butem można się wtedy świetnie bawić. Problem jest wtedy, gdy trzeba wybra coś kosztem czegoś jak się chce miec jedną parę. Każdy ma priorytety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem na twoją wypowiedź. Z większością się zgodzę, jednak na slalomkach mam złą manierę zacieśniania skrętu, mocno agresywnej jazdy, co kończy się umieraniem przez brak kondycji po 3 zjazdach. Poza tym na nartach jeżdżę najczęściej w marcu w Austrii, gdzie twardo jest przez 2 godziny a potem wszystko płynie przy 10 stopniach na plusie, dlatego zdecydowałem się na coś szerszego pod butem. Poza tym jak będę chciał pojeździć na slalomce, to wymienię się z nartami z tatą, bo kupił niedawno Fischery wc sc. Jeździłem na nartach am i w złych warunkach dobrze się na nich bawiłem, a w końcu to przyjemnością z jazdy chcę się kierować. Chociaż nic nie zastąpi kilku pierwszych przejazdów na gigantkach po sztruksie, to jednak wolę mieć nartę bardziej uniwersalną, bo nie stać mnie na posiadanie 3 par (niestety).
Jeśli z nogą nic się nie będzie działo i wrócę do kondycji, może kiedyś kupię coś z grupy high performance, ale to na razie tylko plany. Co do nart wolę się zapytać o polecane modele, bo kiedyś się naciąłem na "gigantkę" dla wypożyczalni z pianką w środku. A jak wydawać ponad 1000 złotych to roztropnie.
Sstar polecił coś od siebie, poszukałem tych modeli, na jednym miałem okazję jeździć i taka odpowiedź mnie zadowoliła. Wiem, że mam pewne braki w technice, ale uważam że nie muszę jeździć jak zawodowiec. Wezmę intruktora żeby poprawił w szczególności moją postawę i będę po prostu cieszył się jazdą.

Cześć

Spoko. Myślę, że sam najlepiej oceniasz bo znasz siebie po prostu. Jeżeli już mówimy o nartach "uniwersalnych" to proponuję sprawdzić np. X7 Atomica a może Hero MT, tylko tu trzeba brać dłuższą. Swego czasu wysoko oceniałem też Pusuita od 600 wzwyż ale to już chyba nie do dostania. Poza tym zauważyłem, że nie ma praktycznie nart popularnych na płycie z kręconym wiązaniem tylko wszystko jest na tych plastikowych szynach. Może i wygodne i uniwersalne ale ja w jeździe różnicę czuję. Ostatnio jeździłem na jakimś Volklu i tam było fajne wiązanie bo kręcone na płycie ale ze śrubową regulacją w dużym zakresie, tylko, że to tez był chyba jakiś sportowy model.

A tak w ogóle to dobrego wyboru i zapomnienia o kontuzji życzę.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda z podwojna blacha bedzie dobra :D elan amphibio nie ma czasem w nazwie ti2? opinie sa jak dupa, kazdy ma swoja. Jeden powie trzyma jak szalona, inny ze haczy, a trzeci trafi na spieprzony serwis i powie ze w ogole do dupy. Sam kupilem nowego mastera i nadawal sie do ponownego serwisu. Ile takie opinie warte? Na forum rozplywaja sie nad volkl sl. Narta lagodnie przygotowana, o porzadnej konstrukcji. Lekko sie slizga, a i na krawedzi trzyma. Czyli narta dla ludu. Tyczkarzy pewnie nie zadowoli. Kogo sluchac? :)

Te Porszaki maja 2xti, a zwykle Amphibio mogą mieć 1xti

https://elanskis.com...n-elan-amphibio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji kontuzji sprzedaję swoje Nordici Dobermanny GSR 186 i chcę kupić coś lżejszego, ale jednocześnie wciąż najwyższej klasy. Co będzie z grupy allmountain najuniwersalniejsze? Zastanawiałem się pomiędzy Atomicami vantage 79, Salomonami s force bold i k2 supercharger. Wymóg to około 80 pod butem i stabilność przy prędkościach około 80km/h, szybciej już nie zamierzam jeździć.

Za dużo sprzeczności a być może i niezrozumienia w tym co piszesz. Z góry przepraszam za to co napiszę ale nie rozumiem o co chodzi w Twoim przekazie.

 

Po pierwsze.

Coś lżejsze nie może być najwyższej klasy. Lubię ciężkie narty bo jak jadę to mi to nie przeszkadza a jak parę metrów poniosę to nie szkodzi. Ciężar w nartach świadczy o ich klasie ponieważ to porządny rdzeń z drewna i mocne blach z tytanalu i to musi ważyć. Po prostu. Lekkie to są narty z rdzeniem z pianki i wzmacniane włóknem szklanym. Miałem, dziękuję, nigdy więcej.

 

Po drugie.

Dlaczego akurat AM o ok 80 mm pod butem ?

Mam od 3 lat AM 88 mm pod butem (wymieniany tutaj Blizzard Brahma) ale to narty tylko na określone sytuacje jak stok jest rozjeżdżony bo pada śnieg albo na wiosnę gdzie od południa stoki są miękkie i płyną. AM to nie są uniwersalne narty na wszystko chociaż marketingowcy mogą to tak przedstawiać. Wybrałem Blizzard Brahma bo wtedy wydawały mi się najlepsze do zadań które przed nimi stawiałem. Nie wiem jak byłoby teraz. Jeździłem przed zakupem na paru modelach z wypożyczalni m.in. Atomic Vantage 79 i K2 Supercharger o których wspominałeś. Atomic bardzo przyjemne narty dla początkujących, bardzo łatwe, "samoskręcające" ale na pewno nie uniwersalne i nie do szybkiej jazdy. Nie wiem jak jedzie się 80km/h bo nigdy nie mierzyłem ale wydaje mi się że to narty do raczej wolnego kręcenia średnich skrętów i wtedy jest dużo zabawy, przy większych prędkościach niestabilne. Pewenie dlatego że lekkie :P K2 Supercharger oddałem po godzinie jak dla mnie narty do niczego. Nie mają dobrych stron (ani łatwe, ani stabilne i pewne) ale to pewnie tylko dla mnie bo jestem słabym narciarzem a są przecież ludzie co kupują i chwalą.

 

Nie chcesz Nordic GSR, co tu dużo gadać to narty wymagające to może wolisz jakieś bardziej przyjazne gigantki albo idź w stronę nart kiedyś nazywanych allround a teraz racecarv lub high performance (wg. NTN) czyli narty o promieniu skrętu 16 - 19, szerokości pod butem 70-75 mm. Jest tego zatrzęsienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Atomic Vantage to ja mam 80 cti i tak jak pisał wojtek pw przy większych prędkościach niestabilne (miałem też Nomad Ti i tamte były bardziej stabilne Vantage są lżejsze). Teraz kupiłem w bardzo dobrym stanie Nordica Fire Arrow 84 Evo i są dużo sztywniejsze i solidniejsze niż Atomic, ale trudniejsze w prowadzeniu i wymagają lepszej techniki w skręcie (której nie mam i nad nią pracuję).

Zastanawiałem się nad Atomic X9 WB lub Nordica Spitfire 76 Pro (wydają się dobrymi nartami na różne warunki), ale na razie odpuściłem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...