Skocz do zawartości

Czarna Góra


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Via LinkedIn Sylwia Jagódka:

 

#drogi #S8 Droga S8 - update dla zainteresowanych – to ważna inwestycja dla logistyki i rozwoju regionu!


Pierwsi kierowcy mają pojechać nowym fragmentem "eski" Wrocław – Kłodzko już wiosną 2027 roku (za dwa lata!). 
 
 Skorzystamy z dwóch pasów i pasa awaryjnego w każdym z kierunków - w pasie rozdziału pozostawiona będzie rezerwa pod ewentualną rozbudowę drogi o dwa dodatkowe pasy (po jednym w każdą stronę). 

Realizację 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielono na sześć krótszych odcinków. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc (przy magazynach GLP) odcinka S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. 

Podpisano już umowy na wykonanie poszczególnych odcinków. 
 
 Prace będą prowadziły firmy:
 
 🚘 odcinek Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe - firma #Strabag Infrastruktura Południe za kwotę 309 777 961,23 zł.
 🚘 odcinek Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski - firma #PORR za kwotę 401 110 124,16 zł,
 🚘 odcinek Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód - firma #Budimex za kwotę 355 614 315,9 zł.
🚘 odcinek Łagiewniki Zachód – Niemcza (9,3 km) - firma #Polbud Pomorze za kwotę 332 000 000 zł.
🚘 odcinek Niemcza – Ząbkowice Śląskie - firma #Mostostal Warszawa za kwotę 306 000 000 zł.
🚘 odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo o długości 14km - firma #Kobylarnia i #Mirbud za kwotę 378 471 000 zł.

Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią.  
 
14.10.2024. do Wojewody Dolnośląskiego trafiły trzy wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ a Łagiewniki Zachód.
Uzyskanie decyzji ZRID planowane jest w II kw. 2025 r. Umożliwi to wykonawcom rozpoczęcie budowy. W decyzjach zostaną również zatwierdzone granice terenu pod budowę poszczególnych odcinków trasy S8. Wszyscy właściciele nieruchomości, które mają zostać przejęte pod drogę, zostaną poinformowani przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki (na adres wskazany w ewidencji gruntów i budynków) - najpierw o wszczęciu postępowania, a następnie o wydaniu decyzji ZRID, po której ruszy procedura odszkodowawcza prowadzona przez Wojewodę Dolnośląskiego.
 
Zakończenie inwestycji planowane jest w IV kw. 2027 r. 
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.spacer.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.02.2025 o 07:23, grimson napisał:

Via LinkedIn Sylwia Jagódka:

 

#drogi #S8 Droga S8 - update dla zainteresowanych – to ważna inwestycja dla logistyki i rozwoju regionu!


Pierwsi kierowcy mają pojechać nowym fragmentem "eski" Wrocław – Kłodzko już wiosną 2027 roku (za dwa lata!). 
 
 Skorzystamy z dwóch pasów i pasa awaryjnego w każdym z kierunków - w pasie rozdziału pozostawiona będzie rezerwa pod ewentualną rozbudowę drogi o dwa dodatkowe pasy (po jednym w każdą stronę). 

Realizację 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielono na sześć krótszych odcinków. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc (przy magazynach GLP) odcinka S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. 

Podpisano już umowy na wykonanie poszczególnych odcinków. 
 
 Prace będą prowadziły firmy:
 
 🚘 odcinek Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe - firma #Strabag Infrastruktura Południe za kwotę 309 777 961,23 zł.
 🚘 odcinek Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski - firma #PORR za kwotę 401 110 124,16 zł,
 🚘 odcinek Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód - firma #Budimex za kwotę 355 614 315,9 zł.
🚘 odcinek Łagiewniki Zachód – Niemcza (9,3 km) - firma #Polbud Pomorze za kwotę 332 000 000 zł.
🚘 odcinek Niemcza – Ząbkowice Śląskie - firma #Mostostal Warszawa za kwotę 306 000 000 zł.
🚘 odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo o długości 14km - firma #Kobylarnia i #Mirbud za kwotę 378 471 000 zł.

Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią.  
 
14.10.2024. do Wojewody Dolnośląskiego trafiły trzy wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ a Łagiewniki Zachód.
Uzyskanie decyzji ZRID planowane jest w II kw. 2025 r. Umożliwi to wykonawcom rozpoczęcie budowy. W decyzjach zostaną również zatwierdzone granice terenu pod budowę poszczególnych odcinków trasy S8. Wszyscy właściciele nieruchomości, które mają zostać przejęte pod drogę, zostaną poinformowani przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki (na adres wskazany w ewidencji gruntów i budynków) - najpierw o wszczęciu postępowania, a następnie o wydaniu decyzji ZRID, po której ruszy procedura odszkodowawcza prowadzona przez Wojewodę Dolnośląskiego.
 
Zakończenie inwestycji planowane jest w IV kw. 2027 r. 
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.spacer.png

Rozwiń  

Jak wybudują (pewnie z poślizgiem) to będzie można na kawę do CG jeździć z Poznania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.02.2025 o 08:28, grimson napisał:

jak wybudują, to dojadę na CG w 1 godz 45min z mojego miasta w krainie ziemniaka. Na razie mam rekord 2 godz 9 minut, z reguły czas jaki potrzebuję to 2 godz 45 min.

Rozwiń  

Ja też pewnie z pół godziny urwę, zobaczymy kiedy to nastąpi, oby jeszcze śnieg mieli jak produkować w CG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  W dniu 7.12.2024 o 20:30, grimson napisał:

Czas na podsumowanie otwarcia sezonu na CG.

Pobudka w krainie ziemniaka 5 rano, 5.47 wyjechałem spod domu. Przejechane 223km w jedną stronę, po drodze przy 100km/godz FWD zamielił oponami przy mokrym asfalcie i lekkim wzniesieniu wtf. Oraz dodatkowo na DK8 cała masa TIRów jadących w kierunku na Kłodzko, tak więc nie pobiłem rekordu czasu dojazdu.

Na parkingu przy Luxtorpedzie stawiłem się o 8.30. Z racji budowy Biała Perła II ten duży parking przy C-Fis jest już wyłączony z użytkowania, został mały parking przy Luxtorpedzie, który był pełen jak przyjechałem. Wbiłem na wolne miejsce przy Biała Perła I. 

Uderzyłem z buta sprawdzić, czy będzie twardo pod nartą. Okazało się, że Kastle mogą zostać w bagażniku, a Heady zabrałem ze sobą, bo w miarę twardo pod butem i nie zapadałem się w śniegu.

Luxtorpeda już działała i zabierała narciarzy w górę. Z reguły czekają na 9.00 żeby odpalić, dzisiaj ruszyła wcześniej. Wjazd na górę przy braku kolejki do bramek, i szybki rzut okiem na otwarte trasy:

- działa kolej Efka i pole narciarskie [mimo, że miała nie działać]

- trasa A w dolnym odcinku ma jeszcze prześwity trawska, góra już ładnie jest dośnieżona. Mimo takiego warunu całkiem sporo snowboardzistów zapędzało się w te rejony, widziałem też kilku narciarzy

- B z góry wyglądała zacnie: równo i nic nie wystawało. Mniej więcej od wypłaszczenia trasy A zaczęła się mgła i tak się utrzymała do końca mojego nartowania.

Na górze lekki mróz i wiatr, dużo śniegu naturalnego. Oraz grupa skiturowców. Pierwsze 300m trasy sam miód, sztruks i równo, tylko w tym mleku słaba widoczność. Potem cały odcinek aż do wypłaszczenia w grudkach śniegu [coś nie pykło z ratrakowaniem], następnie aż do samego dołu równo. Na całej trasie twardo.

Fajnie się jeżdziło, trasa trzymała się dzielnie do około godz 11, kiedy zaczęło popuszczać, śnieg stał się hamujący. Frekwencja na stoku słaba, do Luxtorpedy szło na bieżąco, tylko dwa razy stałem po dojeździe do bramek przed samą kanapą w drugim szeregu. 

Sporo szkółek dziś ćwiczyło na CG, całkiem młode dzieciaki jak i młodzież. Aż miło było popatrzeć. 

Po 11 udałem się na Efkę i pole narciarskie. Zjazd z B na Efkę teoretycznie zamknięty siatkami, ale znalazła się przerwa w siatce 1,5m i w całkiem dobrym śniegu zjechałem na Efkę. Na miejscu ratrakowana była połowa prawej i lewej strony wzdłuż wyciągu, fajny warun bo twardo i równo, do tego frekwencja jeszcze niższa niż na B. Można było się pobawić na białym.

Spostrzeżenia po pierwszym nartowaniu w sezonie:

- kondycyjnie OK

- ćwiczenia na siłowni spowodowały, że o ile wcześniej skręty w prawo szły idealnie, a w lewo trochę gorzej, to teraz sytuacja odwróciła się o 180 stopni

- nogi lekko bolo po zakończeniu jazdy

Z innej beczki: CG od tego sezonu wprowadza płatny parking przy Efce, 20zł za dobę. Parking przy Luxtorpedzie dalej jest za darmo.

Na koniec apel, żeby maksymalnie korzystać z ON w Sudetach, ze względu na powódź i chęć pomocy lokalnym biznesom:

- na CG po godz 11 widziałem bardzo dużo pieszych, spacerujących po ośrodku. Są to powodzianie mieszkający na terenie OK

- po drodze widziałem skutki wysokiej wody: przed Białą Wodą strumyczek podmył asfalt i barierki. Na wysokości Bystrzycy Kłodzkiej jest fragment DW idącej wzdłuż lokalnego strumienia. Jest odcinek około 300m zniszczony przez wodę, tak samo jak parę budynków w najbliższej okolicy

- jadąc estakadą przez Kłodzko rzut okiem na przepływającą poniżej rzekę. Mniej więcej na wysokości 3-4m od obecnego lustra wody widoczna cała masa śmieci, które utknęły w krzakach i drzewach. Podobne widoki w Bardo.

Rozwiń  

dziś wyszło, dlaczego lepiej skręcam w lewo, niż w prawo.

robię na siłowni od 2 tygodni Cossack Squat, i wychodzi, że lewe biodro ma dużo większą ruchomość, niż prawe. Stąd anomalie w łatwym skręcaniu w lewo, i trudnościami w skręcaniu w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.02.2025 o 21:00, grimson napisał:

dziś wyszło, dlaczego lepiej skręcam w lewo, niż w prawo.

robię na siłowni od 2 tygodni Cossack Squat, i wychodzi, że lewe biodro ma dużo większą ruchomość, niż prawe. Stąd anomalie w łatwym skręcaniu w lewo, i trudnościami w skręcaniu w prawo.

Rozwiń  

Przecież bijąc rekordy szybkości nie skręcasz ⛷️🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.03.2025 o 14:07, mlesik napisał:

byłeś w CG ostatnio? Jak długo stok trzyma?

Rozwiń  

nie byłem ostatnio na CG. z relacji na SO wynika, że pustawo na stokach.

kreski norwega mówią jasno, że rano twardo, a potem robi się szybko miękko. tym bardziej, że w ciągu dnia temp +12st C.

https://www.yr.no/en/details/graph/2-3085988/Poland/Lower Silesia/Kłodzko County/Sienna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  W dniu 21.03.2025 o 14:02, Edwin napisał:

Wybierasz się? Dlaczego nie Harrahov lub Spindl,tam warunki na setę lepsze. 

Rozwiń  

wybieram się z samego rana. bliżej mam z domu, do tego po południu impreza w miejscu zamieszkania więc na stoku będę do ~12.

czy warun lepszy? ma być mróz w nocy na CG, więc do godz 11 czas na GS, miękkie Kastle też wezmę ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 14:45, grimson napisał:

wybieram się z samego rana. bliżej mam z domu, do tego po południu impreza w miejscu zamieszkania więc na stoku będę do ~12.

czy warun lepszy? ma być mróz w nocy na CG, więc do godz 11 czas na GS, miękkie Kastle też wezmę ze sobą.

Rozwiń  

Mnie osobiście zawsze zastanawiało i dziwiło dlaczego tak wiele osób ma takie parcie na jeżdżenie w grudniu i styczniu,gdzie najczęściej są braki śniegu. Po nocy trzeba jechać,bo rano ciemno jak w d... i dzień krótki ,a w marcu jak najlepsze warunki ,stękają. Mi niejednokrotnie zdarzało się jadąc na jeden dzień do CZ w tym terminie zostać bez planowania na  następny dzień z przysłowiową szczoteczką i gaciami które profilaktycznie zabierałem,bo warunki były tak doskonałe że żal było wracać. O ilości ludzi i braku kolejek nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 15:13, Edwin napisał:

Mnie osobiście zawsze zastanawiało i dziwiło dlaczego tak wiele osób ma takie parcie na jeżdżenie w grudniu i styczniu,gdzie najczęściej są braki śniegu. Po nocy trzeba jechać,bo rano ciemno jak w d... i dzień krótki ,a w marcu jak najlepsze warunki ,stękają. Mi niejednokrotnie zdarzało się jadąc na jeden dzień do CZ w tym terminie zostać bez planowania na  następny dzień z przysłowiową szczoteczką i gaciami które profilaktycznie zabierałem,bo warunki były tak doskonałe że żal było wracać. O ilości ludzi i braku kolejek nie wspominam.

Rozwiń  

Eh, gdyby tak w marcu beton od otwarcia do zamknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 17:51, grimson napisał:

Eh, gdyby tak w marcu beton od otwarcia do zamknięcia. 

Rozwiń  

W Spindlu się to często zdarza. Może nie beton, ale o kaszy nie ma mowy... A do 16 nigdy nie jeździłem 😁 zero odsypow bo mało ludzi..

Edytowane przez Edwin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kilka lat temu byliśmy 3 dni na Wielkanoc i napadało 30 cm śniegu drugiego dnia,tak że wiesz... Zapytaj chłopaków np. @mlesik bo są na bieżąco i potwierdzą.

Wszyscy tylko Czarna G. A tam spływa ,Karkonosze to trochę większe wysokości i jako najbardziej wysunięte na północ góry mają bardziej alpejski klimat niż Tatry na tych samych wysokościach,a że stoki zacienione to trzyma długo.

Edytowane przez Edwin
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 18:38, Edwin napisał:

A kilka lat temu byliśmy 3 dni na Wielkanoc i napadało 30 cm śniegu drugiego dnia,tak że wiesz... Zapytaj chłopaków np. @mlesik bo są na bieżąco i potwierdzą.

Wszyscy tylko Czarna G. A tam spływa ,Karkonosze to trochę większe wysokości i jako najbardziej wysunięte na północ góry mają bardziej alpejski klimat niż Tatry na tych samych wysokościach,a że stoki zacienione to trzyma długo.

Rozwiń  

W tym roku po prostu wypada jechać do CG. Powinieneś to rozumieć.

A jeśli do tego jeszcze są dobre warunki, to jest super.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2025 o 17:51, grimson napisał:

Eh, gdyby tak w marcu beton od otwarcia do zamknięcia. 

Rozwiń  

A po co ci beton? To urok wiosennych warunków, mięknący śnieg, słoneczko i zmieniające się warunki z godziny na godzinę. Odsypy i muldy na koniec dnia. Po takim dniu, to nogi bolą. Przecież lubisz zmęczenie. W Ischgl najlepszy zjazd na dół i muldy na ścianie płaczu. Byle dojechać i piwo wypić na koniec.

pozdro

Edytowane przez Marcos73
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...