wbialek Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Też jeździłem na 203. Jak już wchodziły narty taliowane, to jeszcze kupiłem proste 200cm, uważając, że carving to chwilowa moda. Ale takie sportowe narty są inne niż narty z dawnych czasów. Może to większa sztywność skrętna, kąty krawędzi czy masa, ale trudniej je wprowadzić w ześlizg, one żądają prędkości. Moja córka jest zawodniczką, ma wyczynowe gigantki (R21, bo jest młodzikiem) i potrafi na nich skutecznie jechać i na muldach i w mokrym śniegu, ale dla przyjemności, poza zawodami i treningami, bierze je na stok tylko gdy wie, że będzie twardo i pusto i wtedy jest szybko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzg13 Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 1. M 2. 39 lat 3. 105kg 4. 192cm 5. Jak długo jeździsz na nartach ? Początek: 1 tydzień w 1992r, potem przerwa. Restart w roku 2006, od tamtego czasu śmigam aż do dzisiaj. 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? myślę że max 5 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) Head Vector 110 z roku 2010. Wiem, trzeba już zmieniać na nowe. Muszę je dopinać na max żeby na czarnej trasie czuć kontrolę nad nartami.. 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? ( opisz swoje wrażenia ) Pierwsze narty w 1992r to zwykłe proste czerwone deski od Voelk. Od 2008r jestem wierny Fischerom wszystkie o długości 175cm. Obecnie mam Fischer Race RC4 World Cup o tej właśnie długości 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? promień skrętu? Raczej szusowanie bez wycinania w śniegu idealnych dwóch śladów po krawędziach, chociaż też tak potrafię. 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ? ( niebieskie, czerwone, czarne, sztruks, muldy, jazda pozatrasowa ) w kraju czerwone i czarne, poza granicami takie same. Nie lubię niebieskich bo są dla mnie za nudne. 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? ( turystycznie, sportowo ) jazda raczej turystyczna jak jeżdżę z rodziną. Jak solo to lubię mocniej pocisnąć, przy pustej czarnej trasie zdarza mi się jazda na krechę 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? Kondycja nie najgorsza jak na mój wiek senioralny. Grałem przez 9 lat na wysokim poziomie w piłkę ręczną, obecnie został rower i amatorskie bieganie z samego rana. Kondycja ma się nijak do techniki, po kilometrze jazdy non stop na ostrzejszej trasie pojawia się zacny ból mięśni czworogłowych 13. Możliwości finansowe TBC Mam możliwość zakupu narty Stockli Laser GS Worlcup 195cm R35 jako drugą parę do moich Fischerów. I tu pytania do ekspertów: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? Mam też możliwość zakupu desek także Stockli do DH o długości 216cm oraz R45 ale to już inna liga... Z góry dzięki za opinie Napisałeś,raczej szusowanie bez wycinania w śniegu dwóch śladów.Po co CI do turytstyki narciarskiej,narty r35-r45 GS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Też jeździłem na 203. Jak już wchodziły narty taliowane, to jeszcze kupiłem proste 200cm, uważając, że carving to chwilowa moda. Ale takie sportowe narty są inne niż narty z dawnych czasów. Może to większa sztywność skrętna, kąty krawędzi czy masa, ale trudniej je wprowadzić w ześlizg, one żądają prędkości. Moja córka jest zawodniczką, ma wyczynowe gigantki (R21, bo jest młodzikiem) i potrafi na nich skutecznie jechać i na muldach i w mokrym śniegu, ale dla przyjemności, poza zawodami i treningami, bierze je na stok tylko gdy wie, że będzie twardo i pusto i wtedy jest szybko... A jakie bierze w innych przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Dyskusja jak to czasami bywa na forum orbituje w kierunku absurdalnych wniosków i konkluzji. Wydaje mi się, że absolutnie nie ma sensu porównywać nart prostych (ołówków) sprzed lat z obecnymi nartami sportowymi do slalomu giganta, supergiganta czy zjazdu. Inne narty, inna trudność jazdy. W związku z tym porównanie niezbyt zasadne, moim zdaniem. Trochę o prawdę otarł się chyba wbialek pisząc: Ale takie sportowe narty są inne niż narty z dawnych czasów. Może to większa sztywność skrętna, kąty krawędzi czy masa, ale trudniej je wprowadzić w ześlizg, one żądają prędkości. Ja akurat nie za bardzo nadaję się na jej wyprostowanie z wielu względów. Najważniejszy jest ten, że: 1. Nigdy nie byłem dobrym narciarzem ani w czasach nart prostych ani obecnie. 2. Ostatni raz ołówki miałem zapięte jakieś 22 lata temu. 3. Last but not least nie miałem kontaktu z nartami sportowymi nie licząc łącznie kilku godzin zsuwania się na dwóch typach nart (188 cm i r-27 oraz 183 cm i r-30). Może ktoś bardziej kompetentny spróbuje to wyprostować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wbialek Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 A jakie bierze w innych przypadkach? Slalomowe, ale ona już jest uzależniona od tyczek. Planujemy zakup czegoś pośredniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? Ludziom nie można wierzyć,kieruje nimi przeważnie chęć zaszkodzenia bliźniemu.Dlatego sugeruję osobiste przetestowanie takich nart,staw się w Krynicy,póki jest śnieg a ja dam Ci moje 195/35 do ;przetestowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 -tylko po co sie męczyć? -nie wszędzie można jechać szybko 1.Całe życie jest cierpieniem. 2.Jeżdżę szybko tylko tam,gdzie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
star Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Też jeździłem na 203. Jak już wchodziły narty taliowane, to jeszcze kupiłem proste 200cm, uważając, że carving to chwilowa moda. Ale takie sportowe narty są inne niż narty z dawnych czasów. Może to większa sztywność skrętna, kąty krawędzi czy masa, ale trudniej je wprowadzić w ześlizg, one żądają prędkości. Moja córka jest zawodniczką, ma wyczynowe gigantki (R21, bo jest młodzikiem) i potrafi na nich skutecznie jechać i na muldach i w mokrym śniegu, ale dla przyjemności, poza zawodami i treningami, bierze je na stok tylko gdy wie, że będzie twardo i pusto i wtedy jest szybko... A jakie bierze w innych przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek pw Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Dyskusja jak to czasami bywa na forum orbituje w kierunku absurdalnych wniosków i konkluzji. Wydaje mi się, że absolutnie nie ma sensu porównywać nart prostych (ołówków) sprzed lat z obecnymi nartami sportowymi do slalomu giganta, supergiganta czy zjazdu. Inne narty, inna trudność jazdy. W związku z tym porównanie niezbyt zasadne, moim zdaniem. Trochę o prawdę otarł się chyba wbialek pisząc: Ale takie sportowe narty są inne niż narty z dawnych czasów. Może to większa sztywność skrętna, kąty krawędzi czy masa, ale trudniej je wprowadzić w ześlizg, one żądają prędkości. Ja akurat nie za bardzo nadaję się na jej wyprostowanie z wielu względów. Najważniejszy jest ten, że: 1. Nigdy nie byłem dobrym narciarzem ani w czasach nart prostych ani obecnie. 2. Ostatni raz ołówki miałem zapięte jakieś 22 lata temu. 3. Last but not least nie miałem kontaktu z nartami sportowymi nie licząc łącznie kilku godzin zsuwania się na dwóch typach nart (188 cm i r-27 oraz 183 cm i r-30). Może ktoś bardziej kompetentny spróbuje to wyprostować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wbialek Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 A jakie bierze w innych przypadkach? Slalomowe, ale ona już jest uzależniona od tyczek. Planujemy zakup czegoś pośredniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? Ludziom nie można wierzyć,kieruje nimi przeważnie chęć zaszkodzenia bliźniemu.Dlatego sugeruję osobiste przetestowanie takich nart,staw się w Krynicy,póki jest śnieg a ja dam Ci moje 195/35 do ;przetestowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 -tylko po co sie męczyć? -nie wszędzie można jechać szybko 1.Całe życie jest cierpieniem. 2.Jeżdżę szybko tylko tam,gdzie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
wbialek Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 A jakie bierze w innych przypadkach? Slalomowe, ale ona już jest uzależniona od tyczek. Planujemy zakup czegoś pośredniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? Ludziom nie można wierzyć,kieruje nimi przeważnie chęć zaszkodzenia bliźniemu.Dlatego sugeruję osobiste przetestowanie takich nart,staw się w Krynicy,póki jest śnieg a ja dam Ci moje 195/35 do ;przetestowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 -tylko po co sie męczyć? -nie wszędzie można jechać szybko 1.Całe życie jest cierpieniem. 2.Jeżdżę szybko tylko tam,gdzie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? Ludziom nie można wierzyć,kieruje nimi przeważnie chęć zaszkodzenia bliźniemu.Dlatego sugeruję osobiste przetestowanie takich nart,staw się w Krynicy,póki jest śnieg a ja dam Ci moje 195/35 do ;przetestowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 -tylko po co sie męczyć? -nie wszędzie można jechać szybko 1.Całe życie jest cierpieniem. 2.Jeżdżę szybko tylko tam,gdzie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
lski Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 -tylko po co sie męczyć? -nie wszędzie można jechać szybko 1.Całe życie jest cierpieniem. 2.Jeżdżę szybko tylko tam,gdzie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm
Spiochu Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 To może jeszcze: 1. Cierpienie uszlachetnia 2. Jeżdżę szybko i bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Panowie, Dzięki za odpowiedzi. Powróćmy jednak do moich pytań z pierwszego postu: - jakie będą różnice między nartą 175cm a 195cm w prowadzeniu i odczuciu kontroli nad nartą - czy 195cm to narta na cały dzień w polskich warunkach, tzn rano twardo, po południu muldy i odsypy - oraz czy daje mocnej w kość narta 195cm vs 175cm? 1/ zalezy od umiejetnosci…… jezeli Twoja 5 jest rzetelna to roznica bedzie duza 2/ taka narta czuje sie dobrze na wysokiej predkosci i betonie_ odsypy czy nie - obojetnie - czego nie lubi? miekkiego sniegu 3/ zupelnie niewiem o co chodzi Grimson błagam nie drąż. Pewnie najarałeś się jak szczerbaty na suchary na to że tanie, nowe, "swiss made" itd. Nie sądzę aby tu ktoś na tych nartach jeździł. To są narty o specyfikacji gigantowej zatwierdzonej przez FIS do startów w PŚ bodajże od sezonu12/13 do 16/17. Tak naprawdę na tych nartach umiał jeździć jeden człowiek Ted Ligety oraz może trochę gorzej ale też znośnie Marcel Hirscher. To nie są narty nie tylko dla amatorów ale też nie były dla zawodowców. W pewnej przenośni można powiedzieć, że zakończyły karierę wielu zawodników z czołówki PŚ ponieważ nie mogli zaadoptować swojej techniki do tej długości i promienia skrętu. Wymiana zdań taka jak pomiędzy janem kovalem a gorillaracerem trąci słabym kabaretem. Można sobie wpisać 7,8 a nawet 11 a dalej nie będą to narty dla amatora bo położyły wielu zawodowców. I tyle w temacie. A na koniec jak chcesz to możesz sobie kupić też tanio, też Stockli 183 cm, R-30 będzie pewnie łatwiej chociaż również trudno jak dla amatora. https://www.ebay.pl/...DRhsoUlEsKAorPg Podczas mojego ostatniego wyjazdu na narty do SFL widziałem dość filigranową instruktorkę na nartach Atomica o identycznej specyfikacji, pięknie jeździła i demonstrowała ale ona pewnie w sezonie więcej godzin jest na śniegu niż ja podczas ostatnich 10 lat. O czym tu rozmawiać. O różnicy wieku ca. 30 lat nie wspominam. Jezeli nie czujesz takiej narty to w porzadku - nie musisz - jezeli mnie czytasz, to wiesz, ze sie nie wypowiadam, jezeli nie znam tematu doglebnine: przyjmij do wiadomosci, ze sa ludzie, dla ktorych jazda na taiej narcie to PRZYJEMNOSC - bo dla mnie tak jest - zwykle czekam na odpowiednie warunki (twardo,pusto, stromo) , zeby sie zachwycac ta narta….. nigdy nie byle zwolennikiem wozenia sie na slalomkach i katowania jednej, malej gorki - moze to moj blad, ale wole przestrzen, krawedzie i szybkosc…. BTW: teoria spiskowa ("idioci z FIS-u robia wszystko, zeby pozabijac zawodnikow", nie trzyma sie kupy lub d…) - nikt nie kaze im startowac - a jezeli chca, musza sie podporzadkowac przepisom - tak jak pilkarze musza przestrzegac najbardziej idiotycznego przepisu o spalonym….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór NART Podejście do narty GS 195cm
wort Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 " W wyniku konstrukcji dziób szerszy od części środkowej o ok 2cm, piętka o 1cm, krawędź współczesnej narty ma kształt łukowaty, a przez zakrawędziowanie porusza się po krzywej, jest to szczególnie wyraźne w nartach slalomowych. Krzywa jest gładka jeśli krawędzie wycinają ostry ślad, rozmyta jeśli w czasie skrętu narty wprowadzone są w ześlizg. Zespół czynników określających zachowanie nart w skręcie zawiera w sobie poza tym charakterystykę twardości przedniej części narty i to zarówno na ugięcie jak i na skręcanie." Widzę, że napisano wyżej w postach z lekka banialuki o konstrukcji tzw. sosenek, to macie książkowy opis nart z przed X lat, Ci co czytali powyższą pozycje proszę o milczenie. Pytanie zasadnicze ile wynosi X? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimson Napisano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Cześć Odkąd pamiętam jeżdżę na narcie GS. Kiedyś były to 210, 208, 198 teraz to głównie damskie 182, 183, 185 z promieniami 23,25,30. Oczywiście jeżdżę też na różnych innych nartach ale jak zabieram jedne to takie. Młody już nie jestem ale jakoś tam skręcam i nie widzę problemu o ogarnięciu takich nart w różnych warunkach. Narta żeby pojechać tak jak lubi potrzebuje przestrzeni i w miarę równego stoku odsypy czy niewielkie muldy czy garby jej specjalnie nie robią ale trzeba jechać nie hamować. Ważne jest aby być dobrym śmigowcem i umieć szybko przechodzić ześlizg/ślizg/krawędź i odwrotnie. Narta szybko przyspiesza i dobrze się czuje tak od 50km/h. Na stoku zmuldzonym (myślę o twardych muldach, lodowych garbach itd.) jazda wymaga siły i sprawności i przyjemnością nie jest. Ja po prostu w takich warunkach nie jeżdżę praktycznie bo i tak nie bardzo mogę. Wybieram stoki puste, pory gdy nie ma ludzi, jeżdżę wtedy intensywnie a później zadowolony idę na browara. Czy pomiędzy 182,3 a 192 będzie różnica... pewnie będzie ale nie aż taka wielka myślę. Oczywiście nie jest to jazda z "maksymalnym wykorzystaniem narty" ale szczerze mówiąc takie gadki g... mnie obchodzą i Ciebie też powinny. Jak ktoś tak mówi to zazwyczaj ma o jeździe pojęcie średnie. W weekend byliśmy z kolegami z forum i każdy był na innej narcie (AM, SL GS, Master) zamienialiśmy się i nikt nie zgłaszał problemów czy nie było w jeździe widać jakichś kłopotów. Jak ogarniasz to kupuj i baw się dobrze ale pamiętaj, że jak jest szybko to trzeba znacznie więcej miejsca. Pozdrowienia serdeczne Dzięki Mitek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi