Skocz do zawartości

Samodzielnie zrobiony E-Bike


Harpia

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę dla zabawy z zakresu elektroniki ( immobilizer, ustawienia sterownika) oraz tylnego zawieszenia,
latem, będę robił ze standardowych profili aluminiowych paskudztwo w tym stylu :)
Głównie jednak chodzi o próbę zarejestrowania jako odpowiednik skutera 125cm.
Teoretycznie to możliwe ale urzędnik to urzędnik.
Chcę sprawdzić na jakie problemy trafię.

Silnik w kole 3kV ( może 5kV ale raczej nie) , bateria pozwalająca na 120km zasięgu.
Pomimo prymitywnie prostej konstrukcji i kontrowersyjnej estetyki :D , koszt w granicach ok 5-6 k pln
pod warunkiem maksymalnego wkładu własnej pracy i sporych umiejętności. .

Załączone miniatury

  • E-Bike.jpg
  • bosch-rexroth-aluminium-profiles-45x45-500x500.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dla zabawy z zakresu elektroniki ( immobilizer, ustawienia sterownika) oraz tylnego zawieszenia,
latem, będę robił ze standardowych profili aluminiowych paskudztwo w tym stylu :)
Głównie jednak chodzi o próbę zarejestrowania jako odpowiednik skutera 125cm.
Teoretycznie to możliwe ale urzędnik to urzędnik.
Chcę sprawdzić na jakie problemy trafię.

Silnik w kole 3kV ( może 5kV ale raczej nie) , bateria pozwalająca na 120km zasięgu.
Pomimo prymitywnie prostej konstrukcji i kontrowersyjnej estetyki :D , koszt w granicach ok 5-6 k pln
pod warunkiem maksymalnego wkładu własnej pracy i sporych umiejętności. .

Zbierasz zamówienia i zaliczki?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to zrobiłeś od zera ?

 

Dwie rzeczy rzucają się w oczy:

- Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić.

- Te "kanciastości".  Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie  a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka.

 

Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ?

 

Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? 

Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to zrobiłeś od zera ?

 

Dwie rzeczy rzucają się w oczy:

- Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić.

- Te "kanciastości".  Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie  a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka.

 

Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ?

 

Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? 

Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył.

 

Też z geometrią nie mogę się połapać. Nogi do przodu, brak mostka (czyli mała zwrotność i szybkość reakcji), rura strasznie wysoko - przy zeskoku będzie bolało. Taki Harley z geometrii. 

 

No ale, jak Jurek zadeklarował, cel jest inny. Jestem bardzo ciekaw drogi homologacyjnej - mam nadzieję, ze się dowiemy jak to od tej strony będzie wyglądało. Trzymam kciuki.

 

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wierzę.

Nie umiecie czytać?

 

 

Polecam zwroty:

"w tym stylu"

"skuter 125"

"silnik w kole"

 

Brzydal na focie ma geometrię klasycznego custom bike.

Pedały ma tam gdzie 99% z nich.

Oryginał zrobił pewien Węgier i opinie z całego świata były entuzjastyczne.

No ale tam nie ma tylu znawców co tu, na tym jednym forum narciarskim. ZNAMIENNE  :(

 

To jednak nie ma wpływu na mój projekt.

 

Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ?????

 

Jesteście już za bardzo stetryczali aby rozumieć , że ktoś może się bawić i cieszyć.

Zrobić coś fajnego ( nawet jeśli jest niepraktyczne :D )

 

Raczej się nie dowiecie co dalej.

 

 

Cyk. Wątek zamknięty!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ubaw :) Się chłopina obraził za proste, z ciekawości płynące pytania :D

Pytam po prostu z czystej inżynierskiej ciekawości, nie za bardzo wiem co to znaczy "custom bike".

 

 

 

Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ?????

 

 

Nie mam pojęcia jak ty chcesz tym skakać - bo nikt inny nie pisał o "zeskoku". Amortyzacja tyłu - jeżeli poprawnie zaprojektowana - będzie trzymała koło przy ziemi. Ale przód będzie podbijał jak piłeczka pingpongowa. Wtedy rama przywali w pierwszą lepszą nierówność, zatrzyma się na kancie i będziesz cienko śpiewać (tym razem w sensie dosłownym).

No i ciekawe jak to będzie skrzypieć jak dostanie luzów na śrubunkach. Bo o sztywności chyba nie ma mowy w tego typu konstrukcji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...