Skocz do zawartości

Jak poprawić równowagę przód-tył i płynność skrętów


a_senior

Rekomendowane odpowiedzi

No to pod kontem ogólnego kierunku zgadzasz się z Morganem.

Coś mi nie pasuje te stwierdzenie, tzn nie rozumiem co macie na myśli. (Jak najkrótsze odciążenie)

Sprawa druga kilka ostatnich wpisów gloryfikuje skręt krótki....
PSmok na jakim typie narty jeździsz najczęściej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale sie koledzy rozpisali na temat krotki skret a NW. Ja pozostaje na NWN dlaczego? to wyniknie z tekstu. NW jest scisle okreslone tak jak prawo Pitagorasa. "Wysokosc NW jest proporcjonalna do dlugosci skretu'. Im dluzszy skret tym wieksza amplituda zejscia-wyjscia w gore. W poprawnej jezdzie nie ma bezruchu. Przy dlugim skrecie sylwetka obniza sie czasami > sek. tym samym narciarz konczy w bardzo niskiej pozycji. Wyjscie w gore nastepuje szybko! Przy skrecie krotkim proces schodzenia jest krotki bo czeka niejako nastepny skret a wyjscie w gore jest zawsze krotkie. Przy maksymalnie krotkich skretach dobrzy narciarze "zawieszaja" korpus na ulubionej wysokosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Gloryfikacja krotkiego skretu jako  jedynie slusznego jest  mocnym naciaganiem...chyba, ze ktos grzmoci te krotkie skrety , bo nie ma innego terenu, na ktorym mozna jechac cos innego. Poza trasa, poza krotkim skretem , kazdy skret jest inny - jak pisal Mitek: tu troche podparcia, tam , o zgrozo - rotacji, NW albo WN, obrot stopy, nagle zakrawedziowanie itp itd… Dal mnie nie ma nic bardziej swietnego niz wjechanie w geste drzewa, ktore nagle otwieraja sie I tworza duza polane!!!

 

2/ Carving nie wzial sie z nieba, czy dla wprowadzenia nowosci - wzial sie z tego ,ze jest bardziej SKUTECZNYM sposobem objezdzania bramek…: 10 dni temu, pewien mily czlowiek, mlodszy o X lat chcial mnie objechac na zwyklym stoku…. Okazalo sie, ze preferuje szuranie I zamiatanie.. Po kilku skretach musialem  dobrze ustawic  wirtualne lusterko wsteczne, zeby go widziec…..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Gloryfikacja krotkiego skretu jako jedynie slusznego jest mocnym naciaganiem...chyba, ze ktos grzmoci te krotkie skrety , bo nie ma innego terenu, na ktorym mozna jechac cos innego. Poza trasa, poza krotkim skretem , kazdy skret jest inny - jak pisal Mitek: tu troche podparcia, tam , o zgrozo - rotacji, NW albo WN, obrot stopy, nagle zakrawedziowanie itp itd… Dal mnie nie ma nic bardziej swietnego niz wjechanie w geste drzewa, ktore nagle otwieraja sie I tworza duza polanę.


Tak szybko jak się otworzyły, potrafią się zamknąć, ot uroki...

Załączone miniatury

  • DSC_9136.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Gloryfikacja krotkiego skretu jako jedynie slusznego jest mocnym naciaganiem...chyba, ze ktos grzmoci te krotkie skrety , bo nie ma innego terenu, na ktorym mozna jechac cos innego. Poza trasa, poza krotkim skretem , kazdy skret jest inny - jak pisal Mitek: tu troche podparcia, tam , o zgrozo - rotacji, NW albo WN, obrot stopy, nagle zakrawedziowanie itp itd… Dal mnie nie ma nic bardziej swietnego niz wjechanie w geste drzewa, ktore nagle otwieraja sie I tworza duza polane!!! 2/ Carving nie wzial sie z nieba, czy dla wprowadzenia nowosci - wzial sie z tego ,ze jest bardziej SKUTECZNYM sposobem objezdzania bramek…: 10 dni temu, pewien mily czlowiek, mlodszy o X lat chcial mnie objechac na zwyklym stoku…. Okazalo sie, ze preferuje szuranie I zamiatanie.. Po kilku skretach musialem dobrze ustawic wirtualne lusterko wsteczne, zeby go widziec…..

Jednak z forumowych doświadczeń wynika, ze stwierdzenie "lubie dlugi skret" znaczy przynajmniej w 95% przypadkow - "nie mam pojecia o krotkim, a smig to juz całkiem jakis kosmos i czarna magia". Karwing wziąl sie raczej z desperacji producentow nart, ktorym poleciala na pysk sprzedaz olowkow po pojawieniu sie sie snowboardow...... ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Fajne te Twoje filmy!

Twoje posty Piotrze to bardzo cenny element tego forum. Bardzo rzadko mamy do czynienia ze znakomitą jazdą różnymi technikami prezentowaną w różnych warunkach i jeszcze można pogadać z autorem. To zupełnie inna sytuacja niż wymuskane filmiki demonstracyjne. Dyskusja o odciążeniu jest dla mnie absolutnie bez sensu bo w jeździe nie chodzi o to jak odciążamy ale o to by to odciążenie było maksymalnie krótkie - inne kwestie nie mają znaczenia jeżeli chodzi o skuteczność i kontrolę. Na nartach nie ma specjalnego znaczenia jak coś robisz - w sensie niuansów technicznych - ale jaki to daje efekt.

Jak dobry narciarz z pewnością wiesz ile razy w ciągi zjazdu musisz lekko oszukać, dokonać korekty obciążenia nart, podeprzeć się lekko kijem zamiast tylko dać akcent, przemknąć się na wewnętrznej, odbić się, poszerzyć czy zawęzić ślad itd. a z zewnątrz wszystko wydaje się w idealnym porządku.

W każdym razie serdeczne dzięki.

Pozdro

 

Milo uslyszec, ze moje spostrzezenia na rozne aspekty jazdy na nartach moga pomoc narciarzom na forum. Jazda po zmieniajacym sie terenie wymaga od nas ciaglego bycia w jak najbardziej optymalnej pozycji. Dobry narciarz popelni blad ( moze lepsze stwierdzenie niz "oszukac" ;-)  ) i w tym samym skrecie ten blad koryguje. Innym  moze to zajac kilka skretow, zjazdow badz sezonow.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie pasuje te stwierdzenie, tzn nie rozumiem co macie na myśli. (Jak najkrótsze odciążenie)

Sprawa druga kilka ostatnich wpisów gloryfikuje skręt krótki....
PSmok na jakim typie narty jeździsz najczęściej?

 

 

Ja nie glaryfikuje krotkiego skretu. Wszyscy wiemy ze wizytowka naszej jazdy to krotki skret. Dlugi kazdy pojedzie jak tylko da narte na krawedz.

Wybor co do skretu mamy my. W zaleznosci w jakim terenie jestesmy podejmujemy decyzje jaki skter bedzie najlepszy dla nas. Ktos obok moze to zrobic calkiem inaczej.

Moja narta w wiekszosci to Volkl Deacon 74- 173cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z forumowych doświadczeń wynika, ze stwierdzenie "lubie dlugi skret" znaczy przynajmniej w 95% przypadkow - "nie mam pojecia o krotkim, a smig to juz całkiem jakis kosmos i czarna magia".


Pytanie czy mają na mysli skręt o długim promieniu czy długim łuku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie glaryfikuje krotkiego skretu. Wszyscy wiemy ze wizytowka naszej jazdy to krotki skret. Dlugi kazdy pojedzie jak tylko da narte na krawedz.
Wybor co do skretu mamy my. W zaleznosci w jakim terenie jestesmy podejmujemy decyzje jaki skter bedzie najlepszy dla nas. Ktos obok moze to zrobic calkiem inaczej.
Moja narta w wiekszosci to Volkl Deacon 74- 173cm.

Bożesz ty mój, ani sl, ani gs, no i nie komórka? Rozczarowałeś połowę forum;-)

Załączone miniatury

  • DSC_4867.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie glaryfikuje krotkiego skretu. Wszyscy wiemy ze wizytowka naszej jazdy to krotki skret. Dlugi kazdy pojedzie jak tylko da narte na krawedz.

Wybor co do skretu mamy my. W zaleznosci w jakim terenie jestesmy podejmujemy decyzje jaki skter bedzie najlepszy dla nas. Ktos obok moze to zrobic calkiem inaczej.

W zależności od terenu i ludzkiego obłożenia stoku. Ktoś w innym wątku wstawił link do azjatyckiego filmiku, gdzie ludzie zderzają się jak kulki. Bo zjeżdżają skrętem carvingowym, dość szybko i dość dużym promieniem. Fatalnie dobrany sposób jazdy w tych warunkach. Może inaczej nie potrafią? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Ktoś w innym wątku wstawił link do azjatyckiego filmiku, gdzie ludzie zderzają się jak kulki. Bo zjeżdżają skrętem carvingowym, dość szybko i dość dużym promieniem. Fatalnie dobrany sposób jazdy. Może inaczej nie potrafią? :)

Wcale nie było tam tak ciasno..po prostu mieli WYWALONE na innych :angry: często zdarza mi się tak jeżdzić karwingowo ...bo stok i warunki przednie... :D tylko trza mieć ślepia do około głowy i nic złego nie ma prawa się wydarzyć ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy mają na mysli skręt o długim promieniu czy długim łuku

Bacek .... no ja staram się wszystko zrozumieć, głównie czytam itepe .

 

Qrde, powiedz mi o co biega, znaczy jaka dla Ciebie jest różnica między długim promieniem (np.20 m) a długim łukiem (np. 20 m).

 

Nie zapomniawszy, że inni uczestnicy tego wątku mają jakieś tam pojęcie o jeździe, choć niekoniecznie o trygonometrii ............ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z forumowych doświadczeń wynika, ze stwierdzenie "lubie dlugi skret" znaczy przynajmniej w 95% przypadkow - "nie mam pojecia o krotkim, a smig to juz całkiem jakis kosmos i czarna magia". Karwing wziąl sie raczej z desperacji producentow nart, ktorym poleciala na pysk sprzedaz olowkow po pojawieniu sie sie snowboardow...... ;-)

hmmm: to co lubie nie jest uwarunkowane przez forum...

 

co nie znaczy, ze  wprowadzony na mus carving nie otwarl droge do zupelnie nowej jakosci skretu "zawodowego"….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co qrde ten post?

Miał być śmieszny? nie jest.

 

Miał być drwiący?

NIe jest.

 

Zatem po co ??

 

Moze - aby i tu zaistnieć?

 

Słabo, naprawdę.

Czy te Twoje 3 kolejne posty to były: śmieszne, drwiące, mądre czy po to, żeby zaistnieć ?

Ps.

Między promieniem r = 20 i łukiem 20 m jest różnica i nie wynika z trygonometrii tylko z geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...