Skocz do zawartości

Narty Cross Turn


Torres 1

Rekomendowane odpowiedzi

Jesion lepszy?
I chyba nie występuje sam, tylko w parze z jakimś miękkim drewnem? Jesion-topola?


Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem.
To co ustaliłem, to podkreślają jego elastyczność, sprężystość jak rozumiem. Buk równie twardy, ale chyba bardziej toporny. Co więcej niektóre topowe Fischery (mogę sprawdzić raz jeszcze ktore) i Salomony (gs, nie sl) to jesion. W Rossi idzie to równo, od pewnego poziomu wszystkie lepsze to jesion. Tak prawie wszędzie dodają topolę. Piszę tylko o buk vs jesion.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej...

 

Buty.jpg

 

Na razie takie "klapki" przyjechały  :) .

Podobno czerwone najszybsze  ;).

Jutro chrzest.

 

Pozdr.

P.S-miałem mieć do jazdy RC ONE Fischera i Spitfire 72 RB  Nordica ale o ironio jutro i w poniedziałek ma padać śnieg  :ph34r: więc odpuściłem bo po twardym to raczej nie pojeździmy ...Może się uda 15-16.03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak ktoś dosiądzie lub już dosiadł Elana SCX niech opisze wrażenia. Harpia Ty chyba nadal jesteś proElanowy, więc byłaby to ciekawa recenzja.

 

Jak się trafi to pewnie się przejadę.

Jednak taka narta ( obojętne jakiej firmy) jest zupełnie poza moimi zainteresowaniami i preferencjami.

Nie mam doświadczenia z tą grupą więc ciężko będzie odnieść się do innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się trafi to pewnie się przejadę.
Jednak taka narta ( obojętne jakiej firmy) jest zupełnie poza moimi zainteresowaniami i preferencjami.
Nie mam doświadczenia z tą grupą więc ciężko będzie odnieść się do innych.


Harpia,mi właśnie chodzi o wrażenia kogoś kto jeździ dobrze i generalnie preferuje slalomową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harpia,mi właśnie chodzi o wrażenia kogoś kto jeździ dobrze i generalnie preferuje slalomową.

Brakuje właśnie takich recenzji nart. Bez problemu można znaleźć testy zrobione przez sprzedawców, ale przez użytkowników już dużo gorzej i tak jak w przypadku nart slalomowych jest wątek to w tym przypadku mało jest informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten elan to ta sama liga co atom x9, head irace, salo s race pro, spitfire nordi itd. Te narty sa od dawna na rynku. Recenzji mnóstwo. Jak ktoś zrobi skilla to i tak wybierze sl i gs.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


No dobra, ja to rozumiem, ale „narciarz mocno średni” (cytat z tego forum) jak ja boi się wsiąść na GSa, nie chce od razu walczyć o życie. Wiem, ze tak się najszybciej uczy ale ryzyko może być niewarte wyprawki.

Czy w takim razie warto sięgnąć po takiego „kundla” jako jedną nartę, która mnie poprowadzi do „złotego graala” GS/SL ? Jako element drogi, a nie cel...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ja to rozumiem, ale „narciarz mocno średni” (cytat z tego forum) jak ja boi się wsiąść na GSa, nie chce od razu walczyć o życie. Wiem, ze tak się najszybciej uczy ale ryzyko może być niewarte wyprawki. Czy w takim razie warto sięgnąć po takiego „kundla” jako jedną nartę, która mnie poprowadzi do „złotego graala” GS/SL ? Jako element drogi, a nie cel...

Na pewno taki „kundel” nie zabije. Narta jak narta. Weźmy pod uwagę ze sklepowy giees to narta o promieniu 17-19m, a kundel ma promień 15-16m, wiec jak widać różnica żadna, natomiast prowadzenie w dłuższym skręcie na plus dla gieesa. Średnim promieniem pojedziesz równie dobrze na sklepowym gieesie,a hybrydy są budowane głównie do skrętu średniego. Jeśli ktoś chce mieć jedna tylko pare to ma to jakiś tam sens, pod warunkiem, ze taka osoba - najlepiej by było - przetestowała sobie taka nartę. Druga kwestia - taliowanie. Nie będę tu wchodził w szczegóły, ale patrząc np na taliowanie x9 czy s race pro widzę, ze ta narta w dłuższym skręcie będzie bardziej stabilna niż np taki Chead irace. Jeszcze jedna rzecz, która wchodzi w grę to parametry narciarza. Jeśli gościu wazy 120kg i ma 190cm wzr i lubię krótki/średni skręt, to taka decha długości rzędu 175 cm może spokojnie zaspokoić jego potrzeby. Nie zmęczy go tak jak sl 165, kolokwialnie - będzie mu się łatwiej zwozić, ale również jak będzie chciał bardziej pokręcić to tez to będzie miał. Dlatego najlepiej samemu w miarę możliwości potestować. Bo powtarzam - różnica w promieniu 15 a 18m jest żadna, a uniwersalność ogromna. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten elan to ta sama liga co atom x9, head irace, salo s race pro, spitfire nordi itd. Te narty sa od dawna na rynku. Recenzji mnóstwo. Jak ktoś zrobi skilla to i tak wybierze sl i gs. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Akurat w kwestii wrażeń z jazdy na nartach Y, bardzo lubię czytać Brunera.
Mam 175 / 77 kilogramów i obecnie jak niektórzy wiedzą mam sklepowego, niecokrótszego GSa, przebranego za nartę cross turn czyli Atoma XTi 176.

Do tego trzeba dodać mój wiek 50 lat i realia ilości dni możliwych do spędzenia na nartach.
Zupełnie nie fascynuje mnie perspektywa jazdy skrętem bardzo krótkim, w długim rozmiarze czasowym i jazda slalomem na tyczkach.

Jednocześnie podoba mi się bardzo, jazda średnim i długim skrętem i zupełnie amatorski przejazd poprzez ustawione gdzieś na stoku tyczki giganta.

Zatem przyjmując powyższe oraz fakt, że moja obecna narta sklasyfikowana była jako średnia półka w tym segmencie (nieco sztucznie. Po prawdzie była to 2 sklepowa gigantka po doubledecku.) Narty tego typu jak X9, SCX, s max blast, spitfire pro czy R8 wydają się być rozsądnym czy bardzo dobrym wyborem dla osób mojego pokroju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Również szukam nart z tego segmentu. Moje poprzednie - Salomon x-race lab gs niestety się rozkleiły (reklamacja w toku). Po bliższym przyjrzeniu się, okazało się że pierwsza warstwa titanalu jest jakaś pofałdowana, narty zrobione bardzo niechlujnie.

Szkoda, bo mimo tego niechlujstwa to były narty bardzo dynamiczne, dobrzy trzymające na twardym. Spotkałem się z opinią, że zarówno Atomic jak i Salomon lubi się rozklejać i nie powinno się tych nart smarować na gorąco bo klej puszcza (!). Mało tego następca Salomon x-race lab gs, czyli S-race Pro GS też jest jakiś wadliwy - widziałem już 2 pary rozklejonych nart :(

Poszła chyba generalnie jakaś partia wadliwego kleju do nart. Bo już kilku znajomych miało problem z nowymi nartami. I dotyczyło to marek kompletnie nie powiązanych ze sobą producentów. Wszystkie jednak dotyczyły nart z najnowszej kolekcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej...

 

We wtorek na Chopoku polatałem na czymś takim :

- Elan Insomia 19/20 nówki od mojej małżonki - warunki były takie że psa bym z domu nie wygonił ale jak już miałem te narty na nogach to nie mogłem się powstrzymać  :) . Narty nówki długość 164 cm  :) . Zrobiłem 2 zjazdy 11 Fis i 4 przejazdy Pretektarska i powiem narta ma potencjał  :) .Lało i lało jak z cebra  :D  - miękko i miękko ... ale nartki szły jak przecinaki przez nasiąknięty wodą firn. Z minusów to dla mnie były za krótkie ale jakby miały 174/177 to chyba bym kupił  :P

Z innej beczki - buty nordica są Ok ale nie zwróciłem uwagi na jeden szczegół  :ph34r: - poprzednie Tecnica miały regulowane pochylenie cholewki i to pochylenie ustawiłem dosyć mocno. Na pewno większe niż w nowych butach i w pierwszych zjazdach w nowych butach   to trochę  mi przeszkadzało...

Myślałem że da do się ustawić bo  z tyłu na cholewce są 2 śruby ale okazało się że 1 odpuszcza się aby potem z boku przestawić canting a druga jest do regulacji flexu  :rolleyes: tzn. ze 120 można odpuścić na 110. Powiem szczerze że tego się nie spodziewałem...

Kończąc - bo dzwoniłem do sklepu zaproponowali klin pod piętę ... Zobaczymy - mam nadzieję że to się sprawdzi bo sam but/ botek wewnętrzny jest ok. W 1 dniu coś tam mnie lekko gniotło na lewej piszczeli ale 2 i 3 dzień było już wszystko - leciutkie wystarczająco sztywne tylko to pochylenie trochę małe... 

 

cdn..bo następny wyjazd 10 i potem 17-19  :D

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki - buty nordica są Ok ale nie zwróciłem uwagi na jeden szczegół  :ph34r: - poprzednie Tecnica miały regulowane pochylenie cholewki i to pochylenie ustawiłem dosyć mocno. Na pewno większe niż w nowych butach i w pierwszych zjazdach w nowych butach   to trochę  mi przeszkadzało...

Myślałem że da do się ustawić bo  z tyłu na cholewce są 2 śruby ale okazało się że 1 odpuszcza się aby potem z boku przestawić canting a druga jest do regulacji flexu  :rolleyes: tzn. ze 120 można odpuścić na 110. Powiem szczerze że tego się nie spodziewałem...

Kończąc - bo dzwoniłem do sklepu zaproponowali klin pod piętę ... Zobaczymy - mam nadzieję że to się sprawdzi bo sam but/ botek wewnętrzny jest ok.

 

Z Twojego opisu wynika, że w technicach miałeś cholewkę bardziej pochyloną niż w Nordicach. Wsadzenie klina spowoduje, że bedziesz się czuł jakby cholewka była mniej pochylona: kąt między stopą a golenią będzie mniejszy.

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wynika, że w technicach miałeś cholewkę bardziej pochyloną niż w Nordicach. Wsadzenie klina spowoduje, że bedziesz się czuł jakby cholewka była mniej pochylona: kąt między stopą a golenią będzie mniejszy.

 

Kuba

Dokładnie ... Tecnica miała większe pochylenie. Myślałem o jakimś grubszym spojlerze ale zaproponowano mi klin pod pietę. @KubaR ale przecież klin pod piętą powinien pochylić piszczel mocniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ... Tecnica miała większe pochylenie. Myślałem o jakimś grubszym spojlerze ale zaproponowano mi klin pod pietę. @KubaR ale przecież klin pod piętą powinien pochylić piszczel mocniej....

  Jeżeli będziesz miał circa podobnie zapięte to cholewka się nie zmienia. Czyli circa od kostki do wyjścia z goleni z cholewki linia jest zachowana. Klin pod piętę spowoduje, że stopa zamiast leżeć płasko (a tak naprawdę pod kątem jakieś 4-5 stopni - kąt rampowy buta) będzie podparta pod piętą. Czyli kostka pójdzie do góry. Sumarycznie kąt pomiędzy golenią a stopą się wtedy zwiększy. Klin pod piętę się wsadza jak ktoś ma problem ze zbyt dużym pochyleniem buta (objawem może być ból okolic łydki i achillesa, ból rozcięgna podeszwowego czy drętwienie przedniej spodniej części stopy). Czasami klin się również wsadza jak buty są ciut za krótkie. A masz wsadzone spojlery do buta? Nordica pochylenie cholewki opiera na spojlerach - przynajmniej moje GPX tak mają.   Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba jesteś pewien?

 

 

 

Klin pod pięty Sidas Heel Lift Hard 4 mm - 2019/20
Klin pod pięty o grubości 4 mm. Zwiększa pochylenie kolan do przodu oraz sprawia, że but wydaje się dłuższy w środku  

 

Edit. 

Czytając opis Torresa, pierwsze o czym pomyślałem to klin. 

 

@Torres - przyjrzyj się śrubom od cantingu. Śruby występują z jednej strony buta? Pytam nauczony doświadczeniem z butami Head'a. Tam po obydwu stronach cholewki występuje mimośród - kręcąc obydwie strony w tym samym kierunku ("plus" i "plus" lub "minus i "minus") ustawiasz canting.

Kręcąc każdą ze stron w kierunku różnych wartości, ustawiasz pochylenie cholewki. 

 

Przed zabawą, dla pewności wykręć tylną śrubę od flexu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba jesteś pewien? Edit. Czytając opis Torresa, pierwsze o czym pomyślałem to klin. @Torres - przyjrzyj się śrubom od cantingu. Śruby występują z jednej strony buta? Pytam nauczony doświadczeniem z butami Head'a. Tam po obydwu stronach cholewki występuje mimośród - kręcąc obydwie strony w tym samym kierunku ("plus" i "plus" lub "minus i "minus") ustawiasz canting. Kręcąc każdą ze stron w kierunku różnych wartości, ustawiasz pochylenie cholewki. Przed zabawą, dla pewności wykręć tylną śrubę od flexu.

Jestem. Narysuj sobie. Uwzględnij pojęcie kąta rampowego. Kiedyś nawet Fischer robił buty dla kobiet z większym kątem rampowym argumentując to tym, że kobiety mają przykurcze Achillesa od chodzenia w butach na obcasie. Jeśli chodzi o cytat z sidasa to tak jest ale jeżeli but nie ma sztywnej cholewki. W bucie narciarskim kat podudzia w stosunku do gleby/narty jest zależny od pochylenia cholewki i jej konstrukcji. Można go zmienić albo zmieniając jej kąt nachylenia (buty z takową regulacją) albo zmieniając kąt pomiędzy podudziem a samą cholewką (np poprzez włożenie/wyjęcie spojlerów - czyli klinów umieszczanych między łydką a tylną ścianą cholewki). Przy niezmienionej cholewce podniesienie pięty nie zmienia kąta między podudziem i nartą tylko pomiędzy podudziem a stopą zwiększając go. Natomiast klin pod piętę buta by sprawę zmienił podobnie jak podniesienie tyłu wiązania ale wtedy odczucia mogłyby by być dziwniejsze. Akurat to intensywnie sprawdzam co roku bo dwóch parach skiturowych mam stare wiązania dynafita gdzie jest niezerowy kąt rampowy, a we freerideowych G3 Onyx które mają zerowy kąt rampowy. Na początku przy każdej zmianie ciut to czulem, po jakimś czasie się przyzwyczaiłem. Kuba Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...