Skocz do zawartości

Narty Cross Turn


Torres 1

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo, nie ma co zwalać na sprzet czy wagę tylko sie uczyć i iśc do przodu a nie marudzić :)

W naszej nierównej walce, te sztywne kołki poddają się pierwsze. ;)

(Pogiąłem już kilka par)

 

 

 

 

Ps. Wystarczy tez swiadomie kupować narty w przypadku niskiej masy (elastyczność) w tym tkwi cały problem z deskami :)

 

Dlatego sugeruję dla Torresa tą mniej sztywna opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Najwyrazniej :)

 

Chyba najwyższy czas wziaść sie za siebie i nie kupować za krótkich nart z promieniami rzedu 11m

 

Sporo, nie ma co zwalać na sprzet czy wagę tylko sie uczyć i iśc do przodu a nie marudzić :)

 

Ps. Wystarczy tez swiadomie kupować narty w przypadku niskiej masy (elastyczność) w tym tkwi cały problem z deskami :)

 

Pytanie do dobrego narciarza. 

Czy nie uważasz, ze większą trudność niż promień i długość sprawia brak taliowania? To o czym pisałem w sąsiednim wątku. 

Master o tali SL'ki ale długi na >180cm zawsze będzie łatwiejszy w obyciu niż GS 180 z sidecute'em 102-65-88. Promień w obydwu przypadkach zbliżony, ale brak taliowania w GS (102/65) daje się we znaki bo wymaga dużej prędkości by w ogóle wejść na krawędź.

Piszesz, ze jeździsz na R30, wiem że masz b.dobrą technikę dlatego pytam. Osobiście miałem duży problem by na R25 (wąskie w dziobie - 102) wejść na krawędź. Problem nie występował na narcie circa 114 w dziobie i miększej, vide GS sklep. 

 

Mój przypadek: 

 

R12/158cm - FIS SL - jadę krótkim skrętem. 

R19/180cm - sklep z płytą RD - wejście na krawędź i stopień zakrawędziowania jak w SL. Żadnych problemów z inicjacją skrętu, ale promień dłużśzy - do poprawy sterowanie promieniem.  

R25/181cm (102/65/88) - średnia górka, kopny/świeży śnieg. Bardzo duże problemy by zewnętrzna utrzymała krawędź, stopień zakrawędziowania dużo mniejszy, jazda niemal na stojąco. Wewnętrzna przez 2/3 skrętu w powietrzu. Jazda skrętem ślizgowym - łatwiejsza niż na FIS SL/158cm. 

 

Ostatni raz na takim GS jeździłem 2 lub 3 sezony temu ale po twardym. I teraz nie wiem czy za bardzo przyzwyczaiłem się do SL, czy GS 102/65 jest dla mnie zbyt wymagający. W sumie nie mam ambicji by jeździć na takiej narcie swobodnie, ale wkurza mnie ta sytuacja bo nie wiem gdzie jestem ze swoim narciarstwem...czy nie mierzę za wysoko, próbując okiełznać GS RD? 

Nie mam problemu z nartą, która ma R do 20m i jako taką talie - 114/65 jest bardziej niż ok. 

Ważę obecnie 75kg, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master o tali SL'ki ale długi na >180cm zawsze będzie łatwiejszy w obyciu niż GS 180 z sidecute'em 102-65-88. Promień w obydwu przypadkach zbliżony, ale brak taliowania w GS (102/65) daje się we znaki bo wymaga dużej prędkości by w ogóle wejść na krawędź.

Piszesz, ze jeździsz na R30, wiem że masz b.dobrą technikę dlatego pytam. Osobiście miałem duży problem by na R25 (wąskie w dziobie - 102) wejść na krawędź. Problem nie występował na narcie circa 114 w dziobie i miększej, vide GS sklep.

 

 

Jak promień zbliżony to i taliowanie podobne, no chyba że producent oszukuje, sztucznie skracając nartę.

Początki na GS to jazda na wewnętrznej i gleby z tym związane. Bez tych gleb, nie złapiesz wyczucia, na ile maksymalnie możesz się wychylić. Być może, jeździsz zbyt asekuracyjnie.

Moje "legendarne" stockli miały prawie identyczne taliowanie (103-64-88 183cm/R22). Na początku męczyłem się z nimi strasznie, ale w końcu dało się ogarnąć dość ciasne skręty na oślej łączce (Czarny Groń koła Andrychowa, górna polana). Żeby zmieścić się na małym promieniu, wychylenie było bardzo duże, prawie leżałem w skręcie (czasem kończyło się przedłużeniem fazy leżącej ;) )

Kluczem była dynamika (pierwsze metry mocno z łyżwy) maksymalne wyjście do przodu i "skokowe" rozpoczęcie skrętów, tak by jak najmocniej dogiąć przody. Następne skręty szły już łatwiej, ale zmiana krawędzi nadal siłowa a nie żadna kompensacja.

Ale ja ważę 62kg, więc Ty może nie będziesz musiał, aż tak się szarpać.

 

Nie mam problemu z nartą, która ma R do 20m i jako taką talie - 114/65 jest bardziej niż ok.

 

Bo to prawie slalomki. Sądzę, że amator* będzie na nich szybszy niż na prawdziwych GS-ach.

 

 

*-amator, NIE zawodnik bez licencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku narta jest typowo na twardy warun, lepsza płyta nie zaszkodzi na pewno :) To nie jest GS FIS gdzie przy promieniu ok 30m cieżko zacieśnić skret :) a że narta z taka talią (65) jest mało uniwersalna jakby, to śmiało można is w RS :)

 

Kolejną opcją, która wchodzi moim zdaniem w gre równiez to master 175 z promieniem 18m. Skoro mój ojciec po 50-tce dał rade sobie z tym w tłumie ludzi (jadąc na krawedzi) w śmiesznym Lądku Zdroju to chyba wiele to tłumaczy :) Narta fajnie skreca, jedzie średnim bez żadnego problemu, nie jest tak szybka z krawedzi na krawedz ale po co w  wolnej jezdzie to ? :) poza tym talia ok 70mm wiecej wybacza błedów :) wiec równiez te narty polecam :)

Ta narta nie ma być uniwersalna ... Jeszcze raz - dynamiczna jazda po twardym, po stromym ( bujanie się na płaskim mnie nie interesuje). 2h i do domu  :) .

 

Dlatego sugeruję dla Torresa tą mniej sztywna opcję.

 

Piotrek (@Śpiochu ) dobrze kombinuje. Z tych nart które podałem w 1 poście wybrałbym najbardziej elastyczne ...

Najchętniej wybrałbym takie ale nie ma ich gdzie zobaczyć:

https://augment-spor...-sport-carving/

najlepiej byłoby porównać z różnym flexem ale nie ma gdzie??

A ja z innej beczki. W tym roku doznałem olśnienia i wszystkie dechy o długości ok 175 i r15 są dla mnie już passe.. Jako, ze lubiłem takie narty i głównie na takich jeździłem to na chwile obecna zdecydowanie wole gigantke sklepowa w okolicy 175cm. Sam mam tez 175cm wzr. Gs sklep jedzie spokojnie średnim skrętem, a w długim jest wyraźnie lepsza niż hybrydy typu x9 itd. Generalnie chodzi o elastyczność wzdluzna, ewentualnie elastyczność dziobów. Obecnie ujeżdżam gsr 176 nordica i średnim idzie jak przecinak, a w dłuższym czuć te stabilność. Poza tym w mieszanych technikach takie narty są tez skuteczniejsze. Narta o promieniu ok 15m szuka wciąż skrętu i czasami człowieka to wnerwia


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Narta o promieniu ok 15m szuka wciąż skrętu i czasami człowieka to wnerwia.

I chyba tego szukam  :P . Tak jak pisałem wcześniej pojeździłem na takiej narcie :

https://www.skionlin...sion,10373.html o dł. 170 cm i jak zapytałem jak moja jazda wygląda w porównaniu do "paździerza" to odp. była jedna " co się ku.va pytasz !?! - tak samo tylko 3 razy szybciej" . I faktycznie cały czas musiałem czekać na grupę. Wiedziałem że jadę szybciej ale nie specjalnie to było czuć bo szły b.stabilnie. Ale nie tego szukam ( chociaż może kiedyś-nie wykluczam) stąd wybór cross turn...

 

Wygląda na to że wybór zostaje pomiędzy X9 a S/Race Pro bo z tej grupy nikt nic innego nie zaproponował...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta narta nie ma być uniwersalna ... Jeszcze raz - dynamiczna jazda po twardym, po stromym ( bujanie się na płaskim mnie nie interesuje). 2h i do domu :) .



Piotrek (@Śpiochu ) dobrze kombinuje. Z tych nart które podałem w 1 poście wybrałbym najbardziej elastyczne ...
Najchętniej wybrałbym takie ale nie ma ich gdzie zobaczyć:
- https://augment-spor...-sport-carving/
najlepiej byłoby porównać z różnym flexem ale nie ma gdzie??

Narta o promieniu ok 15m szuka wciąż skrętu i czasami człowieka to wnerwia.
I chyba tego szukam :P . Tak jak pisałem wcześniej pojeździłem na takiej narcie :
- https://www.skionlin...sion,10373.html o dł. 170 cm i jak zapytałem jak moja jazda wygląda w porównaniu do "paździerza" to odp. była jedna " co się ku.va pytasz !?! - tak samo tylko 3 razy szybciej" . I faktycznie cały czas musiałem czekać na grupę. Wiedziałem że jadę szybciej ale nie specjalnie to było czuć bo szły b.stabilnie. Ale nie tego szukam ( chociaż może kiedyś-nie wykluczam) stąd wybór cross turn...

Wygląda na to że wybór zostaje pomiędzy X9 a S/Race Pro bo z tej grupy nikt nic innego nie zaproponował...

Pozdr.

To nie promień 15 sprawia, że narta szuka skrętu. Szybciej już szerokość pod butem. Choć i tu to nie jedyny faktor. Mam 13 promień i 67 pod butem i nic samo się nie szuka, jazda na wprost dość stabilna. Z kolei narta szukająca krawędzi była rc4 sc fischera. Ostrzenie?
PS slalomka volkla podobnie jak Rossi, stabilne, pewne i przewidywalne, krawędzi same nie łapią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta narta nie ma być uniwersalna ... Jeszcze raz - dynamiczna jazda po twardym, po stromym ( bujanie się na płaskim mnie nie interesuje). 2h i do domu  :) .

 

 

Intuicyjnie poszedłbym w Salomona, ale jakbyś miał za dużo pieniędzy do wydania, to z kronikarskiego obowiązku, dorzucę do zestawienia Stoeckla WRT  :P .

Proponowane przez Brunera i.race i spitfire też fajne, ale jednak klasa niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wymienione Salomony 175 r15 od tego sezonu. Jeżdżone dopiero dwa dni. Dobre na twardym, na brei nieco gorzej ale też jadą. Wg mnie przodów nie mają jakoś wyraźnie miększych(a szkoda, bo lubie). Promień mógłby też być minimalnie większy, jak w Rush-17. To tak z uwag które zauważyłem, jazda mi się podoba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do dobrego narciarza. 
Czy nie uważasz, ze większą trudność niż promień i długość sprawia brak taliowania? To o czym pisałem w sąsiednim wątku. 
Master o tali SL'ki ale długi na >180cm zawsze będzie łatwiejszy w obyciu niż GS 180 z sidecute'em 102-65-88. Promień w obydwu przypadkach zbliżony, ale brak taliowania w GS (102/65) daje się we znaki bo wymaga dużej prędkości by w ogóle wejść na krawędź.
Piszesz, ze jeździsz na R30, wiem że masz b.dobrą technikę dlatego pytam. Osobiście miałem duży problem by na R25 (wąskie w dziobie - 102) wejść na krawędź. Problem nie występował na narcie circa 114 w dziobie i miększej, vide GS sklep. 
 
Mój przypadek: 
 
R12/158cm - FIS SL - jadę krótkim skrętem. 
R19/180cm - sklep z płytą RD - wejście na krawędź i stopień zakrawędziowania jak w SL. Żadnych problemów z inicjacją skrętu, ale promień dłużśzy - do poprawy sterowanie promieniem.  
R25/181cm (102/65/88) - średnia górka, kopny/świeży śnieg. Bardzo duże problemy by zewnętrzna utrzymała krawędź, stopień zakrawędziowania dużo mniejszy, jazda niemal na stojąco. Wewnętrzna przez 2/3 skrętu w powietrzu. Jazda skrętem ślizgowym - łatwiejsza niż na FIS SL/158cm. 
 
Ostatni raz na takim GS jeździłem 2 lub 3 sezony temu ale po twardym. I teraz nie wiem czy za bardzo przyzwyczaiłem się do SL, czy GS 102/65 jest dla mnie zbyt wymagający. W sumie nie mam ambicji by jeździć na takiej narcie swobodnie, ale wkurza mnie ta sytuacja bo nie wiem gdzie jestem ze swoim narciarstwem...czy nie mierzę za wysoko, próbując okiełznać GS RD? 
Nie mam problemu z nartą, która ma R do 20m i jako taką talie - 114/65 jest bardziej niż ok. 
Ważę obecnie 75kg,



Slabe wejście na krawędź można trochę zrekompensować mocniejszym podniesieniem krawędzi na samych dziobach i piętkach np 0,7/1st i narta wtedy łatwiej wchodzi na krawędź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta narta nie ma być uniwersalna ... Jeszcze raz - dynamiczna jazda po twardym, po stromym ( bujanie się na płaskim mnie nie interesuje). 2h i do domu :) .



Piotrek (@Śpiochu ) dobrze kombinuje. Z tych nart które podałem w 1 poście wybrałbym najbardziej elastyczne ...
Najchętniej wybrałbym takie ale nie ma ich gdzie zobaczyć:
- https://augment-spor...-sport-carving/
najlepiej byłoby porównać z różnym flexem ale nie ma gdzie??

Narta o promieniu ok 15m szuka wciąż skrętu i czasami człowieka to wnerwia.
I chyba tego szukam :P . Tak jak pisałem wcześniej pojeździłem na takiej narcie :
- https://www.skionlin...sion,10373.html o dł. 170 cm i jak zapytałem jak moja jazda wygląda w porównaniu do "paździerza" to odp. była jedna " co się ku.va pytasz !?! - tak samo tylko 3 razy szybciej" . I faktycznie cały czas musiałem czekać na grupę. Wiedziałem że jadę szybciej ale nie specjalnie to było czuć bo szły b.stabilnie. Ale nie tego szukam ( chociaż może kiedyś-nie wykluczam) stąd wybór cross turn...

Wygląda na to że wybór zostaje pomiędzy X9 a S/Race Pro bo z tej grupy nikt nic innego nie zaproponował...

Pozdr.

No to napisałem, ze x9 Rs będzie ok ;)

Ps. Master 175 będzie równie dobry, jak nie lepszy (ogólnie), ma jedynie wolniejsze przejście z krawędzi na krawędź i to koniec minusów

Jeśli z założenia narta ma być do dynamicznej, szybkiej jazdy średnimi skrętami to obie wyżej wymienione spełniają owe wymagania - sprawdzone na stoku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napisałem, ze x9 Rs będzie ok ;)

Ps. Master 175 będzie równie dobry, jak nie lepszy (ogólnie), ma jedynie wolniejsze przejście z krawędzi na krawędź i to koniec minusów

Jeśli z założenia narta ma być do dynamicznej, szybkiej jazdy średnimi skrętami to obie wyżej wymienione spełniają owe wymagania - sprawdzone na stoku :)

Małe pytanie ... o którym Master 175 mówimy ?? Możesz podać ew. typy?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten najbardziej znany czyli rossignol master 175cm :) nie ważne z którego sezonu :)

Dobra ogarniam. Bo już się bałem że będzie tego 100 milionów  :P. No to by też mogło być  ;)

 

Ewentualnie Dynastar Speed Master GS (w żadnym razie nie Konect !!!). 

Ta sama narta, różne malowanie.

U Dynastara to chyba 16/17 bo później to już wchodzi ten Konect. A widzę jeszcze 19/20 Speed WC GS  ;)

 

Macie jakieś namiary na sprawdzone sklepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...