Skocz do zawartości

"Narciarz" z przebiegiem 48 godzin


Gabrik

Rekomendowane odpowiedzi

Zieleniec - ludzi dużo, śnieg na stromszych trasach kopny, na tych płaskich twarde,  przykryte  cienką warstwą świeżego.

Niestety znów multum oszołomstwa. Dziś załatwiła mnie tępa dzida na zjeździe z krzesła. Siedząc na 6, prawym skrajnym miejscu, ja na 5...wymyśliła, że pojedzie w lewo i oczywiście wywaliła mnie, siebie i prawie kolejne dwie osoby. Boli mnie teraz staw skokowy i achilles.

Na Winterpool 10 minut stania, na Nartoramie nawet 15.

Z ważnych rzeczy. Zmiana butów niewątpliwie była słusznym krokiem i poprawiła moją pozycję, także na szerokość. Dziś przez pierwsze 10 minut kląłem tak mnie kurna docisnęły 😀, niestety nie mam pojęcia czemu takie odczucie...w Jurgowie nie miałem problemów.

20220226_103412.thumb.jpg.bb423fe874121340f63a7d068418bc51.jpg

20220226_124236.thumb.jpg.0869bf3ffd8fa580d21bbbcf0ed74dc9.jpg

20220226_121453.thumb.jpg.6bfe3aed9cac35032a541d8a9801b8f3.jpg

20220226_131500.thumb.jpg.c127453bc9358496b23fae8760dcec6c.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gabrik napisał:

Zieleniec - ludzi dużo, śnieg na stromszych trasach kopny, na tych płaskich twarde,  przykryte  cienką warstwą świeżego.

Niestety znów multum oszołomstwa. Dziś załatwiła mnie tępa dzida na zjeździe z krzesła. Siedząc na 6, prawym skrajnym miejscu, ja na 5...wymyśliła, że pojedzie w lewo i oczywiście wywaliła mnie, siebie i prawie kolejne dwie osoby. Boli mnie teraz staw skokowy i achilles.

Na Winterpool 10 minut stania, na Nartoramie nawet 15.

Z ważnych rzeczy. Zmiana butów niewątpliwie była słusznym krokiem i poprawiła moją pozycję, także na szerokość. Dziś przez pierwsze 10 minut kląłem tak mnie kurna docisnęły 😀, niestety nie mam pojęcia czemu takie odczucie...w Jurgowie nie miałem problemów.

20220226_103412.thumb.jpg.bb423fe874121340f63a7d068418bc51.jpg

20220226_124236.thumb.jpg.0869bf3ffd8fa580d21bbbcf0ed74dc9.jpg

20220226_121453.thumb.jpg.6bfe3aed9cac35032a541d8a9801b8f3.jpg

20220226_131500.thumb.jpg.c127453bc9358496b23fae8760dcec6c.jpg

Ja to myślę że stopień napierdzidlania nóg zależy od jakości sniegu. Pierwsze kilka zjazdow i mi to mija. Z tym że ja mam buty wyczłapane, które nieźle trzymają, a sa przewygodne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Gabrik napisał:

Zieleniec - ludzi dużo, śnieg na stromszych trasach kopny, na tych płaskich twarde,  przykryte  cienką warstwą świeżego.

Niestety znów multum oszołomstwa. Dziś załatwiła mnie tępa dzida na zjeździe z krzesła. Siedząc na 6, prawym skrajnym miejscu, ja na 5...wymyśliła, że pojedzie w lewo i oczywiście wywaliła mnie, siebie i prawie kolejne dwie osoby. Boli mnie teraz staw skokowy i achilles.

Na Winterpool 10 minut stania, na Nartoramie nawet 15.

Z ważnych rzeczy. Zmiana butów niewątpliwie była słusznym krokiem i poprawiła moją pozycję, także na szerokość. Dziś przez pierwsze 10 minut kląłem tak mnie kurna docisnęły 😀, niestety nie mam pojęcia czemu takie odczucie...w Jurgowie nie miałem problemów.

20220226_103412.thumb.jpg.bb423fe874121340f63a7d068418bc51.jpg

20220226_124236.thumb.jpg.0869bf3ffd8fa580d21bbbcf0ed74dc9.jpg

20220226_121453.thumb.jpg.6bfe3aed9cac35032a541d8a9801b8f3.jpg

20220226_131500.thumb.jpg.c127453bc9358496b23fae8760dcec6c.jpg

Cześć

Wyciąg - sam jesteś sobie winien. Powinieneś to przewidzieć i zareagować wcześniej.

Napierdzielanie - normalna rzecz, trzeba było usiąść rozpiąć wypić herbatę i po problemie.

Pozdro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Wyciąg - sam jesteś sobie winien. Powinieneś to przewidzieć i zareagować wcześniej.

Napierdzielanie - normalna rzecz, trzeba było usiąść rozpiąć wypić herbatę i po problemie.

Pozdro

Dopowiem dokładniej, napierdzielały tuż po założeniu w krótkiej kolejce do kasy, jak zacząłem jeździć wszystko minęło (buty dopiero 3 dzień na stoku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrzysiekK napisał:

Ja to myślę że stopień napierdzidlania nóg zależy od jakości sniegu. Pierwsze kilka zjazdow i mi to mija. Z tym że ja mam buty wyczłapane, które nieźle trzymają, a sa przewygodne. 

Nie zrozumiałeś, stopy mnie straszliwie bolały po założeniu butów (jakby permanentny skurcz mięśni stopy). Jak zacząłem jeździć przeszło.

Co do jakości śniegu, moim zdaniem jeśli się uczysz, powinieneś jeździć po różnym ale po gorszym więcej, mnie to dużo pomogło.

Zapomniałem jeszcze dodać dziś, "nowe" dla mnie odkrycie. Narta bardziej agresywnie wyserwisowana, wymaga większego dociążenia przodów aby zapoczątkować skręt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Gabrik napisał:

Nie zrozumiałeś, stopy mnie straszliwie bolały po założeniu butów (jakby permanentny skurcz mięśni stopy). Jak zacząłem jeździć przeszło.

Co do jakości śniegu, moim zdaniem jeśli się uczysz, powinieneś jeździć po różnym ale po gorszym więcej, mnie to dużo pomogło.

Zapomniałem jeszcze dodać dziś, "nowe" dla mnie odkrycie. Narta bardziej agresywnie wyserwisowana, wymaga większego dociążenia przodów aby zapoczątkować skręt. 

Podobne...ale ja mam takie,,skurcze,, jak przyjadę na wieczór i stok zmęczony... Jak muszę walczyć na początku już. Ale potem mi to puszcza, mija.... Chyba dobre wyjście u mnie to stopniowanie dopięcia butów w miarę rozgrzewania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2022 o 08:48, Mitek napisał:

Rozumiem, że teraz każdy chce wycinać piękne carvingowe łuki

Wykorzystanie narty taliowanej - jej właściwości skrętnych oraz krótkości ma przyspieszyć cykl szkoleniowy zazwyczaj z pominięciem większości elementów niezbędnych każdemu narciarzowi takich jak świadomość i umiejętność odciążania i dociążania nart, umiejętność jazdy ślizgiem, ześlizgi, właściwe sterowanie skrętem itd.

Pamiętać należy, że skrętem podstawowym jest skręt pełny, długi z właściwą fazą sterowania a to czy jest on ślizgowy czy cięty czy mieszany (a taki w realnej jeździe jest najczęściej) ma już mniejsze znaczenie.         - to cytaty z Mitkowego wpisu. -

 

   Wydaje mi się, że to bardzo słuszne i bardzo podstawowe stwierdzenia. "Zgłębiam" obecnie tajemnice jazdy na krawędziach i sprawia mi to dużo frajdy, ale podobnie jak a-senior nie jestem fanatykiem tego stylu choć z pewnością jest on pewnym bardzo ciekawym urozmaiceniem jazdy. Oceniam to jako styl w miarę prosty (na poziomie amatorskim) i w sumie (przepraszam) dość nudny. Na nartach o nieco dłuższym promieniu (R17) wchodzę na krawędź i tyle roboty. Jadę jak na szynach średnio długim, lub długim skrętem. Jak na szynach! Tyle zabawy. No ok, szybkość daje trochę radochy, ale i tak nie przekroczyłem jeszcze 86km/h (to jest jakaś moja granica panowania nad nartami). Zdecydowanie ciekawiej jest z ześlizgiem. Ileż tu możliwości! I ile radości daje ta różnorodność z tego co mogę przy takiej jeździe wykonać 🙂! Po uwagach od Ducha dużo mi się poprawiło i sam proces nauki (jazdy na krawędziach) to też niezła frajda. Ale najbardziej (po co owijać w bawełnę, powiem wprost, bardzo) cieszy mnie jazda ze zmiennością stylów w zależności od warunków lub (zwłaszcza) chwilowej fantazji. 🙂 !

Mitek:   " Rozumiem, że teraz każdy chce wycinać piękne carvingowe łuki"

To pewnie stąd, że dużo ludzi usiłuje barć przykład ze stylu jazdy zawodników. Jazda "cięta" jest najszybszym stylem i daje najlepsze wyniki w jeździe wyczynowej, ale to nie jest żadna kwintesencja narciarstwa. To jest narciarstwo zubożone i sprowadzone wyłącznie do jednego aspektu - szybkość. A to bardzo mało w stosunku do tego co narciarstwo ma do zaoferowania i co można na nartach robić.

                                                    Pozdr4all 🙂 !

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dany de Vino napisał:

Wykorzystanie narty taliowanej - jej właściwości skrętnych oraz krótkości ma przyspieszyć cykl szkoleniowy zazwyczaj z pominięciem większości elementów niezbędnych każdemu narciarzowi takich jak świadomość i umiejętność odciążania i dociążania nart, umiejętność jazdy ślizgiem, ześlizgi, właściwe sterowanie skrętem itd.

Pamiętać należy, że skrętem podstawowym jest skręt pełny, długi z właściwą fazą sterowania a to czy jest on ślizgowy czy cięty czy mieszany (a taki w realnej jeździe jest najczęściej) ma już mniejsze znaczenie.         - to cytaty z Mitkowego wpisu. -

 

   Wydaje mi się, że to bardzo słuszne i bardzo podstawowe stwierdzenia. "Zgłębiam" obecnie tajemnice jazdy na krawędziach i sprawia mi to dużo frajdy, ale podobnie jak a-senior nie jestem fanatykiem tego stylu choć z pewnością jest on pewnym bardzo ciekawym urozmaiceniem jazdy. Oceniam to jako styl w miarę prosty (na poziomie amatorskim) i w sumie (przepraszam) dość nudny. Na nartach o nieco dłuższym promieniu (R17) wchodzę na krawędź i tyle roboty. Jadę jak na szynach średnio długim, lub długim skrętem. Jak na szynach! Tyle zabawy. No ok, szybkość daje trochę radochy, ale i tak nie przekroczyłem jeszcze 86km/h (to jest jakaś moja granica panowania nad nartami). Zdecydowanie ciekawiej jest z ześlizgiem. Ileż tu możliwości! I ile radości daje ta różnorodność z tego co mogę przy takiej jeździe wykonać 🙂! Po uwagach od Ducha dużo mi się poprawiło i sam proces nauki (jazdy na krawędziach) to też niezła frajda. Ale najbardziej (po co owijać w bawełnę, powiem wprost, bardzo) cieszy mnie jazda ze zmiennością stylów w zależności od warunków lub (zwłaszcza) chwilowej fantazji. 🙂 !

Mitek:   " Rozumiem, że teraz każdy chce wycinać piękne carvingowe łuki"

To pewnie stąd, że dużo ludzi usiłuje barć przykład ze stylu jazdy zawodników. Jazda "cięta" jest najszybszym stylem i daje najlepsze wyniki w jeździe wyczynowej, ale to nie jest żadna kwintesencja narciarstwa. To jest narciarstwo zubożone i sprowadzone wyłącznie do jednego aspektu - szybkość. A to bardzo mało w stosunku do tego co narciarstwo ma do zaoferowania i co można na nartach robić.

                                                    Pozdr4all 🙂 !

Kiedyś trzeba jeszcze skręcić. Ze o mniej drastycznej zmianie kierunku nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dany de Vino napisał:

...a potrafisz jechać "na krawędzi" nie skręcając? Zuch!!! 🙂 

Nie no pisałeś ze wchodzisz na krawędz i jedziesz jak po szynach, a tu jednak sterować jakoś trzeba i dogodne miejsce do przekrawedziowania najlepiej na (wirtualnej) muldzie czy garbie raczej, ew innym eleganckim miejscu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gabrik napisał:

Zieleniec - ludzi dużo, śnieg na stromszych trasach kopny, na tych płaskich twarde,  przykryte  cienką warstwą świeżego.

Niestety znów multum oszołomstwa. Dziś załatwiła mnie tępa dzida na zjeździe z krzesła. Siedząc na 6, prawym skrajnym miejscu, ja na 5...wymyśliła, że pojedzie w lewo i oczywiście wywaliła mnie, siebie i prawie kolejne dwie osoby. Boli mnie teraz staw skokowy i achilles.

Na Winterpool 10 minut stania, na Nartoramie nawet 15.

Z ważnych rzeczy. Zmiana butów niewątpliwie była słusznym krokiem i poprawiła moją pozycję, także na szerokość. Dziś przez pierwsze 10 minut kląłem tak mnie kurna docisnęły 😀, niestety nie mam pojęcia czemu takie odczucie...w Jurgowie nie miałem problemów.

 

Było jechać z nami na Słotwiny i do Krynicy. Ludzi mało, jazda fajna, miłe spotkanie z @netmare

 

Więcej zdjęć wstawię wieczorem, do wątku 

 

IMG_20220227_075925.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dany de Vino napisał:

Wykorzystanie narty taliowanej - jej właściwości skrętnych oraz krótkości ma przyspieszyć cykl szkoleniowy zazwyczaj z pominięciem większości elementów niezbędnych każdemu narciarzowi takich jak świadomość i umiejętność odciążania i dociążania nart, umiejętność jazdy ślizgiem, ześlizgi, właściwe sterowanie skrętem itd.

Pamiętać należy, że skrętem podstawowym jest skręt pełny, długi z właściwą fazą sterowania a to czy jest on ślizgowy czy cięty czy mieszany (a taki w realnej jeździe jest najczęściej) ma już mniejsze znaczenie.         - to cytaty z Mitkowego wpisu. -

 

   Wydaje mi się, że to bardzo słuszne i bardzo podstawowe stwierdzenia. "Zgłębiam" obecnie tajemnice jazdy na krawędziach i sprawia mi to dużo frajdy, ale podobnie jak a-senior nie jestem fanatykiem tego stylu choć z pewnością jest on pewnym bardzo ciekawym urozmaiceniem jazdy. Oceniam to jako styl w miarę prosty (na poziomie amatorskim) i w sumie (przepraszam) dość nudny. Na nartach o nieco dłuższym promieniu (R17) wchodzę na krawędź i tyle roboty. Jadę jak na szynach średnio długim, lub długim skrętem. Jak na szynach! Tyle zabawy. No ok, szybkość daje trochę radochy, ale i tak nie przekroczyłem jeszcze 86km/h (to jest jakaś moja granica panowania nad nartami). Zdecydowanie ciekawiej jest z ześlizgiem. Ileż tu możliwości! I ile radości daje ta różnorodność z tego co mogę przy takiej jeździe wykonać 🙂! Po uwagach od Ducha dużo mi się poprawiło i sam proces nauki (jazdy na krawędziach) to też niezła frajda. Ale najbardziej (po co owijać w bawełnę, powiem wprost, bardzo) cieszy mnie jazda ze zmiennością stylów w zależności od warunków lub (zwłaszcza) chwilowej fantazji. 🙂 !

Mitek:   " Rozumiem, że teraz każdy chce wycinać piękne carvingowe łuki"

To pewnie stąd, że dużo ludzi usiłuje barć przykład ze stylu jazdy zawodników. Jazda "cięta" jest najszybszym stylem i daje najlepsze wyniki w jeździe wyczynowej, ale to nie jest żadna kwintesencja narciarstwa. To jest narciarstwo zubożone i sprowadzone wyłącznie do jednego aspektu - szybkość. A to bardzo mało w stosunku do tego co narciarstwo ma do zaoferowania i co można na nartach robić.

                                                    Pozdr4all 🙂 !

Cześć

Jeżeli piszesz o pływaniu to OK ale to chyba miało być o narciarstwie...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...