brachol Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Witam Mam gogle z żółtą szybą (Uvex Tomahawk) i jak trafia się pochmurny dzień (jazda w chmurach ale nie tylko) mam problemy z określeniem nachylenia stoku, i zauważeniem muld. Czy jakbym kupił gogle z inną szybą to coś się zmieni czy jest to kwestia mojego wzroku? Jeśli gogle to na jakie zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b4rt3q Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Witam Mam gogle z żółtą szybą (Uvex Tomahawk) i jak trafia się pochmurny dzień (jazda w chmurach ale nie tylko) mam problemy z określeniem nachylenia stoku, i zauważeniem muld. Czy jakbym kupił gogle z inną szybą to coś się zmieni czy jest to kwestia mojego wzroku? Jeśli gogle to na jakie zmienić? Kup gogle z szybą bezbarwną S0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Kup gogle z szybą bezbarwną S0. Przy naprawdę płaskim świetle/mgle nic nie daje. Mam s3 i s0. W sumie s0 używam tylko wieczorem. Przy sztucznym świetle jeździ się świetnie w s0. Brachol, to nie jest problem z Twoim wzrokiem czy indywidualnymi predyspozycjami. Trudności wynikające z jazdy w pochmurny dzień dotyczą wszystkich narciarzy, bez wyjątku. Strach/blokada maleje wraz ze wzrostem umiejętności, ale zawsze jest, zwłaszcza na nieznanym stoku. Jazda "na ślepo" ma zajebisty walor edukacyjny bo w grę wchodzi czucie głębokie. Wjechanie w niewidoczną przeszkodę, to prawdziwa weryfikacja tego jak stoisz na nartach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... CaperSKI Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Potwierdzam, przy bardzo złej widoczności tylko s0. Mam Smith squad s1 i też jest ok ale s0 najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Waldi_l Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Nie są tęczowe. Są neutralne, ni to beż, ni szary. Oznaczone jako s2-s3. I fotochrom i polaryzacja. Pełen wypas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... brachol Napisano 9 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. OK A jaką firmę polecacie? Budżet myślę, że max 300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... Bacek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Dołączę się. Ktoś poleci jakieś S0? Proste (bez wymienianych szybek), solidne, duże. Mam już fotochromy s1-3 ale w nocnych warunkach i tak lepiej na przezroczystych, Mam jakieś szorty S0 które dorzucili mi do jakiegoś zakupu ale to więcej frustracji z parowania niż pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja generalnie używam Brico S1 photochrome, modelu nie pamiętam, ale też mam S0 Brico które zawsze wożę ze sobą - (ten sam model co S1) jak jest mgła albo płaskie światło. Generalnie to chyba wszyscy tak mają, nawet zawodnicy PŚ. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Mitku Stąd chyba - Ty jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę 🙂 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 3 godziny temu, Plus80 napisał: Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 10 godzin temu, Plus80 napisał: Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Można jeszcze badać teren kijkiem, obok, nie przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 13 godzin temu, Mitek napisał: Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro ps gogle mam jedne rossi pomarańcza pasują do nart kastle’a starych BMX i do pewnych wyciągów w Białce i Zielencu, tego się trzymam, a jak nie widzę, to je zdejmuje, czasem wiele to nie poprawia, a śnieg i wiatr w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... .Beata. Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 https://sport2002.pl/pl/p/Gogle-Salomon-Aksium-Access-Black-408456/6202?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcKbwmroJ4HIQPm1kY0OxD1O22M-jQIRk7xLIS5VAbDuD3sCYMupjNxoCrF4QAvD_BwE jak dla mnie są wystarczające na cały dzień, na naszych stokach. nie miałam okazji jeździć we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 W dniu 23.12.2021 o 23:08, Wujot napisał: Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Ciemne punkty mnie ostrzegają przed uszkodzeniem mojego wypielęgnowanego sprzętu. Nie utrzymuję na nich wzroku. Omijam. Spadek terenu kontroluję wzrastającą szybkością nart. Jeśli przekracza ustawiony w głowie poziom, to podejmuję decyzję. Mam zwykle dwie możliwości. Przyspieszyć skręty(zdarza się). Zostać na tym samym poziomie, tylko bardziej w bok, wydłużając je. Ale zależy to też od tego, co jest wokół pod nartami. I jakie towarzystwo mam obok, czy z tyłu. Jeśli chodzi o drzewa i tyczki. O drzewach wiem, że są niedaleko. Ale na nie patrzę, przed rozpoczynaniem zjazdu. Jak jadę, to nie za bardzo zwracam na nie uwagę, ponieważ głównie skupiony jestem na tym, co mam paręnaście metrów przede mną. Np. tyczkę, jeśli by mi się trafiła tak okazja. Ale nikt mi nie chce ich ustawiać(nigdy nie chciał). Jestem już za daleko na równi życia. Na końcu jej spadkowej części. Ostatnie zdanie nie wzbudza we mnie żadnych wątpliwości. Polecam szczególnie w tłumie na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 1 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór innego sprzętu narciarskiego Gogle na pochmurny dzień
FerraEnzo Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Kup gogle z szybą bezbarwną S0. Przy naprawdę płaskim świetle/mgle nic nie daje. Mam s3 i s0. W sumie s0 używam tylko wieczorem. Przy sztucznym świetle jeździ się świetnie w s0. Brachol, to nie jest problem z Twoim wzrokiem czy indywidualnymi predyspozycjami. Trudności wynikające z jazdy w pochmurny dzień dotyczą wszystkich narciarzy, bez wyjątku. Strach/blokada maleje wraz ze wzrostem umiejętności, ale zawsze jest, zwłaszcza na nieznanym stoku. Jazda "na ślepo" ma zajebisty walor edukacyjny bo w grę wchodzi czucie głębokie. Wjechanie w niewidoczną przeszkodę, to prawdziwa weryfikacja tego jak stoisz na nartach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... CaperSKI Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Potwierdzam, przy bardzo złej widoczności tylko s0. Mam Smith squad s1 i też jest ok ale s0 najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Waldi_l Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Nie są tęczowe. Są neutralne, ni to beż, ni szary. Oznaczone jako s2-s3. I fotochrom i polaryzacja. Pełen wypas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... brachol Napisano 9 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. OK A jaką firmę polecacie? Budżet myślę, że max 300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... Bacek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Dołączę się. Ktoś poleci jakieś S0? Proste (bez wymienianych szybek), solidne, duże. Mam już fotochromy s1-3 ale w nocnych warunkach i tak lepiej na przezroczystych, Mam jakieś szorty S0 które dorzucili mi do jakiegoś zakupu ale to więcej frustracji z parowania niż pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja generalnie używam Brico S1 photochrome, modelu nie pamiętam, ale też mam S0 Brico które zawsze wożę ze sobą - (ten sam model co S1) jak jest mgła albo płaskie światło. Generalnie to chyba wszyscy tak mają, nawet zawodnicy PŚ. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Mitku Stąd chyba - Ty jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę 🙂 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 3 godziny temu, Plus80 napisał: Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 10 godzin temu, Plus80 napisał: Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Można jeszcze badać teren kijkiem, obok, nie przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 13 godzin temu, Mitek napisał: Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro ps gogle mam jedne rossi pomarańcza pasują do nart kastle’a starych BMX i do pewnych wyciągów w Białce i Zielencu, tego się trzymam, a jak nie widzę, to je zdejmuje, czasem wiele to nie poprawia, a śnieg i wiatr w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... .Beata. Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 https://sport2002.pl/pl/p/Gogle-Salomon-Aksium-Access-Black-408456/6202?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcKbwmroJ4HIQPm1kY0OxD1O22M-jQIRk7xLIS5VAbDuD3sCYMupjNxoCrF4QAvD_BwE jak dla mnie są wystarczające na cały dzień, na naszych stokach. nie miałam okazji jeździć we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 W dniu 23.12.2021 o 23:08, Wujot napisał: Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Ciemne punkty mnie ostrzegają przed uszkodzeniem mojego wypielęgnowanego sprzętu. Nie utrzymuję na nich wzroku. Omijam. Spadek terenu kontroluję wzrastającą szybkością nart. Jeśli przekracza ustawiony w głowie poziom, to podejmuję decyzję. Mam zwykle dwie możliwości. Przyspieszyć skręty(zdarza się). Zostać na tym samym poziomie, tylko bardziej w bok, wydłużając je. Ale zależy to też od tego, co jest wokół pod nartami. I jakie towarzystwo mam obok, czy z tyłu. Jeśli chodzi o drzewa i tyczki. O drzewach wiem, że są niedaleko. Ale na nie patrzę, przed rozpoczynaniem zjazdu. Jak jadę, to nie za bardzo zwracam na nie uwagę, ponieważ głównie skupiony jestem na tym, co mam paręnaście metrów przede mną. Np. tyczkę, jeśli by mi się trafiła tak okazja. Ale nikt mi nie chce ich ustawiać(nigdy nie chciał). Jestem już za daleko na równi życia. Na końcu jej spadkowej części. Ostatnie zdanie nie wzbudza we mnie żadnych wątpliwości. Polecam szczególnie w tłumie na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 1 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Dobór innego sprzętu narciarskiego Gogle na pochmurny dzień
CaperSKI Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Potwierdzam, przy bardzo złej widoczności tylko s0. Mam Smith squad s1 i też jest ok ale s0 najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldi_l Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 A najlepiej, jak masz możliwość - czyli znajomych z różnymi goglami - sprawdź na stoku, przez które szyby świat wydaje Ci się najfajniejszy . Ja mam chyba wszystkie możliwe szybki w okularach do nart biegowych i wiem, że: przezroczyste mi przeszkadzają, w żółtych mam zawroty głowy, pomarańczowe mogą być, niebieskie i brązowe są ok. Gogle mam fotochromy, a kolor szyb jakiś taki... nijaki. Polecam . Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Estka Napisano 9 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Nie są tęczowe. Są neutralne, ni to beż, ni szary. Oznaczone jako s2-s3. I fotochrom i polaryzacja. Pełen wypas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... brachol Napisano 9 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. OK A jaką firmę polecacie? Budżet myślę, że max 300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... Bacek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Dołączę się. Ktoś poleci jakieś S0? Proste (bez wymienianych szybek), solidne, duże. Mam już fotochromy s1-3 ale w nocnych warunkach i tak lepiej na przezroczystych, Mam jakieś szorty S0 które dorzucili mi do jakiegoś zakupu ale to więcej frustracji z parowania niż pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja generalnie używam Brico S1 photochrome, modelu nie pamiętam, ale też mam S0 Brico które zawsze wożę ze sobą - (ten sam model co S1) jak jest mgła albo płaskie światło. Generalnie to chyba wszyscy tak mają, nawet zawodnicy PŚ. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Mitku Stąd chyba - Ty jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę 🙂 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 3 godziny temu, Plus80 napisał: Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 10 godzin temu, Plus80 napisał: Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Można jeszcze badać teren kijkiem, obok, nie przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 13 godzin temu, Mitek napisał: Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro ps gogle mam jedne rossi pomarańcza pasują do nart kastle’a starych BMX i do pewnych wyciągów w Białce i Zielencu, tego się trzymam, a jak nie widzę, to je zdejmuje, czasem wiele to nie poprawia, a śnieg i wiatr w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... .Beata. Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 https://sport2002.pl/pl/p/Gogle-Salomon-Aksium-Access-Black-408456/6202?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcKbwmroJ4HIQPm1kY0OxD1O22M-jQIRk7xLIS5VAbDuD3sCYMupjNxoCrF4QAvD_BwE jak dla mnie są wystarczające na cały dzień, na naszych stokach. nie miałam okazji jeździć we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 W dniu 23.12.2021 o 23:08, Wujot napisał: Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Ciemne punkty mnie ostrzegają przed uszkodzeniem mojego wypielęgnowanego sprzętu. Nie utrzymuję na nich wzroku. Omijam. Spadek terenu kontroluję wzrastającą szybkością nart. Jeśli przekracza ustawiony w głowie poziom, to podejmuję decyzję. Mam zwykle dwie możliwości. Przyspieszyć skręty(zdarza się). Zostać na tym samym poziomie, tylko bardziej w bok, wydłużając je. Ale zależy to też od tego, co jest wokół pod nartami. I jakie towarzystwo mam obok, czy z tyłu. Jeśli chodzi o drzewa i tyczki. O drzewach wiem, że są niedaleko. Ale na nie patrzę, przed rozpoczynaniem zjazdu. Jak jadę, to nie za bardzo zwracam na nie uwagę, ponieważ głównie skupiony jestem na tym, co mam paręnaście metrów przede mną. Np. tyczkę, jeśli by mi się trafiła tak okazja. Ale nikt mi nie chce ich ustawiać(nigdy nie chciał). Jestem już za daleko na równi życia. Na końcu jej spadkowej części. Ostatnie zdanie nie wzbudza we mnie żadnych wątpliwości. Polecam szczególnie w tłumie na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 1 Przejdź do listy tematów
brachol Napisano 9 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2020 Masz google fotochromy i szyby w kolorach tęczy? Chyba nigdy nie jeździła Ty w fotochromach z tego wynika... Co do autora wg. Mnie najlepiej kupić gogle z wymiennymi szybami: fotochromy + szyby 0 ale tak jak wyżej pisali koledzy czasami i 0 nie daje rady w kiepskich warunkach. OK A jaką firmę polecacie? Budżet myślę, że max 300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... 1 rok później... Bacek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Dołączę się. Ktoś poleci jakieś S0? Proste (bez wymienianych szybek), solidne, duże. Mam już fotochromy s1-3 ale w nocnych warunkach i tak lepiej na przezroczystych, Mam jakieś szorty S0 które dorzucili mi do jakiegoś zakupu ale to więcej frustracji z parowania niż pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja generalnie używam Brico S1 photochrome, modelu nie pamiętam, ale też mam S0 Brico które zawsze wożę ze sobą - (ten sam model co S1) jak jest mgła albo płaskie światło. Generalnie to chyba wszyscy tak mają, nawet zawodnicy PŚ. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Mitku Stąd chyba - Ty jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę 🙂 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 3 godziny temu, Plus80 napisał: Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 10 godzin temu, Plus80 napisał: Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Można jeszcze badać teren kijkiem, obok, nie przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 13 godzin temu, Mitek napisał: Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro ps gogle mam jedne rossi pomarańcza pasują do nart kastle’a starych BMX i do pewnych wyciągów w Białce i Zielencu, tego się trzymam, a jak nie widzę, to je zdejmuje, czasem wiele to nie poprawia, a śnieg i wiatr w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... .Beata. Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 https://sport2002.pl/pl/p/Gogle-Salomon-Aksium-Access-Black-408456/6202?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcKbwmroJ4HIQPm1kY0OxD1O22M-jQIRk7xLIS5VAbDuD3sCYMupjNxoCrF4QAvD_BwE jak dla mnie są wystarczające na cały dzień, na naszych stokach. nie miałam okazji jeździć we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Plus80 Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 W dniu 23.12.2021 o 23:08, Wujot napisał: Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Ciemne punkty mnie ostrzegają przed uszkodzeniem mojego wypielęgnowanego sprzętu. Nie utrzymuję na nich wzroku. Omijam. Spadek terenu kontroluję wzrastającą szybkością nart. Jeśli przekracza ustawiony w głowie poziom, to podejmuję decyzję. Mam zwykle dwie możliwości. Przyspieszyć skręty(zdarza się). Zostać na tym samym poziomie, tylko bardziej w bok, wydłużając je. Ale zależy to też od tego, co jest wokół pod nartami. I jakie towarzystwo mam obok, czy z tyłu. Jeśli chodzi o drzewa i tyczki. O drzewach wiem, że są niedaleko. Ale na nie patrzę, przed rozpoczynaniem zjazdu. Jak jadę, to nie za bardzo zwracam na nie uwagę, ponieważ głównie skupiony jestem na tym, co mam paręnaście metrów przede mną. Np. tyczkę, jeśli by mi się trafiła tak okazja. Ale nikt mi nie chce ich ustawiać(nigdy nie chciał). Jestem już za daleko na równi życia. Na końcu jej spadkowej części. Ostatnie zdanie nie wzbudza we mnie żadnych wątpliwości. Polecam szczególnie w tłumie na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 1
Bacek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Dołączę się. Ktoś poleci jakieś S0? Proste (bez wymienianych szybek), solidne, duże. Mam już fotochromy s1-3 ale w nocnych warunkach i tak lepiej na przezroczystych, Mam jakieś szorty S0 które dorzucili mi do jakiegoś zakupu ale to więcej frustracji z parowania niż pożytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja generalnie używam Brico S1 photochrome, modelu nie pamiętam, ale też mam S0 Brico które zawsze wożę ze sobą - (ten sam model co S1) jak jest mgła albo płaskie światło. Generalnie to chyba wszyscy tak mają, nawet zawodnicy PŚ. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos73 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Mitku Stąd chyba - Ty jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę 🙂 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plus80 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 3 godziny temu, Plus80 napisał: Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 10 godzin temu, Plus80 napisał: Wiem o co chodzi Mitkowi? Powinienem jeździć w okularach. Ponieważ używam je w samochodzie i do TV. Ale nie jeżdżę. Założyłem raz i się zaparowały. Głowa mi podskakuje, więc mogą zlecieć. To dość drogi gadżet. Zresztą nie mieszczą się pod gogle, a te co mam są przyzwoite. Też szukałem kontrastów i szukam. Słońce mi je zapewnia. Dobre oświetlenie. Biała szybka nie wzmacia kontrastów. Pomarańczowa wzmacnia silnie. To już wiem z fotografii czarno-białej, gdy chciałem mieć obłoczki na niebieskim niebie. Z pomarańczową ciemno w ponury dzień, więc mam lekko żółtą. Ale wczoraj na Mosornym u góry był lekka mgiełka, słońce się nie pokazało. Więc miałem mniejszą satysfakcję z jazdy. Szczególnie później. Na początku było fajnie. 4, 10 cm puchu na twardym podłożu. Opór pod nartami nie zmienny. Potem podłoże miejscami nieco oszlifowano. Puch nieco poryto. Więc swoim zwyczajem szukałem lepszych miejsc. Trudno je wypatrzyć. Więc coś tam czasem lekko narta zewnętrzna, nie tak jak zwykle. Niżej na dole, już było bez żadnego problemu. Mgły nie było. Jeździłem z lewej strony, gdzie doś twardo, ale nie ektremalnie. Puch tu wymietli na boki. Więc co robić? Wiem! Nie gapić się za bardzo na śnieg, tylko go czuć pod nartami. Tak się mi zdaje, że o to chodzi. Zamknąć oczy i pojechać parę metrów. Tylko na pustym stoku! To jest kierunek na szczyty. A ile sił się oszczędza! Można jeszcze badać teren kijkiem, obok, nie przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2021 13 godzin temu, Mitek napisał: Cześć Ja tak nie mam. Mam jakieś jedne gogle i wystarczają do jazdy wszędzie. Nie jeżdżę w PŚ. Pozdro ps gogle mam jedne rossi pomarańcza pasują do nart kastle’a starych BMX i do pewnych wyciągów w Białce i Zielencu, tego się trzymam, a jak nie widzę, to je zdejmuje, czasem wiele to nie poprawia, a śnieg i wiatr w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.Beata. Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 https://sport2002.pl/pl/p/Gogle-Salomon-Aksium-Access-Black-408456/6202?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcKbwmroJ4HIQPm1kY0OxD1O22M-jQIRk7xLIS5VAbDuD3sCYMupjNxoCrF4QAvD_BwE jak dla mnie są wystarczające na cały dzień, na naszych stokach. nie miałam okazji jeździć we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plus80 Napisano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2021 W dniu 23.12.2021 o 23:08, Wujot napisał: Zdecydowanie lepiej wyszukać ciemniejsze punkty na śniegu. Kamyk, trawka i utrzymując na nich wzrok, kontrolować spadek terenu. W linii lasu w ogóle jest łatwo. Jedziemy blisko krawędzi i patrzymy na drzewa lub tyczki. Ale ćwiczenie propriocepcji oczywiście zawsze wskazane. Ciemne punkty mnie ostrzegają przed uszkodzeniem mojego wypielęgnowanego sprzętu. Nie utrzymuję na nich wzroku. Omijam. Spadek terenu kontroluję wzrastającą szybkością nart. Jeśli przekracza ustawiony w głowie poziom, to podejmuję decyzję. Mam zwykle dwie możliwości. Przyspieszyć skręty(zdarza się). Zostać na tym samym poziomie, tylko bardziej w bok, wydłużając je. Ale zależy to też od tego, co jest wokół pod nartami. I jakie towarzystwo mam obok, czy z tyłu. Jeśli chodzi o drzewa i tyczki. O drzewach wiem, że są niedaleko. Ale na nie patrzę, przed rozpoczynaniem zjazdu. Jak jadę, to nie za bardzo zwracam na nie uwagę, ponieważ głównie skupiony jestem na tym, co mam paręnaście metrów przede mną. Np. tyczkę, jeśli by mi się trafiła tak okazja. Ale nikt mi nie chce ich ustawiać(nigdy nie chciał). Jestem już za daleko na równi życia. Na końcu jej spadkowej części. Ostatnie zdanie nie wzbudza we mnie żadnych wątpliwości. Polecam szczególnie w tłumie na stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Przeglądaj
Cała aktywność