Skocz do zawartości

TECNICA Mach1 130 LV / TECNICA Firebird WC 130


Ir3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po dlugiej absencji na forum (w pisaniu oczywiście bo czytanie uważam dla każdego szanującego się narciarza za element obowiązkowej lektury uzupełnienia wiedzy o czasami 'kontrowersyjne' przemyślenia podobnych mi zapaleńców :)).

Na kolejny sezon zdecydowałem się na wymianę obuwia i tutaj wybór padł na sprawdzoną już TECNICE. Swoją drogą na forum mało jest wpisów na temat tej firmy, ale myslę, że są tu napewno użytkownicy tych butów - przynajmniej na stokach takowych widuje :)

No właśnie, czy ktoś jeździ na tym sprzęcie? Bardziej szukam opinii o firebirdach, chociaż na temat obu modeli nie mam wiedzy praktycznej. W MACH1 chodziłem ok pół godziny po sklepie, but wydaje się być swietnym, przed formowaniem już sam w sobie był bardzo fajnie dopasowany do mojej wąskiej stopy i dość chudej łydki, co więcej buty były wygodne i jestem pewien że świetnie sprawdziłyby się na stoku. Firebirdów niestety nie było (jeśli ktoś zna w Warszawie miejsce, gdzie obejrzę sobie oba modele, z góry dziękuję za polecenie).

Mam świadomość tego, że porównuje buty o nieco innej charakterystyce (high performance/racing) w opinii producenta. Jednak jestem bardzo ciekaw tych firebird, czy oprócz jazdy sportowej będą niejako "znośne" do kilkugodzinnej jazdy po otwartej trasie. Szukam opinii osób użytkujących ten model.

 

fireb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jestem zadowolonym posiadaczem tecnica mach1 hv model zeszłoroczny. (flex130)

Po całodniowej jeździe nic mnie nie bolało, żadnych dziwnych miejscowych odciśnięć. But trzyma elegancko.

Wiadomo, że istotna kwestia to dopasowanie tych butów do stopy, dlatego też hv, tam last jest bodajże 103.

CAS spełnia swoją rolę jak należy i nie jest to żaden chwyt marketingowy.

Wkładanie stopy do buta tez bez żadnych problemów, podobnie ze zdejmowaniem.

Gdybym miał je kupić raz jeszcze to na pewno bym to uczynił.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firebird WC 130 to but stricte sportowy (last 93), wymaga przed użyciem interwencji w serwisie w celu sfrezowania na routerze podeszwy do standardu DIN i przykręcenia lifterów, mają cienki, sznurowany liner typu FLO, są zimne. Potem idą Firebird R 120 i R 140 (last 95, 130 brak w ofercie), tych nie trzeba dostosowywać ale też mają sznurowany liner, no i na końcu są Mach1 LV/MV/HV czyli 98, 100, 103mm, to już buty "trasowe" do użytku przez śmiertelnych, komfortowe.

PS. nie podzieliłem się moimi odczuciami z jazdy w Firebirdach (poza tym że są zimne), to był tylko jeden dzień na stoku, Twoje ewentualne wrażenia mogą się okazać diametralnie inne, tak więc musisz sam spróbować wersji WC jeśli zależy ci na naprawdę wąskich skorupach. Trzy sezony jeździłem w poprzednim modelu klasy WC (92mm) i było OK ale liner wymieniłem na inny, oryginalny był za cienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firebird WC 130 to but stricte sportowy (last 93), wymaga przed użyciem interwencji w serwisie w celu sfrezowania na routerze podeszwy do standardu DIN i przykręcenia lifterów, mają cienki, sznurowany liner typu FLO, są zimne. Potem idą Firebird R 120 i R 140 (last 95, 130 brak w ofercie), tych nie trzeba dostosowywać ale też mają sznurowany liner, no i na końcu są Mach1 LV/MV/HV czyli 98, 100, 103mm, to już buty "trasowe" do użytku przez śmiertelnych, komfortowe.

Cześć

Ale błagam Cię... po polsku.:)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...