Skocz do zawartości

MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)


Spiochu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę tu zaczynać dyskusji o napędach bo o nich można bez końca ale dwie uwagi:

 

- Nie ma mniej awaryjnego napędu od legendarnych 3x9, 3x8 i 3x10. Na pierwszych 2 ludzie po kilkadziesiąt tys km robili wymieniając tylko łańcuchy. No, może single :D

- Napęd 1 x 11 Shimano jest tańszy od 2x11 Shimano. Bo to po prostu ten sam tył z tańszym przodem (brak manetki, przerzutki, jednego blatu). Brak mu tylko pojemności. Jeżeli teren stosunkowo mało zróżnicowany lub single to bym brał. 

 

Co do fulla mam takie samo wrażenie - byłbym ostrożny. Waga, cena, koszty eksploatacji no i buja :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie chcę tu zaczynać dyskusji o napędach bo o nich można bez końca ale dwie uwagi:

 

- Nie ma mniej awaryjnego napędu od legendarnych 3x9, 3x8 i 3x10. Na pierwszych 2 ludzie po kilkadziesiąt tys km robili wymieniając tylko łańcuchy. No, może single :D

- Napęd 1 x 11 Shimano jest tańszy od 2x11 Shimano. Bo to po prostu ten sam tył z tańszym przodem (brak manetki, przerzutki, jednego blatu). Brak mu tylko pojemności. Jeżeli teren stosunkowo mało zróżnicowany lub single to bym brał. 

 

Co do fulla mam takie samo wrażenie - byłbym ostrożny. Waga, cena, koszty eksploatacji no i buja :/

 

ten sam tył z tańszym przodem ? no nie wiem ..fabryczna grupa x1 będzie droga i nie będzie miała "tego samego tyłu",

przejście z x2 na x1 oznacza inwestycję w przód (zmiana zębatki, korby) i kiepskie zakresy, bo tył będzie mieć za mało przełożeń/zębów

 

PS nie wiem, czy w życiu widziałem fulla objuczonego torbami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam wrażenie, że chcesz fulla z wygody, a nie z potrzeby czyli okolic jakie będziesz ujeżdzać.

 

Z wygody na pewno bo na ekstremy na razie się nie piszę. Zacznę pewnie od okolic Bielska lub Szczyrku.

 

Problem w tym, że ja lubię kupić od razu sprzęt docelowy i potem go nie zmieniać. Moje pierwsze rolki to wyczynowy model do Freestyle slalom (nawet bez wyjmowanego botka). Nadal na nich jeżdżę i jestem bardzo zadowolony.

 

 

Jak we wszystkim trzeba rozróżnić kilka rzeczy, bo nie łączy się gruszek z jabłkami .. w sensownych rowerach też nie łączy sie pewnych elementów .. wg mnie jak napęd x3 to już nie full, jak napęd x1 to nie wygodne siodełko do jazdy nad jezioro, jak duży skok i mała waga amora to nie sakwy itp

 

Prawie zawsze, potrzebuję tego co nietypowe. Już się przyzwyczaiłem ;)

 

Napęd x3 bym odrzucił z uwagi na wagę i skomplikowanie ale wygodne siodełko znacznie bardziej mi pasuje niż sportowe. Wolę też sakwę/torbę od modnego plecaka i raczej nikt mnie nie przekona by to zmienić. (Ewentualnie sam, w terenie dojdę do takich wniosków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam tył z tańszym przodem ? no nie wiem ..fabryczna grupa x1 będzie droga i nie będzie miała "tego samego tyłu",

przejście z x2 na x1 oznacza inwestycję w przód (zmiana zębatki, korby) i kiepskie zakresy, bo tył będzie mieć za mało przełożeń/zębów

 

PS nie wiem, czy w życiu widziałem fulla objuczonego torbami :-)

 

Nie, no co Ty : )) W 2x11 i 1x11 Shimano tył jest taki sam. Tylko korba jest inna (nie droższa a chyba tańsza) a odpada koszt przerzutki i manetki.

Fakt, do fulla nie da rady :D I nie ma sensu ...

 

 

Napęd x3 bym odrzucił z uwagi na wagę i skomplikowanie ale wygodne siodełko 

 

Już się zaczyna optymalizowanie :D Skończy się na ścigaczu.

 

A  tak nawiasem - w kategorii cena/wartość nie do pobicia są rowery Rockrider z Decathlonu. Decathlon pozamiatał i nie ma co gadać. Nie mają mocowań pod bagażnik :( Napęd 1x. Za to mają dożywotnią gwarancję na ramę a Dec się nie obcyngala - od razu wymienia. Nie to co Trek czy inne .....

Modele XC50, XC100, XC500

 

Zaś rowerem mtb o najbardziej chyba komfortowej geometrii jest Cube. Prawie jak mieszczuch. Dla długonogo - długorękich.

 

A siodełko i tak pewnie trzeba będzie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile kosztują takie rolki, ale docelowy full to jednak wydatek >10k  :D

 

kupno czegos średniego na początek, i później upgrade wg mnie się nie opłaci i nie da zamierzonego efektu,

to już lepiej iść za radą jana kovala i kupić nowy rower, wyjdzie taniej ..

 

napęd x1 to ok.1600-2000 pln,

amortyzatow powietrzny, golenie alu + zdalna blokada to jakieś 1800 pln,

siodełko kolejne kilkaset PLN,

nikt nie pisze o hamulcach, a do ostrzejszej jazdy też warto mieć coś mocnego, kolejne kilkaset PLN

opony ze 150-200 PLN

uffff .. 

oczywiście ceny orientacyjne, ale jednak ..

i chciałbyś to wszystko włożyć w ciężką, aluminiową ramę ? bo taką dostaniesz jak nie zapłacisz :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden nie ma shimano x1, nawet ten pierwszy nie nadaje się żeby zmienić ..

 

życzę powodzenia komuś, kto zostawi sobie z tyłu kasetę 11-42T, a z przodu założy tylko powiedzmy 30T .. ani to szybkie, ani pod górę nie pójdzie  :D

pomijam fakt, ze sram w x1 nie oferuje w swoich manetkach zrzucania kilku biegów jednym ruchem

 

i fakt, reba wymiata, zwłaszcza za swoją cenę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj przykład .. 1x11 i 42 zęby z tyłu ? a tak będzie jeśli sam sobie zmienisz przód .. w oryginale będzie 46 z tyłu

 

Ta sama przerzutka (np. RD-M8000 GS 11rz) - krótki wózek. Obsługuje max sprocket: 42T(2x11-speed) i 46T (1x11-speed). Min sprocket 40. za https://productinfo....Rear Derailleur

Ta sama kaseta CS-M8000 - różni się tylko stopniowaniem 11-40, 11-42, 1-46. Cena jest dokładnie taka sama. A w 1x11 można mieszać wszystkie kasety. I tak dla wielu zastosowań lepsza jest 11-40 ... 

 

Ne ma oddzielnych serii dla 2x i 1x. Za to korby 1x są tańsze. I generalnie w Shimano 1x jest tańsze - to po prostu 2x z wywalonymi kilkoma elementami przodu.

 

Ja na ogół nie piszę rzeczy niesprawdzonych - a już szczególnie doradzając początkującym bo można dużo złego narobić. Co radzę wziąć pod uwagę bo zaczynasz wypisywać rzeczy nieprawdziwe i mylące : )

 

Oczywiście w Decu jest SRAM - radziłem koledze optymalne rowery. 

 

Reba wymiata oczywiście w średnim pułapie cenowym okł 1600 PLN. Tańsze zamienniki to Rekon Gold lub Silver. O wyższej półce nie piszę bo nie warto dla 100-200 g pchać się w koszta. Manetki Shimano są świetne dopóki się jeździ po czystych szuterkach - w błocie po pachy niestety tragedia. Tu SRAM wygrywa o kilka długości.

 

Ale to wszystko drugoplanowe sprawy - najpierw kolega musi się określić czy po pagórkach, polach lasach czy po górach i pieszych szlakach chce napierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Kto bogatemu zabroni :D

 

 

 

Nie. Nie wiesz o czym piszę, to nie jesteś w stanie ocenić - więc nie oceniaj. A z życzliwych rad nie musisz korzystać - j/w.

Cześć

Zgadza się ale nie myśl, że lekceważę Twoje rady czy ich nie doceniam (choć pewnie nie potrafię w pełni). Po prostu sprawy sprzętowe mnie nie interesują.  Jak to się mówi sprzęt nie jeździ. Taka mam filozofię w każdej dyscyplinie, którą się zajmuję. Jeżeli tylko na czymś da się poprawnie technicznie wykonywać daną czynność to starczy i takie dyskusje jak powyższa są dla mnie mieleniem.

Gdybym  się ścigał, trenował... inna rozmowa ale nie robię tego...na razie.

Co innego w kwestii techniki jazdy, kadencji, sposobu zmiany przełożeń, taktyki pokonywania podjazdów czy planowania długich wycieczek. Tutaj wszystko chłonę.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść te koła 26. 27,5 są bardzo blisko i naprawdę nie są gorsze. 

Ja nie znam fulli z Deca, znajomi mają tylko sztywniaki. Amortyzator Machete nie jest zły ! Trochę stromy kąt główki dla skoku 140mm i płaski podsiodłowy.

Moim zdaniem na używce 26 full popłyniesz finansowo w dłuższej perspektywie a jak już trochę pojeździsz  będziesz żałował..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść te koła 26. 27,5 są bardzo blisko i naprawdę nie są gorsze. 

Ja nie znam fulli z Deca, znajomi mają tylko sztywniaki. Amortyzator Machete nie jest zły ! Trochę stromy kąt główki dla skoku 140mm i płaski podsiodłowy.

Moim zdaniem na używce 26 full popłyniesz finansowo w dłuższej perspektywie a jak już trochę pojeździsz  będziesz żałował..

 

Też mi się wydaje, że nówka będzie lepszą opcją. Tylko pewnie lepiej jesienią jak będą po sezonowe promocje.

 

Mogę ostatecznie sprzedać nowe koła 27,5 i zamontować 26+  Średnica będzie podobna. Pytanie tylko jakie szerokości opon akceptuje dana rama i widelec, bo nigdzie takiego parametru nie podają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkg, to dopiero akademicka dyskusja  :D w praktyce to nie występuje .. trzeba by to sobie złożyć samem, więc to oznacza, że masz już jakiś rower za który zapłaciłeś, w tym za manetki i korbę itd. które wywalisz .. poza tym XTR to nie napęd na poziom jazdy (bez urazy) o którym tu piszemy ..

tak więc pozostaję przy swoim zdaniu  :D ale żeby nie rozwadniać tematu nie będę kontynuował sporu ..

 

 

 Po prostu sprawy sprzętowe mnie nie interesują.  Jak to się mówi sprzęt nie jeździ. Taka mam filozofię w każdej dyscyplinie, którą się zajmuję. Jeżeli tylko na czymś da się poprawnie technicznie wykonywać daną czynność to starczy i takie dyskusje jak powyższa są dla mnie mieleniem.

Gdybym  się ścigał, trenował... inna rozmowa ale nie robię tego...na razie.

Co innego w kwestii techniki jazdy, kadencji, sposobu zmiany przełożeń, taktyki pokonywania podjazdów czy planowania długich wycieczek. Tutaj wszystko chłonę.

Pozdrowienia

 

nie do końca ..sprzęt ma swoje znaczenie, jeśli poproszę Cię o lekcję slalomu to nie zabierzemy nart zjazdowych, bo całą teoria pójdzie w diabły,

podobnie z jazdą na rowerze: rozmowa o zmianach przełożeń i technice podjazdów pozostanie właśnie mieleniem, jeśli rower nie jest gotowy do wymagań terenu, nie wytworzysz mocy, momentu obrotowego i przegrasz z fizyką ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że nówka będzie lepszą opcją. Tylko pewnie lepiej jesienią jak będą po sezonowe promocje.

 

Mogę ostatecznie sprzedać nowe koła 27,5 i zamontować 26+  Średnica będzie podobna. Pytanie tylko jakie szerokości opon akceptuje dana rama i widelec, bo nigdzie takiego parametru nie podają.

 

coś Ty się uparł na 26 .. ?  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wkg, to dopiero akademicka dyskusja  :D w praktyce to nie występuje .. trzeba by to sobie złożyć samem, więc to oznacza, że masz już jakiś rower za który zapłaciłeś, w tym za manetki i korbę itd. które wywalisz .. poza tym XTR to nie napęd na poziom jazdy (bez urazy) o którym tu piszemy ..

tak więc pozostaję przy swoim zdaniu  :D ale żeby nie rozwadniać tematu nie będę kontynuował sporu ..

 

 

Twoje zdanie - leniuszku - jest tu mało istotne. Mylisz grupy, nie doczytałeś materiałów  które podesłałem i piszesz bzdury nie rozumiejąc o czym tu rozmawiamy.

Podałem jako przykład XT ( RD-M8000 ) a nie XTR, jest taki klawisz PgDown - tam doczytasz te same wartości dla SLX. Shitmano tak ma i już.

 

Rusz łepetyną, doczytaj wątek i postaraj się zrozumieć kontekst zanim zaczniesz filozofować - chodziło o cenę. 1x jest tańsze - nie jak błędnie piszesz droższe. A kolega chce 1x. Chyba nie jest grubasem więc ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś Ty się uparł na 26 .. ?  :D

 

26+

Bo to najbardziej logiczny wybór.

 

Najlepsza przyczepność

Najłatwiej manewrować

Niższa waga niż 27,5+

 

Wadą jest mniejsza szybkość co dla mnie jest wręcz zaletą.

 

To tak jak w GS na nartach. Zawodnik FIS jakby mu zaproponować slalomki, to popuka się w głowę, ale amator na slalomkach ma łatwiej. W amatorskim GS, czasem jest nawet szybszy.

 

 

Panowie taki napęd będzie ok. Czy są jakieś tańsze opcje?

 

https://www.rowertou...upa-komponentow

 

albo taki:

 

https://allegro.pl/o...11rz-7568220912

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje zdanie - leniuszku - jest tu mało istotne. Mylisz grupy, nie doczytałeś materiałów  które podesłałem i piszesz bzdury nie rozumiejąc o czym tu rozmawiamy.

Podałem jako przykład XT ( RD-M8000 ) a nie XTR, jest taki klawisz PgDown - tam doczytasz te same wartości dla SLX. Shitmano tak ma i już.

 

Rusz łepetyną, doczytaj wątek i postaraj się zrozumieć kontekst zanim zaczniesz filozofować - chodziło o cenę. 1x jest tańsze - nie jak błędnie piszesz droższe. A kolega chce 1x. Chyba nie jest grubasem więc ma to sens.

eeee … leniuszku, bzdury, filozofujesz .. hamuj piętami przyjacielu  :D  czy każda dyskusja na tym forum musi się kończyć osobistymi wycieczkami ? chcę być grzeczny, nie sprowokujesz mnie .. Śpiochu wyda swoje pieniądze, nie Twoje czy moje więc po co Ci te nerwy ..

 

a czy wie czego chce ? pewnie tak .. czy zrobi dobrze kupując fulla z napędem x1 ? wg mnie nie ..

to forum jest żeby wymieniać opinie, a nie budować dogmaty ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26+

Bo to najbardziej logiczny wybór.

 

Najlepsza przyczepność

Najłatwiej manewrować

Niższa waga niż 27,5+

 

Wadą jest mniejsza szybkość co dla mnie jest wręcz zaletą.

 

To tak jak w GS na nartach. Zawodnik FIS jakby mu zaproponować slalomki, to popuka się w głowę, ale amator na slalomkach ma łatwiej. W amatorskim GS, czasem jest nawet szybszy.

 

to dlaczego 26 znika ?  :D

 

przyczepność zrobi Ci opona, manewrowość geometria, na wagę składa się ileśnaście innych elementów ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy każda dyskusja na tym forum musi się kończyć osobistymi wycieczkami ? chcę być grzeczny, nie sprowokujesz mnie ..

 

Śpiochu wyda swoje pieniądze, nie Twoje czy moje więc po co Ci te nerwy ..

 

 

Nie. Ale nie wypisuj bzdur doradzając, czytaj ze zrozumieniem i pisz merytorycznie. Cieniem się nie odniosłeś do argumentów ...

 

Właśnie  dlatego, że to jego pieniądze. Cóż - mamy inne podejście do kolegów z forum - nawet, jeżeli czasem są wkurwiający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taki napęd będzie ok. Czy są jakieś tańsze opcje?

 

https://www.rowertou...upa-komponentow

 

albo taki:

 

https://allegro.pl/o...11rz-7568220912

 

W sumie nieistotne - przecież nie składasz  roweru tylko bierzesz gotowy. 

Niski SRAM lub średni Shimano - SRAM jest pojemniejszy, Shimano tańsze. SRAM zmieni bieg zawsze, Shimano w błocie jak mu się zachce ale jak czysty to z wdziękiem. 

 

W rowerze 26 nie ma ścieżkowej geometrii. Poczytaj: https://www.1enduro....eru-mtb-enduro/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to dlaczego 26 znika ?  :D

 

Bo dla najlepszych jest gorsza (wolniejsza). To wystarczy.

 

Dlaczego zniknęły komórki GS R21m? Po latach "odkryli" Mastersy z podobnym promieniem i nagle hit!

 

Nie wierz ślepemu pędowi. Jeśli jeździłeś na obu i wolisz większe ok, ale trendami się nie sugeruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dla najlepszych jest gorsza (wolniejsza). To wystarczy.

 

Dlaczego zniknęły komórki GS R21m? Po latach "odkryli" Mastersy z podobnym promieniem i nagle hit!

 

Nie wierz ślepemu pędowi. Jeśli jeździłeś na obu i wolisz większe ok, ale trendami się nie sugeruj.

do dziś mam 26 (niezniszczalny GT z 2000 roku) ! i z uśmiechem tym jeżdżę, ale nie dorównuje niczemu co dziś można kupić ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dziś mam 26 (niezniszczalny GT z 2000 roku) ! i z uśmiechem tym jeżdżę, ale nie dorównuje niczemu co dziś można kupić ..

 

Tylko różnic jest znacznie więcej niż koła. Musiałbyś porównać ten sam rower na dwóch rozmiarach kół. No i jeszcze adekwatnie do rozmiarów raidera.

Jak ktoś jest wielkoludem, to pewnie 29 będzie najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...