wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Ano właśnie - i w tym problem. Hamulce tez pewnie jakieś z dolnej półki, Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc czy Tektro Orion, 4-Piston Hydraulic Disc Brake szału nie robią. Jak dodatkowo tłuste tarcze to i 4 palce nie pomogą Taki to urok wypożyczalni : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Spiochu - lubie PRECYZYJNA dyskusje - ja o hamulcach a Ty o sprzegle.. jeszcze raz powtarzam : rowery z tarczami 180/203 zwykle NIE SA taniocha... Koledzy Ci już wyjaśnili kwestię rowerową. Co do moich hamulców w aucie, ktoś tak wymyślił i takie są. Nie ma to nic wspólnego ze złomem. Mnie się takie ustawienie nie podoba, ale ma też swoje zalety. Łatwiej jest precyzyjnie wyczuć, na ile mocno chcesz hamować. I żeby nie było, moje auto to złom, ale nie z powodu hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Moje wrazenia ze Srebrnej Gory (wypozyczalni) byly przyzwoite......tylna przerzutke musialem troche podregulowac, ale wszystko inne bylo ok. recepta na zgieta tarcze nie jest regulowanie pozycji hamulca, tylkko jej wymiana....sa tez "fachowcy" ktorzy "prostuja" tarcze, ale to nie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Akurat hamulce w takim rowerze to podstawa... musza dzialać bez zarzutu. Przed zakupem swojego roweru , wypozyczalem w kilku roznych miejscach tak zeby pojezdzic na roznych modelach i nigdy nie mialem problemow z hamulcami (zawsze bezproblemowo jednym palcem hamowanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 a na czym teraz jezdzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 a na czym teraz jezdzisz? scott genius 720 plus, czyli na oponach 2,8 cala (tylko nie ten z ostatniego roku ale zaraz z przed zmiany geometrii ramy) czyli chyba rocznik 2017 kupilem dlatego ze jako jeden z nielicznych rowerow ma blokade amortyzatora z manetki...a ja oprocz wekendowych wyjazdow w gory sporo jezdze po malych pagorkach wiec taka blokada sie przydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 masz z kolami 27 czy 29? masz racje - bardzo malo rowerow to oferuje a tutaj widze, ze blokada I na przod I na tyl - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? Ja mam blokadę w manetce ale prawdę mówiąc używam jej tylko przypadkowo jak się włączy przy wkładaniu roweru do bagażnika i zapomnę wyłączyć. Niektóre rowery mają blokady przodu, tyłu i jeszcze zmianę w zawieszeniu (Canyon Strive) ale podobno to się tak psuje, że serwis nie ma tych Shapeshifterów na stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 27,5 (ale ze to plusy to srednica zewnetrzna jest tylko nieznacznie mniejsza od 29) Blokada jest na przod i tyl razem (czyli jednoczesnie blokujesz przod i tyl , mozna to zrobic calkowicie albo do polowy). Nie da sie zablokowac samego tylu - ale i tak bym takiej opcji chyba nie uzywal. Jak dla mnie sprawdza sie jako rower w rozny teren , czyli i do zjazdu i na podjazd i tez na interwalowy teren. Na drogi asfaltowe tylko sie niespecjalnie nadaje ale ich unikam jak tylko moge ..no ale nie mozna miec wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? yeeep .. przód, zawsze na podjazdach, też twardych płaskich odcinkach .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? Ja mam blokadę w manetce ale prawdę mówiąc używam jej tylko przypadkowo jak się włączy przy wkładaniu roweru do bagażnika i zapomnę wyłączyć. Niektóre rowery mają blokady przodu, tyłu i jeszcze zmianę w zawieszeniu (Canyon Strive) ale podobno to się tak psuje, że serwis nie ma tych Shapeshifterów na stanie W fullu uzywam jak najbardziej bo przy skoku 140 to troche buja na podjazdach/po plaskim. W zmiennym terenie (gora/doł), gdzie zjazdy sa w ciezszym terenie to blokuje/odblokowuje co chwila. Jak teren latwy to mam caly czas do polowy zablokowany. Od roku jezdze dosc intensywnie i zadnych problemow nie mam. Mam tez rower crossowy z amortyzatorem przednim (60 skoku) ale tam tej blokady nie uzywam bo nie widze za bardzo roznicy...no i od kiedy mam fulla to malo co na ten rower wsiadam;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No tak, w Scoccie to nie słyszałem, żeby to się psuło. A powiedz, jak zablokujesz to do gory idzie choć trochę jak sztywniak czy jednak słabo ? Bo z jednej strony myślę o skoku 130 dla uniwersalności a z drugiej jednak 140-150 kusi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 hmm...tak jak sztywniak to pewnie nie ale ja duzej roznicy nie widze. Tylko ze ja nie mam parcia na czas efektywnosc jakies stravy itp;) Jak testowalem rozne rowery to: - przy skoku 160 to czulem jednak ze na podjezdzie to nie to. Dla mnie to rower glownie do zjazdu. - przy skoku 140 - bylo calkiem spoko i duzej roznicy do HT nie widzialem przy efektywnosci podjazdu - skok 120 - subiektywnie to na podjezdzie podobnie jak 140 ale gorzej na zjezdzie. Dlatego tez wzialem 140 ...ale to tylko moje subiektywne odczucia No i pewnie tez zalezy to w duzej mierze od modelu i ustawien samego amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( 2,5 verticala w gorskim terenie? grubo:) Czyli np w Bielsku musialbys podjechac 10-12 razy na Kozia gore (i zjechac) ...szacun:) Nic nie kupuj, dopoki sam sie nie przekonasz jaki rower jest Ci potrzebny. Jest sporo wypozyczalni wiec zrob tak jak ja i odzaluj te kilkaset zlotych i kilka razy wypozycz rozne rowery. Tylko wtedy bedziesz wiedzial....mysle ze zadna porada z internetu nie da Ci lepszej odpowiedzi;) Jeden zawsze bedzie lepiej zjezdzal a drugi podjezdzal, musisz znalezc zloty srodek dla siebie - i najlepiej to zrobic jezdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. no ja mam tylko ciut blizej niz Ty ale powiem Ci ze z tym verticalem to mnie zaskakujesz;) Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Wlasnie sobie popatrzylem na przewyzszenia np z : - Rychleb (na gore to jakies 400m ) 6X400 = 2400. 6 razy to musialaby byc niezla wyrypa:) Mi zazwyczaj wystarcza 2-3 razy. - czy wlasnie 10-12 razy Kozia gora - u siebie tego nie widze - a juz takie prawdziwe enduro np Snieznik od strony czeskiej tylko 650 m verticala a ja w d..dostalem (no ale tam to tez sporo prowadzenia roweru) Zaleta pojezdzenia na wypozyczonym sprzecie jest taka ze moze sie okazac ze zorientujesz sie ze jednak wolisz jezdzic na inne trasy...ja myslalem ze bede jezdzil glownie po jurze i w swieradowie a pozniej okazalo sie ze jednak ciagnie tez do typowego enduro i zjazdow (ale nie do downhillu) No a taki rower kosztuje wiec naprawde warto kilka wekendow spedzic na wypozyczonych fullach aby sprecyzowac to czego naprawde chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
jan koval Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 masz z kolami 27 czy 29? masz racje - bardzo malo rowerow to oferuje a tutaj widze, ze blokada I na przod I na tyl - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? Ja mam blokadę w manetce ale prawdę mówiąc używam jej tylko przypadkowo jak się włączy przy wkładaniu roweru do bagażnika i zapomnę wyłączyć. Niektóre rowery mają blokady przodu, tyłu i jeszcze zmianę w zawieszeniu (Canyon Strive) ale podobno to się tak psuje, że serwis nie ma tych Shapeshifterów na stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 27,5 (ale ze to plusy to srednica zewnetrzna jest tylko nieznacznie mniejsza od 29) Blokada jest na przod i tyl razem (czyli jednoczesnie blokujesz przod i tyl , mozna to zrobic calkowicie albo do polowy). Nie da sie zablokowac samego tylu - ale i tak bym takiej opcji chyba nie uzywal. Jak dla mnie sprawdza sie jako rower w rozny teren , czyli i do zjazdu i na podjazd i tez na interwalowy teren. Na drogi asfaltowe tylko sie niespecjalnie nadaje ale ich unikam jak tylko moge ..no ale nie mozna miec wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? yeeep .. przód, zawsze na podjazdach, też twardych płaskich odcinkach .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? Ja mam blokadę w manetce ale prawdę mówiąc używam jej tylko przypadkowo jak się włączy przy wkładaniu roweru do bagażnika i zapomnę wyłączyć. Niektóre rowery mają blokady przodu, tyłu i jeszcze zmianę w zawieszeniu (Canyon Strive) ale podobno to się tak psuje, że serwis nie ma tych Shapeshifterów na stanie W fullu uzywam jak najbardziej bo przy skoku 140 to troche buja na podjazdach/po plaskim. W zmiennym terenie (gora/doł), gdzie zjazdy sa w ciezszym terenie to blokuje/odblokowuje co chwila. Jak teren latwy to mam caly czas do polowy zablokowany. Od roku jezdze dosc intensywnie i zadnych problemow nie mam. Mam tez rower crossowy z amortyzatorem przednim (60 skoku) ale tam tej blokady nie uzywam bo nie widze za bardzo roznicy...no i od kiedy mam fulla to malo co na ten rower wsiadam;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No tak, w Scoccie to nie słyszałem, żeby to się psuło. A powiedz, jak zablokujesz to do gory idzie choć trochę jak sztywniak czy jednak słabo ? Bo z jednej strony myślę o skoku 130 dla uniwersalności a z drugiej jednak 140-150 kusi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 hmm...tak jak sztywniak to pewnie nie ale ja duzej roznicy nie widze. Tylko ze ja nie mam parcia na czas efektywnosc jakies stravy itp;) Jak testowalem rozne rowery to: - przy skoku 160 to czulem jednak ze na podjezdzie to nie to. Dla mnie to rower glownie do zjazdu. - przy skoku 140 - bylo calkiem spoko i duzej roznicy do HT nie widzialem przy efektywnosci podjazdu - skok 120 - subiektywnie to na podjezdzie podobnie jak 140 ale gorzej na zjezdzie. Dlatego tez wzialem 140 ...ale to tylko moje subiektywne odczucia No i pewnie tez zalezy to w duzej mierze od modelu i ustawien samego amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( 2,5 verticala w gorskim terenie? grubo:) Czyli np w Bielsku musialbys podjechac 10-12 razy na Kozia gore (i zjechac) ...szacun:) Nic nie kupuj, dopoki sam sie nie przekonasz jaki rower jest Ci potrzebny. Jest sporo wypozyczalni wiec zrob tak jak ja i odzaluj te kilkaset zlotych i kilka razy wypozycz rozne rowery. Tylko wtedy bedziesz wiedzial....mysle ze zadna porada z internetu nie da Ci lepszej odpowiedzi;) Jeden zawsze bedzie lepiej zjezdzal a drugi podjezdzal, musisz znalezc zloty srodek dla siebie - i najlepiej to zrobic jezdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. no ja mam tylko ciut blizej niz Ty ale powiem Ci ze z tym verticalem to mnie zaskakujesz;) Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Wlasnie sobie popatrzylem na przewyzszenia np z : - Rychleb (na gore to jakies 400m ) 6X400 = 2400. 6 razy to musialaby byc niezla wyrypa:) Mi zazwyczaj wystarcza 2-3 razy. - czy wlasnie 10-12 razy Kozia gora - u siebie tego nie widze - a juz takie prawdziwe enduro np Snieznik od strony czeskiej tylko 650 m verticala a ja w d..dostalem (no ale tam to tez sporo prowadzenia roweru) Zaleta pojezdzenia na wypozyczonym sprzecie jest taka ze moze sie okazac ze zorientujesz sie ze jednak wolisz jezdzic na inne trasy...ja myslalem ze bede jezdzil glownie po jurze i w swieradowie a pozniej okazalo sie ze jednak ciagnie tez do typowego enduro i zjazdow (ale nie do downhillu) No a taki rower kosztuje wiec naprawde warto kilka wekendow spedzic na wypozyczonych fullach aby sprecyzowac to czego naprawde chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Powiedzcie, a Wy używacie tych blokad ? Ja mam blokadę w manetce ale prawdę mówiąc używam jej tylko przypadkowo jak się włączy przy wkładaniu roweru do bagażnika i zapomnę wyłączyć. Niektóre rowery mają blokady przodu, tyłu i jeszcze zmianę w zawieszeniu (Canyon Strive) ale podobno to się tak psuje, że serwis nie ma tych Shapeshifterów na stanie W fullu uzywam jak najbardziej bo przy skoku 140 to troche buja na podjazdach/po plaskim. W zmiennym terenie (gora/doł), gdzie zjazdy sa w ciezszym terenie to blokuje/odblokowuje co chwila. Jak teren latwy to mam caly czas do polowy zablokowany. Od roku jezdze dosc intensywnie i zadnych problemow nie mam. Mam tez rower crossowy z amortyzatorem przednim (60 skoku) ale tam tej blokady nie uzywam bo nie widze za bardzo roznicy...no i od kiedy mam fulla to malo co na ten rower wsiadam;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No tak, w Scoccie to nie słyszałem, żeby to się psuło. A powiedz, jak zablokujesz to do gory idzie choć trochę jak sztywniak czy jednak słabo ? Bo z jednej strony myślę o skoku 130 dla uniwersalności a z drugiej jednak 140-150 kusi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 hmm...tak jak sztywniak to pewnie nie ale ja duzej roznicy nie widze. Tylko ze ja nie mam parcia na czas efektywnosc jakies stravy itp;) Jak testowalem rozne rowery to: - przy skoku 160 to czulem jednak ze na podjezdzie to nie to. Dla mnie to rower glownie do zjazdu. - przy skoku 140 - bylo calkiem spoko i duzej roznicy do HT nie widzialem przy efektywnosci podjazdu - skok 120 - subiektywnie to na podjezdzie podobnie jak 140 ale gorzej na zjezdzie. Dlatego tez wzialem 140 ...ale to tylko moje subiektywne odczucia No i pewnie tez zalezy to w duzej mierze od modelu i ustawien samego amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( 2,5 verticala w gorskim terenie? grubo:) Czyli np w Bielsku musialbys podjechac 10-12 razy na Kozia gore (i zjechac) ...szacun:) Nic nie kupuj, dopoki sam sie nie przekonasz jaki rower jest Ci potrzebny. Jest sporo wypozyczalni wiec zrob tak jak ja i odzaluj te kilkaset zlotych i kilka razy wypozycz rozne rowery. Tylko wtedy bedziesz wiedzial....mysle ze zadna porada z internetu nie da Ci lepszej odpowiedzi;) Jeden zawsze bedzie lepiej zjezdzal a drugi podjezdzal, musisz znalezc zloty srodek dla siebie - i najlepiej to zrobic jezdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. no ja mam tylko ciut blizej niz Ty ale powiem Ci ze z tym verticalem to mnie zaskakujesz;) Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Wlasnie sobie popatrzylem na przewyzszenia np z : - Rychleb (na gore to jakies 400m ) 6X400 = 2400. 6 razy to musialaby byc niezla wyrypa:) Mi zazwyczaj wystarcza 2-3 razy. - czy wlasnie 10-12 razy Kozia gora - u siebie tego nie widze - a juz takie prawdziwe enduro np Snieznik od strony czeskiej tylko 650 m verticala a ja w d..dostalem (no ale tam to tez sporo prowadzenia roweru) Zaleta pojezdzenia na wypozyczonym sprzecie jest taka ze moze sie okazac ze zorientujesz sie ze jednak wolisz jezdzic na inne trasy...ja myslalem ze bede jezdzil glownie po jurze i w swieradowie a pozniej okazalo sie ze jednak ciagnie tez do typowego enduro i zjazdow (ale nie do downhillu) No a taki rower kosztuje wiec naprawde warto kilka wekendow spedzic na wypozyczonych fullach aby sprecyzowac to czego naprawde chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No tak, w Scoccie to nie słyszałem, żeby to się psuło. A powiedz, jak zablokujesz to do gory idzie choć trochę jak sztywniak czy jednak słabo ? Bo z jednej strony myślę o skoku 130 dla uniwersalności a z drugiej jednak 140-150 kusi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 hmm...tak jak sztywniak to pewnie nie ale ja duzej roznicy nie widze. Tylko ze ja nie mam parcia na czas efektywnosc jakies stravy itp;) Jak testowalem rozne rowery to: - przy skoku 160 to czulem jednak ze na podjezdzie to nie to. Dla mnie to rower glownie do zjazdu. - przy skoku 140 - bylo calkiem spoko i duzej roznicy do HT nie widzialem przy efektywnosci podjazdu - skok 120 - subiektywnie to na podjezdzie podobnie jak 140 ale gorzej na zjezdzie. Dlatego tez wzialem 140 ...ale to tylko moje subiektywne odczucia No i pewnie tez zalezy to w duzej mierze od modelu i ustawien samego amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Dlatego właśnie myślę o 130 z 29' ale za mało wiem na razie by kupować ... wiem, że ludzie te Scotty chwalą. ... Amortyzatory to temat na doktorat Wiem, że wolałbym RS niż Foxa bo mój mechanik mówi,że tańsze części : ) Parcia na stravę w górach to absolutnie nie mam choć nie lubię być w ogonie ale w końcu dziennie taki porządny trip to z 2,5 km vertical i nie chcę, żeby bujanie wysysało mi całą energię : ( 2,5 verticala w gorskim terenie? grubo:) Czyli np w Bielsku musialbys podjechac 10-12 razy na Kozia gore (i zjechac) ...szacun:) Nic nie kupuj, dopoki sam sie nie przekonasz jaki rower jest Ci potrzebny. Jest sporo wypozyczalni wiec zrob tak jak ja i odzaluj te kilkaset zlotych i kilka razy wypozycz rozne rowery. Tylko wtedy bedziesz wiedzial....mysle ze zadna porada z internetu nie da Ci lepszej odpowiedzi;) Jeden zawsze bedzie lepiej zjezdzal a drugi podjezdzal, musisz znalezc zloty srodek dla siebie - i najlepiej to zrobic jezdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. no ja mam tylko ciut blizej niz Ty ale powiem Ci ze z tym verticalem to mnie zaskakujesz;) Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Wlasnie sobie popatrzylem na przewyzszenia np z : - Rychleb (na gore to jakies 400m ) 6X400 = 2400. 6 razy to musialaby byc niezla wyrypa:) Mi zazwyczaj wystarcza 2-3 razy. - czy wlasnie 10-12 razy Kozia gora - u siebie tego nie widze - a juz takie prawdziwe enduro np Snieznik od strony czeskiej tylko 650 m verticala a ja w d..dostalem (no ale tam to tez sporo prowadzenia roweru) Zaleta pojezdzenia na wypozyczonym sprzecie jest taka ze moze sie okazac ze zorientujesz sie ze jednak wolisz jezdzic na inne trasy...ja myslalem ze bede jezdzil glownie po jurze i w swieradowie a pozniej okazalo sie ze jednak ciagnie tez do typowego enduro i zjazdow (ale nie do downhillu) No a taki rower kosztuje wiec naprawde warto kilka wekendow spedzic na wypozyczonych fullach aby sprecyzowac to czego naprawde chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekMa Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 To 2,5 to nie na codzień ale wiesz jak jest, ja mam w góry kilkaset km więc jechać taki kawał żeby zrobić przejażdżkę 1000-1500 to się jakby mija z celem, tyle to można na Mazurach wykręcić. Zresztą w górach przewyższenia znacznie łatwiej wpadają : ) A na zjazdach to i tak jestem cienki - nie chcę roweru który by mi zastąpił technikę. W te 2,5 (umowne) wchodzą też pożarowe dojazdówki żeby się na górę dostać - więc to musi podjeżdżać : ) Na razie mam dwa typy - jeden mi się podoba oczami a na drugim mi się dobrze jeździ Pierwszy zjeżdża a drugi uniwersalny. no ja mam tylko ciut blizej niz Ty ale powiem Ci ze z tym verticalem to mnie zaskakujesz;) Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Wlasnie sobie popatrzylem na przewyzszenia np z : - Rychleb (na gore to jakies 400m ) 6X400 = 2400. 6 razy to musialaby byc niezla wyrypa:) Mi zazwyczaj wystarcza 2-3 razy. - czy wlasnie 10-12 razy Kozia gora - u siebie tego nie widze - a juz takie prawdziwe enduro np Snieznik od strony czeskiej tylko 650 m verticala a ja w d..dostalem (no ale tam to tez sporo prowadzenia roweru) Zaleta pojezdzenia na wypozyczonym sprzecie jest taka ze moze sie okazac ze zorientujesz sie ze jednak wolisz jezdzic na inne trasy...ja myslalem ze bede jezdzil glownie po jurze i w swieradowie a pozniej okazalo sie ze jednak ciagnie tez do typowego enduro i zjazdow (ale nie do downhillu) No a taki rower kosztuje wiec naprawde warto kilka wekendow spedzic na wypozyczonych fullach aby sprecyzowac to czego naprawde chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Jaki miałeś czas na tym podjeździe na Skrzyczne i jak się to ma do rekordów i średnich wyników? Może być też inny szutrowy podjazd. Chciałbym oszacować, jaki poziom kondycji jest potrzebny, by robić podobne wycieczki. Od hotelu Zimnik do Schroniska 12.53 km, 701 vert czas 1:17:50 co dało średnią 9,7 km/h. Ostatnie kilka minut wypychania bo tam wjechać chyba nie można. Miejsce 140/436 (gorzej niż na Mazowszu ) co uważam za sukces biorąc pod uwagę, że 3 minuty straciłem gubiąc drogę i musiałem zsiąść z roweru bo nie miałem bidonu tylko Nałęczowiankę z zakrętką No i tam pros-i jeżdżą trenować, z zawodowcami którzy robili tą trasę kilkadziesiąt razy trudno się porównywać. Turyści raczej nie mają stravy. Zainstaluj sobie stravę - tam są segmenty i można sobie pooglądać. Myślę, że na takiej prostej dojazdówce rower typowy Enduro 150-160mm skok to wyssie dużo energii na bujanie amortyzatorem. Ale umówmy się - doświadczenie w technicznych górach to ja mam mizerne. Za to szukam czegoś na czym mógłbym bez zajechania się zrobić coś takiego: https://mambaonbike....mtb-na-gravelu/ https://mambaonbike....b-na-gravelach/ czy wjechać na Etnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Albo masz mega moc albo myslimy o roznym terenie;) Pewnie mówimy o innym terenie, ja wliczam też dojazdówki, kręcą mnie trasy jak z linków powyżej ... Tak też mniej więcej wychodzi na skiturach verticala jak sie na 3 dni wyskoczy ... Takie ciężkie podjazdy z wypychami to i 1000 trudno zrobić. Ja lubię całodzienne jazdy - raczej nie jestem zbyt szybki, bardziej wytrzymały. Głowa jedzie : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Off Topic Hyde Park MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)
Spiochu Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 napisałem, że tył jest odciążany, a nie że nie jest obciążony .. przenosi się ciężar na przednie koło, inaczej idzie w górę .. i fikasz, albo drapiesz na piechotę Można próbować odciążać tył a od pewnego nachylenia nawet trzeba. Ale i tak większość masy pozostanie na tyle. No chyba, ze podjazd łagodny i położysz się na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Może nie SAG tylko wolna kompresja - dłubanie przy goleni to już w ogóle odpada - nie ma szans. Może przed dłuuuuugim podjazdem - ustawia się raz i się z tym żyje. Ale niektórzy używają manetki i sobie chwalą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danielsky Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 chyba, że dobrze wiesz gdzie jedziesz i co tam spotkasz, wtedy można się skonfigurować .. :-) PS założę się, że jeśli chodzi o ustawienia to połowa narodu jeździ na tym, co im sprzedano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 No bo chyba tak jest, że raz sobie ustawisz i masz, dostosowujesz się ... ale dumper wiem, że ludzie sobie czasem przestawiają ... Rany, jakie ten nowy Radon ma paskudne malowanie ... jeszcze mu brakuje płyty CD dyndającej na kierownicy ... https://www.bike-dis...ail-10.0-900401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2019 robisz odwrotnie niż każdy znany mi użytkownik HT i/lub fulla .. blokada przodu ZAWSZE, na KAŻDYM podjeździe, lub i tył jeśli jest czas, tylne koło odciążane, zmien znajomych….oczywiscie, jezeli ktos jezdzi HT to jedyne, co mozna zablokowac, to przod - wiec blokuje sie przod. w Full suspension wiekszy efekt ergonomiczny daje zablokowanie tylu - mowie o prawdziwych podjazdach, nie na asfalcie Przecież to przeczy zasadom fizyki. Na podjeździe(szczególnie stromym), zawsze tył będzie bardziej obciążony. Może jestem rowerowym laikiem, ale nawet ja miałem przypadek, że przednie koło się uniosło na podjeździe i prawie bym fiknął na plecy. czyli mimowolnie zrobiles (prawie) wheely czyli manual - nastepny stopien wtajemniczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 2 3 4 5 6 7 8 Dalej Strona 7 z 8 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Rekomendowane odpowiedzi