Skocz do zawartości

Przebieg


star

Rekomendowane odpowiedzi

Michał nie ma żadnego gniazda do fotowoltaiki. Panele dostarczają prąd stały o napięciu u mnie około 350-400V na każdy obwód (są dwa obwody połączone rownolegle, a w każdym obwodzie po 10 paneli połączonych szeregowo) do falownika (inwertera), który zmienia go na 230V prądu przemiennego. Falownik połączony jest z licznikiem dwukierunkowym i wprowadza cała wyprodukowaną energię do sieci energetycznej. Jeżeli jest brak zasilania w sieci, to falownik również nie pracuje i nie oddaje wyprodukowanej energii. Energia pozostaje na panelach.

Witek prosze........ mam napisac na koniec <to jest szyderstwo>?  Specjalnie wybrałem najdziwniejsza emotkę... ;-=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 978
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodane grafiki

Dodam z testu autoswiat, Goodyear, Nokian i Pirelli lepsze na śniegu niż Conti. Michelin zaskakująco słabo. PS mocna Fulda overall, także Dunlop, Kleber i Conti jeśli patrzeć na ogół. Rozmiar 195/65 R 15.

I to jest kluczowe w tym teście. Rozmiar opony. Zawsze minie zastanawiało dlaczego opona o tym samym bieżniku (ten sam model) wypada różnie w różnych rozmiarach. Moje Conti zeszłej zimy mnie nie zawiodły. Takie przykłady poniżej.

droga.jpg

 

tak.jpg

 

zjazd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przepraszam, błędnie Cię oceniłem. Skoro jako warszawiak nie mogę się wypowiadać co do jazdy po śniegu to nie mam pytań już do Ciebie żadnych.

Pozdrowienia

PS

Nie mam nic wspólnego z warszawiakiem

To inaczej.

Jako mieszkaniec Mazowsza, masz dużo mniejsze ryzyko natrafienia na śnieg na drodze niż mieszkaniec południa. A nawet jeśli trafi się białe pod kołami, to ze względu na równinny charakter centralnej Polski jest wam łatwiej. Nie ma tutaj żadnych złośliwości. 

Oczywiście mogłeś jeździć w trudnych warunkach (choćby ze względu na pracę, inne miejsce zamieszkania itp. - tego nie neguję), ale proszę nie insynuuj góralowi, że po prawdziwym śniegu nie jeździł. 

Pozdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest kluczowe w tym teście. Rozmiar opony. Zawsze minie zastanawiało dlaczego opona o tym samym bieżniku (ten sam model) wypada różnie w różnych rozmiarach. Moje Conti zeszłej zimy mnie nie zawiodły. Takie przykłady poniżej.
droga.jpg

tak.jpg

zjazd.jpg


Napisz jaki przebieg mają te Conti i ile sezonów? Pytam bo letnie zjechałem w trzy sezony, ech...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie do mnie, ale ja swoje męczyłem 6 sezonów.  Przy czym ostatni to już była lipa.
Przebieg szacuję na 70k,  Zdaniem wulkanizatora, dwie szt nadal nadają się do jazdy.


U mnie letnie podobny przebieg mają. Conti w Jazzie. Przód zmieniłem na GY, tył dwie lepsze Conti zostawiłem. Niech sobie kobita bokiem pochodzi;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie letnie podobny przebieg mają. Conti w Jazzie. Przód zmieniłem na GY, tył dwie lepsze Conti zostawiłem. Niech sobie kobita bokiem pochodzi;-)

 

Letnie to jeszcze bez tragedii, ale dałbym lepsze z tyłu.* (odwrotnie niż zimą) 

 

 

*- Logika jest następująca:

Starte mogą nawet lepiej się zachowywać na suchym. Twardsza opona, jest bardziej odpowiednia do dociążonej osi.

W ulewie, większe ryzyko aquaplaningu jest na tylnej osi, z uwagi na jej mniejsze obciążenie, stąd opony z większym bieżnikiem.

W zimie lepsze z tyłu, nadal mają swoje zalety, ale priorytetem jest możłiwość ruszania, manewrowania i hamowania na śniegu, dlatego lepsze na przód.

 

Ale i tak najlepiej mieć wszystkie bardzo dobre.

Ja tej zimy miałem mocno starte z tyłu i choć dało się jeździć to nie polecam. Kilka razy wpadłem w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie to jeszcze bez tragedii, ale dałbym lepsze z tyłu.* (odwrotnie niż zimą)


*- Logika jest następująca:
Starte mogą nawet lepiej się zachowywać na suchym. Twardsza opona, jest bardziej odpowiednia do dociążonej osi.
W ulewie, większe ryzyko aquaplaningu jest na tylnej osi, z uwagi na jej mniejsze obciążenie, stąd opony z większym bieżnikiem.
W zimie lepsze z tyłu, nadal mają swoje zalety, ale priorytetem jest możłiwość ruszania, manewrowania i hamowania na śniegu, dlatego lepsze na przód.

Ale i tak najlepiej mieć wszystkie bardzo dobre.
Ja tej zimy miałem mocno starte z tyłu i choć dało się jeździć to nie polecam. Kilka razy wpadłem w poślizg.


Są takie teorie wśród mechaników. U mojej kobiety kluczem start pod górkę, musi nie buksować, na wprost, stąd lepsze na przód. W zakręty w deszczu i tak ostro nie wchodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie teorie wśród mechaników. U mojej kobiety kluczem start pod górkę, musi nie buksować, na wprost, stąd lepsze na przód. W zakręty w deszczu i tak ostro nie wchodzi.

 

Start pod górkę? Latem? Zużyte opony cokolwiek zmieniają?

 

Co do teorii to każdy mechanik ma swoją.

To wyjaśnienie, akurat sam wymyśliłem.

Niekoniecznie poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start pod górkę? Latem? Zużyte opony cokolwiek zmieniają?
 

Tak. Na mokrym. Wystarczy wilgoć i kurz przy mocniejszym starcie aby np nasze stare yokohamy (z conti problem był pod górkę w tomaszowie to pamiętam, dodam, że to trauma dla pani bo to były początki, plus zużyte sprzęgło podobnie było we Wrocku pod wiaduktem przypaliliśmy je nieco) buksowały jakbyśmy stuningowanym civikiem ruszali.

Inny powód dla założenia lepszych na przód to równomierne zużywanie kompletu, właśnie tego nie dopilnowałem i wyszło tak, że tylko jedna para conti nadaje się na tył, z przodu nowe gy i pani pojeździ i będzie zadowolona, choć nogę ma ciężkawą jednak momentami i z zakrętu ruszyła ostatnio bokiem, ale to na starych michelinach i zimowych.
PS plus hamowanie przy napędzie na przód i rozkładzie masy na przód, paliwo pod kierowca. Co akurat zimą dobrze robi.nie jak w kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sezony za sobą, przebieg auta to 60 tyś. z czego zima pewnie 40% tej wartości. Dalej jak nowe. Opony kupione w Niemczech (jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie). 

 

No to przyzwoicie. Dodam, że nasze zimowe micheliny mają już ok. 6-7 lat, przebieg 75k i co do bieżnika to nie można im  niczego zarzucić. Ale stwardniała już guma niestety więc sezon może dwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znalazłem taki oto artykuł opisujący test auta elektrycznego i napędzanego wodorem w warunkach zimowych. Oczywiście, ze względu na firmę, która przeprowadzała test, obiektywny pewnie on nie był, ale daje do myślenia.

 

Firma Hynergy zajmująca się promowaniem wodoru jako czystego paliwa przyszłości przeprowadziła zimowy test samochodu elektrycznego (BEV) i zasilanego ogniwami paliwowymi (FCEV). Bo boju stanęła Tesla Model S 90D oraz Hyundai Nexo. Wygrał wodorowy Nexo.

 

https://elektrowoz.p...ochod-na-wodor/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znalazłem taki oto artykuł opisujący test auta elektrycznego i napędzanego wodorem w warunkach zimowych. Oczywiście, ze względu na firmę, która przeprowadzała test, obiektywny pewnie on nie był, ale daje do myślenia.

 

Firma Hynergy zajmująca się promowaniem wodoru jako czystego paliwa przyszłości przeprowadziła zimowy test samochodu elektrycznego (BEV) i zasilanego ogniwami paliwowymi (FCEV). Bo boju stanęła Tesla Model S 90D oraz Hyundai Nexo. Wygrał wodorowy Nexo.

 

https://elektrowoz.p...ochod-na-wodor/

Cześć

Moruńku co tu myśleć. Wodór jest jedyną sensowną alternatywą dla paliw kopalnych. Technologie oparte na prądzie to produkty przejściowe.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wodór skąd weźmiesz, jeśli nie z paliw kopalnych, albo z prądu (elektroliza wody)?

1. Proces reformingu benzyny Reforming benzyny polega na zwiększeniu liczby oktanowej w procesie odwodornienia węglowodorów nasyconych i otrzymaniu aromatycznych. C6H12 → C6H6 + 3H2 C6H14 → C6H6 + 4H2 2. Reforming metanu parą wodą Konwersja metanu lub innego węglowodoru przeprowadza się w rurkach ceramicznych wzbogaconych niklem odgrywającym rolę katalizatora. Reforming metanu parą wodną jest obecnie najpowszechniejszą przemysłową metodą otrzymywania wodoru. CH4 + H2O → CO + 3H2 CO + H2O → CO2 + H2 Sprawność konwersji węglowodorów w wodór przy użyciu najnowocześniejszych reformerów osiąga nawet 90%. Jednak przy użyciu małych i mobilnych systemów, wartość ta jest znacznie niższa. 3. Elektroliza wody Elektroliza wody pozwala na otrzymanie wodoru najwyższej czystości, przekraczającej 99,9%. Krótki czas rozruchu aparatury i łatwość jej obsługi zadecydowały o preferowaniu tej metody produkcji wodoru przy zastosowaniach w ogniwach paliwowych. 2H2O → 2H2 + O2(ogólna reakcja) 4OH- → O2 + 2H2O + 4e-(anoda) 4H2O + 4e- → 2H2 + 4OH-(katoda) Pozostałe metody wytwarzania wodoru: 4. Metody biologiczne Wodór może być produkowany przez najróżniejsze mikroorganizmy jako produkt uboczny procesu fotosyntezy. Jednym z przykładów takiego mikroorganizmu może być glon Chlamydomonas reinhardtii, który w momencie usunięcia siarczanów z pożywki zaczyna wytwarzać wodór w efekcie działania enzymu hydrogenaza. Gazowy wodór generowany jest w ilości 4 ml/h z litra kultury tych alg. 5. Metoda Habera-Boscha Rozkład pary wodnej przy użyciu rozgrzanego do 1200oC koksu prowadzi do powstania wodoru mocno zanieczyszczonego tlenkiem węgla. W trakcie tego procesu, tlenek węgla może być usunięty poprzez przeprowadzenie reakcji katalitycznej w obecności związków Fe2O3 i Cr2O3. C + H2O → CO + H2 CO + H2 + H2O → CO2 + H2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tej zimy miałem mocno starte z tyłu i choć dało się jeździć to nie polecam. Kilka razy wpadłem w poślizg.

Czyli należy się instruktor, chyba, że się mylę. Stop piratom drogowym ( trzeba tak jeździć aby w poślizgi nie wpadać = szybkość bezpieczna ).

Kiedyś nie było wspomagaczy w autach i się jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...