Skocz do zawartości

Przebieg


star

Rekomendowane odpowiedzi

.....

 

Co do rozmiarów, radziłbym się zastanowić. Już 4.8m w Passeratti nie sprzyja wygodnemu parkowaniu.

Piotrek jak ktoś nie umie to i Smart mu nie pomoże - taka prawda.

Skakanie po pasach jest równie przyjemne pickupem jak Golfem czy Superbem kombi.

Pickupy robocze się nie prowadzą - to fakt. A przy tylnym napędzie dachy są częste ale jak nie traktujesz tego typu samochodu jak osobówki to nie ma ograniczeń. Zapewniam Cię.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 978
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodane grafiki

Piotrek jak ktoś nie umie to i Smart mu nie pomoże - taka prawda.

 

 

Jak jest za mało miejsca, to żadne umiejętności też nie pomogą.

 

Skakanie po pasach jest równie przyjemne pickupem jak Golfem czy Superbem kombi.

 

Mnie wystarczą próby wysokim Vanem. Lipa. Słaba dynamika i bardzo się przechyla.

Kombi ok, tylko długość auta zwiększa wymaganą ilość miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 8 lat jazdy (głównie w mieście, w gęstym ruchu, a nie toczenia się po zadupiach), brak szkód z OC, ani zdarzeń z winy innych kierowców. Skończyłem kurs bezpiecznej jazdy i ciągle staram się doskonalić. Nie jeżdżę jakoś specjalnie szybko, a ścigantów staram się przepuścić.

 

 

W mieście to poruszasz się z ... ? Poza miastem ścigantów przepuszczasz, czyli jedziesz bezpiecznie i to się chwali. Nie chwal się skończonym kursem bezpiecznej jazdy bo z tego nic nie wynika.

Pojedź na jakikolwiek tor (Track Day, KJS i inne imprezy) tam zweryfikujesz umiejętności i dodam, że czasami "kozacy" w mocnych autach dostają baty.

Wg niektórych opinii kierowcy po 50+ powinni się badać na psychotestach sprawności ruchowej.

Ja mam 60+ i nadal jestem w miarę sprawny (koledzy proszą czasami na torach o weryfikację błędów), chętnie podpowiadam choć wiele razy z nimi przegrałem.

Co napędów 4x4 w normalnej jeździe w PL wystarczy Haldex w popularnych autach.

Miałem auta z reduktorami i blokadami dyfrów ale te systemy praktycznie nie wykorzystywałem bo nie było takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

rozumiem, że ktoś lubi opony z północy, że ma jakieś doświadczenia, przekonania itp., z tym nie dyskutuję, 

ale uzasadnienie, że Skandynawowie mają "więcej do powiedzenia" w temacie zimowek ponieważ zimy są tam dłuższe lub mroźniejsze to nonsens właśnie,

idąc tą logiką powinni też produkować najlepsze zimowe kurtki, buty, narty i cokolwiek tam jeszcze co się kojarzy ze śniegiem

do produkcji doskonałych produktów potrzeba technologii, nauki i pieniędzy, a nie wielu ciemnych dni w roku,

 

EDIT: rzeczywiście nie masz na myśli jakości :-) tylko ich opinie .. pamiętajmy jednak, że Skandynawia to raczej słabo zaludniony region, mało ich jest więci i opinii niewiele :-)

 

pozd

Pierdolisz chłopie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób myli opony zimowe nordyckie  z kontynentalnymi.

Opony nordyckie są projektowane na większe mrozy i głównie na śnieg i lód. Mają bardzo miękką gumę i źle radzą sobie w deszczu, na suchym i ciepłym asfalcie, a także na błocie pośniegowym.

 

Kontynentalne, czyli nasze popularne zimówki to opony o uniwersalnym charakterze. Mają być dobre w każdych warunkach a głównie w deszczu i na lekkim śniegu. W warunkach ostrej zimy są oczywiście gorsze od nordyckich, ale przy popularnych u nas roztopach zachowują się lepiej.

 

Przykładowo Nokain robi modele nordyckie:

 

 Hakkapeliitta 8/9 - z kolcami

 Hakkapeliitta R3 - bez kolców

 

oraz kontynentalne:

WR D3/4

WR A4

WR Snowproof

 

 

Ja te opony kupiłem właśnie ze względu na jazdę po śniegu i w mojej ocenie są rewelacyjne. Zero problemów na podjazdach zasypanych śniegiem (np. dojazd na Stożek). Moja opona to TS 850 P SUV, rozmiar 225/55 R19.

 

Ty masz napęd 4x4. Ja na Stożek cisnę FWD, stąd nieco odmienne doświadczenia. Choć zawsze dojechałem pod wyciąg. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo Nokain robi modele nordyckie:

 

 oraz kontynentalne:

WR D3/4

WR A4

WR Snowproof

 

 

Ty masz napęd 4x4. Ja na Stożek cisnę FWD, stąd nieco odmienne doświadczenia. Choć zawsze dojechałem pod wyciąg. :)

WR A4 miałem/mam (obecnie jeździ żona) w Citroen C5, też dawały radę przy dojeździe na Stożek, czy trasie Wisła Czarne - Istebna obok Zameczku Prezydenta, w warunkach zimowych oczywiście. Jednakże dwa strome oblodzone podjazdy w innych miejscach je pokonały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Sądzę, że tak naprawdę nigdy nie jeździłeś po prawdziwym śniegu.

Pdzdrowienia serdeczne

Co jeszcze powiesz ciekawego? Już do tego stopnia to forum dziwaczeje, że warszawiak wymądrza się na temat jazdy po śniegu. Poważnie? :) Rozbawiałeś mnie.

Bez urazy, ale jak sam wyżej piszesz śnieg widzisz kilka razy w roku, podczas wypadów w góry. A to po czym jeździłem to chyba była kokaina...też białe. :) 

coke_cat_freak.jpg

 

Pozdr ale tym razem trochę źle oceniłeś. U nas na południu (nie mówię o Krakowie, a o Beskidzie Sądeckim), bywa "trochę" biało na drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy widzą, że klimat się ociepla - musimy ratować planetę, powinien być wprowadzony podatek klimatyczny od wszystkich emitentów CO2  przede wszystkim od właścicieli

samochodów zależny od mocy/pojemności.

Żródłem CO2 jest benzyna, ropa, gaz czy węgiel. Dlaczego nie opodatkować paliw tylko piece czy samochody?  Samochód elektryczny jest 0 emisyjny, a prąd to powstaje bez emisji CO2.  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żródłem CO2 jest benzyna, ropa, gaz czy węgiel. Dlaczego nie opodatkować paliw tylko piece czy samochody? Samochód elektryczny jest 0 emisyjny, a prąd to powstaje bez emisji CO2. ?

To chyba zależy od tego w jaki sposób został wyprodukowany. Emisja CO2 jest diametralnie różna dla energetyki wiatrowej, wodnej a węglowej. Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żródłem CO2 jest benzyna, ropa, gaz czy węgiel. Dlaczego nie opodatkować paliw tylko piece czy samochody?  Samochód elektryczny jest 0 emisyjny, a prąd to powstaje bez emisji CO2.  ?

 

Dlatego, że sama produkcja w/w jest wielce energochłonna i wiąże się z ogromną emisją CO2, więc należy przede wszystkim ograniczyć liczbę samochodów. Oczywiście dla wszystkich

dbających o środowisko czyli posiadaczy Tesli, Audi e-tronów itp. powinno być zwolnienie z owego podatku pod warunkiem, że prywatnie wyprodukują adekwatną ilość energii w swoich prywatnych

ogniwach galwanicznych,wiatrakach etc.

Oczywiście wyprodukowaną nadwyżkę będą mogli sprzedać przeciętnym użytkownikom spalinowych pierdzikółek, tzn. posiadacz pirdzikółka

zamiast płacić podatek, zapłaci wprost czy pośrednio właścicielowi dajmy na to Audi e tron czy Jaguara I-Pace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze powiesz ciekawego? Już do tego stopnia to forum dziwaczeje, że warszawiak wymądrza się na temat jazdy po śniegu. Poważnie? :) Rozbawiałeś mnie.

Bez urazy, ale jak sam wyżej piszesz śnieg widzisz kilka razy w roku, podczas wypadów w góry. A to po czym jeździłem to chyba była kokaina...też białe. :)

coke_cat_freak.jpg

 

Pozdr ale tym razem trochę źle oceniłeś. U nas na południu (nie mówię o Krakowie, a o Beskidzie Sądeckim), bywa "trochę" biało na drogach. 

Cześć

Przepraszam, błędnie Cię oceniłem. Skoro jako warszawiak nie mogę się wypowiadać co do jazdy po śniegu to nie mam pytań już do Ciebie żadnych.

Pozdrowienia

PS

Nie mam nic wspólnego z warszawiakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przepraszam, błędnie Cię oceniłem. Skoro jako warszawiak nie mogę się wypowiadać co do jazdy po śniegu to nie mam pytań już do Ciebie żadnych.

Pozdrowienia

PS

Nie mam nic wspólnego z warszawiakiem

 

wypowiadać się możesz, tyle że to będzie cyt' "pierdolenie" , bo tam gdzie mieszkasz przecież zima krótka więc co możesz o niej wiedzieć ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że sama produkcja w/w jest wielce energochłonna i wiąże się z ogromną emisją CO2, więc należy przede wszystkim ograniczyć liczbę samochodów. Oczywiście dla wszystkich

dbających o środowisko czyli posiadaczy Tesli, Audi e-tronów itp. powinno być zwolnienie z owego podatku pod warunkiem, że prywatnie wyprodukują adekwatną ilość energii w swoich prywatnych

ogniwach galwanicznych,wiatrakach etc.

Oczywiście wyprodukowaną nadwyżkę będą mogli sprzedać przeciętnym użytkownikom spalinowych pierdzikółek, tzn. posiadacz pirdzikółka

zamiast płacić podatek, zapłaci wprost czy pośrednio właścicielowi dajmy na to Audi e tron czy Jaguara I-Pace

wtyczka do ładowania elektryka lub hybrydy powinna pasować tylko do gniazda w fotowoltaice......   :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka do ładowania elektryka lub hybrydy powinna pasować tylko do gniazda w fotowoltaice...... :wub:

Michał nie ma żadnego gniazda do fotowoltaiki. Panele dostarczają prąd stały o napięciu u mnie około 350-400V na każdy obwód (są dwa obwody połączone rownolegle, a w każdym obwodzie po 10 paneli połączonych szeregowo) do falownika (inwertera), który zmienia go na 230V prądu przemiennego. Falownik połączony jest z licznikiem dwukierunkowym i wprowadza cała wyprodukowaną energię do sieci energetycznej. Jeżeli jest brak zasilania w sieci, to falownik również nie pracuje i nie oddaje wyprodukowanej energii. Energia pozostaje na panelach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...