Mimmo Napisano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2023 36 minut temu, Mitek napisał: Cześć Z pewnością nieznajomość modeli czy też brak szczegółowego zainteresowania sprzętem nie jest powodem do wstydu czy też jakiegoś poczucia winy. Powiedziałbym raczej, że przesadne przywiązywanie wagi do sprzętu jest dowodem sporej nieznajomości tematu. W tym się podejrzewam zgadzamy w 100%. Natomiast dziwi mnie, że deklarując bardzo wysoki poziom umiejętności - ja to rozumiem jak bardzo dobrze jeżdżący instruktor narciarstwa raczej z oczywistą przeszłością zawodniczą - pytasz o rolę płyty w nartach. No to trochę takie pytanie jakby deklarując, że jesteś kierowcą rajdowym pytał czy lepsze jest zawieszenie zwykłe czy sportowe. Nie krytykuję tylko jestem niezwykle zdziwiony tym zestawieniem. Obecność porządnej płyty w narcie sportowej to absolutna niezbędność z wielu powodów. Wyższe stanie, tłumienie, lepsze przekazywanie energii, brak usztywniania narty, pewność montażu wiązań i brak luzów itd... Pozdro Dziękuję za porównanie 🙂 przemawia do mnie...jako kompletny laik, podświadomie wiem, że pewnie ma to znaczenie. Natomiast po rozmowie ze sprzedawca (który nie ma modelu Pro w odpowiedniej długości) zacząłem się zastanawiać nad faktyczną różnica i szukać informacji. Stad natrafiłem na ten post, napisany w 2019, gdzie kolega @FerraEnzo napisał, że ma sens jeśli chcemy dołożyć tłumik (kolejne nowe pojecie przy nartach - w samochodzie znam różnicę 😉), ale może coś źle zrozumiałem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2023 (edytowane) Cześć To akurat bzdurne porównanie bo tłumik w sensie samochodowym obniża osiągi w celu komfortu użytkowania w pierwszym stopniu dla innych osób czyli działa przeciwnie niż płyta w nartach - ta umożliwia wyższe osiągi. Płyta tłumi drgania ale to nie obniża osiągów a wręcz przeciwnie. Pozdro serdeczne Edytowane 13 Grudnia 2023 przez Mitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2023 (edytowane) Godzinę temu, Mimmo napisał: Dziękuję za porównanie 🙂 przemawia do mnie...jako kompletny laik, podświadomie wiem, że pewnie ma to znaczenie. Natomiast po rozmowie ze sprzedawca (który nie ma modelu Pro w odpowiedniej długości) zacząłem się zastanawiać nad faktyczną różnica i szukać informacji. Stad natrafiłem na ten post, napisany w 2019, gdzie kolega @FerraEnzo napisał, że ma sens jeśli chcemy dołożyć tłumik (kolejne nowe pojecie przy nartach - w samochodzie znam różnicę 😉), ale może coś źle zrozumiałem. Wyższa płyta oznacza dużo większą stabilność a przede wszystkim możliwość lepszego wykorzystania krawędzi poprzez uzyskanie większego bocznego kąta dogięcia narty do stoku. Na ile to jest istotne? Hmmm, moim zdaniem kluczowe, wręcz krytyczne. Poczytaj opis w poniższym wątku. Moim zdaniem postępy, które poczyniła w ciągu trzech godzin Ania są w 90% zasługą właśnie tego, że dostała nartę z płytą Pro czyli WRC 14 w miejsce LYT PR Base, która jest w e-SLR oraz e-Magnum. To nie są jakieś tam mniejszy czy większe zmiany w jeździe, a całkowicie inna, nowa, nieporównywalnie wyższa jakość. Edytowane 13 Grudnia 2023 przez tomkly 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.