Skocz do zawartości

Sztywność poprzeczna


Veteran

Rekomendowane odpowiedzi

Porządne forum internetowe ma w obowiązku dzielenie włosa na czworo !!!

Dlatego uważam, że to w ogóle nie jest żadna sztywność a MIĘKKOŚĆ :D

Dopiero teraz można się zastanawiać w jakim kierunku działa lub ulega :)

 

No i nurtuje mnie jeszcze pytanie.

Czy jak wjadę w muldy o odległości mniejszej od długości nart na których jadę to czy dalej siły działające na narty są skierowane tylko poprzecznie do osi podłużnej nart czy jednak zdarza się składowa podłużna  :)

 

Przyjemnej zabawy.

Tu poważnie.

Nie wiem czy jeszcze Cię dotyczy ale tak na wypadek KWT pamiętaj: Aby zapobiec zjawisku flatteru giętno-lotkowemu należy: zwiększyć sztywność giętną
skrzydła;

 

Co do muld: składowa podłużna pojawi się jak walniesz dziobem w muldę. Całe narciarstwo na nasmarowanej narcie bez foki opiera się na zjawisku braku tarcia a więc braku składowej podłużnej do osi narty, często wygiętej osi narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku, może to i błędne, ale tak się przyjęło. Sztywność poprzeczna w nartach to sztywność na skręcanie. :)

 

Mówimy "parasol" na deszczochroniacz, choć to słońcochroniacz. :) Albo "spolegliwy" jako "uległy", choć powinno być "godny zaufania". W takim znaczeniu wprowadził to słowo do polskiego prof. Kotarbiński (filozof), który się teraz w grobie przewraca. I wiele innych...

Jeżeli mówimy o własnościach fizycznych, mechanicznych, czy wytrzymałościowych, to posługujmy się językiem fizyki, mechaniki, czy wytrzymałości materiałów. Inaczej to nie jest dyskusja tylko dywagacje.

Dla ułatwienia podaje znaczenie słowa dywagacje: dywagacja «długie, rozwlekłe rozważania, zwykle odbiegające od tematu»za słownikiej języka polskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do muld: składowa podłużna pojawi się jak walniesz dziobem w muldę.

Właściwie pojawia się non stop,w większości nie jedziesz po idealnie równym stoku w dodatku podłoże ma różną podatność. W końcu balans samego narciarza, który powoduje większe dociśnięcie przodu lub tyłu w efekcie narta wygina się wzdłużnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zginanie i skręcanie. 

Jedno wokół osi prostopadłej do narty a równoległej do śniegu a drugie wokół osi symetrii narty.

Czyli - w żargonie - sztywność wzdłużna i sztywność poprzeczna.

Zginanie i skręcanie wokół innych 4 osi można zaniedbać.

Cała filozofia. 

Ale o czym byśmy pisali ? : ))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega sstar... znalazł świetny artykuł o skrętności poprzecznej nart carbon i titanal,dziękiproblem tylko z ceną, w tym ostatnim teście sztywna (poprzecznie) najlepsza narta carbonowa DPS kosztuje 1200€ wyjściowoi waży około 1600g przy długości 176cm, czyli nie jest wcale taka lekka


Zawsze możesz poczytać:
http://communitytour...-99-pure-3-184/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym cała trudność aby zrobić nartę sztywną poprzecznie i elastyczną podłużnie.
To jest właśnie cała przewaga komórek nad sklepowymi wynikająca z mokrego procesu produkcji.

http://www.academia....ski_performance
The results show a trend that the skis with lower torsional stiffness and the skis with higher flexural stiffness affect the turning performance positively.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...