star Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później.... Może być pełna kontrola na mm, choć przy tym sianie strachu i zamętu wśród pozostałych. Czego warto unikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikon255 Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Może być pełna kontrola na mm, choć przy tym sianie strachu i zamętu wśród pozostałych. Czego warto unikać. 10 razy sie uda, 11 nie wyjdzie. Ludzie na stoku sa nieprzewidywalni. Jedzie, nagle stoi albo lezy. Najlepiej mijac ludzi robiac skret w przeciwnym kierunku. Wtedy nie zdarzy zaskoczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później....Przeczytaj co napisałem. Goście mieli wolna drogę. Takie zachowanie jak piszesz jest naganne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 10 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Witam Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę. Trzeba odczekać, aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku. Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania. Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw u stojących w kolejce do wyciągu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Witam Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę. Trzeba odczekać, aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku. Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania. Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw u stojących w kolejce do wyciągu. Pozdrawiam Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Jeśli chodzi o mnie to używam Google Earth do ogólnego zapoznania się z terenem - jednak na trójwymiarowym modelu pracuje się znacznie łatwiej jak na płaskim z warstwicami. A co jeszcze ważniejsze widać przecinki leśne, coś tam można domyślać się o charakterze koryt rzecznych, większych urwisk, widać za to dobrze ścieżki i podejścia. Czasem jest to zasłonięte chmurami, czasem rozmyte. Ale ogólnie to doskonała pomoc. Teraz przechodzę na gpsies.com (otwieram to na sąsiednim monitorze) i rysuje sobie planowane tracki, które przenoszę do telefonu. Pozwala mi to skutecznie jeździć w nieznanym terenie. Oczywiście niespodzianki są (typu płoty) ale zasadniczo to świetnie działa. Na nartach świetnie a na rowerze znakomicie. Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Jest jeszcze inna reguła. Powiedziałbym, że nawet bardziej istotna. " Narciarstwo kończy się, tam gdzie zaczyna się tłum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Piętro kosodrzewiny jest przejściowe między lasem a halami. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że strefa poniżej hali nadaje się do jazdy. Nawet gdy jest to las (bo jest tam przeważnie rzadki). Ale aby była jasność Google Earth jest zbyt niedokładne aby dokładnie zaplanować linię. Dla mnie to jednak świetne narzędzie do wyrobienia sobie ogólnej orientacji. Dokładające do tego dostępne tracki innych, ślady w terenie i obserwację ukształtowania można się w miarę szybko skutecznie po nim poruszać. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Szybkość bezpieczna
mig Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później....Przeczytaj co napisałem. Goście mieli wolna drogę. Takie zachowanie jak piszesz jest naganne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veteran Napisano 10 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Witam Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę. Trzeba odczekać, aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku. Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania. Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw u stojących w kolejce do wyciągu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Witam Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę. Trzeba odczekać, aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku. Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania. Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw u stojących w kolejce do wyciągu. Pozdrawiam Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Jeśli chodzi o mnie to używam Google Earth do ogólnego zapoznania się z terenem - jednak na trójwymiarowym modelu pracuje się znacznie łatwiej jak na płaskim z warstwicami. A co jeszcze ważniejsze widać przecinki leśne, coś tam można domyślać się o charakterze koryt rzecznych, większych urwisk, widać za to dobrze ścieżki i podejścia. Czasem jest to zasłonięte chmurami, czasem rozmyte. Ale ogólnie to doskonała pomoc. Teraz przechodzę na gpsies.com (otwieram to na sąsiednim monitorze) i rysuje sobie planowane tracki, które przenoszę do telefonu. Pozwala mi to skutecznie jeździć w nieznanym terenie. Oczywiście niespodzianki są (typu płoty) ale zasadniczo to świetnie działa. Na nartach świetnie a na rowerze znakomicie. Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Jest jeszcze inna reguła. Powiedziałbym, że nawet bardziej istotna. " Narciarstwo kończy się, tam gdzie zaczyna się tłum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Piętro kosodrzewiny jest przejściowe między lasem a halami. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że strefa poniżej hali nadaje się do jazdy. Nawet gdy jest to las (bo jest tam przeważnie rzadki). Ale aby była jasność Google Earth jest zbyt niedokładne aby dokładnie zaplanować linię. Dla mnie to jednak świetne narzędzie do wyrobienia sobie ogólnej orientacji. Dokładające do tego dostępne tracki innych, ślady w terenie i obserwację ukształtowania można się w miarę szybko skutecznie po nim poruszać. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Szybkość bezpieczna
AndRand Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Jeśli chodzi o mnie to używam Google Earth do ogólnego zapoznania się z terenem - jednak na trójwymiarowym modelu pracuje się znacznie łatwiej jak na płaskim z warstwicami. A co jeszcze ważniejsze widać przecinki leśne, coś tam można domyślać się o charakterze koryt rzecznych, większych urwisk, widać za to dobrze ścieżki i podejścia. Czasem jest to zasłonięte chmurami, czasem rozmyte. Ale ogólnie to doskonała pomoc. Teraz przechodzę na gpsies.com (otwieram to na sąsiednim monitorze) i rysuje sobie planowane tracki, które przenoszę do telefonu. Pozwala mi to skutecznie jeździć w nieznanym terenie. Oczywiście niespodzianki są (typu płoty) ale zasadniczo to świetnie działa. Na nartach świetnie a na rowerze znakomicie. Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Jest jeszcze inna reguła. Powiedziałbym, że nawet bardziej istotna. " Narciarstwo kończy się, tam gdzie zaczyna się tłum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Piętro kosodrzewiny jest przejściowe między lasem a halami. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że strefa poniżej hali nadaje się do jazdy. Nawet gdy jest to las (bo jest tam przeważnie rzadki). Ale aby była jasność Google Earth jest zbyt niedokładne aby dokładnie zaplanować linię. Dla mnie to jednak świetne narzędzie do wyrobienia sobie ogólnej orientacji. Dokładające do tego dostępne tracki innych, ślady w terenie i obserwację ukształtowania można się w miarę szybko skutecznie po nim poruszać. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Spiochu Napisano 10 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2019 Cześć Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ. Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować. Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową. Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających. Pozdrowienia Jest jeszcze inna reguła. Powiedziałbym, że nawet bardziej istotna. " Narciarstwo kończy się, tam gdzie zaczyna się tłum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)? Piętro kosodrzewiny jest przejściowe między lasem a halami. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że strefa poniżej hali nadaje się do jazdy. Nawet gdy jest to las (bo jest tam przeważnie rzadki). Ale aby była jasność Google Earth jest zbyt niedokładne aby dokładnie zaplanować linię. Dla mnie to jednak świetne narzędzie do wyrobienia sobie ogólnej orientacji. Dokładające do tego dostępne tracki innych, ślady w terenie i obserwację ukształtowania można się w miarę szybko skutecznie po nim poruszać. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 2 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi
Przeglądaj
Cała aktywność