rung Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Być może to kryzys wieku średniego, ale na ament zakochałem się parę lat temu w ratrakach i zacząłem uważać że nie ma wspanialszego zajęcia niż jazda ratatrakiem właśnie: - oszałamiające widoki "z biura" - można sobie słuchać muzyki jakiej się chce - wszyscy kochają efekty Twojej pracy - nikt Ci nie zawracać głowy, siedzisz sobie sam ze sobą i ratrakujesz. Do niedawna swoją miłość realizowałem jakoś tak: Ale w tym sezonie postanowiłem zapoznać się z ratrakami bliżej Ze względu na brak doświadczenia w operowaniu ciężkim sprzętem jak i brak siec kontaktów umożliwiającej skosztowania tej przyjemności, postanowiłem wykorzystać źródła komercyjne. Etap 1 - szkolenie teoretyczne Na stronie firmy Kassbohrer, producenta ratraków PistenBully znalazłem ofertę szkoleń teoretycznych dla nowicjuszy. Na szkolenie takie można wybrać się do Niemiec na 1 dzień (w październiku), lub skorzystać ze szkolenia online.Wybrałem opcję drugą i przeszedłem przez całe szkolenie, które ma postać interaktywnej prezentacji (nieco ponad 400 slajdów), zawierającej ponadto kilka filmów i testy końcowe online. Informacje są dość podstawowe, ale dają pewną podstawę wiedzy nt tego jak zbudowany jest i jak działa ratrak oraz jakie są zasady poruszania się nim. Ponadto są tam informacje o zasadach przygotowywania stoku, najczęściej popełnianych błędach, wyposażeniu dodatkowym (np. do zakładania śladów dla "biegówek") czy podstawowym serwisie. Kilka slajdów i dyplom: Etap 2 - na własne oczy Drugim etapem była jazda w fotelu pasażera. W tym celu udałem się do Czech, gdzie wykupiłem sobie jazdę podczas wieczornego przygotowywania tras w Spindlerovym Mlynie. Było to bardzo fajne doświadczenie, a dzięki kursowi online wiedziałem mniej więcej co się dzieje, dlaczego operator wykonuje takie a nie inne manewry, co i dlaczego robi ze śniegiem itd. Zwłaszcza że okazało się, że mój kierowca nie był zbyt rozmowny i nawet znajomość czeskiego niezbyt mi pomogła. Ratrak jaki wybrałem do jazdy to Prinoth Leitwolf, ponieważ już kilka dni później na takim własnie modelu miałem sam ćwiczyć. Etap 3 - praktyka Ostatnim etapem było szkolenie praktyczne. W tym roku włoska firma Prinoth ogłosiła nabór na szkolenia dla początkujących. Szkolenie trwa 1 dzień i składa się z 3 godzin teorii i 6 godzin praktyki na stoku. Odbywa się w siedzibie firmy w Południowym Tyrolu, w miasteczku Sterzing/Vipiteno. Praktyka odbywa się w ośrodku Ladurns. Jak się okazało, znów przydało się szkolenie online, ponieważ mój trener był świetnym kierowcą (przygotowuje m.in. trasy na puchar świata), ale nie był wirtuozem Power Pointa i przez prezentacje przeleciał dość pobieżnie, a w końcu dał mi je na pendrive z zaleceniem poczytania sobie samemu. Ten materiał w dużej mierze pokrywał się ze szkoleniem Pistenbully. Drugą częścią szkolenie jest wizyta w fabryce ratraków, co jest bardzo ciekawym przeżyciem. Obecnie Prinoth produkuje około 300szt rocznie, ale obok jest jeszcze zakład produkcyjny wyciągów Leitner, a w budowie jest fabryka armatek śnieżnych, więc cały kompleks jest bardzo rozległy. Obiad w czasie szkolenia je się w zakładowej stołówce Następnie przychodzi kolej na praktykę na stoku. Najpierw omówione zostały części i funkcje samego ratraka (Prinoth Leitwolf). Następnie wyruszyliśmy na trasę. Co ciekawe, praktyka odbywała się na stoku, tak więc sztruks, po którym jeździli narciarze następnego dnia, był ode mnie Bardzo fajne uczucie. Samo kierowanie ratrakiem to niesamowite przeżycie. Potężna maszyna, reagująca na najdrobniejsze korekty operatora. Dużym wyzwaniem było dla mnie, jako nowicjusza, korygowanie ustawień pługu z przodu i frezu z tyłu. Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka. A potem tylko odbiór dyplomu i po zabawie Co dalej? Nie wiem... To miała być przygoda na ten sezon i spełnienie fantazji ale... chciałbym jeszcze! Poniżej film z zapisem jazdy - jako pasażer w Czechach i za sterami we Włoszech. I jeszcze mała, nienachalna reklama - można polubić mnie na Facebooku, gdzie wrzucam różne narciarskie zdjęcia i historyjki, kiedyś bardziej dla znajomych, a teraz bardziej publicznie https://www.facebook.com/skibumpl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakalolo Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Być może to kryzys wieku średniego, ale na ament zakochałem się parę lat temu w ratrakach i zacząłem uważać że nie ma wspanialszego zajęcia niż jazda ratatrakiem właśnie: - oszałamiające widoki "z biura" - można sobie słuchać muzyki jakiej się chce - wszyscy kochają efekty Twojej pracy - nikt Ci nie zawracać głowy, siedzisz sobie sam ze sobą i ratrakujesz. Do niedawna swoją miłość realizowałem jakoś tak: PSX_20190111_080039.jpg Ale w tym sezonie postanowiłem zapoznać się z ratrakami bliżej Ze względu na brak doświadczenia w operowaniu ciężkim sprzętem jak i brak siec kontaktów umożliwiającej skosztowania tej przyjemności, postanowiłem wykorzystać źródła komercyjne. Etap 1 - szkolenie teoretyczne Na stronie firmy Kassbohrer, producenta ratraków PistenBully znalazłem ofertę szkoleń teoretycznych dla nowicjuszy. Na szkolenie takie można wybrać się do Niemiec na 1 dzień (w październiku), lub skorzystać ze szkolenia online.Wybrałem opcję drugą i przeszedłem przez całe szkolenie, które ma postać interaktywnej prezentacji (nieco ponad 400 slajdów), zawierającej ponadto kilka filmów i testy końcowe online. Informacje są dość podstawowe, ale dają pewną podstawę wiedzy nt tego jak zbudowany jest i jak działa ratrak oraz jakie są zasady poruszania się nim. Ponadto są tam informacje o zasadach przygotowywania stoku, najczęściej popełnianych błędach, wyposażeniu dodatkowym (np. do zakładania śladów dla "biegówek") czy podstawowym serwisie. Kilka slajdów i dyplom: pb0.jpgpb1.jpgpb2.jpgdyplom pb.jpg Etap 2 - na własne oczy Drugim etapem była jazda w fotelu pasażera. W tym celu udałem się do Czech, gdzie wykupiłem sobie jazdę podczas wieczornego przygotowywania tras w Spindlerovym Mlynie. Było to bardzo fajne doświadczenie, a dzięki kursowi online wiedziałem mniej więcej co się dzieje, dlaczego operator wykonuje takie a nie inne manewry, co i dlaczego robi ze śniegiem itd. Zwłaszcza że okazało się, że mój kierowca nie był zbyt rozmowny i nawet znajomość czeskiego niezbyt mi pomogła. Ratrak jaki wybrałem do jazdy to Prinoth Leitwolf, ponieważ już kilka dni później na takim własnie modelu miałem sam ćwiczyć. PSX_20190130_184523.jpg Etap 3 - praktyka Ostatnim etapem było szkolenie praktyczne. W tym roku włoska firma Prinoth ogłosiła nabór na szkolenia dla początkujących. Szkolenie trwa 1 dzień i składa się z 3 godzin teorii i 6 godzin praktyki na stoku. Odbywa się w siedzibie firmy w Południowym Tyrolu, w miasteczku Sterzing/Vipiteno. Praktyka odbywa się w ośrodku Ladurns. DSC_1936.JPGPSX_20190129_094448.jpg Jak się okazało, znów przydało się szkolenie online, ponieważ mój trener był świetnym kierowcą (przygotowuje m.in. trasy na puchar świata), ale nie był wirtuozem Power Pointa i przez prezentacje przeleciał dość pobieżnie, a w końcu dał mi je na pendrive z zaleceniem poczytania sobie samemu. Ten materiał w dużej mierze pokrywał się ze szkoleniem Pistenbully. pr0.jpgpr1.jpgpr2.jpg Drugą częścią szkolenie jest wizyta w fabryce ratraków, co jest bardzo ciekawym przeżyciem. Obecnie Prinoth produkuje około 300szt rocznie, ale obok jest jeszcze zakład produkcyjny wyciągów Leitner, a w budowie jest fabryka armatek śnieżnych, więc cały kompleks jest bardzo rozległy. Obiad w czasie szkolenia je się w zakładowej stołówce DSC_1942.JPGDSC_1943.JPG Następnie przychodzi kolej na praktykę na stoku. Najpierw omówione zostały części i funkcje samego ratraka (Prinoth Leitwolf). Następnie wyruszyliśmy na trasę. Co ciekawe, praktyka odbywała się na stoku, tak więc sztruks, po którym jeździli narciarze następnego dnia, był ode mnie Bardzo fajne uczucie. Samo kierowanie ratrakiem to niesamowite przeżycie. Potężna maszyna, reagująca na najdrobniejsze korekty operatora. Dużym wyzwaniem było dla mnie, jako nowicjusza, korygowanie ustawień pługu z przodu i frezu z tyłu. Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka. PSX_20190130_175032.jpgsketch-1549318325253.pngPSX_20190130_185031.jpg A potem tylko odbiór dyplomu i po zabawie dyplom pr.jpg Co dalej? Nie wiem... To miała być przygoda na ten sezon i spełnienie fantazji ale... chciałbym jeszcze! Poniżej film z zapisem jazdy - jako pasażer w Czechach i za sterami we Włoszech. I jeszcze mała, nienachalna reklama - można polubić mnie na Facebooku, gdzie wrzucam różne narciarskie zdjęcia i historyjki, kiedyś bardziej dla znajomych, a teraz bardziej publicznie https://www.facebook.com/skibumpl/ o kurde, niezła zajawka, szacun Ja swój kontakt z ratrakami w formie pasażerskiej to miałem jedynie po Apres Ski ze znajomymi Włochami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 o kurde, niezła zajawka, szacun Ja swój kontakt z ratrakami w formie pasażerskiej to miałem jedynie po Apres Ski ze znajomymi Włochami fajnie, ja przerobiłam tylko punkt 2 pare razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Blacov Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... RobertK Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Jest moc! Szacun Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Ja mam na biurku takiego Pistenka i bawię się regularnie.Ze śniegiem czy na sucho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka.Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracyPowiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Powiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach właściwie to masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Nie wiem jak jest z uprawnieniami w Polsce, pobieżnie czytałem w internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. We Włoszech wystarczy prawo jazdy. Co do jeżdżenia ratrakiem w górę i w dół po stoku to jest z tym trochę tak, jak z siedzeniem całą noc nad wędką. Wędkować akurat nie lubię, ale jeżdżenie "wte i wewte" i równanie śniegu przez kilka godzin podobało mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 o kurde, niezła zajawka, szacun Ja swój kontakt z ratrakami w formie pasażerskiej to miałem jedynie po Apres Ski ze znajomymi Włochami fajnie, ja przerobiłam tylko punkt 2 pare razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Blacov Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... RobertK Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Jest moc! Szacun Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Ja mam na biurku takiego Pistenka i bawię się regularnie.Ze śniegiem czy na sucho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka.Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracyPowiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Powiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach właściwie to masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Nie wiem jak jest z uprawnieniami w Polsce, pobieżnie czytałem w internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. We Włoszech wystarczy prawo jazdy. Co do jeżdżenia ratrakiem w górę i w dół po stoku to jest z tym trochę tak, jak z siedzeniem całą noc nad wędką. Wędkować akurat nie lubię, ale jeżdżenie "wte i wewte" i równanie śniegu przez kilka godzin podobało mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Blacov Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Fajna robota, tylko godziny pracy nie dla kazdego. Ale wyobrazcie sobie rano wyjechac na stok, narobic sztruksu i prosto z ratraka na narty na wlasnorecznie przygotowana trase oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... RobertK Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Jest moc! Szacun Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Ja mam na biurku takiego Pistenka i bawię się regularnie.Ze śniegiem czy na sucho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka.Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracyPowiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Powiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach właściwie to masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Nie wiem jak jest z uprawnieniami w Polsce, pobieżnie czytałem w internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. We Włoszech wystarczy prawo jazdy. Co do jeżdżenia ratrakiem w górę i w dół po stoku to jest z tym trochę tak, jak z siedzeniem całą noc nad wędką. Wędkować akurat nie lubię, ale jeżdżenie "wte i wewte" i równanie śniegu przez kilka godzin podobało mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Mitek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertK Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Jest moc! Szacun Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Ja mam na biurku takiego Pistenka i bawię się regularnie.Ze śniegiem czy na sucho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Duże wrażenie robi też satelitarny system kontroli - grubość pokrywy śnieżnej w każdym punkcie nartostrady jest w czasie rzeczywistym przekazywana do ratraka, do wiadomości operatora. Ośrodki narciarskie mogą dzięki temu kontrolować prace nad śniegiem w całym ośrodku i sprawować nadzór nad pracą każdego ratraka.Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Mój ostatni wyjazd do włoskiego region Wipptal, który opisałem wczoraj tu: http://www.skiforum....lski-trojkacik/ odbył się przy okazji kursu operatora ratraka Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracyPowiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Powiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach właściwie to masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Nie wiem jak jest z uprawnieniami w Polsce, pobieżnie czytałem w internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. We Włoszech wystarczy prawo jazdy. Co do jeżdżenia ratrakiem w górę i w dół po stoku to jest z tym trochę tak, jak z siedzeniem całą noc nad wędką. Wędkować akurat nie lubię, ale jeżdżenie "wte i wewte" i równanie śniegu przez kilka godzin podobało mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :) × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
JurekP Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 oni jeżdżą po zamknięciu tras, czasami do 1-2 godziny w nocy..... kiepskie godziny pracyPowiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkaW Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Powiedziałbym raczej, że idealne - od wieczora do 1-2-ej jeździsz ratrakiem, później spać, a od rana na nartach właściwie to masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć Czy to szkolenie daje Ci jakieś uprawnienia? Ja jeździłem trochę ratrakami i obsługa nie wydawała się trudna a samo równanie stoku jest po prostu nudne. Ale gdy przychodzi do formowania stoku, przemieszczania śniegu, skomplikowanych manewrów na wyciągarce to wtedy kunszt operatora i znajomość terenu rzeczywiście można podziwiać. Bardzo fajny pomysł miałeś! Gratulacje! Pozdrowienia Nie wiem jak jest z uprawnieniami w Polsce, pobieżnie czytałem w internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. We Włoszech wystarczy prawo jazdy. Co do jeżdżenia ratrakiem w górę i w dół po stoku to jest z tym trochę tak, jak z siedzeniem całą noc nad wędką. Wędkować akurat nie lubię, ale jeżdżenie "wte i wewte" i równanie śniegu przez kilka godzin podobało mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :)
rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Cześć, w Szczyrku cały czas poszukują do pracy operatorów ratraków. Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Narciarstwo Kurs operatora ratraka czyli jak robiłem sztruks we Włoszech :)
moruniek Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Operator ze Spindlerovego opowiadał mi że czasami jeździ do Szczyrku, a ostatnio był artykuł o słowackim operatorze który chciał się bić z narciarzami rozjeżdżającymi świeżo przygotowaną trasę. TMR widocznie przerzuca operatorów ze swoich innych ośrodków do Polski. Dokładnie tak jest bo mają duże braki kadrowe. Obsługa kanap też podobnie. Możesz też w Szczyrku pojeździć ratrakiem jako dodatkowo płatna opcja (jako pasażer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
rung Napisano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Skąd znana jest grubość pokrywy w każdym punkcie trasy? Czy ratraki mają możliwość pomiaru? Jakiś sonar lub coś w tym rodzaju? Z satelity. Gdy nie ma śniegu, robi się pomiary wysokości podłoża. Gdy w zimie ratrak porusza się po pokrywie śnieżnej, łączy się z satelitą i różnica między wysokością ratraka a podłoża jest grubością śniegu. Pomiar jest na tyle dokładny, że operator mam nawet do dyspozycji informacji jak głeboko (w centymetrach) "wgryza" się w śnieg pługiem. Te dane używa się też do precyzyjnego budowania snowparków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
wkg Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 Hmmm ... ale z jakiego satelity, z GPS ? GPS nie jest zbyt dokładny w pionie w zastosowaniach cywilnych .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi