Skocz do zawartości

Nowości sprzętowe 2019/2020


yoss

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno pisałem o "kosmicznej" dynamice komórki Sl Nordica.

Rozmawiałem z kolegą który gdzieś indziej na nich jeździł i jemu nie wydały  się w tym aspekcie (jak na komórkę) wybitne.

 

Prawdopodobnie jeździliśmy na innych :)

 

 

Komórki trafiły pod strzechy. :)

Trzeba opracować jakieś rozróżnienie, dla uniknięcia nieporozumień.

 

Pierwsza, druga;

wyższa, niższa, najniższa;

wc, fis ...?

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Gratulacje - na pewno bedziesz zadowolony: napisz prosze, co spowodowalo , ze wybrales B4 a nie 140 RS?

 

But leży idealnie na nodze. Czuję dużą różnicę w stosunku do 120 RS, jeszcze mniej miejsca niż w i tak bardzo wąskich RS.

A czemu nie 140? Głównie ze względu na last 93mm zamiast 96mm i mniejszą objętość skorupy 1500ccm zamiast 1800ccm, no i liner racingowy, sznurowany. Chciałem spróbować racingowego buta, głównie za namową Marka (lobo), który jeździ w sportowym modelu Lange.

 

Zobaczymy jak będzie na stoku :)

 

Edit. Na jesień jestem umówiony na fitting, nie wiem co będzie robione. Na pewno wkładka i canting.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

But leży idealnie na nodze. Czuję dużą różnicę w stosunku do 120 RS, jeszcze mniej miejsca niż w i tak bardzo wąskich RS.

A czemu nie 140? Głównie ze względu na last 93mm zamiast 96mm i mniejszą objętość skorupy 1500ccm zamiast 1800ccm, no i liner racingowy, sznurowany. Chciałem spróbować racingowego buta, głównie za namową Marka (lobo), który jeździ w sportowym modelu Lange.

 

Zobaczymy jak będzie na stoku :)

 

Edit. Na jesień jestem umówiony na fitting, nie wiem co będzie robione. Na pewno wkładka i canting.

Już wiele sztuk tych butów przerabiałem, przed jazdą w tych butach  warto sprawdzć:

 

- czy plastikowy element pod gumą uszczelniającą przed pierwszą dolną klamrą nie odgina się zbyt mocno uciskając w mniej więcej połowę palucha, jeśli tak można go wyciąć, od strony małego palca można zostawić 

 

- czy plastikowa wkładka pod butem wewnętrznym nie kolebie się, zazwyczaj punkt podparcia jest w okolicy napisów na wkładce, jeśli tak należy sfrezować.

 

Ps.

To są buty "surowe" z grubsza przygotowane, producent zakłada, że i tak każdy będzie indywidualnie przystosowany, jeśli są "wygodne" bez dopasowania to znaczy, że masz b. wąskie stopy lub kupiłeś za duże.

 

Bardzo fajne buty wcale nie twarde, wydają się b.miękkie od rs140 ale o niebo lepiej da się spasować do stopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiele sztuk tych butów przerabiałem, przed jazdą w tych butach  warto sprawdzć:

 

- czy plastikowy element pod gumą uszczelniającą przed pierwszą dolną klamrą nie odgina się zbyt mocno uciskając w mniej więcej połowę palucha, jeśli tak można go wyciąć, od strony małego palca można zostawić 

 

- czy plastikowa wkładka pod butem wewnętrznym nie kolebie się, zazwyczaj punkt podparcia jest w okolicy napisów na wkładce, jeśli tak należy sfrezować.

 

Ps.

To są buty "surowe" z grubsza przygotowane, producent zakłada, że i tak każdy będzie indywidualnie przystosowany, jeśli są "wygodne" bez dopasowania to znaczy, że masz b. wąskie stopy lub kupiłeś za duże.

 

Bardzo fajne buty wcale nie twarde, wydają się b.miękkie od rs140 ale o niebo lepiej da się spasować do stopy.

Dzięki za rady!

 

Wiem, ze to surowy but, pełne przygotowanie mam robić na jesieni.

Nie powiedziałbym, że są wygodne stopa wydaje się zabetonowana, mimo wysokiej temperatury. Jest o wiele mniej miejsca niż w obecnych RS 120. Zgadza się stopy mam wąskie.

Chciałem buta race'owego ale nie chciałem iść w skrajność typu R3/R2 bo ich nie byłem w stanie samodzielnie ubrać. B4 na moje potrzeby powinien być idealny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady!

 

Wiem, ze to surowy but, pełne przygotowanie mam robić na jesieni.

Nie powiedziałbym, że są wygodne stopa wydaje się zabetonowana, mimo wysokiej temperatury. Jest o wiele mniej miejsca niż w obecnych RS 120. Zgadza się stopy mam wąskie.

Chciałem buta race'owego ale nie chciałem iść w skrajność typu R3/R2 bo ich nie byłem w stanie samodzielnie ubrać. B4 na moje potrzeby powinien być idealny :)

B4,B3,B2 jeden czort wszystkie mają po 1500, wszystkie jednakowo wąskie, "twardośc" to rzecz względna B4 jak będzie b. zimno będą twarde jak B2 w b.ciepłych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B4,B3,B2 jeden czort wszystkie mają po 1500, wszystkie jednakowo wąskie, "twardośc" to rzecz względna B4 jak będzie b. zimno będą twarde jak B2 w b.ciepłych warunkach.

A jak z Twojego doświadczenia, wygląda żywotność takich butów? Nie licząc uszkodzeń mechanicznych, ma jakieś znaczenie że to but RD?

Ktoś kiedyś pytał ogólnie o żywotność butów narciarskich i nie było chyba jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek,trwałością butów race nie należy się przejmować,bo to nie są buty "na całe życie".Przestają trzymać-zmieniasz.Ja mam lange 140 rs i jeźdże w nich 4 sezon,są ok,a te do szkoleń 110 już są rozklepane.Skorupa jest jak najbardziej ok,ale botek kapcieje.Nie ma butów idealnych na wieki,są idealne na sezon-dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek,trwałością butów race nie należy się przejmować,bo to nie są buty "na całe życie".Przestają trzymać-zmieniasz.Ja mam lange 140 rs i jeźdże w nich 4 sezon,są ok,a te do szkoleń 110 już są rozklepane.Skorupa jest jak najbardziej ok,ale botek kapcieje.Nie ma butów idealnych na wieki,są idealne na sezon-dwa.


To tak jak wyglądają wspinaczkowe z czasem zmieniają zastosowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z Twojego doświadczenia, wygląda żywotność takich butów? Nie licząc uszkodzeń mechanicznych, ma jakieś znaczenie że to but RD?

Ktoś kiedyś pytał ogólnie o żywotność butów narciarskich i nie było chyba jednoznacznej odpowiedzi.

Cienki botek wewnętrzny + gruba skorupa buta zewnętrznego raczej działają na plus trzymania/trwałości względem wszystkich innych butów  o większej pojemności..  Buty rd są przystosowane do przenoszenia o wiele większych sił niż przeciętne buty amatorskie więc z trwałością nie powinno być problemu. Z pewnością dużo zależy od wagi użytkownika i czy dużo chodzi w nich bez zabezpieczeń po betonie/kamcorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne buty, gdzie bedziesz robil fitting?

KrakowSport.

Na jesieni mają mieć cały sprzęt, mamy się kontaktować w połowie września.

 

Wort - dzięki za info, brzmi fajnie. Odwrotnie niż w przypadku żywotności nart RD.

 

Filip mam nadzieję, że uda nam się pośmigać. Podobnie jak w poprzednim sezonie, zapewne będę okupował Krynicę. Będę się odzywał :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O trwałość bym się nie martwił. Twarda skorupa i bardzo cienki botek, to połączenie, gdzie nie ma się co wyrobić.

Tylko nie chodź w nich po betonie bo szybko piętki zedrzesz.

Ja swoje racowe butki miałem przynajmniej z 6 lat  (jak nie lepiej) i min. 200 dni na stoku.  Mimo, że już w momencie zakupu plastik leżakował w magazynie kilka lat (5-10??) to trzymania w ogóle nie straciły. Zdarłem jedynie piętki, no i pod koniec zaczęły mnie cisnąć z boku stopy, ale podejrzewam, że prędzej to moja stopa zmieniła kształt niż but.

Po kilku latach jazdy w racówkach, doszedłem jednak do wniosku że za słabo jeżdżę, żebym potrzebował takie buty.  Po zmianie na rekreacyjne (flex 110), musiałem się chwile przyzwyczaić, ale nie widzę różnicy na fotokomórce. Jest natomiast cieplej i kolana mniej bolą na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omawiany Head B4 to nie jest "twardy" but powiedziałbym, że raczej relatywnie miękki w szczególności względem modeli race sprzed kilkudziesięciu lat, dodatkowo cholewka jest bardzo mocno pochylona do przodu ,( chyba najbardziej z dostępnych na rynku) co dodatkowo ułatwia ugięcie, bolą raczej uda niż kolana.

Ustawienie cholewki to kluczowa sprawa ponieważ wymusza b.centralne/przednie ustawienie ciężaru ciała, kto woził się na tyłach będzie miał problem.

Utrudnienia w użytkowaniu wynikają raczej z jego b.małej objętości i wszystkim z czym to się wiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omawiany Head B4 to nie jest "twardy" but powiedziałbym, że raczej relatywnie miękki w szczególności względem modeli race sprzed kilkudziesięciu lat, dodatkowo cholewka jest bardzo mocno pochylona do przodu ,( chyba najbardziej z dostępnych na rynku) co dodatkowo ułatwia ugięcie, bolą raczej uda niż kolana.

Ustawienie cholewki to kluczowa sprawa ponieważ wymusza b.centralne/przednie ustawienie ciężaru ciała, kto woził się na tyłach będzie miał problem.

Utrudnienia w użytkowaniu wynikają raczej z jego b.małej objętości i wszystkim z czym to się wiąże.

I taki właśnie był mój cel. But niewiele sztywniejszy niż RS 120, ale o mniejszej objętości, węższy i  z cieńszym botkiem. Ważę obecnie 75kg (w zimie może przybędzie 1-2kg). Dla średnio jeżdżącego, ambitnego amatora będzie dobrze.

Wahałem się nad B3, ale finalnie zadecydowałem , że 130 wystarczy (zamierzam jeździć z 3 śrubami).

 

Jan koval - Raptor 120 RS, czemu pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taki właśnie był mój cel. But niewiele sztywniejszy niż RS 120, ale o mniejszej objętości, węższy i  z cieńszym botkiem. Ważę obecnie 75kg (w zimie może przybędzie 1-2kg). Dla średnio jeżdżącego, ambitnego amatora będzie dobrze.

Wahałem się nad B3, ale finalnie zadecydowałem , że 130 wystarczy (zamierzam jeździć z 3 śrubami).

 

Jan koval - Raptor 120 RS, czemu pytasz?

Popatrzyłem na stronce, Head podaje że twardość tego buta wynosi 110-130 w zależności ile śrub wkręcisz, na początek lepiej wariant 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Omawiany Head B4 to nie jest "twardy" but powiedziałbym, że raczej relatywnie miękki w szczególności względem modeli race sprzed kilkudziesięciu lat, dodatkowo cholewka jest bardzo mocno pochylona do przodu ,( chyba najbardziej z dostępnych na rynku) co dodatkowo ułatwia ugięcie, bolą raczej uda niż kolana.

 

Każdy racowy but będzie bardziej obciążał kolana czy kręgosłup. Celem jego konstrukcji jest jak największe czucie podłoża, a wraz z wkładką na wymiar, "zabetonowanie" stopy w środku. W bucie rekreacyjnym jest dużo grubszy botek, bez wkładki stopa ma zachowaną większą ruchomość a czasem jeszcze dodatkowo są gumowe wkładki tłumiące (w butach freestyle). To wszystko powoduje, że but rekreacyjny zapewnia gorsze czucie, ale bardziej tłumi drgania.przenoszone na kości i stawy. Twardość skorupy też jest istotna, ale to nie jedyny czynnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...