Maciej S Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodzio Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Czyli jednak przekonałeś się że da się zacieśniać skręt poniżej R "fabrycznego" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 To jest oczywiste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaem Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Macieju, Twój przytoczony artykuł jest trochę ,,na wspak'' naszym forumowym rozważaniom (być może dlatego, że stuknęło mu już kilka lat) - tu króluje krawędź, nazywać ,,skrętem długim'' jazdę na krawędzi na slalomce nie przystoi ... Oczywiście , to żart (ale coś na rzeczy jest). Dla mnie osobiście, jakikolwiek skręt krótki pozwala w minimalnym czasie zmienic kierunek - oraz prędkośc - jazdy. Skret długi kojarzy mi się - tak naprawdę - wyłacznie z jazdą na krawędzi na nartach supergigantowych czy DH ( mam sklepowe ,,gigantki'' 180 / R18,5 i za cholerę ,,moim'' długim skrętem nie chcą pojechać) , inaczej moim zdaniem będzie to jazda z bardzo długim ześlizgiem. Cóż, mam nadzieję, że wsadziłem kilk w mrowisko !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Krótki, pociągnięty pod górkę. Promień bliski ustawieniu SL w PŚ. (tych rozstawionych bramek) Nasze amatorskie SL są z reguły ciaśniejsze i takie skręty nie występują. Tu widać coś zbliżonego Np. w 1:06 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 To jest skręt typu widmo. Prawie niemożliwy do zaobserwowania w naturze. Występuje głównie na YouTube Na moje to średni. Z reszta co za różnica. Właśnie co to za różnica ? Doskonali narciarze pojadą lekko, elegancko i z gracją każdy skręt na każdej narcie. A co do deklaracji, że "Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej." Przecież te deklarację o miłości do krótkiego skrętu i nart slalomowych to pochodna dwóch problemów: Po pierwsze braku umiejętności bo krótką nartę slalomową łatwiej wprowadzić w rotacyjny ześlizg. Po drugie naturalnego strach przed prędkością na zatłoczonych stokach. Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 A co do deklaracji, Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Niekoniecznie. ;-). Zwykle gdy czytam w opisie "lubię dług i skret" znaczy to: " nie umiem inaczej. Zanim zdążę zamachnąć sie w drugą stronę, to jestem już na drugim końcu stoku pod lasem"..... Do kompletu miłość do nart 'idących przez odsypy jak przecinak' - jakby nie można było przejechać pomiędzy nimi...... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Wg nomenklatury przytoczonej we wskazanym artykule to jest długi skręt bo wykonany na krawędziach, bez stosowania rotacji, użycia kija. Dobrym przykładem krótkiego skrętu byłby śmig. Podział na krótki i długi oparty jest nie o to jak to wygląda na stoku ale o to jak jest wykonywane: długo wg geometrii narty, krótko ześlizgiem, z nadsterownością narty, Taki podział jest sensowny i dlatego wskazałem ten tekst. Moją intencją było uporządkowanie nazewnictwa. Możemy oczywiście uważać inaczej i jeszcze trudniej będzie się porozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... martin TDM Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Czyli jak ktoś lubi dynamiczna/agresywna jazde to choćby co roku był lepszy w skrecie krótkim (jezdzil pewniej, czyściej itd.) to jego umiejetnosci nie rosna. Ma to sens Milosniku krótkiego skretu, jeśli nie będziesz jezdzil długim tzn. ze się nie rozwijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Krótki skręt vs. długi skręt × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
polm Napisano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Krótki, pociągnięty pod górkę. Promień bliski ustawieniu SL w PŚ. (tych rozstawionych bramek) Nasze amatorskie SL są z reguły ciaśniejsze i takie skręty nie występują. Tu widać coś zbliżonego Np. w 1:06 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 To jest skręt typu widmo. Prawie niemożliwy do zaobserwowania w naturze. Występuje głównie na YouTube Na moje to średni. Z reszta co za różnica. Właśnie co to za różnica ? Doskonali narciarze pojadą lekko, elegancko i z gracją każdy skręt na każdej narcie. A co do deklaracji, że "Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej." Przecież te deklarację o miłości do krótkiego skrętu i nart slalomowych to pochodna dwóch problemów: Po pierwsze braku umiejętności bo krótką nartę slalomową łatwiej wprowadzić w rotacyjny ześlizg. Po drugie naturalnego strach przed prędkością na zatłoczonych stokach. Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 A co do deklaracji, Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Niekoniecznie. ;-). Zwykle gdy czytam w opisie "lubię dług i skret" znaczy to: " nie umiem inaczej. Zanim zdążę zamachnąć sie w drugą stronę, to jestem już na drugim końcu stoku pod lasem"..... Do kompletu miłość do nart 'idących przez odsypy jak przecinak' - jakby nie można było przejechać pomiędzy nimi...... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Wg nomenklatury przytoczonej we wskazanym artykule to jest długi skręt bo wykonany na krawędziach, bez stosowania rotacji, użycia kija. Dobrym przykładem krótkiego skrętu byłby śmig. Podział na krótki i długi oparty jest nie o to jak to wygląda na stoku ale o to jak jest wykonywane: długo wg geometrii narty, krótko ześlizgiem, z nadsterownością narty, Taki podział jest sensowny i dlatego wskazałem ten tekst. Moją intencją było uporządkowanie nazewnictwa. Możemy oczywiście uważać inaczej i jeszcze trudniej będzie się porozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... martin TDM Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Czyli jak ktoś lubi dynamiczna/agresywna jazde to choćby co roku był lepszy w skrecie krótkim (jezdzil pewniej, czyściej itd.) to jego umiejetnosci nie rosna. Ma to sens Milosniku krótkiego skretu, jeśli nie będziesz jezdzil długim tzn. ze się nie rozwijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Krótki skręt vs. długi skręt × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 To jest skręt typu widmo. Prawie niemożliwy do zaobserwowania w naturze. Występuje głównie na YouTube Na moje to średni. Z reszta co za różnica. Właśnie co to za różnica ? Doskonali narciarze pojadą lekko, elegancko i z gracją każdy skręt na każdej narcie. A co do deklaracji, że "Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej." Przecież te deklarację o miłości do krótkiego skrętu i nart slalomowych to pochodna dwóch problemów: Po pierwsze braku umiejętności bo krótką nartę slalomową łatwiej wprowadzić w rotacyjny ześlizg. Po drugie naturalnego strach przed prędkością na zatłoczonych stokach. Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mig Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 A co do deklaracji, Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Niekoniecznie. ;-). Zwykle gdy czytam w opisie "lubię dług i skret" znaczy to: " nie umiem inaczej. Zanim zdążę zamachnąć sie w drugą stronę, to jestem już na drugim końcu stoku pod lasem"..... Do kompletu miłość do nart 'idących przez odsypy jak przecinak' - jakby nie można było przejechać pomiędzy nimi...... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Wg nomenklatury przytoczonej we wskazanym artykule to jest długi skręt bo wykonany na krawędziach, bez stosowania rotacji, użycia kija. Dobrym przykładem krótkiego skrętu byłby śmig. Podział na krótki i długi oparty jest nie o to jak to wygląda na stoku ale o to jak jest wykonywane: długo wg geometrii narty, krótko ześlizgiem, z nadsterownością narty, Taki podział jest sensowny i dlatego wskazałem ten tekst. Moją intencją było uporządkowanie nazewnictwa. Możemy oczywiście uważać inaczej i jeszcze trudniej będzie się porozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... martin TDM Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Czyli jak ktoś lubi dynamiczna/agresywna jazde to choćby co roku był lepszy w skrecie krótkim (jezdzil pewniej, czyściej itd.) to jego umiejetnosci nie rosna. Ma to sens Milosniku krótkiego skretu, jeśli nie będziesz jezdzil długim tzn. ze się nie rozwijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Krótki skręt vs. długi skręt × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
mig Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 A co do deklaracji, Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Niekoniecznie. ;-). Zwykle gdy czytam w opisie "lubię dług i skret" znaczy to: " nie umiem inaczej. Zanim zdążę zamachnąć sie w drugą stronę, to jestem już na drugim końcu stoku pod lasem"..... Do kompletu miłość do nart 'idących przez odsypy jak przecinak' - jakby nie można było przejechać pomiędzy nimi...... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Czy to jest krótki czy długi skręt ? Wg nomenklatury przytoczonej we wskazanym artykule to jest długi skręt bo wykonany na krawędziach, bez stosowania rotacji, użycia kija. Dobrym przykładem krótkiego skrętu byłby śmig. Podział na krótki i długi oparty jest nie o to jak to wygląda na stoku ale o to jak jest wykonywane: długo wg geometrii narty, krótko ześlizgiem, z nadsterownością narty, Taki podział jest sensowny i dlatego wskazałem ten tekst. Moją intencją było uporządkowanie nazewnictwa. Możemy oczywiście uważać inaczej i jeszcze trudniej będzie się porozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... martin TDM Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Czyli jak ktoś lubi dynamiczna/agresywna jazde to choćby co roku był lepszy w skrecie krótkim (jezdzil pewniej, czyściej itd.) to jego umiejetnosci nie rosna. Ma to sens Milosniku krótkiego skretu, jeśli nie będziesz jezdzil długim tzn. ze się nie rozwijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Krótki skręt vs. długi skręt
martin TDM Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Czyli jak ktoś lubi dynamiczna/agresywna jazde to choćby co roku był lepszy w skrecie krótkim (jezdzil pewniej, czyściej itd.) to jego umiejetnosci nie rosna. Ma to sens Milosniku krótkiego skretu, jeśli nie będziesz jezdzil długim tzn. ze się nie rozwijasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Krótki skręt vs. długi skręt
polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Nie zgadzam się z tym co napisano w tym artykule. Wg. nich to jest krótki skręt a to długi Dla mnie kryterium podziału to linia bioder. Jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do linii spadku stoku to jest to krótki skręt, a jeśli jest cały czas (prawie) prostopadła do toru to jest długi. To co oni napisali to jest sposób na pojechanie węższym torem niż pozwalają narty i/lub umiejętności. Zapomnieli, że narty jeszcze można obrócić w powietrzu i wtedy można bez ześlizgu. Jeśli brać ich kryteria, to wszystkie GS w PS oprócz BC są przejechane krótkimi skrętami, a większość SL przejechane długimi. Na filmie moim zdaniem Tina jedzie długim na nartach o małym promieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek pw Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Wraz ze wzrostem umiejętności rośnie miłość do długiego skrętu i nart gigantowych . Panowie błagam nie czepiajcie się tego zdania opatrzonego emotikonem. To jest moja subiektywna opinia oparta na obserwacji wielu moich bliższych i dalszych znajomych którzy zaczynali przygodę z nartami na fali mody która ogarnęła Polskę kilkanaście lat temu. To jest tylko moja obserwacja, że ci którzy nauczyli się jeździć wyrośli ze slalomek, a ci którzy pozostali dalej wczasowiczami kochają krótki skręt i slalomki. Dopuszczam, że może być tak, że miłość do slalomek jest trwała i ponadczasowa oraz niezależna od poziomu zaawansowania. Tyle. Możecie mieć inne zdanie, inne doświadczenia. Sprawa nie podlega dyskusji. Dzięki za wyrozumiałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwielbiam skomplikowane tematy. Gdyby Tina Weirather zatoczyla kolo i pojechala dalej, zataczajac drugie kolo to by byl dopiero dlugi skret. Gdyby zatoczyla 3 kolo i 4 kolo to pojechala by sprezyne. Nie konczacy sie kret, najdluzszy na swiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Większość deklaruje, że woli jechać krótkim dynamicznym skrętem, najlepiej na narcie slalomowej. Może warto przypomnieć co to jest ten długi a co to krótki skręt. Tu jest to bardzo ładnie opisane: https://www.narty.pl...ciarskiego.html Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Maciej S Napisano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Maćku, czytałem tę książkę. Bardzo dobra. Nazwami bym się tak bardzo nie przejmował. Autor chce powiedzieć, że "czysty" skręt karwingowy jest zawsze długi i coś w tym jest. Ale nie wchodząc w zawiłości terminologiczne ani dyskusje jak można zmienić promień skrętu w skręcie karwingowym i czy, pomijając prędkość i geometrię narty, jest to w ogóle możliwe, chcę podkreślić, że jego krótki skręt, zwany przez Francuzów krótkim skrętem dynamicznym, jest najlepszy i najbardziej optymalny w typowej jeździe trasowej. Te wszystkie filmiki z super jazdą zawodniczą to tzw. "science fiction". Tak się po trasach nie jeździ bo po prostu się nie da. Z różnych względów. Pomijając nasze ograniczenia sportowo-zdrowotno-cielesne. Takim skrętem, karwingowo-ześlizgowym pojedziesz wszędzie, w każdych warunkach. Pewnie i skutecznie. To po co kombinować? A w krótkim skręcie ciętym Bergera doskonale widać inicjacje skrętu z narty wewnętrznej. Myślę, że autor powiedział to co chciał powiedzieć, a ja go przywołałem bo chciałem zwrócić uwagę że określenie skręt długi = skręt karwingowy= skręt cięty w znaczeniu prowadzenia skrętu i proszę do tego nie mieszać fazy przejścia. Co do innych uwag autora na temat sposobu i możliwości prowadzenia skrętu ciętego to są one również godne uwagi choć sprzeczne z tz. powszechnym przekonaniem o możliwościach doginania przechylania itd. Sprzeczne także z niektórymi podręcznikami narciarstwa. Ja nie mam wątpliwości jak to się odbywa a dyskusje na ten temat którą sprowokowałem z rok temu przegrałem większością głosów. Nie zamierzam do niej wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
fredowski Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Uwazam, ze dlugosc skretu wyznacza jego promien. Granica jest plynna ca. 19m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polm Napisano 1 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2019 Takie wymiary ma ciężarówka http://slideplayer.p...ita 16,50 m.jpg R = 19 oznacza, że kręcimy fragment okręgu w którym zmieszczą się 2 takie ciężarówki, jedna za drugą. R = 11 oznacza, że nie trafiamy karnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi