yoss Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Trzeba poszerzać ofertę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelb91 Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Ciekawie się prezentuje. Aktualnie mam Mantrę z sezonu 2010 na miękkie warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Lubie Volkl'e a szczegolnie Mantry - kilka lat temu "przepowiedzialem" ze camber do nich wroci... Hm po wprowadzeniu M5 tlumaczono, ze nieco zmniejszono szerokosc na 96, zeby zrobic narte bardziej reagujaca, bardziej skretna itp: okazuje sie, ze chyba wlasnie zrobiono miejsce marketingowe na ..........................wersje szersza!!!! pociagniecie na pewno doskonale, zeby zwiekszyc sprzedaz Ciekaw jestem argumentacji co do 102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoss Napisano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Jak mnie się ten design nie podoba ...... gdzie te mantry japan style Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Rossi im grafika zajumał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Czym różnią się te wersje? Ta po prawej to tegoroczna M5 w nowej szacie graficznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Harpia Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 No Jurek? po lewej 100 cośtam. Chyba 102 A po prawej mniej niż 100. To według Volkl czyni różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 No Jurek? po lewej 100 cośtam. Cyba 102 A po prawej mniej niż 100. To według Volkl czyni różnicę Już znalazłem - po prawej Secret 102, czyli damska wersja Mantry. https://www.evo.com/...r-preview#Volkl Widzę nawet jeszcze inne modele w podobnej szacie graficznej - po prawej z niebieskim chyba Kendo i Confession z żółtym po lewej, a ta w środku z zielonym to może Kanjo. Graficznie, moim zdaniem, Volkl cienko wypada. Te są znacznie ładniejsze: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Hm po wprowadzeniu M5 tlumaczono, ze nieco zmniejszono szerokosc na 96, zeby zrobic narte bardziej reagujaca, bardziej skretna itp: okazuje sie, ze chyba wlasnie zrobiono miejsce marketingowe na ..........................wersje szersza!!!! pociagniecie na pewno doskonale, zeby zwiekszyc sprzedaz Ciekaw jestem argumentacji co do 102 Oczywiście, że jest odpowiednia argumentacja: "The 2020 Volkl Mantra 102 builds off the the ever popular M5 Mantra platform, with more width for soft snow performance." (Podkreślenie i pogrubienie moje). (https://www.evo.com/...r-preview#Volkl) Nawiasem, dowiedziałem się też z tego artykułu, że nie będzie już osobnej linii RTM: "Taking it back to the groomers, the RTM naming series moves into the Deacon family for 2020." I małe sprostowanie. Przyjrzałem się napisom na deskach i okazuje się, że to jest Mantra 102 i M5 Mantra: A poniżej Secret 102 i Secret 92: Będą więc 2 wersje Mantry i 2 wersje "damskiej Mantry", czyli modelu Secret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 wszystkie fajnie, ale cena katalogowa Mantry VWerks 800€ to jest dla mnie kosmos,na szczęście inne firmy już dogoniły w technologiach Volkla i w zasadzie produkują zbliżone narty w lekkich technologiach,jestem w stanie taką nartę 1400-1500g 95 pod butem wyciągnąć w promocji za 300€ale pewnie jakiś prawnik sobie to kupi, nawet w pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Podaj link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
JurekP Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 Czym różnią się te wersje? Ta po prawej to tegoroczna M5 w nowej szacie graficznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpia Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 No Jurek? po lewej 100 cośtam. Chyba 102 A po prawej mniej niż 100. To według Volkl czyni różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 No Jurek? po lewej 100 cośtam. Cyba 102 A po prawej mniej niż 100. To według Volkl czyni różnicę Już znalazłem - po prawej Secret 102, czyli damska wersja Mantry. https://www.evo.com/...r-preview#Volkl Widzę nawet jeszcze inne modele w podobnej szacie graficznej - po prawej z niebieskim chyba Kendo i Confession z żółtym po lewej, a ta w środku z zielonym to może Kanjo. Graficznie, moim zdaniem, Volkl cienko wypada. Te są znacznie ładniejsze: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Hm po wprowadzeniu M5 tlumaczono, ze nieco zmniejszono szerokosc na 96, zeby zrobic narte bardziej reagujaca, bardziej skretna itp: okazuje sie, ze chyba wlasnie zrobiono miejsce marketingowe na ..........................wersje szersza!!!! pociagniecie na pewno doskonale, zeby zwiekszyc sprzedaz Ciekaw jestem argumentacji co do 102 Oczywiście, że jest odpowiednia argumentacja: "The 2020 Volkl Mantra 102 builds off the the ever popular M5 Mantra platform, with more width for soft snow performance." (Podkreślenie i pogrubienie moje). (https://www.evo.com/...r-preview#Volkl) Nawiasem, dowiedziałem się też z tego artykułu, że nie będzie już osobnej linii RTM: "Taking it back to the groomers, the RTM naming series moves into the Deacon family for 2020." I małe sprostowanie. Przyjrzałem się napisom na deskach i okazuje się, że to jest Mantra 102 i M5 Mantra: A poniżej Secret 102 i Secret 92: Będą więc 2 wersje Mantry i 2 wersje "damskiej Mantry", czyli modelu Secret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 wszystkie fajnie, ale cena katalogowa Mantry VWerks 800€ to jest dla mnie kosmos,na szczęście inne firmy już dogoniły w technologiach Volkla i w zasadzie produkują zbliżone narty w lekkich technologiach,jestem w stanie taką nartę 1400-1500g 95 pod butem wyciągnąć w promocji za 300€ale pewnie jakiś prawnik sobie to kupi, nawet w pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Podaj link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 wszystkie fajnie, ale cena katalogowa Mantry VWerks 800€ to jest dla mnie kosmos,na szczęście inne firmy już dogoniły w technologiach Volkla i w zasadzie produkują zbliżone narty w lekkich technologiach,jestem w stanie taką nartę 1400-1500g 95 pod butem wyciągnąć w promocji za 300€ale pewnie jakiś prawnik sobie to kupi, nawet w pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Podaj link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Jezeli ktos zainteresowany to zrobilem "test" moich Mantra M5 V Werks - opis w kochamnarty nowy temat: Mantra M5 V Werks Podaj link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Dzięki. To, czego się obawiam w przypadku lekkich nart, to ich gorsze zachowanie w trudniejszych śniegach - cięższe idą jak przecinak, przebijają się przez nierówności, kalafiory, odsypy, śnieg rozjeżdżony, mokry, natomiast lekkie odbijają się od tego, przeszkody wytrącają je z ustalonego toru jazdy. Może jest to cześciowo kwestią masy narciarza, siły nóg i techniki jazdy, ale ja wybrałbym lekkie narty tylko na skitury, gdzie jak najmniejsza waga sprzętu jest priorytetem, ewentualnie do puchu. Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
JurekP Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Kwestia co rozumiesz przez lekką nartę ? Ja mam freetourowego Chama 1700g i nadal idzie jak przecinak. Mantra VWerks ma 1600g więc niewiele mniej. Myślę że ograniczenia takich nart leżą poza moimi możliwościami i podejrzewam że Twoimi też. Oczywiście że lekka narta 1000-1200g będzie już słaba na nierównościach. Ja chciałbym zbadać gdzie leży ta granica? Przymierzam się teraz do narty ok 1400g i z recenzji wynika że też to będzie przecinak, jestem bardzo ciekawy. Oczywiście narta 1500g będzie się gdzieś tam różniła od narty 2000g. Nie ma sensu wydawać kasy na lżejszą i droższą nartę, która ma służyć tylko do jazdy przywyciągowej. Ale jeśli ktoś chce trochę pofoczyć, to klaruje się że na 1400-1600g bidy nie ma jeśli chodzi o zjazdy. Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Rakar Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Podaj link.Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja to zrobię ➡➡ http://www.kochamnar...tra-m5-v-werks/ Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Z pewnością granica poniżej której narta jest "zbyt lekka" jest zależna od paru czynników - jak już napisałem - myślę, że głównie od umiejętności narciarza, jego automatycznych odruchów, masy. Słabszy narciarz w trudnym śniegu bardziej skorzysta na wiekszej masie nart (pod warunkiem, że nie będzie na nich dużo pochodzić), dla dobrego będzie miała ona mniejsze znaczenie. Natomiast w dobrych warunkach na gładkim stoku, w puchu lub firnie lekkie narty będą bardziej zwrotne (zakładając, że inne parametry mają takie same). Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020 × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 No i rozbija kalabraki i dziabaryge ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Nie bardzo rozumiem jak można "korzystać" z większej masy narty. Zakładam oczywiście, że sztywność jest ta sama i narty różnią się wyłącznie masą. To jakbyś uważał, że po doczepieniu dwóch bidonów do roweru na ścieżce coś zyskasz.Nie zyskasz. Podobnie - z lekkiej narty jest zawsze korzyść a już największa w trudnych warunkach. Na jakich lekkich nartach jeździłeś? Pozdro Wiesiek Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Cięższa narta to większa stabilność i zwykle lepsze tłumienie drgań. Nawet tak samo sztywna ale cięższa narta będzie mniej "podskakiwać". Dodatkowo minimalnie obniży się środek ciężkości zestawu narciarz+narty. Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020
Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Ja też nie rozumiem ale organoleptycznie różnica między Nanga a Chamem czy Twoim K2 jest znaczna na zjeździe. Podejrzewam, że częściowo wynika to z szerokości (to prawie 25% więcej). Ale akurat Nanga jeździ zaskakująco dobrze - bardziej odczuwam słabość buta. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Sprzęt narciarski Mantra 102 2019/2020
Spiochu Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Ale z tłumieniem drgań (teoretycznie i pewnie praktycznie) masz rację i tam gdzie one występują (powiedzmy, że na twardym) z narty ciężkiej byłoby więcej korzyści. Ale jak rozumiem rozmawiamy o freeridówce i takimż terenie. Wszystko zależy od zastosowania w speedskiing chyba są nawet jakieś limity wagowe. W terenie też, jak ktoś pojedzie "liną" prawie na krechę to masa rotująca jest bez znaczenia a liczy się stabilność i tłumienie. Przy jeździe śmigiem czy obskokiem i dodatkowo w miękkich warunkach, już zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Te korzyści nijak nie są warte tego, że masa rotująca jest 2x większa. Przy takiej logice należałoby jeździć w 10 kilogramowych butach. Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn coś tam rotuje ale, że moment bezwładności rośnie z kwadratem odległości od stopy to można powiedzieć, że rotuje zaniedbywalnie ; ) A z doświadczenia - cięższa narta lepiej idzie po przeszkodach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Wujot Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Akurat w butach masa nie rotuje ; ) Tzn - jak odeślesz narty na bok (względem środka ciężkości) to nie ma rotacji nart i butów??? Właśnie to odsyłanie przy lekkim sprzęcie jest dużo łatwiejsze a powrót nart pod środek ciężkości dużo szybszy. To samo z odciążeniem dolnym. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 Dalej Strona 1 z 2 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi