Iven Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 tak to przetlumaczylem, sorry za niescislosc…. To jest tez moje wrazenie - swego czasu jezdzilem OTB z reczna skrzynia i w tym samym czasie wypozyczylem Volvo XC kombi 70 bodajze - te same odczucia W WRX mojej mlodszej tez tak bylo, chociaz nie byl WSTi natomiast stale najbardziej niezawodny w terenie i najlepszy jest poczciwy part time 4x4, gdzie sie sprzega wszystkie kola na sztywno i juz Kiedyś w TV widziałem test suvów z 4x4 - BMW x5 , XC90 , Q7 i Range Rover. Postawili je pod lekko ośnieżonym pagórkiem i mierzyli wysokość pod jaką udało się wjechać danym autem . Zdecydowanym zwycięzcą okazał się quatro w Q7 .......wdrapał się na szczyt , pozostałe auta stanęły w połowie dystansu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Odpowiedzi 121 Dodano 5 l Ostatniej odpowiedzi 5 l Top użytkownicy w tym temacie 15 9 9 18 Popularne dni 10 Sty 34 12 Sty 26 11 Sty 24 17 Sty 21 Top użytkownicy w tym temacie jan koval 15 odpowiedzi Mitek 9 odpowiedzi Piskoor 9 odpowiedzi wkg 18 odpowiedzi Popularne dni 10 Sty 2019 34 odpowiedzi 12 Sty 2019 26 odpowiedzi 11 Sty 2019 24 odpowiedzi 17 Sty 2019 21 odpowiedzi Piskoor Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Jeździłem Audi A6 C6 quattro, jeździłem Touaregiem I, jeździłem Skodą z haldexem 5 generacji. Wszystko 4x4, z czego dwa pierwsze mają stały napęd. Przy jeździe na wprost najlepiej śmiga Touareg, na zakrętach najlepiej się czuje Skoda. Zabawy na parkingu to Audi. Najgorsze hamowanie: Touareg z racji wagi. Przy okazji: nie odczuwam zwłoki w zapięciu tyłu w Skodzie. Bo z haldexem nie jest tak że zawsze czujesz 6 zwłokę. Problem w tym że w niektórych sytuacjach nagłe dopięcie napędu może być mocno zaskakujące. Oczywiście elektronika czuwa coraz lepiej, ale.... bezpieczniej czuję się po prostu ze stałym. Dyskusja o wyższości jednego rozwiązania nad drugim będzie zawsze nieskończona :-) W dużej mierze zależy przecież również od naszych osobistych oczekiwań i preferencji co do marki samochodu. Teraz mam swoje Subaru nr 1(Forester) , 3(OBK) , 4(XV) , i pewnie wierny marce pozostanę tak więc moje spojrzenie może być mniej obiektywne :-) Zresztą Forestera powinienem sprzedać bo nie są mi potrzebne 3 auta ale mam go od 14 lat i nie miał ani jednej !!! awarii. I jakoś nie mam serca go sprzedać. Pozatym jest lekko wzmocniony i tak myślę że może zostawię go dla syna.. Będzie fajny klasyk.. Jedno jest pewne - 4wd lepsze jest niż 2wd :-) A najważniejszy jest rozsądny kierownik. I praktyka. Tutaj szczerze polecę szkoły jazdy.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Kiedyś w TV widziałem test suvów z 4x4 - BMW x5 , XC90 , Q7 i Range Rover. Postawili je pod lekko ośnieżonym pagórkiem i mierzyli wysokość pod jaką udało się wjechać danym autem . Zdecydowanym zwycięzcą okazał się quatro w Q7 .......wdrapał się na szczyt , pozostałe auta stanęły w połowie dystansuTrzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kamil.k Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Outback - Standardem są opony całoroczne. Nie ma letniego ogumienia. Na początek spróbuj robić slalom, stopniowo zwiększając prędkość ,a za którymś razem na pewno poczujesz , że tył zacznie ci uciekać. Warto zablokować na najniższym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Piskoor Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkPamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Moim ostatnim zimowym problemem na drodze było, że samochód wjeżdżał w górę (4x4), zjeżdżał w dół (HDC - Hill Descent Control), ale nie można było się zatrzymać bo się zsuwał A niestety musiałem się zatrzymać bo ktoś próbował wjechać na górę z użyciem pychu 3 osób. Z różnych napędów - FWD, RWD, AWD dołączany tył, AWD dołączany przód - najbardziej cenię ten ostatni. FWD na śniegu można jedynie prosić by przejechał przez zakręt. RWD jest trochę barbarzyński, jak go nie złapiesz kontrą to pozostaje zdjąć gaz i próbować ratować kierownicą. AWD z dołączanym tyłem tylko daje przyjemne odczucie większego wkręcania się w zakręt. A AWD z dołączanym przodem najpierw się zawinie, potem zapyta czy zdążę go złapać kontrą i jak się upewni, że tak to pozostaje wcisnąć gaz do dechy i pojedzie tam gdzie skierowane są koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Pamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Nie przyglądałem się jakie ma opony, ja u siebie mam nowe Nokian WR4, jednak najlepsze opony na jakichkolwiek jeździłem to Nokian hakkapeliitta. Na lodzie spisywały się niewiele gorzej niż opony z kolcami. A jeśli ktoś ma ochotę poślizgać się na żywym lodzie to polecam kurs w fińskiej Imatrze. Mają tam tor do doskonalenia jazdy w warunkach zimowych na pasie startowym na lotnisku w Imola. Nie wiem tylko czy prowadzą tam kursy komercyjne, ja byłem służbowo. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 natomiast stale najbardziej niezawodny w terenie i najlepszy jest poczciwy part time 4x4, gdzie sie sprzega wszystkie kola na sztywno i juz W terenie to w ogóle nie ma dyskusji, do tego mechaniczne blokady, żadnych tam TorSen-ów do upalania na asfalcie : ) Jest z takimi autami tylko jeden problem: kompletnie nie ma co z nimi robić poza weekendowymi zabawami. Jak sobie wyobrażę, że takim autem mam jechać za tydzień do Nauders na narty 1300km po pewnie zaśnieżonej autostradzie cały czas skoncentrowany żeby potem się nie zakopać na jakiejś przełęczy to pojadę Mondeo który mi spali 5,6 diesla : D Co do Haldexa 5 (najnowszy) to w porównaniu do 4 jest przepaść na + 5. W zasadzie zero zwłoki w dopinaniu tyłu oraz dodatkowo wirtualne blokady dyfrów ( mówię o Skodzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 na szczescie sa jeszcze pojazdy o wysokiej kulturze jazdy, w ktorych mozna calkowicie zblokowac kola: niestety, sa duze I duzo pala : np wszystkie full size pick-up tracks maja takie systemy - a jazda w nich (mowie o w miare nowych) komfortem praktycznie dorasta SUV-om. Zwykle w track'ach mozna dolaczyc AWD, ale tez zgrzac na sztywno - co jest takze najlepsze w glebokim sniegu, podjazdsach na sliskim I we wszelkich ekstremalnych warunkach sniezno/blotno/terenowych I nie terenowych a jezlei chodzi o "dzielnosc" w terenie bez zwracania uwagi na comfort (ktory jest niski) - Wrangler bije wszystki Range Rover'y, duze Merc 4Matiac (za wyjatkiem G) oraz inne SUV-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dzielność w terenie to Galanda a ikona to Land Cruiser, też dzielna tylko przyciężka ; ) Żadnego dołączania, trzy dyfry, trzy blokady. A nostalgia to Patrol 4.2 : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jakie są więc te manewry poślizgowe, chcąc się trochę poślizgać bezpiecznie ?? -ja nie miałam pojęcia co robię, ale chciałabym poćwiczyć korzystając z Waszych doświadczeń. Jaka prędkość, jakie zakręty i jak hamować? Pozdr. Zacznij od dopompowania kół w aucie tak do 4 atmosfer. Przy ciśnieniu zalecanym przez producenta auta, podczas szybkich manewrów opona może się podwinać, co skutkuje natychmiastowym kapciem i wówczas o dachowanie nietrudno. Natomiast z nauką driftu teoretycznie przez internet jest jak z nauką jazdy na nartach. Bezpieczniej będzie zrobić to na placu manewrowym pod okiem zawodowca niż wirtualnego specjalisty. Mam tu na myśli szczególnie jednego, który swego czasu twierdził że ulica w Piotrkowie Trybunalskim przy której mieszka, ma podobne nachylenie jak ta w Baldwin Street w Nowej Zelandii . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Stara szkoła podjeżdżania tyłem - mało kto już dziś o tym pamięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Optima Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Uuuu ile z tego wątku wypływa testosteronu. Pogodzę Was chłopczyki - każdy z Was ma największego i najgrubszego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Joanna Sm Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Oczywista oczywistość, że większy samochód to raczej bezpieczniejszy. I właśnie takie pytanie w tym temacie. A może duże samochody nie zawsze są super bezpieczne. Jeszcze pojawiła się kwestia wyczucia tyłu przy manewrach i podjazdu pod górkę w lodowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 WitamNajbezpieczniejszy na drodze jest czołg(tylko, gdy nie ma innego czołgu). Na jednym z polskich poligonów miałem dawno temu okazję jechać jako pasażer samochodem Nysa. Nagle z zakrętu wychynął jadący dość żwawo naprzeciwko czołg. Jego kierowca dostrzegł Nysę i skręcił na "pobocze", przy okazji ścinając jakiś betonowy słupek. W tylnym okienku Nysy widać było jak się oddala, nie martwiąc się słupkiemPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cześć Choćby F 150 w ogóle nie miał "ratingu" a golf maksymalny to i tak biorę F 150 (najlepiej RAPTOR). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Piskoor Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Jeździłem Audi A6 C6 quattro, jeździłem Touaregiem I, jeździłem Skodą z haldexem 5 generacji. Wszystko 4x4, z czego dwa pierwsze mają stały napęd. Przy jeździe na wprost najlepiej śmiga Touareg, na zakrętach najlepiej się czuje Skoda. Zabawy na parkingu to Audi. Najgorsze hamowanie: Touareg z racji wagi. Przy okazji: nie odczuwam zwłoki w zapięciu tyłu w Skodzie. Bo z haldexem nie jest tak że zawsze czujesz 6 zwłokę. Problem w tym że w niektórych sytuacjach nagłe dopięcie napędu może być mocno zaskakujące. Oczywiście elektronika czuwa coraz lepiej, ale.... bezpieczniej czuję się po prostu ze stałym. Dyskusja o wyższości jednego rozwiązania nad drugim będzie zawsze nieskończona :-) W dużej mierze zależy przecież również od naszych osobistych oczekiwań i preferencji co do marki samochodu. Teraz mam swoje Subaru nr 1(Forester) , 3(OBK) , 4(XV) , i pewnie wierny marce pozostanę tak więc moje spojrzenie może być mniej obiektywne :-) Zresztą Forestera powinienem sprzedać bo nie są mi potrzebne 3 auta ale mam go od 14 lat i nie miał ani jednej !!! awarii. I jakoś nie mam serca go sprzedać. Pozatym jest lekko wzmocniony i tak myślę że może zostawię go dla syna.. Będzie fajny klasyk.. Jedno jest pewne - 4wd lepsze jest niż 2wd :-) A najważniejszy jest rozsądny kierownik. I praktyka. Tutaj szczerze polecę szkoły jazdy.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Kiedyś w TV widziałem test suvów z 4x4 - BMW x5 , XC90 , Q7 i Range Rover. Postawili je pod lekko ośnieżonym pagórkiem i mierzyli wysokość pod jaką udało się wjechać danym autem . Zdecydowanym zwycięzcą okazał się quatro w Q7 .......wdrapał się na szczyt , pozostałe auta stanęły w połowie dystansuTrzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.k Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Outback - Standardem są opony całoroczne. Nie ma letniego ogumienia. Na początek spróbuj robić slalom, stopniowo zwiększając prędkość ,a za którymś razem na pewno poczujesz , że tył zacznie ci uciekać. Warto zablokować na najniższym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Piskoor Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkPamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... AndRand Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Moim ostatnim zimowym problemem na drodze było, że samochód wjeżdżał w górę (4x4), zjeżdżał w dół (HDC - Hill Descent Control), ale nie można było się zatrzymać bo się zsuwał A niestety musiałem się zatrzymać bo ktoś próbował wjechać na górę z użyciem pychu 3 osób. Z różnych napędów - FWD, RWD, AWD dołączany tył, AWD dołączany przód - najbardziej cenię ten ostatni. FWD na śniegu można jedynie prosić by przejechał przez zakręt. RWD jest trochę barbarzyński, jak go nie złapiesz kontrą to pozostaje zdjąć gaz i próbować ratować kierownicą. AWD z dołączanym tyłem tylko daje przyjemne odczucie większego wkręcania się w zakręt. A AWD z dołączanym przodem najpierw się zawinie, potem zapyta czy zdążę go złapać kontrą i jak się upewni, że tak to pozostaje wcisnąć gaz do dechy i pojedzie tam gdzie skierowane są koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Pamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Nie przyglądałem się jakie ma opony, ja u siebie mam nowe Nokian WR4, jednak najlepsze opony na jakichkolwiek jeździłem to Nokian hakkapeliitta. Na lodzie spisywały się niewiele gorzej niż opony z kolcami. A jeśli ktoś ma ochotę poślizgać się na żywym lodzie to polecam kurs w fińskiej Imatrze. Mają tam tor do doskonalenia jazdy w warunkach zimowych na pasie startowym na lotnisku w Imola. Nie wiem tylko czy prowadzą tam kursy komercyjne, ja byłem służbowo. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 natomiast stale najbardziej niezawodny w terenie i najlepszy jest poczciwy part time 4x4, gdzie sie sprzega wszystkie kola na sztywno i juz W terenie to w ogóle nie ma dyskusji, do tego mechaniczne blokady, żadnych tam TorSen-ów do upalania na asfalcie : ) Jest z takimi autami tylko jeden problem: kompletnie nie ma co z nimi robić poza weekendowymi zabawami. Jak sobie wyobrażę, że takim autem mam jechać za tydzień do Nauders na narty 1300km po pewnie zaśnieżonej autostradzie cały czas skoncentrowany żeby potem się nie zakopać na jakiejś przełęczy to pojadę Mondeo który mi spali 5,6 diesla : D Co do Haldexa 5 (najnowszy) to w porównaniu do 4 jest przepaść na + 5. W zasadzie zero zwłoki w dopinaniu tyłu oraz dodatkowo wirtualne blokady dyfrów ( mówię o Skodzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 na szczescie sa jeszcze pojazdy o wysokiej kulturze jazdy, w ktorych mozna calkowicie zblokowac kola: niestety, sa duze I duzo pala : np wszystkie full size pick-up tracks maja takie systemy - a jazda w nich (mowie o w miare nowych) komfortem praktycznie dorasta SUV-om. Zwykle w track'ach mozna dolaczyc AWD, ale tez zgrzac na sztywno - co jest takze najlepsze w glebokim sniegu, podjazdsach na sliskim I we wszelkich ekstremalnych warunkach sniezno/blotno/terenowych I nie terenowych a jezlei chodzi o "dzielnosc" w terenie bez zwracania uwagi na comfort (ktory jest niski) - Wrangler bije wszystki Range Rover'y, duze Merc 4Matiac (za wyjatkiem G) oraz inne SUV-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dzielność w terenie to Galanda a ikona to Land Cruiser, też dzielna tylko przyciężka ; ) Żadnego dołączania, trzy dyfry, trzy blokady. A nostalgia to Patrol 4.2 : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jakie są więc te manewry poślizgowe, chcąc się trochę poślizgać bezpiecznie ?? -ja nie miałam pojęcia co robię, ale chciałabym poćwiczyć korzystając z Waszych doświadczeń. Jaka prędkość, jakie zakręty i jak hamować? Pozdr. Zacznij od dopompowania kół w aucie tak do 4 atmosfer. Przy ciśnieniu zalecanym przez producenta auta, podczas szybkich manewrów opona może się podwinać, co skutkuje natychmiastowym kapciem i wówczas o dachowanie nietrudno. Natomiast z nauką driftu teoretycznie przez internet jest jak z nauką jazdy na nartach. Bezpieczniej będzie zrobić to na placu manewrowym pod okiem zawodowca niż wirtualnego specjalisty. Mam tu na myśli szczególnie jednego, który swego czasu twierdził że ulica w Piotrkowie Trybunalskim przy której mieszka, ma podobne nachylenie jak ta w Baldwin Street w Nowej Zelandii . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Stara szkoła podjeżdżania tyłem - mało kto już dziś o tym pamięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Optima Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Uuuu ile z tego wątku wypływa testosteronu. Pogodzę Was chłopczyki - każdy z Was ma największego i najgrubszego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Joanna Sm Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Oczywista oczywistość, że większy samochód to raczej bezpieczniejszy. I właśnie takie pytanie w tym temacie. A może duże samochody nie zawsze są super bezpieczne. Jeszcze pojawiła się kwestia wyczucia tyłu przy manewrach i podjazdu pod górkę w lodowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 WitamNajbezpieczniejszy na drodze jest czołg(tylko, gdy nie ma innego czołgu). Na jednym z polskich poligonów miałem dawno temu okazję jechać jako pasażer samochodem Nysa. Nagle z zakrętu wychynął jadący dość żwawo naprzeciwko czołg. Jego kierowca dostrzegł Nysę i skręcił na "pobocze", przy okazji ścinając jakiś betonowy słupek. W tylnym okienku Nysy widać było jak się oddala, nie martwiąc się słupkiemPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cześć Choćby F 150 w ogóle nie miał "ratingu" a golf maksymalny to i tak biorę F 150 (najlepiej RAPTOR). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Piskoor Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkPamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AndRand Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Moim ostatnim zimowym problemem na drodze było, że samochód wjeżdżał w górę (4x4), zjeżdżał w dół (HDC - Hill Descent Control), ale nie można było się zatrzymać bo się zsuwał A niestety musiałem się zatrzymać bo ktoś próbował wjechać na górę z użyciem pychu 3 osób. Z różnych napędów - FWD, RWD, AWD dołączany tył, AWD dołączany przód - najbardziej cenię ten ostatni. FWD na śniegu można jedynie prosić by przejechał przez zakręt. RWD jest trochę barbarzyński, jak go nie złapiesz kontrą to pozostaje zdjąć gaz i próbować ratować kierownicą. AWD z dołączanym tyłem tylko daje przyjemne odczucie większego wkręcania się w zakręt. A AWD z dołączanym przodem najpierw się zawinie, potem zapyta czy zdążę go złapać kontrą i jak się upewni, że tak to pozostaje wcisnąć gaz do dechy i pojedzie tam gdzie skierowane są koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Pamiętajmy że dużą robotę robią również opony. Volvo mogło mieć np węższe i nowsze z lepszym bieżnikiem. Mam teraz w OBK całoroczne - jakieś jeszcze z US.. Już mocno zużyte.. W XV nowe Pirelli Scorpion.. Różnica jest dramatyczna na korzyść XV.. A w obu 4x4. Nie przyglądałem się jakie ma opony, ja u siebie mam nowe Nokian WR4, jednak najlepsze opony na jakichkolwiek jeździłem to Nokian hakkapeliitta. Na lodzie spisywały się niewiele gorzej niż opony z kolcami. A jeśli ktoś ma ochotę poślizgać się na żywym lodzie to polecam kurs w fińskiej Imatrze. Mają tam tor do doskonalenia jazdy w warunkach zimowych na pasie startowym na lotnisku w Imola. Nie wiem tylko czy prowadzą tam kursy komercyjne, ja byłem służbowo. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 natomiast stale najbardziej niezawodny w terenie i najlepszy jest poczciwy part time 4x4, gdzie sie sprzega wszystkie kola na sztywno i juz W terenie to w ogóle nie ma dyskusji, do tego mechaniczne blokady, żadnych tam TorSen-ów do upalania na asfalcie : ) Jest z takimi autami tylko jeden problem: kompletnie nie ma co z nimi robić poza weekendowymi zabawami. Jak sobie wyobrażę, że takim autem mam jechać za tydzień do Nauders na narty 1300km po pewnie zaśnieżonej autostradzie cały czas skoncentrowany żeby potem się nie zakopać na jakiejś przełęczy to pojadę Mondeo który mi spali 5,6 diesla : D Co do Haldexa 5 (najnowszy) to w porównaniu do 4 jest przepaść na + 5. W zasadzie zero zwłoki w dopinaniu tyłu oraz dodatkowo wirtualne blokady dyfrów ( mówię o Skodzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 na szczescie sa jeszcze pojazdy o wysokiej kulturze jazdy, w ktorych mozna calkowicie zblokowac kola: niestety, sa duze I duzo pala : np wszystkie full size pick-up tracks maja takie systemy - a jazda w nich (mowie o w miare nowych) komfortem praktycznie dorasta SUV-om. Zwykle w track'ach mozna dolaczyc AWD, ale tez zgrzac na sztywno - co jest takze najlepsze w glebokim sniegu, podjazdsach na sliskim I we wszelkich ekstremalnych warunkach sniezno/blotno/terenowych I nie terenowych a jezlei chodzi o "dzielnosc" w terenie bez zwracania uwagi na comfort (ktory jest niski) - Wrangler bije wszystki Range Rover'y, duze Merc 4Matiac (za wyjatkiem G) oraz inne SUV-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dzielność w terenie to Galanda a ikona to Land Cruiser, też dzielna tylko przyciężka ; ) Żadnego dołączania, trzy dyfry, trzy blokady. A nostalgia to Patrol 4.2 : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... star Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... kordiankw Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jakie są więc te manewry poślizgowe, chcąc się trochę poślizgać bezpiecznie ?? -ja nie miałam pojęcia co robię, ale chciałabym poćwiczyć korzystając z Waszych doświadczeń. Jaka prędkość, jakie zakręty i jak hamować? Pozdr. Zacznij od dopompowania kół w aucie tak do 4 atmosfer. Przy ciśnieniu zalecanym przez producenta auta, podczas szybkich manewrów opona może się podwinać, co skutkuje natychmiastowym kapciem i wówczas o dachowanie nietrudno. Natomiast z nauką driftu teoretycznie przez internet jest jak z nauką jazdy na nartach. Bezpieczniej będzie zrobić to na placu manewrowym pod okiem zawodowca niż wirtualnego specjalisty. Mam tu na myśli szczególnie jednego, który swego czasu twierdził że ulica w Piotrkowie Trybunalskim przy której mieszka, ma podobne nachylenie jak ta w Baldwin Street w Nowej Zelandii . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jacek-1210 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Stara szkoła podjeżdżania tyłem - mało kto już dziś o tym pamięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Optima Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Uuuu ile z tego wątku wypływa testosteronu. Pogodzę Was chłopczyki - każdy z Was ma największego i najgrubszego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Joanna Sm Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Oczywista oczywistość, że większy samochód to raczej bezpieczniejszy. I właśnie takie pytanie w tym temacie. A może duże samochody nie zawsze są super bezpieczne. Jeszcze pojawiła się kwestia wyczucia tyłu przy manewrach i podjazdu pod górkę w lodowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 WitamNajbezpieczniejszy na drodze jest czołg(tylko, gdy nie ma innego czołgu). Na jednym z polskich poligonów miałem dawno temu okazję jechać jako pasażer samochodem Nysa. Nagle z zakrętu wychynął jadący dość żwawo naprzeciwko czołg. Jego kierowca dostrzegł Nysę i skręcił na "pobocze", przy okazji ścinając jakiś betonowy słupek. W tylnym okienku Nysy widać było jak się oddala, nie martwiąc się słupkiemPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cześć Choćby F 150 w ogóle nie miał "ratingu" a golf maksymalny to i tak biorę F 150 (najlepiej RAPTOR). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
jan koval Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 na szczescie sa jeszcze pojazdy o wysokiej kulturze jazdy, w ktorych mozna calkowicie zblokowac kola: niestety, sa duze I duzo pala : np wszystkie full size pick-up tracks maja takie systemy - a jazda w nich (mowie o w miare nowych) komfortem praktycznie dorasta SUV-om. Zwykle w track'ach mozna dolaczyc AWD, ale tez zgrzac na sztywno - co jest takze najlepsze w glebokim sniegu, podjazdsach na sliskim I we wszelkich ekstremalnych warunkach sniezno/blotno/terenowych I nie terenowych a jezlei chodzi o "dzielnosc" w terenie bez zwracania uwagi na comfort (ktory jest niski) - Wrangler bije wszystki Range Rover'y, duze Merc 4Matiac (za wyjatkiem G) oraz inne SUV-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dzielność w terenie to Galanda a ikona to Land Cruiser, też dzielna tylko przyciężka ; ) Żadnego dołączania, trzy dyfry, trzy blokady. A nostalgia to Patrol 4.2 : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
star Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Trzy dni temu próbowałem wjechać qashqai-em 4x4 do siebie w Szczyrku. Zabrakło mi 20 m do bramy. Następnego dnia kupiłem łańcuchy. Wczoraj to samo próbował zrobić kierowca A7 quattro. Dojechał do tego samego miejsca co ja i się poddał. Q7 quattro innego sąsiada parkuje na dole i sąsiad nawet nie próbował podjeżdżać pod górę. Dziś przyjechał inny sąsiad Volvo xc90 w starej budzie i co prawda z dużymi problemami ale podjechał pod same drzwi do apartamentu . Podjazdu jest jakieś 200-250 m, ale droga bardzo wąska i stroma, po bokach na szerokość auta zalegający na wysokość 1 metra śnieg. Ale największym problemem są dwa zakręty, jeśli wjedziesz za szybko w pierwszy to wylądujesz w płocie na łuku drogi, jeśli za wolno to za drugim zakrętem już stoisz.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jakie są więc te manewry poślizgowe, chcąc się trochę poślizgać bezpiecznie ?? -ja nie miałam pojęcia co robię, ale chciałabym poćwiczyć korzystając z Waszych doświadczeń. Jaka prędkość, jakie zakręty i jak hamować? Pozdr. Zacznij od dopompowania kół w aucie tak do 4 atmosfer. Przy ciśnieniu zalecanym przez producenta auta, podczas szybkich manewrów opona może się podwinać, co skutkuje natychmiastowym kapciem i wówczas o dachowanie nietrudno. Natomiast z nauką driftu teoretycznie przez internet jest jak z nauką jazdy na nartach. Bezpieczniej będzie zrobić to na placu manewrowym pod okiem zawodowca niż wirtualnego specjalisty. Mam tu na myśli szczególnie jednego, który swego czasu twierdził że ulica w Piotrkowie Trybunalskim przy której mieszka, ma podobne nachylenie jak ta w Baldwin Street w Nowej Zelandii . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek-1210 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 No wlasnie ograniczniki. Ja Skoda Fabia Kombi nie potrafilem podjechac w Szpindlu pod Pension Pohoda, bo za kazdym razem musialem zwolnic, a to auto z przeciwka, a to piesi na poboczu no i tokio drift juz mniej pewny, a na koniec gorki mocy brak. Tak jak pisalem zrobilem z niej bmw i sie udalo, dociazony od tej strony co powinien. Zreszta kombi z fwd to zla kombinacja w gorach. Jazz np nie ma tego problemu bo rozklad masy bardzo na przod. Stara szkoła podjeżdżania tyłem - mało kto już dziś o tym pamięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Optima Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Uuuu ile z tego wątku wypływa testosteronu. Pogodzę Was chłopczyki - każdy z Was ma największego i najgrubszego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Joanna Sm Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Oczywista oczywistość, że większy samochód to raczej bezpieczniejszy. I właśnie takie pytanie w tym temacie. A może duże samochody nie zawsze są super bezpieczne. Jeszcze pojawiła się kwestia wyczucia tyłu przy manewrach i podjazdu pod górkę w lodowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 WitamNajbezpieczniejszy na drodze jest czołg(tylko, gdy nie ma innego czołgu). Na jednym z polskich poligonów miałem dawno temu okazję jechać jako pasażer samochodem Nysa. Nagle z zakrętu wychynął jadący dość żwawo naprzeciwko czołg. Jego kierowca dostrzegł Nysę i skręcił na "pobocze", przy okazji ścinając jakiś betonowy słupek. W tylnym okienku Nysy widać było jak się oddala, nie martwiąc się słupkiemPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cześć Choćby F 150 w ogóle nie miał "ratingu" a golf maksymalny to i tak biorę F 150 (najlepiej RAPTOR). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu
Optima Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Uuuu ile z tego wątku wypływa testosteronu. Pogodzę Was chłopczyki - każdy z Was ma największego i najgrubszego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joanna Sm Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 nikt sie oczywiscie nie odzywa, bo nie chce byc "najcienszym" I "najkrotszym" ha ha ha Oczywista oczywistość, że większy samochód to raczej bezpieczniejszy. I właśnie takie pytanie w tym temacie. A może duże samochody nie zawsze są super bezpieczne. Jeszcze pojawiła się kwestia wyczucia tyłu przy manewrach i podjazdu pod górkę w lodowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veteran Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 WitamNajbezpieczniejszy na drodze jest czołg(tylko, gdy nie ma innego czołgu). Na jednym z polskich poligonów miałem dawno temu okazję jechać jako pasażer samochodem Nysa. Nagle z zakrętu wychynął jadący dość żwawo naprzeciwko czołg. Jego kierowca dostrzegł Nysę i skręcił na "pobocze", przy okazji ścinając jakiś betonowy słupek. W tylnym okienku Nysy widać było jak się oddala, nie martwiąc się słupkiemPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Mysle, ze Joannie chodziloo o to, ze wiekszy samochod ma daje lepsza protekcje : np: zalozmy, ze Golf ma perfect safety rating we wszystkich testach ( wlaczajac offset). Jedziesz Ford F-150, ktory ma rating tzw marginal, czyli zaledwie dostateczny. W przypadku kolizji tych dwoch pojazdow, na pewno ludzie w fordzie wyjda prawie bez szwanku, mimo, ze F-150 ma taki sobie rating.... Cześć Choćby F 150 w ogóle nie miał "ratingu" a golf maksymalny to i tak biorę F 150 (najlepiej RAPTOR). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu
markiz69 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Żebyście się nie zdziwili siedząc w takim f-150 z lichym ratingiem w trakcie wypadku. Masa to nie jest wyznacznik. Zakładając ze f-150 ma zero gwiazdek, to w zderzeniu z jakimś fiatem panda lepiej siedzieć w fordzie, ale jakby trzepnal w jakiegoś mondeo, czy nawet focusa to sytuacja może być zupełnie inna. Taki F150 jest bardzo bezpieczny bo utkniesz już na parkingu pod blokiem i dalej nie pojedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
wkg Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zresztą F-150 jest ładny to o czym tu gadać, nie to co np Chryslery. Raczej z Mondeo bym nie startował a nad Focusem by przejechał ; ) to wlasnie mnie konsternuje - zyjac w kraju, w ktorym najlepiej sprzedawanym samochodem od lat jest wlasnie F-150, strach jest kupowac cos malego - chociaz dusza ekologiczne sie buntuje, to wzgledy bezpieczenstwa biora gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 5 Dalej Strona 4 z 5 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
mariusz-net Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Ja tam od dziecka marzę o ciągniku siodłowym (wygodniej niż w najlepszej limuzynie) i Kamazie (ewentualnie tatrze). Nawet przejechałem się jednym i drugim (ja kierowałem) jako nastolatek. Później do listy trafił Unimog. Niestety na dojazdy do pracy to mało praktyczne i kosztowne rozwiązanie :-) "Chyba mam jakiś kompleks" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerraEnzo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi