Skocz do zawartości

Volkl RTM, Code (obecnie Deacon)...


Gabrik

Rekomendowane odpowiedzi

Dalej się zastanawiam - dwa rokiery w narcie trasowej aaa tym gorzej jeżdżącym wydaje się, ze super panują nad nartami i ze łatwiej się skreca. A to to ok. Zgadza się.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zastanawiac sie mozna a w czym to zastanawiajacemu przeszkadza, ze sie komus cos wydaje.

Narty sluza nie tylko do lansu(forum) ale rowniez do pracy np: instruktorzy narciarscy.

Jezeli 2 rockery ulatwiaja pokazanie/wykonanie ewolucji narciarskiej to jest to dobry srodek do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zastanawiac sie mozna a w czym to zastanawiajacemu przeszkadza, ze sie komus cos wydaje.

Narty sluza nie tylko do lansu(forum) ale rowniez do pracy np: instruktorzy narciarscy.

Jezeli 2 rockery ulatwiaja pokazanie/wykonanie ewolucji narciarskiej to jest to dobry srodek do pracy.

Aleś pojechał. :)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiac sie mozna a w czym to zastanawiajacemu przeszkadza, ze sie komus cos wydaje. Narty sluza nie tylko do lansu(forum) ale rowniez do pracy np: instruktorzy narciarscy. Jezeli 2 rockery ulatwiaja pokazanie/wykonanie ewolucji narciarskiej to jest to dobry srodek do pracy.

Watpie ;) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś pojechał. :)

Pozdrowienia

Niech bedzie: "co kraj to obyczaj" 

Jestem po 2x1 tygodniach na nartach. to co opisuje to widzialem wielokrotnie.

We Francji a byly to 3 Doliny widzialem dziesiatki instruktorow na 170-175cm 85-90mm z rockerem albo dwoma rockerami.

W Austrii (skiamade)szkola na sc/sl ca 165cm. Chociaz przetykal sie model francuski.

Z nart ktore posiadam ostatnio jezdze najczesciej 178cm, 102mm, dlugi tip rocker.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiac sie mozna a w czym to zastanawiajacemu przeszkadza, ze sie komus cos wydaje.
Narty sluza nie tylko do lansu(forum) ale rowniez do pracy np: instruktorzy narciarscy.
Jezeli 2 rockery ulatwiaja pokazanie/wykonanie ewolucji narciarskiej to jest to dobry srodek do pracy.


Jazda tyłem to podstawa;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spit ma dual radius? To mit. To dechy budowane na zasadzie -dzioby taliowanie sl, piętki gs - i masz promień 15-16m. Chyba ze czegoś nie wiem i to jest ten dual radius 

 

Dokładnie.

To, że firma się tym nie chwali i tego tak nie nazywa to co innego. Po prostu inna strategia marketingowa. Podwójny promień skrętu wymyślił ich były konstruktor Thomas Blaesi. I tak to kontynuują gdzie jest jak napisałeś dzioby SL, piętki GS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.
To, że firma się tym nie chwali i tego tak nie nazywa to co innego. Po prostu inna strategia marketingowa. Podwójny promień skrętu wymyślił ich były konstruktor Thomas Blaesi. I tak to kontynuują gdzie jest jak napisałeś dzioby SL, piętki GS.

Ja ostatnio dowiedziałem się, że moje skiturowe Dynafit Nanga Parbat ma potrójny promień, podobnie jak Scott the Ski, o dziwo.
https://www.muszaksk...rbat-48378.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech bedzie: "co kraj to obyczaj"
Jestem po 2x1 tygodniach na nartach. to co opisuje to widzialem wielokrotnie.
We Francji a byly to 3 Doliny widzialem dziesiatki instruktorow na 170-175cm 85-90mm z rockerem albo dwoma rockerami.
W Austrii (skiamade)szkola na sc/sl ca 165cm. Chociaz przetykal sie model francuski.
Z nart ktore posiadam ostatnio jezdze najczesciej 178cm, 102mm, dlugi tip rocker.


Zacytuję Osuchowskiego z magazynu Ski przy okazji WST: "Grupa AM to najważniejsza z punktu widzenia konsumenta grupa. Znajdujemy tam narty najbardziej uniwersalne i bodaj najpopularniejsze. Mam nadzieję, że i w Polsce przełamią one wreszcie niezrozumiałą hegemonię slalomek, nart mało uniwersalnych i bardzo specjalistycznych, a mimo to do dzisiaj będących obiektem westchnień wielu amatorów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję Osuchowskiego z magazynu Ski przy okazji WST: "Grupa AM to najważniejsza z punktu widzenia konsumenta grupa. Znajdujemy tam narty najbardziej uniwersalne i bodaj najpopularniejsze. Mam nadzieję, że i w Polsce przełamią one wreszcie niezrozumiałą hegemonię slalomek, nart mało uniwersalnych i bardzo specjalistycznych, a mimo to do dzisiaj będących obiektem westchnień wielu amatorów."

 

Ja powiedziałbym z punktu widzenia producenta który chce upchnąć jak najwięcej desek i tak to zrobić aby klient był zadowolony.

 

Ok. jeżeli narta jest porządnie wykonana pod względem technologicznym. Możemy ją różnie nazywać nawet AM  ;)  to dalej dobry produkt. Natomiast jeżeli badziewie z piankowym rdzeniem z dodatkiem włókna szklanego, węglowego (do wyboru) ładnie opakujemy, pięknie nazwiemy, to już nie ok.

 

Moim zdaniem nie ma nart specjalnych i uniwersalnych, są dobrze i źle zrobione. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiedziałbym z punktu widzenia producenta który chce upchnąć jak najwięcej desek i tak to zrobić aby klient był zadowolony.

Ok. jeżeli narta jest porządnie wykonana pod względem technologicznym. Możemy ją różnie nazywać nawet AM ;) to dalej dobry produkt. Natomiast jeżeli badziewie z piankowym rdzeniem z dodatkiem włókna szklanego, węglowego (do wyboru) ładnie opakujemy, pięknie nazwiemy, to już nie ok.

Moim zdaniem nie ma nart specjalnych i uniwersalnych, są dobrze i źle zrobione. I tyle.


Nie zgadzam się z tą opinią. Na tyczki i poranny beton: GS i SL. Na popołudniowy stok, na marcową nutę, na świeży opad, na poza trasę AM. Lepiej. Nie, że koniecznie. Spróbuj tego Salomona XDR...

PS. A propopos twojej myśli, to inny cytat z Osuchowskiego: "Jak w latach poprzednich, organizatorzy WST zdecydowali się na testowanie nart w grupie Allround, chociaż ta już od dawna nie jest obecna w katalogach firm narciarskich. Odeszła do lamusa jako synonim słabej jakości i taniości, zastąpiona nartami AM z zupełnie innego segmentu". Wężykiem!;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo się nie zgadzać.

 

Dopóki czuję się fizycznie nieźle, pomimo 55 roku życia, nie zamierzam kupować AM. Jeżdżę tylko po ubitym, do Francji się nie wybieram.

Teraz zbieram na nowe gieesy. Zobaczę ja zareaguje żona i czy znowu zapyta po jaką cholerę mi takie same narty ( bo dla niej one wszystkie takie same ;) ) Argument bo ona od 10 lat ma cały czas te same. Jak chciałem kupić nowe to mówi że niepotrzebne je bo te są fajne :D

 

Reasumując AM kupię jak poczuję, że opadam dramatycznie z sił i potrzebuję czegoś miłego i lekkiego co da mi poczucie mocy jak jej już faktycznie nie będzie :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Zadałeś konkretne pytanie, Pytanie - czy chcesz konkretnej odpowiedzi czy dyskusji akademickich ? ;-) Po pierwsze - rozważnie podejdź do tekstów forumowych guru nt. fatalnych pomysłów dot rockera itd. Wszak piszą je etatowi projektanci oraz testerzy danej firmy, więc wiedzą lepiej ;-)

Ja napiszę tak - narty, które typujesz /RTM, Deacon/ mogą być dla Ciebie świetne ale mogą być do d. To załeży od "czynnika ludzkiego". W przypadku RTM - jest dość duża różnica między tym co poniżej 81, a tym co powyżej. Odnośnie Deacon'a masz wybór między 76, a 74. Osobiście sugerowałbym przetestowanie modelu Deacon74 o długości 173. Na pewno nie będzie za długa. Jest świetnie zrobiona i zachowuje się dokładnie tak jak zaplanował to projektant - jest skrętna, bardzo dobrze trzyma na twardym, a jednocześnie nie męczy przy całodniowej jeździe. Przy większych prędkościach jest naprawdę stabilna. To nie są żadne klepki tylko bardzo porządne narty, technologicznie nie odbiegające od - często wyznawanych za jedyne słuszne na tym forum - nart sportowych. Ma bardzo duży potencjał, może być doskonałą nartą instruktorską i w Twoim przypadku będzie bardzo rozwojowa. Model Deacon76 będzie prawdopodobnie dla Ciebie trudniejszy w obsłudze.

Pozdrawiam,

K

 

 

Witam, pytanie do dobrze zorientowanych sprzętowo. Który z wymienionych modeli bardziej odpowiedni dla ambitnego-początkującego (przyjąłem, że RaceTiger, to za wysokie progi z powodu chyba bardziej slalomowego i sportowego stylu jazdy)

 

48latek

175cm

80kg

Poziom skali według forum ale i logiki 3 (nie jeżdżę pługiem ale i nie po czerwonych, cel niebieskie i nauka/doskonalenie)

Rekreacja

Z racji umiejętności - ograniczanie prędkości

Jazda po trasach

Skręt -  zdecydowanie wolę średni/długi niż krótki/średni

But flex 100

 

Czy mogę prosić o podanie alternatywnych modeli innych firm?. 

 

Chciałbym w tym roku kilka razy wypożyczyć coś z ewentualnie poleconych modeli (przyjmuję, że długość 168-170 jest dla mnie).

 

P.S.

Oszczędźmy sobie tekstów typu "durny jesteś, beznadziejnie jeździsz, nie wiesz co chcesz" itp. Najzwyczajniej jeśli wątek kogoś denerwuje - zignorować

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
Zadałeś konkretne pytanie, Pytanie - czy chcesz konkretnej odpowiedzi czy dyskusji akademickich ? ;-) Po pierwsze - rozważnie podejdź do tekstów forumowych guru nt. fatalnych pomysłów dot rockera itd. Wszak piszą je etatowi projektanci oraz testerzy danej firmy, więc wiedzą lepiej ;-)
Ja napiszę tak - narty, które typujesz /RTM, Deacon/ mogą być dla Ciebie świetne ale mogą być do d. To załeży od "czynnika ludzkiego". W przypadku RTM - jest dość duża różnica między tym co poniżej 81, a tym co powyżej. Odnośnie Deacon'a masz wybór między 76, a 74. Osobiście sugerowałbym przetestowanie modelu Deacon74 o długości 173. Na pewno nie będzie za długa. Jest świetnie zrobiona i zachowuje się dokładnie tak jak zaplanował to projektant - jest skrętna, bardzo dobrze trzyma na twardym, a jednocześnie nie męczy przy całodniowej jeździe. Przy większych prędkościach jest naprawdę stabilna. To nie są żadne klepki tylko bardzo porządne narty, technologicznie nie odbiegające od - często wyznawanych za jedyne słuszne na tym forum - nart sportowych. Ma bardzo duży potencjał, może być doskonałą nartą instruktorską i w Twoim przypadku będzie bardzo rozwojowa. Model Deacon76 będzie prawdopodobnie dla Ciebie trudniejszy w obsłudze.
Pozdrawiam,
K


Jaka jest różnica technologiczna między 74 i 76? Bo chyba nie jedyne 0.2 cm pod burem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica technologiczna między 74 i 76? Bo chyba nie jedyne 0.2 cm pod burem?

Moim zdaniem zbyt dużej różnicy technologicznej między 74, a 76 nie ma. Rolę największą gra inna geometria. Nie tylko szerokość pod butem ale przede wszystkim stosunek tejże do szerokości przodu /także tyłu/. Oczywiście to moje indywidualne zdanie, a nie znajomość detalii technologicznych. Dużą różnicę na pewno można odczuć w stosunku do modelu PRO. W moim odczuciu te ostatnie są dużo sztywniejsze /kwestia chyba głównie płyty/ oraz mają inaczej tuningowane krawędzie. Są dużo bardziej wymagające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że technologicznie to jest 100% ta sama deska. Volkl przyznał jak pamiętacie,iż SC i RC to nawet w przypadku jednej z długości ta sama deska i geometria.

Ja już rozumiem przeciwników rockerów. Jestem bardzo dobrym kierowcą (przepraszam brzmi to bardzo megalomańsko) i uwielbiam manualne skrzynie biegów. Automaty zawsze uważałem za coś, co w jakimś stopniu wybacza pewne niedostatki kierowcy...teraz nadal tak uważam, ale sam już chętnie korzystam ;). Najzwyczajniej praktycznie fajna sprawa. Rocker/skrzynia automat,to oczywiście nie jest idealne porównanie ale myślę,że rozumiecie o co mi chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...