Skocz do zawartości

wadliwe narty


jan koval

Rekomendowane odpowiedzi

natchnal mnie do tego Szymond:

 

Wpisujmy tutaj  narty, ktore  sie rozwalily, skrzywily itp itd. Warunek :

DOKLADNY model danej marki, rocznik, miejsce produkcji, miejsce zakupu i stan (nowe/uzywane), umiejetnosci/agresywnosc jazdy, okolicznosci w jakiej doszlo do "urazu narty"..

 

ten watek pozwoli moze wychwycic wiekszy niz przecietnie procent wadliwych nart??? MOze…...

 

moze zaczne : Katana Werk 193, 1014,  - wierzchnia warstwa powloki sie "rozwarstwia" - nie wplywa na wlasciwosci jezdne, ale, jezeli ktos jest esteta to bedzie przeszkadzalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisujmy tutaj  narty, ktore  sie rozwalily, skrzywily itp itd. Warunek :

DOKLADNY model danej marki, rocznik, miejsce produkcji, miejsce zakupu i stan (nowe/uzywane), umiejetnosci/agresywnosc jazdy, okolicznosci w jakiej doszlo do "urazu narty"..

 

Epoxy 2000. :) Połowa lat 80-tych. Kilka razy się rozklejały. Oddawałem do fabryki w Szaflarach, naprawiali i znowu się rozklejały. Prócz tego, ani wcześniej ani później, nie miałem, ani nie miał nikt z moich znajomych czy rodzimy, podobnych problemów z nartami. Słyszałem o rozklejaniu się Volkli w pewnym okresie, odklejaniu rozwarstwianiu się wierzchniej warstwy w niektórych Fischerach, ale osobiście tego nie doświadczyłem.

 

Owszem, narty różnią pod względem trwałości poszczególnych ich elementów. Np. twardości krawędzi. Coś mogę powiedzieć na ten temat bo od lat osobiście ostrzę rodzinne narty. Na pewno krawędzie w Atomic SL9 są bardziej miękkie od np. Fischer Race SC Volkl SC z odpowiednich roczników. Ale czy to źle? Łatwiej i szybciej się ostrzy.

 

Myślę, że producentom nart, jak wszystkim innym, np. samochodowym, zdarzają się wpadki. Typu silnik VW 1.8 TSI. Ale, po pierwsze, starają się to poprawić szybko. Dzisiejsze silniki VW TSI są już OK. A po drugie, to jest nieuniknione. Nie ma cudów, błędy muszą się przytrafiać zgodnie ze stwierdzeniem pewnego słynnego mieszkańca Rotterdamu. One są wręcz wkalkulowane w ekonomię. Taniej wypuścić coś szybciej i ew. poprawić w locie niż latami przygotowywać przed wypuszczeniem na rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrwałem krawędź jeden jedyny raz ,a mam za sobą już 30 sezonów na nartach i wiele upadków ,kilka wypadków ,połamanych kijków , pęknięte buty marki Kasprowy :) ,ale nartę zniszczyłem tylko raz,w 2016 roku, Volkl Racetiger SC z sezonu 2010, upadek w Schladming,wyjazd z gęstego śniegu w granicę deszczu pod nartami sam lód ,skończyło się na siniakach ,skutki jak w poniższym temacie


 http://www.skiforum....yrwana-krawedz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ZUBKI. Model nart produkowany przez Zubka w Zakopanem na Krupówkach.  Firma całkowicie prywatna w państwie totalitarnym,  zależnym od wszechwładnej "Moskwy".

 

Model z  ok. 1960 roku. Bardzo dobrze wykonany. Klejonka drewniana, z metalowymi krawędziami, przykręcanymi na małe wkręty. Wiązanie szczękowe Kandhar. Kupione jako używane w roku 1964  od prywatnego użytkownika.

 

Miejsce uszkodzenia. Jakaś śródleśna polana, przy zjeździe "offpiste" od schroniska na Prehybie do Piwnicznej. Data-luty 1965 r , ferie studenckie.

 

Zjazd pozbawiony typowej agresji terenowej. Z obawy o całość nart i nóg. Niemniej brak należytego przygotowania w jeździe terenowej(niski stopień zaawansowania) był powodem wjechania dziobu jednej z nart pod szreń łamliwą.  Która okazała się za mało łamliwa. Za to dziób narty nie miał takich wątpliwości.

 

Nie znano jeszcze wtedy słów reklamacja, czy gwarancja. Po otrząśnięciu się z szoku, z powodu uszkodzenia cennego sprzętu, naprawiłem  osobiście uszkodzenie.  Wykorzystując blachę  po smacznej konserwie. 

 

 Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ZUBKI. Model nart produkowany przez Zubka w Zakopanem na Krupówkach.  Firma całkowicie prywatna w państwie totalitarnym,  zależnym od wszechwładnej "Moskwy".

 

Model z  ok. 1960 roku. Bardzo dobrze wykonany. Klejonka drewniana, z metalowymi krawędziami, przykręcanymi na małe wkręty. Wiązanie szczękowe Kandhar. Kupione jako używane w roku 1964  od prywatnego użytkownika.

 

Miejsce uszkodzenia. Jakaś śródleśna polana, przy zjeździe "offpiste" od schroniska na Prehybie do Piwnicznej. Data-luty 1965 r , ferie studenckie.

 

Zjazd pozbawiony typowej agresji terenowej. Z obawy o całość nart i nóg. Niemniej brak należytego przygotowania w jeździe terenowej(niski stopień zaawansowania) był powodem wjechania dziobu jednej z nart pod szreń łamliwą.  Która okazała się za mało łamliwa. Za to dziób narty nie miał takich wątpliwości.

 

Nie znano jeszcze wtedy słów reklamacja, czy gwarancja. Po otrząśnięciu się z szoku, z powodu uszkodzenia cennego sprzętu, naprawiłem  osobiście uszkodzenie.  Wykorzystując blachę  po smacznej konserwie. 

 

 Pozdrawiam

Cześć

Jeżeli można uściślić...

Zubek zaczął produkować narty na początku lat 20 wykorzystując swoje doświadczenia zawodnika. W okresie przedwojennym narty te były uznawane za najlepsze w Polsce i były znane w świecie. Firma w latach trzydziestych rozwijała się znakomicie co przerwał wybuch wojny. Po wojnie Zubek wznowił działalność i nadal produkował świetne narty. Firma działała dzięki pewnej hermetyczności środowiska i zainteresowaniu narciarstwem osób prominentnych. Niestety komuna realizując doktrynalną walkę z interesem prywatnym wykończyła Zubka. Ale po nim pojawili się inni, którzy mieli odwagę w tamtych czasach realizować marzenie o produkcji znakomitych nart. I tak dochodzimy do Jantarów.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wada narty powiedzmy: peknieta krawedz, na wylot, widoczna, o szer. 0,5 mm nie jest problemem.

Nie patrzac na slizgi nawet sie nie wie o tej usterce. Podczas jazdy takie pekniecie nie jest rozpoznawalne.

Mam takie narty jezdze na tych szutrowkach(coraz rzadziej) i wiem co mowie.

Od jakiego poziomu jazdy i od jakich trudnosci terenowych taka szkoda nart w jezdzie  przeszkadza nie wiem.

"Kaczy dziob" w boazerii to byly wku....jace przezycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...