wojtek pw Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Ciekawy temat. Cały czas czytałem i czekałem, że ktoś pokaże filmik z instruktorem który pokaże jak jeździć dobrze technicznie na mastersach 185 cm i r - 25 albo przynajmniej AM 178 i r - 18 albo chociaż na allroundach slalomowych 170 - 175 cm. A tu te slalomki. Miło byłoby popatrzeć. Dlatego wolę popatrzeć na Reilly Mcglashan'a czy Kaylin Richardson, nawet jak jeżdżą po pustym stoku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredowski Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Jedzie narciarz. Im slabszy tym "lepsze" narty chce. W efekcie koncowym wyjdzie na zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekP Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Przetłumaczyłem i to video podane przez Veterana na początku jako nr 2. Na razie kończę pracę "tłumacza". https://youtu.be/kv1sHzlyGiU Dzięki za przetłumaczenie. Dowiedziałem się jednej ważnej rzeczy: "można łatwiej ustawić właściwy kąt narty w stosunku do śniegu gdy noga jest zgięta niż gdy jest wyprostowana i usztywniona". Dotychczas znałem problem z doświadczenia, zauważałem mianowicie, że łatwiej pokonuję trudne, twarde odcinki gdy jestem wypoczęty i rozluźniony - miałem wtedy wrażenie, że narty bez wysiłku wcinają się w zbocze. Teraz zrozumiałem na czym dokładnie polega to zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Veteran Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 WitamCałkowita racja. Ten Morgan z filmu konsultował się z lepszym fachmanem(JF Beaulieu) odnośnie twardego i śliskiego. Na takim podłożu należy jeździć z "odciążeniem"(suspension) a nie "naciskiem"(compression). Przekładając to na ludzki język, chodzi o to by jeździć "lekko", nie brutalnie naciskając na krawędzie. Na twardym podłożu, szczególnie, gdy bardziej stromo, się zawsze poślizgną, a nie wetną w śnieg. Jak się jest wyprostowanym, to się mniej elastycznie reaguje na zmienne podłoże. Jeszcze jedna sprawa. Zbytnie wychylenie do środka skrętu powoduje, że jest mniejszy nacisk na krawędź narty w kierunku prostopadłym do powierzchni śniegu. Uwagi o delikatnej jeździe były też dawniej na filmie Bode Millera. To jest bardzo wysoki poziom jazdy, bo też skręt na karwędzi narty musi być rozpoczęty wcześnie przed linią spadku stoku.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Poprzednia 1 2 3 4 Dalej Strona 4 z 4 Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Veteran Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 WitamCałkowita racja. Ten Morgan z filmu konsultował się z lepszym fachmanem(JF Beaulieu) odnośnie twardego i śliskiego. Na takim podłożu należy jeździć z "odciążeniem"(suspension) a nie "naciskiem"(compression). Przekładając to na ludzki język, chodzi o to by jeździć "lekko", nie brutalnie naciskając na krawędzie. Na twardym podłożu, szczególnie, gdy bardziej stromo, się zawsze poślizgną, a nie wetną w śnieg. Jak się jest wyprostowanym, to się mniej elastycznie reaguje na zmienne podłoże. Jeszcze jedna sprawa. Zbytnie wychylenie do środka skrętu powoduje, że jest mniejszy nacisk na krawędź narty w kierunku prostopadłym do powierzchni śniegu. Uwagi o delikatnej jeździe były też dawniej na filmie Bode Millera. To jest bardzo wysoki poziom jazdy, bo też skręt na karwędzi narty musi być rozpoczęty wcześnie przed linią spadku stoku.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi